handdator

Visa fullständig version : En tråd av sorg


Caixa**
2006-05-31, 23:06
Min klasskompis och nära vän dog i natt. Det var väntat. Efter två års kamp mot cancern orkade han inte leva längre. Ändå kommer sorgen som ett chock. Allt plötsligt blir så påtagligt, när man inte längre kan blunda för verkligheten. Sitter hemma ensam, tänker på hans föräldrar, hur jävla orättvist allt är. En 22 åring som knappt börjat sitt liv än och så tar allt slut.. Har hetsätit kakor hela kvällen och spytt upp det igen.. Hur lindrar man sorgen? Vem kan man tala med klockan tolv på natten när man känner sig ensam?

Skickar en tanke åt alla ni andra som drabbats av sorg.. Hur ni klarade att fortsätta leva och hitta en mening med allt igen..

tigerofsweden
2006-05-31, 23:08
Min klasskompis och nära vän dog i natt. Det var väntat. Efter två års kamp mot cancern orkade han inte leva längre. Ändå kommer sorgen som ett chock. Allt plötsligt blir så påtagligt, när man inte längre kan blunda för verkligheten. Sitter hemma ensam, tänker på hans föräldrar, hur jävla orättvist allt är. En 22 åring som knappt börjat sitt liv än och så tar allt slut.. Har hetsätit kakor hela kvällen och spytt upp det igen.. Hur lindrar man sorgen? Vem kan man tala med klockan tolv på natten när man känner sig ensam?

Skickar en tanke åt alla ni andra som drabbats av sorg.. Hur ni klarade att fortsätta leva och hitta en mening med allt igen..

Beklagar sorgen :( Alltid tråkigt, särskilt när yngre människor mister livet :(

Sänder en tanke iallafall.

mini
2006-05-31, 23:13
Beklagar.
Hur man lindrar sorgen? Svårt. Jag tror man mår bäst av att tillåta sig själv att ha riktigt jävla ont ett tag. Du behöver inte tänka på hur du ska gå vidare än. Ta tag i sorgen som du har här och nu. Du kommer att kunna gå vidare senare. Stressa inte. Umgås med gemensamma vänner, men även de som kan få dig att tänka på annat så småningom. Allt har sin tid.
Kram till dig, och som jag sa till en annan - det är värst för de som blir kvar. Din vän mår inte dåligt längre.

sgtbarnes
2006-05-31, 23:14
Beklagar sorgen. Det berör en när en ung människa gått bort. Speciellt nån som stått en nära. Har du ingen i närheten hemma som du kan prata med eller ringa till?

MilkmaN
2006-05-31, 23:16
Mina kondoleanser. Det måste finnas fler än du som känner personen ifråga, ring eller åk till någon. Det är bara jobbigare att vara ensam.

sgtbarnes
2006-05-31, 23:17
Beklagar.
Hur man lindrar sorgen? Svårt. Jag tror man mår bäst av att tillåta sig själv att ha riktigt jävla ont ett tag. Du behöver inte tänka på hur du ska gå vidare än. Ta tag i sorgen som du har här och nu. Du kommer att kunna gå vidare senare. Stressa inte. Umgås med gemensamma vänner, men även de som kan få dig att tänka på annat så småningom. Allt har sin tid.
Kram till dig, och som jag sa till en annan - det är värst för de som blir kvar. Din vän mår inte dåligt längre.

Håller med, det värsta man kan göra är att försöka "kuva" sorgen (och därmed sina känslor). hittar inget bättre uttryck men ni förstår vad jag menar. men, det kan vara bra att försöka hålla sina vardagliga rutiner ändå. för att inte översköljas av känslor i sin ensamhet.

Trance
2006-05-31, 23:18
Beklagar sorgen verkligen. Livet är verkligen..orättvist. Jag själv är väldigt stängd när det gäller dessa saker, jag sörjer alltid själv. Klarar inte av andra nära mig. Men om du kan sörja med andra nära så kan det ju vara ett stöd.

Eller om du bara vill "prata ut" över forumet så finns det säkert människor här som kan dela med sig av liknande händelser.

Stoltz
2006-05-31, 23:19
Jag beklagar verkligen sorgen :(

Liten Men Fet
2006-05-31, 23:20
Min klasskompis och nära vän dog i natt. Det var väntat. Efter två års kamp mot cancern orkade han inte leva längre. Ändå kommer sorgen som ett chock. Allt plötsligt blir så påtagligt, när man inte längre kan blunda för verkligheten. Sitter hemma ensam, tänker på hans föräldrar, hur jävla orättvist allt är. En 22 åring som knappt börjat sitt liv än och så tar allt slut.. Har hetsätit kakor hela kvällen och spytt upp det igen.. Hur lindrar man sorgen? Vem kan man tala med klockan tolv på natten när man känner sig ensam?

Skickar en tanke åt alla ni andra som drabbats av sorg.. Hur ni klarade att fortsätta leva och hitta en mening med allt igen..

Man lindrar inte sorgen genom att hetsäta kakor utan att prata med andra kompisar som kände honom. Prata med hans familj berätta hur du känner dom uppskattar alltid att fler bryr sig.
Man mår mycket bättre om man kan träffas ett par stycken och prata, både om personen som gått bort och om vardagliga saker.

Fixa en liten grillkväll med kompisarna, en gravöl lite korv och fotografier så känns det bättre.

Det tar tid för man måste få perspektiv på vad som har hänt, sorgen går i vågor ibland mår man bra och kan tänka på personen med ett leende och helt plötsligt storgråter man igen.

Jag förlorade en underbar tjejkompis 15:e juni förra året i en fallskärmsolycka och det tar tid att bearbeta och kunna gå vidare.

Jag beklagar sorgen.

Snake
2006-05-31, 23:26
Det är piss&skit ett tag framöver men efter regn kommer sol.
Det jobbigaste var nog begravningen i mitt fall, det tog helt knäcken på mig :(

kneger
2006-05-31, 23:27
beklagar :(

en vän till mig dog för en 3 år sen..
David, 15 år gammal. :(

spelade basket och kolapsade, efter några dagar stannade hjärtat.

4 månader senare dog min farbor i cancer och 2 månader efter det dog min hund :(

riktigt tråkigt när folk dör, blir på sånt dåligt humör.

Jense
2006-05-31, 23:27
jag beklagar sorgen
min vän, också 22 år, dog också för någon vecka sen. han vurpade med sin mc. att behandla sorg är svårt, man får ta ett steg i taget och det jag gjorde va att tänka på allt det goda han tillfört, glada minnen, minnen som aldrig försvinner även om kompisen har gjort det.

din kompis lever kvar i dig sålänge du minns honom

Caixa**
2006-05-31, 23:34
Jag tackar alla för responsen. Det känns inte lika ensamt längre..

Idag var sista dagen innan sommarlovet. Många i klassen har redan åkt hem. Alla har inte fått reda på vad som hänt. Ska försöka ringa fler imorgon. Inte den roligaste avslutningen på terminen... Imorgon ska jag städa, packa min väska och åka hem till mamma och pappa. Jag skickade ett kort till hans föräldrar idag, med hälsning från hela klassen, att våra tankar finns hos dem.

Det är nog det bästa jag kan göra just nu..

Herkulez
2006-06-01, 10:45
beklagar verkligen

King Grub
2006-06-01, 10:50
Jättetråkigt att höra. Beklagar sorgen.

Nitrometan
2006-06-01, 10:50
Beklagar verkligen sorgen.

Har inga bra tips. För mig har det bara varit att bita ihop och försöka gå vidare. Hitta nån att prata med. Så småningom känns det lite bättre.

delta_mats
2006-06-01, 10:54
Jag beklagar verkligen.
Jag har varit med om några liknande saker som du. Jag kan bara säga att det tar den tid det tar, att bearbeta chocken och sorgen. Men en vacker dag kommer du som många andra dagar få tårar i ögonen av minnet av din kompis, men det kommer vara glädjetårar av alla fina minnen du minns. Men låt var sak ha sin tid.