handdator

Visa fullständig version : grimaser och stön


sissa
2006-05-31, 20:42
Det var superlite folk på gymmet idag och jag tycker alltid det är lättare att ta i det där lilla extra när man i princip är själv i lokalen.

Jag tycker det är i princip omöjligt att koppla bort att det finns andra människor omkring en. Hur lyckas ni med det? Är det en tjejgrej?

Inte så att jag tänker på det när jag tränar att "nu får jag inte ha en ful grimas eller låta nåt" , det bara blir så ändå omedvetet. Jag fattar inte riktigt hur man kan koppla bort andra. Jag är för medveten för det.

apa_ola
2006-05-31, 20:44
Det var superlite folk på gymmet idag och jag tycker alltid det är lättare att ta i det där lilla extra när man i princip är själv i lokalen.

Jag tycker det är i princip omöjligt att koppla bort att det finns andra människor omkring en. Hur lyckas ni med det? Är det en tjejgrej?

Inte så att jag tänker på det när jag tränar att "nu får jag inte ha en ful grimas eller låta nåt" , det bara blir så ändå omedvetet. Jag fattar inte riktigt hur man kan koppla bort andra. Jag är för medveten för det.

jag ser ganska konstig ut när jag tar i, kinderna dallrar, typ. Inget jag bryr mig om dock, alla grimaserar ju

Pudzianovski
2006-05-31, 20:47
Kan du överhuvudtaget tänka de tankarna under tiden du kör ett set är det fan ingen idè du tränar ens. :thumbup:

Zakath
2006-05-31, 20:49
Det är väl mer pinsamt med folk som inte ens rör en min när de tränar, då kan man fråga sig vad de gör där om de inte tänker ta i.

Larsson
2006-05-31, 20:52
Jag har faktiskt inte en aning om hur jag ser ut när jag tränar, är alldels för fokuserad för att tänka på det. Brukar inte bry mig om hur andra ser ut eller låter.

Mental
2006-05-31, 20:54
Äh, det är så skönt att höra blodet susa i öronen och få tunnelseendet alldeles innan det börjar flimra när man våldar upp benpressen en sista gång.

Eller att ta i så man stönar och fiser samtidigt, haha, fan vad grisig man r på gymmet, tur det fins likasinnade där bara.

bluelight
2006-05-31, 20:55
Det är nog en tjejgrej, många tjejer "vågar" ju inte ta i på gymmet.. Tyvärr.

Dissector
2006-05-31, 21:01
Jag har sån tur att jag är skitsnygg när jag grimaserar!
Grimaserar ganska friskt faktiskt, däremåt brukar jag hålla nere på lätena lite. Kan verka så ruskigt wannabe om man stönar högt varje repetitiopn, även om det faktiskt hade varit ganska skönt att göra det, även på de lätta. Däremot låter jag såklart ibland, men vrålar ofta inte så att det hörs över hela gymmet :P Främsta orsaken till det är iofs att jag förlorar så mycket luft då och under t.e.x marklyft gillar jag att inte blåsa ut för mycket på uppvägen.

sissa
2006-05-31, 21:22
Kan du överhuvudtaget tänka de tankarna under tiden du kör ett set är det fan ingen idè du tränar ens. :thumbup:


Nu överdriver du!


Finns det inget mellan att stå och leka med 1 kilos-hantlar och att ta ut sig till bristningsgränsen?

Jag skrev att jag inte är helt obesvärad av folks närvaro, inte att jag inte tränar när jag är där.

Dumleman
2006-05-31, 21:24
Tänk på att det finns de som har precis motsatt problem, t.ex. Steven Seagal:http://www.digitalfog.com/wp-content/images/Steven_Seagal_Emotion_Chart.jpg

mini
2006-05-31, 21:27
Äsch, såhär är det alltid i liknande trådar. "Behöver du snygga kläder när du tränar är du inte hardcore. En gammal urtvättad t-shirt och håliga gympabrallor med häng duger gott." eller "har du tid att kolla in andra under passet tränar du inte tillräckligt hårt" osv. För mig innebär inte träning att gå in i en isolerad bubbla och få tunnelseende. De som stönar, skriker och fjärtar mest tränar inte nödvändigtvis hårdast.

Jag är bekvämast när jag är tyst, vilket inte är alltid.

Three pigs
2006-05-31, 21:28
Tänk på att det finns de som har precis motsatt problem, t.ex. Steven Seagal:http://www.digitalfog.com/wp-content/images/Steven_Seagal_Emotion_Chart.jpg

hahaha=)

Trance
2006-05-31, 21:31
Äsch, såhär är det alltid i liknande trådar. "Behöver du snygga kläder när du tränar är du inte hardcore. En gammal urtvättad t-shirt och håliga gympabrallor med häng duger gott." eller "har du tid att kolla in andra under passet tränar du inte tillräckligt hårt" osv. För mig innebär inte träning att gå in i en isolerad bubbla och få tunnelseende. De som stönar, skriker och fjärtar mest tränar inte nödvändigtvis hårdast.

Jag är bekvämast när jag är tyst, vilket inte är alltid.

Håller med, jag tränar som en mes dock men jag brukar inte skrika när jag för ovanlighets skull tränar hårt. Kan inte tänka mig att t.ex. fantomen skriker heller när han tränar.

Pudzianovski
2006-05-31, 21:34
Jag är väldigt tyst när jag träna och jag har rena kläder. Stönar inget.

Men under tiden jag tränar funerar jag fortfarande inte på om andra tycker jag låter konstigt eller ser konstig ut.

sissa
2006-05-31, 21:38
Det lät möjligtvis värre än vad det är. Jag går inte omkring och tänker på det så att jag är medveten om varenda rörelse jag gör (eller inbillar mig andra följer varje rörelse jag gör)

Men jag är helt klart mera bekväm med att träna ensam. Jag ljuger om jag säger att jag inte besväras ett dugg av att det finns andra människor i lokalen

sissa
2006-05-31, 21:39
Förövrigt låter det bra att man inte måste vråla/fjärta/spy/ha trasiga kläder för att man ska få kalla det träning det man håller på med. Det tackar man för :)

Liten Men Fet
2006-05-31, 23:37
Jag grimmarserar ganska vilt när jag tar i ordentligt och stönar och stånkar en del också inte primalvrål men en del läten, det har väl hänt att jag muttrar fula ord i skägget också.

Jag vill helst vara lite förbannad om det ska lyftas tungt.

sgtbarnes
2006-05-31, 23:47
jag grimarserar inte så mkt och låter nästan inget på gymmet,dock så rycker jag alltid i fejan, mest överläppen, varje gång jag på nått sätt aktiverar axlarna i en övning. tex shrugs eller tunga bicepsövnigar då man måste ta som fan med hela kroppen i för att få upp vikten.
( ps. det är viktigt att ni skriver upp detta)

Überbiffen
2006-06-01, 00:05
Pinsamt är.. fick höra av mitt ex att jag ser ut och låter precis som jag gör i sängen.. när jag tränar.

M.a.o. krigaransikte + lejonvrål och stön

Pez
2006-06-01, 00:06
Äsch det hör till.. klart tjejer ska få stöna och stånka som alla andra?
Det hör till "white noise" på gymmet anser jag. Försvinner som bakgrundsljud.

Baan
2006-06-01, 00:11
Äsch det hör till.. klart tjejer ska få stöna och stånka som alla andra?
Det hör till "white noise" på gymmet anser jag. Försvinner som bakgrundsljud.

jag håller med dig men måste erkänna att jag samtidigt själv blir rätt förvånad när en tjej faktiskt grimaserar och har sig, dom flesta gör inte det har jag märkt, så man blir ju van att dom helt stelt curlar sina silverhantlar utan att röra en min för övrigt, så då blir det som en chock när en tjej kör riktigt "agressivt". det är alltså tjejernas fel att det kanske inte är lika "accepterat" för en tjej att stöna, en ond cirkel sas ;)

Arf Pingvin
2006-06-01, 00:47
Jag kan tycka det är lite störande att höra andra när det är helt tyst och ingen musik på. Men när jag kör mina set existerar inget annat. Men jag är tystlåten av mig för det mesta även om jag tar i för kung och fosterland ensam ute i skogen.

Fatalist
2006-06-01, 00:48
Koss the plug + artificial soldier (FLA) på hög volym

Yankeee
2006-06-01, 04:25
Jag tycker det är i princip omöjligt att koppla bort att det finns andra människor omkring en. Hur lyckas ni med det?


Jag är där för att träna, inte se snygg ut och det är garanterat 95% av folket där också. Mao, det är ingen som bryr sig om någon ser snygg/ful/rolig ut, eller låter lite under setet.

mangemani
2006-06-01, 05:35
dt är la bara att ta i och sen skita i andra,vill dom titta så låt dom göra det då.
på mitt gym finns det 2 tjejer som verkligen vågar att ta i..förra veckan så körde en utav dom hacksquat,fy fan vad jäntan tog i,blev helt röd i ansiktet och skrek som fan i dom sista repsen...mycket roligt att se faktiskt att det finns tjejer som vågar att ta i istället för att köra på medelvikter och typ sitta och smyg flåsa för sej själv.

Hades
2006-06-01, 06:41
Det har hänt att jag börjat garva åt mig själv för att jag ser så jävla rolig ut när jag grimaserar under seten. Kolla in min bildtråd så förstår du, ser likadan ut när jag tränar.

Jag bryr mig inte särskilt mkt om vad andra tycker om mig när jag tränar. Stönar/skriker gör jag dock inte särskilt ofta. Grymtar desto mer.

Jag tror inte att någon skulle bry sig nämnvärt om ifall du grimaserade eller stönade under seten.

Nina L
2006-06-01, 07:06
Det var superlite folk på gymmet idag och jag tycker alltid det är lättare att ta i det där lilla extra när man i princip är själv i lokalen.Det är tvärtom för mig. Är det folk i lokalen så måste jag ta i som fan, annars är det pinsamt. Är jag själv däremot kan jag lata mig hur mycket jag vill utan att någon tycker att jag är kass. Jag är övertygad om att folket på gymmet tycker att man är jättetuff när man tränar så hårt att man måste grimasera och låta lite. :)

Kurash
2006-06-01, 07:13
Har en tjejkompis som typ poserar när hon tränar. Putar med läpparna, vrider lite på ansiktet så man ser det i halvprofil, precis som hon gör på fotografier. Sen sitter hon där o gör 20-30 reps utan att bli svettig. Jag vet att det är fånigt men jag blir SJUKLIGT irriterad. Speciellt eftersom hon hela tiden påpekar att hon måste träna väldigt försiktigt för att inte bli biffig och hela tiden letar alternativa hokus-pokus-metoder för att bränna fett. Tyvärr är hon ganska känslig så att välta hennes kundvagn o skrika "Ta i för helvete!" är uteslutet.
Själv stönar jag friskt utan att tänka på följderna, men sitter jag framför en spegel så brukar jag försöka få till lite grymma krigarmrimaser.