handdator

Visa fullständig version : Dax att minska i fett....vilken taktik?


Spritza
2006-05-30, 07:59
*Tänkte nu påbörja en deff, en deff som kommer visa mina blodådror för allmänheten och göra min kropp till en sexigare plats.*

Hello, jag undrar hur stort skall underkottet vara per dag för att man skall vara på den säkra sidan i fettminskningsfrågan?

Enligt ett program(uppladning tror jag) så förbrukar jag 3700Kcal på träningsdagarna och 2600Kcal på vilodagarna(då jag inte tränar).

Brooklyn
2006-05-30, 08:33
underskottet är "lagom" om det är ett kaloriminus på 500kcal/dag :)

Spritza
2006-05-30, 08:36
Kan man överskrida den gränsen, kanske -700Kcal/dag?
Man kan säkert gå mycket längre än -500 utan att kroppen säger ifrån, eller är det bara jag som gissar:S

King Grub
2006-05-30, 08:41
Du kan ha ett mycket större underskott. Då minskar du i vikt motsvarande takt fortare. Risken är att du förlorar mer muskler samtidigt, plus att du inte mår så bra i allmänhet. Men du förlorar som sagt fettvikt snabbare, ju större underskottet är.

Spritza
2006-05-30, 09:10
Du kan ha ett mycket större underskott. Då minskar du i vikt motsvarande takt fortare. Risken är att du förlorar mer muskler samtidigt, plus att du inte mår så bra i allmänhet. Men du förlorar som sagt fettvikt snabbare, ju större underskottet är.
Är det så att musklerna byggs snabbare upp senare efter deffen, om man nu deffat bort dem?
Det där med att må dåligt, det är väl inte en farozon för kroppen:S?

Om du nu skulle sätta upp ett schema på en "optimal" deff, hur skulle den se ut.......promenader på morgonen osv?

King Grub
2006-05-30, 09:17
Det där med att må dåligt, det är väl inte en farozon för kroppen:S?

Det är inte farligt med energiunderskott

Om du nu skulle sätta upp ett schema på en "optimal" deff, hur skulle den se ut.......promenader på morgonen osv?

Åstadkom tänkt energiunderskott och säkerställ tillförsel av alla näringsämnen du behöver. Jag har redan skrivit ett schema här http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=26881

stocktown
2006-05-30, 12:30
Det där med att må dåligt, det är väl inte en farozon för kroppen:S?

Det är inte farligt med energiunderskott

Om du nu skulle sätta upp ett schema på en "optimal" deff, hur skulle den se ut.......promenader på morgonen osv?

Åstadkom tänkt energiunderskott och säkerställ tillförsel av alla näringsämnen du behöver. Jag har redan skrivit ett schema här http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=26881

Alltså äta så lite som möjligt men ändå såpass att man orkar träna regelbundet..