handdator

Visa fullständig version : Att deffa utomlands


jewzie
2006-05-30, 10:42
Tjo, jag befinner mig just nu i Bangalore, Indien. Har varit och festat lite på Goa och ska nu "jobba" på ABB i Indien i 2 veckor. Vi kommer inte ha så mycket fritid förutom på helgerna. Vi bor på hotell och har varken tillgång till Pool eller gym så det kommer att bli lite drygt att hålla igång kroppen. Men dock så har vi massor utav betjänter som gör allt för 1kr ;) Btw resan hit var i princip gratis, skolan betalade ungeför 80% utav resan.

Lite stats, 190cm, ca 87kg, 17år.

Nu till saken. Eftersom dem äter mycket stark mat i indien och att det är varmt vet jag kommer att öka kroppens förbränning en aning så jag gissar på att min förbränning kommer att höjas ungeför 15% till 2150kcal i vila. Jag kommer att äta ungefär 120g protein, 150g kolhydrater och 50g fett. Det blir 1472kcal. På hotellrummet så kommer jag även att köra lite armhävningar och situps och lite allmänt enkla övningar för att röra kroppen.

Möjligtvis att man klämmer in lite promenader men det är inte säkert. Tror ni att detta kan funka eller kommer att jag förlora mycket muskelmassa?:em:

kulle
2006-05-30, 11:14
Skärp dig, njut och lev livet! Du har fått en resa nästan gratis och funderar på träning...

Mental
2006-05-30, 12:34
Kör på, du hinner inte ställa till med större skada på 2 veckor. ät och träna om du gillar det. sen är det bara att ställa sig på vågen när du kommer hem.

blekfet2
2006-05-30, 12:49
men för fan.... är man i indien i 2 veckor så tänker man fan inte på att deffa, hur jävla snett kan det gå!?!

njut för fan!

Mental
2006-05-30, 13:08
Men om man njuter av att träna då? och inte har något mot att deffa och vill njuta av sin sommarkropp?
Alla tycker kanske inte att målet med en resa är att slippa träningen och svulla?
Jag själv tränar för att det är kul och skönt, givetvis tänker jag inte sluta med något jag njuter av bara för att jag råkar ha semester, snarare tvärt om.

Tabbe
2006-05-30, 13:24
Men om man njuter av att träna då? och inte har något mot att deffa och vill njuta av sin sommarkropp?
Alla tycker kanske inte att målet med en resa är att slippa träningen och svulla?
Jag själv tränar för att det är kul och skönt, givetvis tänker jag inte sluta med något jag njuter av bara för att jag råkar ha semester, snarare tvärt om.

agree

kulle
2006-05-30, 14:34
Svulla behöver du ju inte, men att oroa sig för fettprocent och träning när du har semester känns väldigt tragiskt. Ta det lugnt och njut, träning och kost går nog inte åt skogen för några veckors vila i solen. Semester är semester, inget träningsläger!

Mental
2006-05-30, 14:38
Svulla behöver du ju inte, men att oroa sig för fettprocent och träning när du har semester känns väldigt tragiskt. Ta det lugnt och njut, träning och kost går nog inte åt skogen för några veckors vila i solen. Semester är semester, inget träningsläger!

Det får stå för dig, det är ju uppenbart att du ser träning som något negativt som måste göras, om man gillar träning är det ju rent plågsamt att inte få träna på 2 veckor.

Ungefär som att skippa sex med tjejen i 2 veckor för att man är på semester, och inte nått jävla sexläger.
På semestern ska man göra sånt man njuter av, och det är inte det minsta tragiskt att träna på semestern, snarare mer tragiskt att träna alls om man inte gillar det.
Du käns otroligt trångsynt min vän, du måste se att det fins folk som älskar att träna.

blekfet2
2006-05-30, 14:43
Men om man njuter av att träna då? och inte har något mot att deffa och vill njuta av sin sommarkropp?
Alla tycker kanske inte att målet med en resa är att slippa träningen och svulla?
Jag själv tränar för att det är kul och skönt, givetvis tänker jag inte sluta med något jag njuter av bara för att jag råkar ha semester, snarare tvärt om.


klart man njuter av att träna, ångest om man inte får göra det.

bara för att man kanske tar det lite lugnare med träningen under en kortare period så måste man väl inte svulla!?

Och varför jag skrev som jag gjorde var för att killen snackade om att dra igång en deff, inte dra ut på ett träningspass.

kulle
2006-05-30, 14:49
Det får stå för dig, det är ju uppenbart att du ser träning som något negativt som måste göras, om man gillar träning är det ju rent plågsamt att inte få träna på 2 veckor.

Ungefär som att skippa sex med tjejen i 2 veckor för att man är på semester, och inte nått jävla sexläger.
På semestern ska man göra sånt man njuter av, och det är inte det minsta tragiskt att träna på semestern, snarare mer tragiskt att träna alls om man inte gillar det.
Du käns otroligt trångsynt min vän, du måste se att det fins folk som älskar att träna.

Jag älskar att träna, men jag tror att man i längden tjänar på att få en mental paus från träningen och tankar på fettprocent, proteinmängd mm. Han är 17 år gammal, mottaglig för nya intryck och upplevelser. Efter resan kommer han att vara fylld av energi och laddad för träning, fortfarande ett tag kvar till den riktiga sommaren. Två veckors missad träning är inte mkt i det långa loppet, medans däremot en Indienresa med alla dess upplevelser och intryck kanske inte sker varje månad. Njut!

jewzie
2006-05-31, 05:35
Egentligen så är det inte mycket som skiljer denna tid här från tiden i sverige :) det är ungefär 25 grader ute och så är det regnperiod. Så överdrivet mycket sola blir det inte. Maten vi äter är vanlig mat så det känns bara som att det vore dumt att avbryta deffen såhär nära sommaren. Det är ju trots allt sommaren i Sverige som spelar roll ;) och som jag sa så har jag inte direkt mycket tid till att slappa och så, jobbar mellan 08:00 och 18:00 och ibland är trafiken helt kaotisk och då är man inte hemma förens 20:00. Detta är trots allt en "praktik" som vi ska lära oss om kultur. Om det funkar så kommer jag fortsätta min deff. Kommer nog att gå ner lite mer än vad jag hade förutspått men det är lungt. Och den wow-upplevelsen som man hade när man kom hit har gått över. Kan tillägga att klubbarna här stänger 23:30 och öppnar 21:00 så det är inte direkt något bra nattliv. :)