handdator

Visa fullständig version : bröst och axel "problem"


mACKANNN
2006-05-29, 22:25
har läst ett par trådar om ungefär samma problem, men har inte något bra svar tycker jag. så svar som "de finns 100 trådar om denhär saken" -dont give me that crap thx ;)

så till problemet.

Min vänstra bröst muskel är större än den högra, och min högra axel är större än den vänstra.
trots det så klarar jag lika många reps i tex hantelpress och militärpress med båda armarna. dock känns de mer i vänster bröstmuskel i hantelpress, tror det har o göra med att eftersom jag är starkare i högeraxeln så hjälper axeln till mer på högerarmen och i och med att jag är svagare i vänster axeln gör att bröstmuskeln får mer pisk på vänstersidan.

jaja, jag tror ni fattar vad jag menar. hur tycker ni nu ja ska gå till väga, ska jag bara köra på som vanligt och hoppas på att de jämnar ut sig med tiden, har ju trots allt bara tränat i snart 1,5. så lite är de dock inte, men endå. eller tycker ni att jag ska gå tillväga på något annat sett, isf hur? tänka på övningsutförandet gör jag redan så gott jag kan och har alltid gjort vad jag kan komma ihåg. kanske inte tillräckligt mycket tydligen^^

blev lite långt men om ni orkar läsa så tackar jag på förhand :bow:

mACKANNN
2006-05-30, 20:02
bump!

JakeTheFake
2006-05-30, 20:14
Typ samma problem...Min högersida är större än min vänster när det gäller bröst å magmuskelerna...hoppas man kan få nå schysst svar bara!

mACKANNN
2006-05-30, 21:30
Typ samma problem...Min högersida är större än min vänster när det gäller bröst å magmuskelerna...hoppas man kan få nå schysst svar bara!

vi får vell se, ibland får man 15 svar på 2 minuter och ibland tare lite längre tid, här verkar det vara alternativ två ;)

Jorgen
2006-05-30, 21:32
Det rättar till sig med tiden. 1,5 år är inte någon vidare lång tid att ha tränat. Kör så mycket det går med hantlar, annars finns det inte så mycket att göra.
Det finns ingen människa som är 100% symetrisk. Vanligtvis så ser man det mer själv.

mACKANNN
2006-05-30, 21:41
Det rättar till sig med tiden. 1,5 år är inte någon vidare lång tid att ha tränat. Kör så mycket det går med hantlar, annars finns det inte så mycket att göra.
Det finns ingen människa som är 100% symetrisk. Vanligtvis så ser man det mer själv.

kunde nästan gissa det, men känns skönt att vara på säkra sidan :)
och sen är de sant de du säger att andra inte lägger märke till det i samma grad som en själv, men man vill ju fortfarande vara nöjd med sin egna kropp *rolleyes*

äh blir till o pumpa på i några år till o återkomma *flex*

tjopp