handdator

Visa fullständig version : Förslag på vad att göra i sommar


Goddaniel
2006-05-30, 20:14
Japp, nu står skolavslutningen runt hörnet och har därför ett långt och härligt sommarlov framför mig. Ett nästan för långt sommarlov.
I år har jag bestämt mig för att hitta på något men fantasin tryter som vanligt, jag har ingen aning om vad som kan hittas på.

Jag har funderat på att dra med mig ett par kompisar till antingen Danmark eller Gotland någon vecka.
Andra förslag och idéer skulle verkligen uppskattas :thumbup: Ös på!

Kwon
2006-05-30, 20:15
Åk till Grekland en-två veckor.

bluelight
2006-05-30, 20:18
festivaler? kom hit till Augustibuller! :hbang: :hbang:

blasr
2006-05-30, 20:22
Jag ska sommarjobba först en månad. Sen ska jag till Danmark med några polare på obestämd tid(Förmodligen en vecka eller mindre). Sen drar vi utomlands i år igen nån gång i mitten av Juli.

Du får se min post som nån slags rekommendation på vad du också kan göra.

Trance
2006-05-30, 20:29
Jobba?

Arnesson
2006-05-30, 20:30
Jag kör på blasr taktik.

Jag kommer jobba ganska mycket i sommar, men ska nån vecka till Halmstad med polarna. Annars så fördriver jag tiden hemma och badar, solar, grillar etc. Blir det bara en bra sommar så har man ju inte tråkigt i första taget :thumbup:

Goddaniel
2006-05-30, 20:31
Oj, har man sett, en seriös post av Kwon ;) Grekland hade varit riktigt trevligt någon vecka men tror att det blir lite svårt att få med sig kompisarna dit, kostar nog lite för mycket.

Augustibuller verkar rätt roligt, tyvärr inte tillräckligt många bra band tycker jag, lutar nog mer åt Roskilde isåfall.

Blasr: Vart i Danmark ska ni och vad hade ni tänkt att göra? :)

Kwon
2006-05-30, 20:32
Oj, har man sett, en seriös post av Kwon ;) Grekland hade varit riktigt trevligt någon vecka men tror att det blir lite svårt att få med sig kompisarna dit, kostar nog lite för mycket.


Svårt att få med polarna dit? ICKE!

Du kan visa dom mina gamla semesterbilder från Grekland när jag var där nere me polarna och jag kan GARANTERA att dom kommer vilja hänga på dig ner dit! :thumbup: :thumbup: och slutligen ett :thumbup:

Nordenator
2006-05-30, 20:33
Träna - hårt och länge :>

blasr
2006-05-30, 20:34
Oj, har man sett, en seriös post av Kwon ;) Grekland hade varit riktigt trevligt någon vecka men tror att det blir lite svårt att få med sig kompisarna dit, kostar nog lite för mycket.

Augustibuller verkar rätt roligt, tyvärr inte tillräckligt många bra band tycker jag, lutar nog mer åt Roskilde isåfall.

Blasr: Vart i Danmark ska ni och vad hade ni tänkt att göra? :)


Vi är inte riktigt säkra än på hur vi ska göra. Vi snackade bara om det lite kort och slog fast att vi iaf skulle ner dit i sommar. Troligen utgår vi från antingen Helsingör eller Köpenhamn, sen får vi resa runt lite smått därifrån.

Diggler
2006-05-30, 20:36
Tokbulka+ 2 pass/dag?

Goddaniel
2006-05-30, 20:41
Jobba?

Jobb har jag redan fixat!


Jag kör på blasr taktik.

Jag kommer jobba ganska mycket i sommar, men ska nån vecka till Halmstad med polarna. Annars så fördriver jag tiden hemma och badar, solar, grillar etc. Blir det bara en bra sommar så har man ju inte tråkigt i första taget :thumbup:

Jo, det är iofs sant men sola, bada och grilla lär man ju hinna med ändå, likaså träningen. Sommaren är ju lååång som sagt


Svårt att få med polarna dit? ICKE!

Du kan visa dom mina gamla semesterbilder från Grekland när jag var där nere me polarna och jag kan GARANTERA att dom kommer vilja hänga på dig ner dit! :thumbup: :thumbup: och slutligen ett :thumbup:

Skulle verkligen vilja åka ner dit men mina kompisar är nog inte beredda att lägga så mycket helt själva på en resa plus att vissa ska nog resa iväg med familjen ändå. :)

Goddaniel
2006-05-30, 20:42
Vi är inte riktigt säkra än på hur vi ska göra. Vi snackade bara om det lite kort och slog fast att vi iaf skulle ner dit i sommar. Troligen utgår vi från antingen Helsingör eller Köpenhamn, sen får vi resa runt lite smått därifrån.

Okey, då förstår jag :) Är själv också sugen på Köpenhamn, riktigt mysig stad faktiskt. Lär ju inte bli så himla dyrt heller att bo där en vecka.

Goddaniel
2006-05-30, 20:44
Träna - hårt och länge :>

Tokbulka+ 2 pass/dag?

Men träningen ska man väl hinna med ändå på ett eller annat sätt :)
Men bulken får vänta för mig som inte ens har hittat min sommarform

Slimfit
2006-05-30, 23:01
Köp ett fiskspö och rulle av bra kvalitet och utnyttja att fisket är gratis i stora delar av sverige. Du gör inte av med pengar och fisken som du äter upp innehåller stora mängder omega-fetter. Optimal semester blir det om du sedan lägger upp ett träningsschema som kan utföras på stranden i väntan på napp.

Lycka till :thumbup:

Tricklev
2006-05-30, 23:02
Ägna all tid åt sig själv.

Trance
2006-05-30, 23:03
Ägna all tid åt sig själv.

Heh, jävlar vad skavsår man får då.

Beecher
2006-05-30, 23:03
festivaler? kom hit till Augustibuller! :hbang: :hbang:


+1, raised fist kommer ju!


jag ska satsa väldigt hårt på träning och kost i sommar, går inte bra för mig att deffa eller äta "optimalt" när jag har skola osv...

sen så ska jag ta fisketurer upp till larssjön i pershyttan ofta för att dra lite öring :)

känner mig inte så lockad av fester osv faktiskt... ska nog jobba lite med :)

Fed up
2006-05-30, 23:07
Jag vet vad jag ska göra iallafall:
- Jobba på projektet "perfekt fysik"=träna massor och äta måttligt
- Jobba på projektet "magrutor på beach 2006"=träna massor mage och äta måttligt (kan ses som en del av ovanstående projekt....)
- Spendera slötid i solen
- Hälsa på min syster och hennes son i sthlm
- Jobba=ligga på stranden, sitta i parken, äta glass och byta bajsblöjor
- Flytta (rekomenderas inte, det är skitjobbigt)
- Ta tag i saker jag annars brukar skjuta på tex. laga kläder, rensa garderoben, plantera om blommorna, putsa fönstren, frosta av frysen... (här ingår massor andra hushållssysslor som man kanske skiter rätt mycket i om man bor hemma, vilket du kanske gör?)
- Åka på cykelutflykter och ta med picknick
- Bada!!

Tja, många väldigt orginella och fantastiska tips där ju....*rolleyes*

Goddaniel
2006-06-02, 21:41
Oj, glömde bort den här tråden.
Tack allihopa för alla förslag och idéer men nu är det bestämt, blir en vecka i Köpenhamn... Vad exakt vi ska göra har vi inte kommit fram till än :)

Loke
2006-06-02, 21:44
Köp ett fiskspö och rulle av bra kvalitet och utnyttja att fisket är gratis i stora delar av sverige. Du gör inte av med pengar och fisken som du äter upp innehåller stora mängder omega-fetter. Optimal semester blir det om du sedan lägger upp ett träningsschema som kan utföras på stranden i väntan på napp.

Lycka till :thumbup:

Är det? Krävs det inte fiskekort i alla svenska sjöar förutom vänern och vättern?

Dumleman
2006-06-02, 21:57
Är det? Krävs det inte fiskekort i alla svenska sjöar förutom vänern och vättern?
Fiskekort för sjöar där de inte planterar in fisk brukar vara billiga men där det planteras in "ädelfisk" så kostar korten lite mer och det går oftast bara att köpa dygnskort då.

Rock'nRoll
2006-06-02, 23:39
Åk till Roskilde och lyssna på Morrissey. Annars så bör du jobba, träna, grilla och träffa vänner.

Hiiiman
2006-06-02, 23:41
jobba hela lovet så du tjänar i hop 25 lakan +... sedan så tar de restresor resten av året !