handdator

Visa fullständig version : Kosttillskottet eiselt


Gaston Gas
2006-05-29, 23:15
Har nu tänkt börja träna och införskaffade då eiselt som är ett proteintillskott. Min fråga är om detta räcker? Jag har tänkt träna 2-3 dagar i veckan och vill öka min muskelbyggnad. Behöver jag ta ett kreatintillskott också?

Tacksam för svar!

Mitt första inlägg btw so be gentle :)

Da2
2006-05-29, 23:21
Har nu tänkt börja träna och införskaffade då eiselt som är ett proteintillskott. Min fråga är om detta räcker? Jag har tänkt träna 2-3 dagar i veckan och vill öka min muskelbyggnad. Behöver jag ta ett kreatintillskott också?

Tacksam för svar!

Mitt första inlägg btw so be gentle :)
Egentligen behöver du inga TILLSKOTT. Proteintillskott kan du ta om du har svårt att få i dig tillräckligt med protein. Lägg istället upp ett eget kostschema där du inkluderar 2-3 gram protein /dag. Om du inte får ihop det kan du komplettera med ett proteintillskott.

Förresten, Eiselt är tillverkaren, Protec är deras protein.

Gaston Gas
2006-05-29, 23:24
Egentligen behöver du inga TILLSKOTT. Proteintillskott kan du ta om du har svårt att få i dig tillräckligt med protein. Lägg istället upp ett eget kostschema där du inkluderar 2-3 gram protein /dag. Om du inte får ihop det kan du komplettera med ett proteintillskott.

Förresten, Eiselt är tillverkaren, Protec är deras protein.

Ok, men matlagning är inte min kopp té direkt och jag tror nog jag har en bra metabolism då jag kan äta i princip vad som helst utan att det sätters sig vilket leder till att jag är smal som en flaggstång.

Da2
2006-05-29, 23:28
Ok, men matlagning är inte min kopp té direkt och jag tror nog jag har en bra metabolism då jag kan äta i princip vad som helst utan att det sätters sig vilket leder till att jag är smal som en flaggstång.
Haha. Upptäckte mitt fel, 2-3 gram protein /kg ska det naturligtvis vara.
Sak samma. Du har väl inga ätstörningar eller liknande? Får du inte i dig tillräckligt med protein så kör med ett proteintillskott, inte fy skam det heller. Jag kör själv med Eiselt Protec och tycker det funkar kanon som ett komplement till den övriga kosten.

Gaston Gas
2006-05-29, 23:36
Haha. Upptäckte mitt fel, 2-3 gram protein /kg ska det naturligtvis vara.
Sak samma. Du har väl inga ätstörningar eller liknande? Får du inte i dig tillräckligt med protein så kör med ett proteintillskott, inte fy skam det heller. Jag kör själv med Eiselt Protec och tycker det funkar kanon som ett komplement till den övriga kosten.

Nope inga ätstörningar här. Äter som en häst ser ut som en giraff.

Kaboffastar
2006-05-29, 23:42
Nope inga ätstörningar här. Äter som en häst ser ut som en giraff.

För det första så äter du antagligen inte som en häst, då hade du sett ut som mig vid de här laget ;D

för det andra så om jag skulle köpa nånting mer i tillskottsväg så hade jag köpt kolhydrater att ta till proteinet om det nu var ett "rent" proteintillskott du köpt.

Maltodextrin :
http://www.kolozzeum.com/product_info.php?cPath=22&products_id=159

Edit : För det tredje så skulle jag nog visst kunna tänka mig att rekomendera an nybörjare tillskott beroende på hur matrutinen ser ut. Tränar man och inte har tillgång till någon mat på 2 timmar så är det ju rent ut sagt bränt att inte dricka någon form av gainer eller dyligt direkt efter passet =)

bear.flowertwig
2006-05-29, 23:54
Nope inga ätstörningar här. Äter som en häst ser ut som en giraff.

Eller så tror du att du äter som en häst... ;)

Räkna ut(http://www.uppladdningen.nu) vad du ska ligga på för viktuppgång(+500 kcal) och roa dig sen med att väga och räkna(http://www.slv.se/templates/LDB_Search.aspx?id=6242) ut vad du i själva verket får i dig. Det brukar kunna bli intressant. Ofta får man inte i sig så mycket som man tror om man äter bra mat. Och ännu svårare blir det om du liksom jag är lång(?), då har man än mer längd att bygga på :)

Thorwaldsson
2006-05-30, 08:48
Förresten, Eiselt är tillverkaren, Protec är deras protein.

Var framgår det att det är just Protec? Finns ju lite olika möjligheter om man säger så.

ozzymannen
2006-05-30, 09:26
Nope inga ätstörningar här. Äter som en häst ser ut som en giraff.


Självklart ska du använda kosttillskott när du tränar. som rent protein eller gainer. perfekt med en proteinshake ihop med t ex havregrynsgröt på morronen och sen en gainer efter träningen

Da2
2006-05-30, 10:43
Var framgår det att det är just Protec? Finns ju lite olika möjligheter om man säger så.
Självklart. Antog bara eftersom det är det vanligaste.

Gaston Gas
2006-05-30, 16:07
Stämmer att det är Protec med vanilj smak :)

fonzie
2006-05-30, 16:28
Du hänger i fel forumdel. Du ska vara i Tränings-delen. Du ska köpa en vattenflaska, svetthandduk och en mp3-spelare. Köp även en kokbok och en Näringsläre bok. Först när du gjort det kan du kanske börja så smått med en gainer. Finns inga tillskott som gör träningen åt dig. Lycka till!

Gaston Gas
2006-05-30, 17:21
Du hänger i fel forumdel. Du ska vara i Tränings-delen. Du ska köpa en vattenflaska, svetthandduk och en mp3-spelare. Köp även en kokbok och en Näringsläre bok. Först när du gjort det kan du kanske börja så smått med en gainer. Finns inga tillskott som gör träningen åt dig. Lycka till!

Givetvis, men jag känner som så att jag ska träna så vill jag ha maximalt tillbaka på den tid och ansträngning jag lägger ned.

Catstyle
2006-05-30, 18:45
Givetvis, men jag känner som så att jag ska träna så vill jag ha maximalt tillbaka på den tid och ansträngning jag lägger ned.
Ett tips: lägg ribban lågt.
Ska du börja vara så optimal som möjligt från början kommer du tröttna ganska snart.

fonzie
2006-05-30, 19:33
Ett tips: lägg ribban lågt.
Ska du börja vara så optimal som möjligt från början kommer du tröttna ganska snart.

Indeed. Allt tar sin tid, och i början får man bra resultat hur man än gör. Jag var precis likadan själv, köpte massa tillskott utan att träna klokt osv.

Gaston Gas
2006-05-30, 23:39
Behöver jag kreatin?

aliquis
2006-05-30, 23:48
Hur ska vi veta? Bra rubrik!

ozzymannen
2006-05-31, 06:03
kör på kreatin oxå.. !... du behöver nödvändigtvis inte köra enligt beskrivning på flaskan / burken. själv kör jag runt 5-7 gram per dag och skippar "inhoppningsdoseringen"

ozzymannen
2006-05-31, 06:03
vad väger du?... hur lång är du?