handdator

Visa fullständig version : EXTRA, EXTRA! Årets mest oväntade nyhet!


Droog
2006-05-31, 09:11
Vad i hela världen? Homosexuella damhockeyspelare - vem kunde ha anat det? Jag är förstummad...

http://www.aftonbladet.se/vss/sport/story/0,2789,833971,00.html

Tolkia
2006-05-31, 09:16
Världens mest INTRESSANTA nyhet också, verkligen. *rolleyes*

Cilia
2006-05-31, 09:19
du menar att man eg måste vara homo för att vara tjej och spela damhockey?

Snake
2006-05-31, 09:23
du menar att man eg måste vara homo för att vara tjej och spela damhockey?

Japp, exakt så är det.

Slappna av nån gång Cilia.

Pdaddy
2006-05-31, 09:28
Haha, ja de är ju så givet när man ser vissa utav dem, riktiga tomboys..
Troligen mannen i de lesbiska förhållandet.

M

Fed up
2006-05-31, 09:31
Jag önskar bara att några manliga sportstjärnor skulle våga komma ut. GUD va uppfriskande det skulle vara...

Om folk slutade skämmas över att de var homo skulle kanske folk på olika brädor sluta vara så himla "thi-hi, jag gör sexuella inviter mot en kille, för jag är sån himla spexare och det är ju helt uppenbart att jag skojar för vem fan är så jävla äcklig att den är bögever? uuuuh!"

Pepparkakssmurfen
2006-05-31, 09:33
Är det sant?

:eek: :eek:

Piranha
2006-05-31, 09:33
Haha, ja de är ju så givet när man ser vissa utav dem, riktiga tomboys..
Troligen mannen i de lesbiska förhållandet.

M


Tror dem kallas "Butch" :).

Men är detta nåt nyhetsvärde ? ... vem bryr sig liksom

OggeP
2006-05-31, 09:34
Årets skräll! :eek:

Pepparkakssmurfen
2006-05-31, 09:35
Nu väntar vi på nyheten om homosexuella damfotbollsspelare också! :thumbup:

Piranha
2006-05-31, 09:36
Nu väntar vi på nyheten om homosexuella damfotbollsspelare också! :thumbup:


Ja bara å invänta att Pia Sundhage skall vävas in i tråden.

userfriendly
2006-05-31, 09:37
jag finner det fortfarande ytterst märkligt att människor bryr sig om vilka några i ett hockeylag är kära i eller har sex med.
Get a life.

Pdaddy
2006-05-31, 09:37
Tror dem kallas "Butch" :).

Men är detta nåt nyhetsvärde ? ... vem bryr sig liksom

Jo ja känner igen det..

Ja de e ju inte världens ståhej å katastrof pga detta, rätt väntat.

M

Ironbabe
2006-05-31, 09:38
Nu väntar vi på nyheten om homosexuella damfotbollsspelare också! :thumbup:
Va? Finns det homosexuella i idrottsvärlden? Jag bara häpnar lixom *screwy*

Piranha
2006-05-31, 09:41
Det är rätt kul faktiskt att vi som bygger / tränar skrattar åt detta.

Det är bara åka ner till Frankrike som byggare och ALLA kommer klassa dig som gay, fråga mig inte varför men där tror man samtliga som styrketränar är homo.

userfriendly
2006-05-31, 09:43
Det är rätt kul faktiskt att vi som bygger / tränar skrattar åt detta.

Det är bara åka ner till Frankrike som byggare och ALLA kommer klassa dig som gay, fråga mig inte varför men där tror man samtliga som styrketränar är homo.

inte så konstigt egentligen att det har gay stämpel, det är ju ändå en sport där utseendet spelar stor roll, och som vi alla vet är älskar ju gay män att bry sig om sitt utseende... *rolleyes*

Piranha
2006-05-31, 09:44
inte så konstigt egentligen att det har gay stämpel, det är ju ändå en sport där utseendet spelar stor roll, och som vi alla vet är älskar ju gay män att bry sig om sitt utseende... *rolleyes*

Med tillägget på de mest bizarra sätt ja.

Det som gäller är att synas tror jag mest.

Den där "bears" håriga tjocka gubbar .. alltså ... vad är det om ?

Nina L
2006-05-31, 09:45
HOMO
SHOCK

http://www.hockeyinstitute.se/images/ErikaHolst.jpe

userfriendly
2006-05-31, 09:47
HOMO
SHOCK

http://www.hockeyinstitute.se/images/ErikaHolst.jpe

det finns faktiskt även lesbiska med silikoninlägg

Nina L
2006-05-31, 09:47
det finns faktiskt även lesbiska med silikoninläggNu hänger jag inte med.

OggeP
2006-05-31, 09:48
Lite OT:

Vet ni varför hockeytjejer använder suspensoar?






































De vill inte få en fläskläpp :D

userfriendly
2006-05-31, 09:49
Nu hänger jag inte med.

tycker att ditt inlägg med bilden var rätt elakt och fördömande

Piranha
2006-05-31, 09:49
Lite OT:

Vet ni varför hockeytjejer använder suspensoar?






































De vill inte få en fläskläpp :D


Japps jag tror de är ett nytt låg-rekord Ogge :thumbup:

Cerberus
2006-05-31, 09:49
Herregud, vem bryr sig?! Vad de har för sexuell läggning spelar ingen roll tycker jag, fast visst så fick de som spekulerat svar på frågan(get a life!).

Cerberus
2006-05-31, 09:50
[QUOTE=Nina L]HOMO
SHOCK

herregud alltså, helt offtopic men vad fan är det för vårrulle/råtta du har på din avatar *spy* jag spyr snart...

Nina L
2006-05-31, 09:51
tycker att ditt inlägg med bilden var rätt elakt och fördömandeDet var inte elakt menat, jag lovar.

sissa
2006-05-31, 09:51
det intressanta är väl inte att lisa svensson, lena andersson eller vem det nu är tänder på kvinnor samt lever med en kvinna. det intressanta är väl attityderna vad gäller homosexualitet, och detta kan väl vara ett sätt att få igång debatt/ändra attityder kanske

som eva dahlgren eller peter jöback; att de är homo är kanske inte nödvändigtvis så intressant i sig, men det har nog haft betydelse att de "gick ut"


sen är frågan när det kanske blir motsatt effekt. det blir en motsägelse istället. ( att sätta sexuell lägning i fokus, när det man önskar är att det inte var i fokus)
tror dock att det behövs sättas fokus ett tag till

Piranha
2006-05-31, 09:52
det intressanta är väl inte att lisa svensson, lena andersson eller vem det nu är tänder på kvinnor samt lever med en kvinna. det intressanta är väl attityderna vad gäller homosexualitet, och detta kan väl vara ett sätt att få igång debatt/ändra attityder kanske

som eva dahlgren eller peter jöback; att de är homo är kanske inte nödvändigtvis så intressant i sig, men det har nog haft betydelse att de "gick ut"


sen är frågan när det kanske blir motsatt effekt. det blir en motsägelse istället. ( att sätta sexuell lägning i fokus, när det man önskar är att det inte var i fokus)
tror dock att det behövs sättas fokus ett tag till


Va när gick Göback ut ?, de måste ja missat.

Pdaddy
2006-05-31, 09:54
Det är rätt kul faktiskt att vi som bygger / tränar skrattar åt detta.

Det är bara åka ner till Frankrike som byggare och ALLA kommer klassa dig som gay, fråga mig inte varför men där tror man samtliga som styrketränar är homo.

WTF :MrT: då utsatte jag mig för det när ja va Leon... Undra på att de va värsta fjollgymmet å folk som titta snett.. deer god.

M

backflash
2006-05-31, 09:56
... peter jöback; ... men det har nog haft betydelse att de "gick ut"

inte för Paris http://tv4.se/kandis/462965.html

(någon betalar Nyhlen för det här?)

Pudzianovski
2006-05-31, 09:56
Dagens tråd :D :thumbup: :thumbup:

Pdaddy
2006-05-31, 09:56
Va när gick Göback ut ?, de måste ja missat.

VAAAA !!! läser du inte Hänt Extra ?

M

sissa
2006-05-31, 10:00
Va när gick Göback ut ?, de måste ja missat.


hos kristian luuk för ett par år sen

Baan
2006-05-31, 10:00
jag är djupt chockad.

Piranha
2006-05-31, 10:06
Om man väl gått ut en gång, kan man ångra sig sen då å säga "ääää ja skojja ju bara" eller är det en permanent kunngörelse man ger då ?

sissa
2006-05-31, 10:08
Okej att man kanske inte blir djupt chockad av att vissa är homo, men på en del låter det ju som om de minsann vet vem som är homo/inte homo.

Sen tror jag det finns poänger i att ha en verklig person att relatera till, även om man vet att det finns människor som är homo.

OggeP
2006-05-31, 10:13
Japps jag tror de är ett nytt låg-rekord Ogge :thumbup:

Förlåt. Kunde inte hålla mig. :em:

AlexGBG
2006-05-31, 10:17
ähh, orka bry sig.. hockeytjejer är inget för mig, hockeytrunk luktar as ändå

Nina L
2006-05-31, 10:27
Om man väl gått ut en gång, kan man ångra sig sen då å säga "ääää ja skojja ju bara" eller är det en permanent kunngörelse man ger då ?
Anne Heche som var tillsammans med Ellen DeGeneres tog väl tillbaka det?

Ellens nuvarande flickvän ser rätt bra ut. :P

http://www.gay.com/images/slides/slideshows/portia.jpg

Baan
2006-05-31, 10:28
Anne Heche som var tillsammans med Ellen DeGeneres tog väl tillbaka det?

Ellens nuvarande flickvän ser rätt bra ut. :P

[bild]

Räknas inte. GFP!

Pepparkakssmurfen
2006-05-31, 10:29
Anne Heche som var tillsammans med Ellen DeGeneres tog väl tillbaka det?



Var det inte hon som flippade ur och sa att hon blivit bortrövad av ufosar,och att hon inte visste vad hon hade gjort(med Ellen)?

Piranha
2006-05-31, 10:40
Ellen är ju rent knäpp, de har ju knappast nåt med hennes läggning att göra.

HookersUnited
2006-05-31, 10:41
Gah!!
När Rundqvist var med på bilden blev jag genast upprörd. Men sedan visade det sig att det var Lindberg och Holst som kommit ut.

Så då kan man fortsätta med dagdrömmandet om en hockeyfru *popcorn*

Nina L
2006-05-31, 10:44
Ellen är ju rent knäpp, de har ju knappast nåt med hennes läggning att göra.
Något måste hon i alla fall göra rätt som landat Portia.

Jense
2006-05-31, 10:45
ja det är ganska homo med hockey, har du rätt i.

Jense
2006-05-31, 10:46
Anne Heche som var tillsammans med Ellen DeGeneres tog väl tillbaka det?

Ellens nuvarande flickvän ser rätt bra ut. :P

http://www.gay.com/images/slides/slideshows/portia.jpg


ja för att se bra ut är viktigast. tycker hon passar ganska bra med ellen

Droog
2006-05-31, 11:03
du menar att man eg måste vara homo för att vara tjej och spela damhockey?

Nej, men man måste definitivt vara tjej för att spela damhockey alternativt överdjävulskt bra på att klä ut sig, Dame Edna och Babsan göre sig icke besvär. Att vara homo är väl mer ett önskemål kan jag tro?

Spelar du hockey?

Tricklev
2006-05-31, 11:05
Nej nu:eek: :eek:

Pudzianovski
2006-05-31, 11:06
Nej, men man måste definitivt vara tjej för att spela damhockey

Haha :thumbup: :thumbup: owneeed *popcorn*

Diggler
2006-05-31, 11:21
Trams. Finns ytterst få som har något agg mot homosexuella, skulle det bli ramaskri om en manlig idrottstjärna kom ut som gay eller bi? Knappast. Det är ett överdrivet problem att det skulle vara någon fara att "komma ut".

Tolkia
2006-05-31, 11:21
Att vara homo är väl mer ett önskemål kan jag tro?
Tja, fråga Foppa eller någon.

Tolkia
2006-05-31, 11:24
Trams. Finns ytterst få som har något agg mot homosexuella, skulle det bli ramaskri om en manlig idrottstjärna kom ut som gay eller bi? Knappast. Det är ett överdrivet problem att det skulle vara någon fara att "komma ut".
Icke desto mindre är ju folk rädda för att "komma ut". För statistiskt sett borde det definitivt finnas fler homosexuella, kända idrottsmän (speciellt i lagsporter som fotboll och hockey, där finns det ju rätt många spelare) än de som "folk vet om" idag. Varför de inte tycker att det verkar så lockande att "komma ut" kan man ju fundera på ...?

Snake
2006-05-31, 11:33
Icke desto mindre är ju folk rädda för att "komma ut". För statistiskt sett borde det definitivt finnas fler homosexuella, kända idrottsmän (speciellt i lagsporter som fotboll och hockey, där finns det ju rätt många spelare) än de som "folk vet om" idag. Varför de inte tycker att det verkar så lockande att "komma ut" kan man ju fundera på ...?

Jag kan bara tänka mig ramsorna som skulle komma från diverse klackar. Black army sjöng "Tomas har cancer" och "Han tjackar horor i polen" bl.a. åt Tomas Ravelli - tänk då om någon som är bög kommer ut.

Diggler
2006-05-31, 11:34
Icke desto mindre är ju folk rädda för att "komma ut". För statistiskt sett borde det definitivt finnas fler homosexuella, kända idrottsmän (speciellt i lagsporter som fotboll och hockey, där finns det ju rätt många spelare) än de som "folk vet om" idag. Varför de inte tycker att det verkar så lockande att "komma ut" kan man ju fundera på ...?

Det skulle nog mer vara rädsla för ett litet fåtal störda halv-huliganer i klacken än en majoritet av svenska folket.
Sen är det nog för många svårare att erkänna det för sig själv än att erkänna för andra, därför går det inte ut med det, eller så kanske de helt enkelt inte vill bli någon officiell gay-ikon?

Hades
2006-05-31, 11:35
deer god.

Tillber du rådjursguden? :D

Tolkia
2006-05-31, 12:01
Jag kan bara tänka mig ramsorna som skulle komma från diverse klackar. Black army sjöng "Tomas har cancer" och "Han tjackar horor i polen" bl.a. åt Tomas Ravelli - tänk då om någon som är bög kommer ut.
Ja. Och vad visar det? Inte att det inte skulle vara problematiskt att vara homosexuell i dagens Sverige, i alla fall; inte i mina ögon.

Coldsmith
2006-05-31, 12:07
Det är nog viktigt för yngre homosexuella att kända människor visar att det är ok att gå ut. De är ju förebilder för många. Så det är bara trevligt.
Har för mig att en manlig idrottare gick ut i qx nu senast också. Eller så var det bara en vanlig fotbollsspelare (icke-kändis) som pratade om att vara homogay kanske.

Nitrometan
2006-05-31, 12:14
Tja, fråga Foppa eller någon.
Spelar Foppa damhockey? Koolt.

Tolkia
2006-05-31, 12:50
Spelar Foppa damhockey? Koolt.
Tja, om hockeyspelare per definition vill vara homo så borde ju vilken hockeyspelare som helst vara skickad att svara på frågan, eller?

Cilia
2006-05-31, 20:12
fråga mig inte varför men där tror man samtliga som styrketränar är homo.
är det inte så?
Det trodde jag särskilt efter att ha sett dig träna *wimp*

Stoltz
2006-05-31, 20:23
jag finner det fortfarande ytterst märkligt att människor bryr sig om vilka några i ett hockeylag är kära i eller har sex med.
Get a life.

Välkommen till planeten Jorden. ;)

Bronkitkorv
2006-05-31, 20:28
Jag är egentligen homo för jag brukar ibland dusha och kolla mej i spegeln. Dom flesta är nog lite homo faktiskt jag menar vem har inte speglat sej efter dushen och kanske dragit ut näshår... va vava :confused: