handdator

Visa fullständig version : Wannabe beef


Tolle
2006-05-31, 09:45
Dags för Tolle att göra entre på träningsjournalfronten!

Kort om mej
182 cm lång. 72 kg tung. Föddes 1984 i Luleå. Flyttade till Göteborg för några år sedan, där jag coachar ett basketlag i Högsbo. Om jag inte coachar så umgås jag med vänner eller tränar. Vill utbilda mej till sjukgymnast men har i nuläget inte nog bra betyg/högskoleprovresultat för att komma in.

Träning
Har spelat basket sen lågstadiet. Tränat styrketräning i många år men aldrig så seriöst som nu. Tycker att det är grymt kul att träna mycket och seriöst, delvis är det kul att ha en vältränad kropp men framförallt är det för att må bra och förlänga livet.

Kost
Älskar att läsa näringsförteckningar. Försöker äta stenålderskost, dvs mer protein, mer bra fett och mindre kolhydrater.

Mål med träningen
På konditionsfronten har jag inga speciella mål, vore kul att kunna springa en mara eller några andra lopp men har ingen tidsram på det. Att kunna spela en hel basketmatch i maxtempo vore ju rätt fränt, men att kunna köra 40 min stenhård mjölksyresport är få förunnat.

Inom styrketräningen vill jag bygga så mycket som möjligt. Utseendet på benen är jag nöjd med. Vill bara bli starkare och explosivare där så jag kan trycka dunken i höst. Överkroppen behöver bli ordentligt uppbeefad, framförallt vill jag bli starkare i ryggen.

Önskelista till min födelsedag i mitten av oktober

Dunka i basket
4x6 chins
4x6 hantelpress med 40kg hantlar
Att inte äta nån godis fram till dess
Tvättbräda

Tolle
2006-05-31, 09:53
Måndag 2006-05-29

Vikt
72,4 kg. Försöker få bort mina små kärlekshantag, annars är jag kanonnöjd med min vikt.

Morgonpromenad före frukosten
60 sköna minuter. Promenerade längs vattnet hemma i Lule för första gången sen förra sommaren. Hur skönt som helst. Här är det tyst och vackert så promenaden blir inte bara motion utan även meditation. Tyvärr är det inte lika många snygga tjejjer här som i Slottskogen men man kan ju inte få allt ;)

Frukost
Fiberhavregrynsgröt, keso, fetaost, paprika, tomat, linfrö, solrosfrön, skinka och mjölk. Mmmm, länge sen jag åt en så här god frukost

Löpning
80 min i lugnt tempo. Skönt att springa på naturstigarna i Luleå istället för asfalten i Göteborg. Första gången jag sprungit 80 minuter, men det gick bra förutom att jag fick ont i knäet och sträckte baksidan minimalt :)

Lunch
4 stekta ägg, currykryddad bulgur, grönsaker, keso och mjölk.

Middag
Kyckling, fullkornsris, morot, aubergine, purjolök, marinerade vitlöksklyftor och vatten.

Tyvärr inge styrkepass, annars solid träningsdag.

Tolle
2006-05-31, 10:01
Tisdag 2006-05-30

Vikt
72,1 kg

Morgonpromenad före frukosten. Kaffe sen 60 minuter på stigen vid luleälven. Idag gjorde syrran mej sällskap, det var trevligt. Tyvärr är det inte sommar här ännu, knappt vår. 10 grader varmt med snålblåst, buhu.

Frukost
Fiberhavregrynsgröt, hallon, keso, linfrö, solrosfrön, skinka och mjölk. Stabilt.

Lunch
Omelett med massa grönsaker och böner tillsammans med sill och bulgur. I glaset hade jag vatten.

Styrketräning: Rygg, biceps och mage
Tokladdad då jag inte gymmat på en vecka pga flytt.

Chins [9x1]. Ruskigt tungt, årkar inte riktigt lyfta bröstet till stången, men snart!
Latsdrag [50x5, 45x4].
Sittande rodd [60x5, 55x6, 60x6, 60x7].

Stångcurl, curlstång+vikter [30x6, 30x5, 30x4+20x2, 30x3+20x2]
Hammer [15x6, 15x5, 15x4+10x2, 12.5x4+10x1]

Sneda situps [3 sets tills jag inte årkar fler].
Sidmageövning [4x6 med egen kroppsvikt]. Vet inte vad övningen kallas. Ligger på sidan i samma bänk som jag gör ryggresningar och gör situpsliknande rörelse. Tungt.
Crunchessubstitut [4x8]. Vet inte vad den här kallas heller. Sitter i mitten på en vanlig bänk. Stjärten längst ut på kanten, armarna om bänken. Lutar fram överkroppen och gör benlyft. Tar grymt bra.

Riktigt skönt pass. Jordgubbsgainer för återhämtning, gooottt.

Middag
Stekt potatis, nån god sås, rostbiff, mjukbröd med vatten.

Mellanmål
Det här är jag riktigt stolt över. Vi var några kompisar som såg X-men 3 på bio. De satt och tryckte godis så gott de kunde. Jag lät inte läskas utan tog upp banan, päron, ett par clementiner och en grym nötblandning bestående av cashewnötter, hasselnötter och sötmandlar! Mums! Filmen var OK, får sex stjärnor av tio möjliga.

Kvällis
En och en halv ugnsstekta kycklingbitar. God avslutning på en härlig dag.

Tyvärr ingen löpning då jag hade ont i knäet och baksidan av låret. Imorgon är det basketträning, som jag längtar!

beckman88
2006-05-31, 11:08
Ser ut som du har fattat vad det hela går ut på :thumbup: Lycka till i fortsättningen,

Träningspass? *popcorn*

Tolle
2006-06-01, 09:54
tackar!

försöker köra 5-6 ggr i veckan:
dag 1: bröst, axlar och triceps
dag 2: rygg, biceps och mage
dag 3: ben
och upprepar detta

tränar kondition lite slumpmässigt, men så ofta som jag årkar. springer minst 40 minuter när jag kör. försöker komma upp i 3-5 konditionspass i veckan.

Tolle
2006-06-01, 09:57
2006-05-31 Onsdag

Vikt
72,0 kg

Morgonpromenad före frukosten
60 minuter, samma vända som vanligt dvs längs luleälven. Promenerade med syrran och idag hade vi STAVAR med oss! Trodde aldrig det skulle hända men det var rätt skönt.

Frukost
Fiberhavregrynsgröt, hallon, kesella, gravad lax, hasselnötter, sötmandlar, cashewnötter och mjölk. Att bo hos föräldrarna är sååå lyxigt.

Lunch
Flygande Jakob dvs ris, kyckling, nån sås och jordnötter. Som tillbehör hade jag ananas, morötter, majs, oliver, cous cous, gurka, kålrot, paprika och broccoli.

Mellanmål
Bulgur, päron, keso och gravad lax. Blev ett ordentligt mål före träningen.

Basketträning
80 minuter. Första basketträningen på länge, grymt skoj. All konditionsträning har gjort susen för mitt game, årkar springa så mycket mer nu. Nästa träning är på måndag.

Gym: Bröst, axlar och triceps
Tufft att köra ett styrkepass direkt efter någon form av konditionsträning.

Hantelpress [ 30x4, 25x6x3 ]
Sned hantelpress [ 22.5x4, 17.5x6x3 ]

Axelpress med hantlar [ 12.5x6x2, 10x6x2 ]. Kör pressen sittandes utan ryggstöd - så tungt!
Lyft till hakan [ 20x6x4 ]. Enda övningen som jag hade min vanliga vikt på.
Hantellyft frammåtlutad [ 4x6x2, 2x6x2 ]

Dips [ kroppsviktx6x4 ].

Glömde köra flyes (andra bröstpasset i rad som jag glömmer flyesen :)). Vanligtvis kör jag två tricepsövningar men jag var så jävla slut. Trots de låga vikterna är jag nöjd. Gainern efteråt var lika god som vanligt :)

Middag
Bulgur, lax på saltbädd, juice och vatten. Vattenförrådet var minst sagt sargat efter de dubbla passen utan vattenflaska.

Tolle
2006-06-04, 20:26
2006-06-01 Torsdag

Vikt
71,4 kg. Jag tynar bort :) Magrutorna syntes :cool:

Morgonpromenad före frukosten
60 min utan sällskap. Tog en annan rutt för omväxlingen.

Frukost
Alltid lika gott efter en rejäl morgonpromme. Idag blev det fiberhavregrynsgröt, hassel- och cashewnötter, sötmandlar, hallon och gravad lax. Med mjölk såklart.

Löpning
50 min. Jobbigt att springa när det tokblåser åt ett håll. Baksidan känns fortfarande av så det blir inget benpass senare, tyvärr. Tryckte i mej ett äpple, ett päron och en apelsin direkt efter löpningen.

Lunch
Keso med chilismak, bulgur, lax, marinerad vitlök och avocado.

Middag
Bulgur, cous-cous, lax, grönsaker och mjölk. Mycket lax i mitt liv.

Fika
Syrran bakade chokladbollar idag, suck. Det är ju så gott och när de står där i kylskåpet och tittar på en ;) Äsch de var såå goda!

Tolle
2006-06-04, 20:27
2006-06-02 Fredag

Vikt
71,9 kg. Antar att chokladbollarna var skillnaden mellan dagens och gårdagens vikt.

Morgonpromenad före frukosten
60 min utan sällskap. Tog en annan rutt för omväxlingen.

Frukost
Dagens frukost bestod av fiberhavregrynsgröt (vet inte vad jag skulle göra utan den) med mjölk, hassel- och cashewnötter, sötmandlar, hallon och skinka.

Promenad
Idag promenerade jag med syrran till skolan för att slinka in på deras gym. Tyvärr var det stängt till senare och jag fick promenera hem. Tur för mej att sommaren är på G här i stan - inget slår doften av sommar i Luleå!!

Mellanmål
Fil, hallon och keso med chilismak. Alltid skönt att äta lite före träningen.

Styrketräning: Rygg, mage och biceps
Chins med egen kroppsvikt [ 9x1, 1x2 ]. Kör förmodligen fem sets med två repetitioner nästa gång.
Rodd [ 60kgx2 + 55kgx4, 55x6, 55x5, 50x6 ]
Ryggresningar, kroppsvikt + [ 10kgx7, 15x6x3 ]

Sneda situps [ 3xså många som jag orkar ]
Benlyft åt sidan [ 3xså många som jag orkar ]
Crunchessubstitut [ 4xså många som jag orkar ]

Hammer [ 12.5x6x4 ]
Öppen [ 12.5x6x2, 10x6x2 ]

Skönt pass! Känns som att jag går fram mycker för varje ryggpass jag kör. Gainer efter träningen. En självklarhet.

Mellanmål
Fil, ett par bananer och skinka

Middag
Smörgåstårta, två rejäla och fruktansvärt goda bitar.

Kvällsfika
Fil, keso, russin, brago och juice.

Tolle
2006-06-04, 20:29
2006-06-03 Lördag

Morgonpromenad före frukosten
45 min i fint skönt vackert tornedalskt landskap.

Frukost
Idag blev det vanliga gröten med mjölk. Tillbehör var två hårdbrömackor, keso och avokado.

Löpning
40 min. Väldigt omotiverat. Sprang bland de fina landskapen i tornedalen.

Lunch
Spaghetti och köttfärssås, lite keso och en halv avokado. Hur länge sen som helst jag käkade vanlig spaghetti. Det var gott men jag var ju hungrig efter två timmar.

Fika
Sirapskakor, bulla och mjölk

Middag
Cous cous, lax och grönsaker.

Lördagskväll
Rödvin. Ett paket gb glass, 0.5L. Godis. Göööött.

Tolle
2006-06-04, 20:43
2006-06-04 Söndag

Vikt
72,8 kg.

Frukost
Fiberhavregrynsgröt med cashewnötter och mjölk.

Frisbeegolf
1h 30min. Första rundan för i år. Gick tre eller fyra över par på banan vid Luleå Tekniska Univsersitet. Måste köpa mej en ny driver :)

Mellanmål
Ett äpple.

Lunch
Cous cous sallad med tomat paprika och spenat. Lax. Mjölk

Fika
Mjölk med sirapskakor och brago.

Styrke: Bröst, axlar och triceps
Hantelpress [ 1x25kgx8, 1x30kgx4, 2x24kgx5 ]
Sned hantelpress [ 2x22.5kgx5, 20kgx6, 20kgx8 ]. Skumt
Flyes [ 2x12.5kgx6, 2x10kgx6 ]

Axelpress [ x12.5kgx5, 3x10kgx6 ]
Drag till hakan, 20kg [ 3x6, 5 ]
Frammåtlutade hantellyft [ 2x2kgx6 ]
Baksida axel i cable [ 2x5kgx6 ]
Shruggs [ 3x8, 7 ]

Liggande tricepsextension [ 7, 3x6 ]
Dips med kroppsvikt [ 4, 3x3 ]

Jag behöver beefa upp axelns baksida!! Konstigt har gått ner i vikt sen jag kom till Luleå men passet var ändå riktigt bra. Körde övningar väldigt strikt. Ingen Gainer efter träningen men däremot grillning!

Middag
Grillad fläskfile, couscous sallad med tomat paprika och spenat. Vatten. Gröna och svarta oliver.

Kvällis mellis
Ett äpple, lite hassel och cashewnötter.

Tolle
2006-06-06, 10:02
Frukost
Fiberhavregrynsgröt, hasselnötter, hallon, keso med mjölk

Frisbeegolf
2h kastande, blev matt i armen efter första nio hålen då var det inte så roligt mer.

Lunch
Cous cous sallad, fläskfile, lite sås, avokado, och skinka med mjölk.

Mellanmål
Bullar med mjölk. MmmMmmm.

Basketträning
Först promenad 25 minuter itll basketträningen sen medelintensiv basket i 60 min.

Mellanmål
Gainer

Kvällis
En hjärteburgare på Frasses.

Tolle
2006-07-25, 23:09
2006-07-23 Måndag
Efter en och en halv månads semster och två veckors sjukdom är det dags att dra igång igen. Vilopulsen känns som den maxpuls jag hade före uppehållet, jag är trött hela tiden osv. Att komma i form ska bli helt underbart.

Promenad
60 minuter.

Frukost
Fiberhavregrynsgröt, hasselnötter, sötmandlar och vatten.

Styrketräning
Sned hantelpress [ 20kgx12 22.5x8 22.5x6 ]
Flyes [ 10x6x3 ]

Axelpress bakom nacken i smith [ stångenx6x3 ]
Swings [ 5kgx6 3kgx6x2 ]
Hantelshrugs [ 25kgx7x3 ]

Enarms hantelextension [ ]

Återhämtning/mellanmål
Gainer

Löpning
90 min + uppvärmning. Bra med energi i kroppen. Benen gör sååå ont nu.

Lunch
Grönsaksomelett med linser och vatten.

Middag
Potatissallad och rostbiff

+ en del frukter under dagen

Tolle
2006-07-25, 23:22
2006-07-25 Tisdag
Yeah. Efter en rejäl urladdning igår så gör det ont överallt i kroppen. Det är så det ska vara :)

Promenad
70 minuter.

Frukost
Fiberhavregrynsgröt, hasselnötter, sötmandlar, hallon och vatten.

Styrketräning
Chins [ kropssviktx1x10 ]
Enarms hantelrodd [ 10kgx6x3 ] skumt att jag är så svag i den här övningen

Bålrotation [ 30repsx3 ]
Sneda situps [ 16repx3 ]
Crunchessubstitut [ 8repsx2 4x1 ]

Hammer [ 7.5kgxmassor 10kgx12 12.5x7 ]
Öppen [ 7.5kgxmassor 10kgx8x2 ]

Återhämtning/mellanmål
Gainer

Lunch
Keso, rostbiff och potatissallad. Med vatten såklart

Middag
Kyckling, fiberrikt ris, avokado, broccoli och vatten.

Kvällsmål
Cashewnötter, mörkt bröd med leverpastej och boston gurka samt apelsin och jordgubbsjuice.

kroppen är sargad, förmodligen vilodag imorgon :cool:

Tolle
2006-07-31, 21:14
2006-07-31 Måndag

Aaaaaah äntligen i Göteborg. Här finns det potential att träna bra då tillgången till gym och allt annat är solid. Förra veckan blev OK träningsmässigt men lite slö på mat fronten, årkade inte skriva ner sista dagarna men nu jävlar. 5 dagars split på gymningen, massa löpning och annan motion på konditions/motionsfronten!

Lunch
Bulgur, ägg och tonfisk. Mums eller?

Mellanmål
Mjukt bröd med ost, skinka och smör. Kaffe.

Styrketräning: Rygg och biceps
Chins [ kropssvikt 2reps 5sets ]
Rodd [ 50x8 55x8 50x8 ]
Ryggresningar [ 10x8x3 ]
Latsdrag [ 2st mördarsets från 40 resp 35 kg ]

Hammer [ 7.5kgxmassor 10kgx12 12.5x7 ]
Öppen [ 7.5kgxmassor 10kgx8x2 ]
Curl i maskin [ 2 st mördarsets från 25 resp 20 kg ]

Mördarsets kallar jag sånna sets då en kör först på säg 20 kg, tills det tar slut, minskar fem kg, osv osv.

Återhämtning
Chokladgainer

Kvällsmat
Fiberhavregrynsgröt, Oatly havredryck och körsbär.

Mellan dessa så blev det ett basketpass med småkillarna och en massa cykling!

Tolle
2006-08-01, 23:57
2006-08-01 Tisdag

Frulla
Fiberhavregrynsgröt med vatten

Styrketräning: Bröst och mage
Bänkpress [ 60x8 60x8 70x6 ]
Sned hantelpress [ 22.5x8 25x8 25x6 ]
Flies på bänk med omvänd lutning [ 10x8 12.5x8 12.5x6 ]

Crunchessubstitut [ 8x3 ]
Sneda situps på lutandebänk [ massa reps x 3 sets ]

Återhämtning
Chokladgainer

Mat
Bulgur, ägg, tonfisk och SPENAT :)

Kvällis
Körsbär, nötter och lite havremjölk.

Solid dag, har varit utan godis sedan lördag natt nu. Cyklar som en tok med, säkert en timme om dagen mellan hallen och hem. Det är bra för midjemåttet =)

Tolle
2006-08-02, 23:25
2006-08-02 Onsdag

Frulla
Fiberhavregrynsgröt med vatten och sötmandlar

Löpning
40 minuter. Glömde skriva att jag sprang 40 minuter efter gympasset igår också. Aldrig har det varit så drygt att springa så kort tid! Helt enrgilös hela dan, äter nog för lite.

Återhämtning
Chokladgainer

Mat
Bulgur, ägg, tonfisk, spenat och tomat

Kvällis
5 st mindre polarkakor och en burk skagenröra, endast
1,9% mättat fett i willys skagenröra faktiskt :) laddade på friskt med energi här så jag årkar med morgondagen. räknade till ca 1400 kalorier :) Har räknat ut att jag cyklar totalt 80 minuter per dag och rör på mej en del i samband med basketträningen med killarna så jag får nog se till att äta mera i fortsättningen

Ottenbaum
2006-08-02, 23:44
Vad ligger vikten på?

Tolle
2006-08-02, 23:46
Imorse skulle jag gissa på runt 72kg. Nu kanske 73-74

Tolle
2006-08-03, 20:44
2006-08-03 Torsdag

Frukost
Fiberhafregrynsgröt med vatten.

Gym: Ben och underarmar
Underarmscurl med stång [ 20x8 20x8 20x6 ]
Omvänd ovanstående [ 20x5 12.5x8 12.5x8 ]
Wristroller [ ner och upp x 2 x 2 sets ]

Ben drag fyra riktningar [ 2 sets ]
Benspark [ 30x8x3 ]
Utfall [ 20x16 20x16 40x12 ]
Benböj med hopp [ 40x8 40x12 40x12 ]
Stående lårcurl på ett ben [ 20x15 20x10 20x10 ]
Stående vadpress i maskin [ 2 plattorx10 1plx10 0plx10 ]

Skönt att träna underarmarna. Tog det lugnt på benfronten i och med att jag har varit skadad, kommer ösa på mer nästa gång. Annars ett väldigt bra pass och energin är verkligen tillbaka... måste vara den där skagenröra-burken från igår!

Återhämtning snedsträck mellanmål
Chokladgainer och alpro soja chokladfestis.

Mat
Gissa!? jo det blev tonfisk, ägg, roccola sallad, nå nyttigt bröd och chokladfestis sojavarianten. Inte gott men betydligt godare än igår!

Kvällis
Nyttigt bröd, körsbär, risifrutti fiber, proviva dryck.

Well vicken skillnad energimässigt på idag och igår. Dagen har varit bra ändå fran start till mål och efter gymmet kände jag mej piggare än före. Man ska inte underskatta kaloriernas värde. *popcorn*

Tolle
2006-08-09, 00:40
2006-08-04 Fredag

Gym: Axlar och triceps
Axelpress med hantlar [ 20x8 20x8 20x6 ]
Swings [ 4x8 4x8 4x7 ]
Baksida axlar i cable [ 5x6 5x5 5x4 ]
Shrugs med skivstång [ 60x8 60x8 60x7 ]

Enarms triceps över huvudet [ ]
Liggande tricepsextension [ ]
Dips [ ]

Faen kommer inte ihåg siffrorna till tricepsövningarna, men jag kommer ihåg att det var mycket värk dagarna efteråt. Efter gymmet blev det löpning i 40 minuter. Bra skit =)

Tolle
2006-08-09, 00:41
2006-08-06 Helgen i korthet

Lördag: Basket, sol bad och partyyyy.

Söndag: Bakis, kebab, lite sol och partyyyy.

En perfekt helg! *flex*

Tolle
2006-08-09, 00:42
2006-08-07 Måndag

Frukost
Fiberhavregrynsgröt, sötmandlar och mjölk.

Gym: Bröst och mage
Bänkpress [ 60x4 80x4 75x4 70x4 ] En del hjälp på de tyngre vikterna. Skönt att det inte gör ont i ryggen mer av bänkpressen.
Sned hantelpress [ 27.5x4 30x2+27.5x2 27.5x4 27.5x4 ] Saftade på med 30 kg hantlarna på andra settet. Bra ös trots att jag hade kört bänken före!
Pec Deck [ 60x4 60x4 60x4 70x4 ] 70 på sista gick oväntat lätt

Sit ups i lutande bänk [ massa reps och mycket syra i magen x 3 sets]
Sidan av magen [ 0x10 5x? 5x? ]

Kul att köra tyngre vikter och förre repitioner! känns som ett steg frammåt.

Återhämtning
Chokladgainer

Middag
Bulgur, kesella (så mycket godare än tonfisk), ägg och nå grönsaker. Toppat med körsbär som efterrätt.

Solid dag måste jag säga ;)

Tolle
2006-08-09, 00:43
2006-08-08 Tisdag

Frukost
Fiberhavregrynsgröt, sötmandlar och mjölk.

Gym: Rygg
Knäböj 10cm från vägg med pinne som hålls upp av raka armar genom hela övningen. Går ner så långt tills jag tappar svanken [ 3 sets 10 repitioner ]
Halva marklyft [ 4 sets 6-7 reps ] med stången som vikt
Uppdragningar mot skivstång som ligger vilandes i ställningen. [ 4 sets x 5 ]
Knäböj med fin svank på balansbräda [ 4 sets 5-6 reps ]
Chins [ 5 sets 1 rep ]

Biceps fick lida en del av övningarna. Nya övningar, mycket roligt. Vill köra nya mer advancerade övningar så jag tränar felixibilitet i svanken och bålstyrka. Tog riktigt bra i ryggen och efteråt kändes hållningen oerhört bra :)

Återhämtning
Chokladgainer

Middag
Bulgur, kesella (så mycket godare än tonfisk), ägg och nå grönsaker. Blev tokhungrig efter att vi sett en konsert på stan så då blev det en meny på McD!

Ännu en bra dag, McD maten var väl inget måste men jag känner att jag inte vill ha nån mer energilös dag, som den förra veckan - så vafan =)

Tolle
2006-08-09, 20:49
2006-08-09 Onsdag

Frukost
Fiberhavregrynsgröt, hasselnötskärnor och vatten.

Monsterpass
Det kom en spelare till lagets tidiga löpträning så jag och han körde först 40 minuter basket, gym och sen 40 min löpning.

Gympasset såg ut så här:
Knäböj med träpinne 3x8
Utfallsteg. Främre knäleden böjd i 90 grader och sen gå rakt ner 3x10
Marklyft, skivstången som vikt. Tänk på att låsa knäna och amrbågen ska vara riktad mot kroppen. Svanka. 3x8
Bålstyrka på swissboll. Skuldrurna på bollen, in med naveln upp med bröstet och upp med höften. 3x45sekunder
Bäckenlyft 3x45sek
Plankan åt sidan 3x30sek
Kobran 3x45sek
Biceps, öppen 10kgx8 16x4 16x4 16x4

Mycket utvecklande pass. Koncentrerar mej på att bli mer smidig, flexibel och gänglig.

Återhämtning
Chokladgainer och en del frukt.

Middag
Efter en tuff och lång dag så blev det tonfisk, oliver, paprika och några hasselnötter till middagen som åts sent. Tänkte käka lite kräm till efterrätt, men jag kämpade emot med tanken att det blir jobbigare sötsug imorgon =)

Tolle
2006-08-13, 20:15
2006-08-11 Fredag

Onsdag, torsdag och fredag har jag besvärats av sjukdom :( Träningen upptas igen på måndag. Satsar på att kötta på bra nästa vecka, mitt mål är att springa 60-80 minuter varje vardag och försöka årka med gympass före löpningen.

Men det kanske mest intressanta är att jag ska byta kostupplägg. Imorgon lördag ska jag till ICA Maxi vid Mölndalsvägen och plocka upp lite varor och några smidiga matlådor, typ 7-10 st. Sen ska jag börja käka 6-7 ggr per dag + återhämtningsdryck. Det känns som ett naturligt steg i att bli en seriösare atlet och egenkroppsvårdare =)

Tonfisk, lots of
Nån fet fisk
Sojabönor
Ägg
Kesella
Jordnötter
Olja
Broccoli
Spenat
Paprika
Äpple och apelsin
Kikärter
Krossade linfrön
Solroskärnor

Första laddningen kommer tillagas på söndagkväll. Peace out :hbang:

Tolle
2006-08-13, 20:18
Här kommer bilder på de första sex lådorna