handdator

Visa fullständig version : schema


armbrytarn
2006-05-30, 21:48
tjena, har tränat någorlunda seriöst hemma och uppnåt resultat som är bättre än de festa i min ålder. Har nu börjat på bauta-gym.
så nu vill jag börja träna efter regelbundna rutiner, och åka i tyngd fort, väldigt fort.
undrar nu om nån har ett bra schema som jag kan följa för att uppnå mina mål. har alltid haft svårt att öka i vikt, trots en fet och sockrig kost. något förslag?

Damien Thorne
2006-05-30, 23:08
tjena, har tränat någorlunda seriöst hemma och uppnåt resultat som är bättre än de festa i min ålder. Har nu börjat på bauta-gym.
så nu vill jag börja träna efter regelbundna rutiner, och åka i tyngd fort, väldigt fort.
undrar nu om nån har ett bra schema som jag kan följa för att uppnå mina mål. har alltid haft svårt att öka i vikt, trots en fet och sockrig kost. något förslag?

Vill du bli fet så rekommenderar jag att du äter på samma sätt som sumobrottarna.

Har inte större koll på hur dom äter. Men det var nån som sa att dom bara åt en gång per dag, och då satt dom och åt i 1-2 timmar.

armbrytarn
2006-05-31, 20:31
Vill du bli fet så rekommenderar jag att du äter på samma sätt som sumobrottarna.

Har inte större koll på hur dom äter. Men det var nån som sa att dom bara åt en gång per dag, och då satt dom och åt i 1-2 timmar.
de är ju omöjligt :( maggen lär ju spricka?

apa_ola
2006-05-31, 20:36
tjena, har tränat någorlunda seriöst hemma och uppnåt resultat som är bättre än de festa i min ålder. Har nu börjat på bauta-gym.
så nu vill jag börja träna efter regelbundna rutiner, och åka i tyngd fort, väldigt fort.
undrar nu om nån har ett bra schema som jag kan följa för att uppnå mina mål. har alltid haft svårt att öka i vikt, trots en fet och sockrig kost. något förslag?

fett och socker får dig inte att gå up i vikt om du gör av med lika mkt energi som du stoppar i dig. Du äter för lite helt enkelt...

armbrytarn
2006-05-31, 20:41
fett och socker får dig inte att gå up i vikt om du gör av med lika mkt energi som du stoppar i dig. Du äter för lite helt enkelt...
hehe äter jag förlite? :MrT:
kan dra ett exempel på vad jag äter på en vanlig dag då:
frukost: stor tallrik med müsli och mackor, alternativ till müsli gröt
lunch: vräker på så de inte ryms mer på tallriken + 3 glas mjölk.
mat: samma som på lunch
kvällsfika: oftast rör de sig om kanske 4 limpskivor med smör och skinka på.
+ går runt och småäter massor i hemmet.
förlite?

apa_ola
2006-05-31, 20:42
hehe äter jag förlite? :MrT:
kan dra ett exempel på vad jag äter på en vanlig dag då:
frukost: stor tallrik med müsli och mackor, alternativ till müsli gröt
lunch: vräker på så de inte ryms mer på tallriken + 3 glas mjölk.
mat: samma som på lunch
kvällsfika: oftast rör de sig om kanske 4 limpskivor med smör och skinka på.
+ går runt och småäter massor i hemmet.
förlite?

uppenbarligen gör du ju det eftersom du inte går upp i vikt. Förresten tycker jag inte det där var speciellt mycket mat, piece of cake

armbrytarn
2006-05-31, 21:00
uppenbarligen gör du ju det eftersom du inte går upp i vikt. Förresten tycker jag inte det där var speciellt mycket mat, piece of cake
vadå inte mycke mat?
vissa har bara en jävulskt hög ämnesomsättning och andra inte :( inte samma förutsättningar

Jorgen
2006-05-31, 21:01
Går du inte upp i vikt så äter du för lite.
Svårare än så är det inte.

apa_ola
2006-05-31, 21:02
vadå inte mycke mat?
vissa har bara en jävulskt hög ämnesomsättning och andra inte :( inte samma förutsättningar

försök att få i dig mer energi på lättare sätt då, exempelvis maltodextrin och proteindrink efter träning (utöver maten vill säga)

Jorgen
2006-05-31, 21:03
Här är bra scheman att följa. Funkar för såväl nybörjare som avancerade. http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=9555

armbrytarn
2006-05-31, 21:10
försök att få i dig mer energi på lättare sätt då, exempelvis maltodextrin och proteindrink efter träning (utöver maten vill säga)
dyrt

Jorgen
2006-05-31, 21:11
dyrt
Är mer mat då. :)

747
2006-05-31, 21:19
dyrt
Köper du inte de dyraste tillskotten så är de nog betydligt billigare än mat.

armbrytarn
2006-05-31, 21:21
Köper du inte de dyraste tillskotten så är de nog betydligt billigare än mat.
bor hemma betalar inte mat

Doctor Snuggles
2006-05-31, 21:32
Edit Jörgen: Skärp dig!

Ät energität mat, t.ex nötter, drick en massa fet mjölk o.s.v.

Wikner
2006-05-31, 21:48
Bara trycka in några mål till, mellan frukost och lunch och lunch och middag. Som andra sagt, några nävar nötter.

Diggler
2006-05-31, 22:07
Dubbla kolhydratkällor till varje lagat mål är en höjdare. Det är jobbigt att äta ett berg av pasta mindre mentalt jobbigt att äta en något mindre mängd pasta + potatis=större mängd kolhydrat.

Efterrätt efter middagen. 1/2 gainers 1/2 protein istället för vanliga proteindrinkar.

armbrytarn
2006-06-01, 17:05
Bara trycka in några mål till, mellan frukost och lunch och lunch och middag. Som andra sagt, några nävar nötter.
bli man palt av nötter? *popcorn*

Arf Pingvin
2006-06-01, 17:42
hehe äter jag förlite? :MrT:
kan dra ett exempel på vad jag äter på en vanlig dag då:
frukost: stor tallrik med müsli och mackor, alternativ till müsli gröt
lunch: vräker på så de inte ryms mer på tallriken + 3 glas mjölk.
mat: samma som på lunch
kvällsfika: oftast rör de sig om kanske 4 limpskivor med smör och skinka på.
+ går runt och småäter massor i hemmet.
förlite?

Det där är ju bara två lagade mål mat om dagen. Det är ingenting.

armbrytarn
2006-06-01, 17:46
Det där är ju bara två lagade mål mat om dagen. Det är ingenting.
asså de är ett berg på tallriken, magen spricker

BRÖÖÖÖD
2006-06-01, 17:58
Edit Jörgen: Skärp dig!

:confused:

Arf Pingvin
2006-06-01, 18:04
asså de är ett berg på tallriken, magen spricker

Ja? Alltså kan du inte öka matintaget genom större portioner. Ät oftare.

armbrytarn
2006-06-01, 18:06
Ja? Alltså kan du inte öka matintaget genom större portioner. Ät oftare.
småäter skinka/köttbullar/morötter/glass medmera...

Allan
2006-06-01, 18:12
hehe äter jag förlite? :MrT:
kan dra ett exempel på vad jag äter på en vanlig dag då:
frukost: stor tallrik med müsli och mackor, alternativ till müsli gröt
lunch: vräker på så de inte ryms mer på tallriken + 3 glas mjölk.
mat: samma som på lunch
kvällsfika: oftast rör de sig om kanske 4 limpskivor med smör och skinka på.
+ går runt och småäter massor i hemmet.
förlite?

Sluta tjafsa med folk som vill hjälpa dig - och ja, det där var inte mycket. I stort sett alla unga män överskattar hur mycket mat de äter. Om du ger dig in i kostforumet finns det trådar där som handlar just om kosten.
Jag skulle tro att du får i dig mellan 2500-3000 kcal per dag, och det är för lite, eftersom du är pubertal (högre förbränning). Dessutom får du säkerligen i dig åt helvete för mycket kolisar och för lite protein.

Men ta den diskussionen i rätt forum!

allan

armbrytarn
2006-06-01, 18:57
Sluta tjafsa med folk som vill hjälpa dig - och ja, det där var inte mycket. I stort sett alla unga män överskattar hur mycket mat de äter. Om du ger dig in i kostforumet finns det trådar där som handlar just om kosten.
Jag skulle tro att du får i dig mellan 2500-3000 kcal per dag, och det är för lite, eftersom du är pubertal (högre förbränning). Dessutom får du säkerligen i dig åt helvete för mycket kolisar och för lite protein.

Men ta den diskussionen i rätt forum!

allan
tråden var tänkt för ett träningsschema som jag redan fått.
men jag tror hellre jag får i mig förlite kolhydrater å förmycke protein, tex på skolan tar jag en halv potatis sen resten kött, man behöv mer kol... ?

mACKANNN
2006-06-01, 19:19
dyrt

malto kostar 60 spänn för ett kilo, som räcker i drygt en månad, för mig iaf.
Protein kan man få ett kilo för 99 spänn om man tar de billigaste från kollos shop.

de kallar inte jag dyrt iallafall.

Detta är ju två enkla tillskott om du har svårt att få i dig mer mat, även om du inte äter så mkt som du verkar tro. Att dra en gainer mellan måltiderna är ju ett hyffsat lätt sätt att få i sig mer kollisar/protein

:thumbup:

och vad gäller tränings schemat så ta en titt i best of delen som någon annan föreslog tidigare i tråden! :)

Arf Pingvin
2006-06-01, 19:20
asså de är ett berg på tallriken, magen spricker

men jag tror hellre jag får i mig förlite kolhydrater å förmycke protein, tex på skolan tar jag en halv potatis sen resten kött, man behöv mer kol... ?

*rolleyes*

Guns n hoses
2006-06-01, 19:28
"men jag tror hellre jag får i mig förlite kolhydrater å förmycke protein, tex på skolan tar jag en halv potatis sen resten kött, man behöv mer kol... ?"

En halv potatis! Jävlar va mkt mat du åt då.

armbrytarn
2006-06-01, 19:29
*rolleyes*
å vafan vill du ha sagt med det?

armbrytarn
2006-06-01, 19:30
"men jag tror hellre jag får i mig förlite kolhydrater å förmycke protein, tex på skolan tar jag en halv potatis sen resten kött, man behöv mer kol... ?"

En halv potatis! Jävlar va mkt mat du åt då.
resten kött, läs och du skall se ljuset.

armbrytarn
2006-06-01, 19:33
malto kostar 60 spänn för ett kilo, som räcker i drygt en månad, för mig iaf.
Protein kan man få ett kilo för 99 spänn om man tar de billigaste från kollos shop.

de kallar inte jag dyrt iallafall.

Detta är ju två enkla tillskott om du har svårt att få i dig mer mat, även om du inte äter så mkt som du verkar tro. Att dra en gainer mellan måltiderna är ju ett hyffsat lätt sätt att få i sig mer kollisar/protein

:thumbup:

och vad gäller tränings schemat så ta en titt i best of delen som någon annan föreslog tidigare i tråden! :)
här har vi en kille som kan ge råd utan att vara nedlåtande eller taskig, tänk om alla va som han:hbang:

pragmatist
2006-06-01, 19:55
Det är faktiskt lättare att äta mycket om man inte proppar magen full så den nästan spricker. Dela upp maten på fler mindre måltider istället om du har svårt att äta mycket.

Och drick kalorier! Proteindrinkar är till stor hjälp för folk som har svårt att äta tillräckligt med mat för att öka i vikt.

Allan
2006-06-01, 20:09
Två trådar om ätande;

http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=36112&highlight=allan

http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=27970&highlight=allan


allan

Allan
2006-06-01, 20:09
tjena, har tränat någorlunda seriöst hemma och uppnåt resultat som är bättre än de festa i min ålder.

Och åldern är?

allan

BigForre
2006-06-01, 20:26
Två trådar om ätande;

http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=36112&highlight=allan

http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=27970&highlight=allan


allan

:hbang:

Tråd nummer två är som skapt för dig Armbrytarn, så att du får lite perspektiv på saker och ting...

Jorgen
2006-06-01, 20:57
Om armbrytarn inte skärper till sig kommer han inte att bli kvar här länge till. Förstår du det?

armbrytarn
2006-06-01, 21:27
Det är faktiskt lättare att äta mycket om man inte proppar magen full så den nästan spricker. Dela upp maten på fler mindre måltider istället om du har svårt att äta mycket.

Och drick kalorier! Proteindrinkar är till stor hjälp för folk som har svårt att äta tillräckligt med mat för att öka i vikt.
jag käkar en massa på en gång, men jag har inte tid att äta vid flera tillfällen, jag KAN äta om jag hinner. men asså aa, vad rekomenderar du för drinkar? :)

armbrytarn
2006-06-01, 21:28
Och åldern är?

allan
17

Allan
2006-06-01, 21:29
jag käkar en massa på en gång, men jag har inte tid att äta vid flera tillfällen, jag KAN äta om jag hinner. men asså aa, vad rekomenderar du för drinkar? :)

ta det i ett kostforum tack!


allan