handdator

Visa fullständig version : Är Star Whey-80 bra?


Cerberus
2002-12-06, 13:45
Snacka med en snubbe på icq och han sa att det var ett riktigt bra och billigt protein. Stämmer det lr?

Grahn
2002-12-06, 13:50
Heh...frågar du Coca cola om Pepsi är värt att köpa med? :)

Cerberus
2002-12-06, 13:58
kanske inte rätt forum för den frågan hehe... :P

men jag vill bara veta, kunskap är makt..

Lord_X
2002-12-06, 14:03
Vassle är alltid vassle.. Det mest fullvärdiga proteinet.
Jag tror knappast att det skiljer sig på vilken tillverkare det är.
Komplettera det till maten på morgonen och efter träning..
I övrigt ska det bara vara bra mat.

Cerberus
2002-12-06, 14:05
Ägg och mjölk är sämre protein va? Sojaprotein är värdelöst??

muskelbyggarn
2002-12-06, 14:38
>Lord_X

Där kan du inte ha mer fel. Det finns en rad faktorer som påverkar kvaliten i ett proteinpulver. Hur råvaran är framtagen, processerad och behandlad. Sedan har vi nästa viktiga sak, uppköparen (företaget som skall sälja produkt X) vad de gör med råvaran de köpt, blandar de i rätt som anges på ettiketten m.m

Bara för att en produkt säljs i butik här i sverige betyder inte att den är 100% garanterad, inte en chans. Det är så många verkar tro om produkter.

Visst vill vi alla betala så billigt som möjligt, det är aldrig roligt med kostnader men det gamla klyschan "du får vad du betalar för" gör sig påmind.

Det finns helt enkelt bra proteinprodukter och dåliga. Något man lärt sig efter 10 år...


Nu vill jag poängtera att ovanstående text inte skall kopplas samman med produkten i fråga som startade denna topic.


Vänl,,,
Tobbe

Lord_X
2002-12-06, 14:43
Soja är inget att ha det nej.. Ägg är väldigt bra och mjölk är bra det med, i dess naturliga form... Jag har provat det i pulverform och tycker att det är skitkasst.. Körde på det under något halvår när jag började träna, sen började jag med vassle och då jäklar hände det grejor (körde samma träningsprogram samt levde i princip på proteintillskott om det kan vara intressant att veta).
Så protein i pulverform, då SKA det vara vassle.

Cerberus
2002-12-06, 14:56
men ni rekommenderar whey-80 då?

Fartman
2002-12-06, 15:02
är jävligt gott och lättblandat iaf... har inte prövat någor annat så min åsikt hurvida det är bra är inte riktigt pålitlig...

spinkoo
2002-12-06, 15:06
Det är ett koncentrat som mycket annat. Väldigt likt ett annat välkänt pulver som just nu e på julrea, om jag inte tog jocke på så stort allvar skulle jag säga att det är samma pulver...billigt och bra, bådar för stora kvantiteter utan pris-överstyr...:)

dared
2002-12-06, 15:53
Whey-80

Alla 3 olika smaker är goda.
Chokladen är ingen mega hit. men den blir det om man har i lite oboy...

Jag har inte testat det tillräkligt utförligt för att säga hur bra proteinet är i sig.

Det ajg kan säga dock är att under tiden jag testade proteinet gick det bra i träningen.

Tycker du kan testa, smakmässigt bör du inte bli besviken iaf..

spinkoo
2002-12-06, 16:17
Skojar du Dared. Chokladen är ju mega god:) ''
Så skön söt smak så...:rolleyes: :oh

Muskelsmurfen
2002-12-06, 16:20
Kan bara säga så här...
Star och deras produkter har diskuterats hur mycket som helst. En del älskar dem (mest för priset) och andra hatar dem (för kvallitén).
Jag håller nog med om att det är skillnad på protein och protein.
När jag använde whey100 så hände ingenting.
Nu använder jag Hydro och Complete och ökar som sjutton.
För min del är valet klart, Star har djävla skitgrejjer och jag skulle inte äta det om de kastade det efter mig...
MEN, prova så får du ju själv se, det är ju inte som att du behöver lägga ned någon förmögenhet eller så. Det enda du förlorar är eventuellt resultat.
Lycka till. :eating:

Patte
2002-12-06, 16:23
Originally posted by Gillerstedt
Det enda du förlorar är eventuellt resultat.
Lycka till. :eating:

Och det är det sista man vill när man slitar som ett dj*vla djur!!! :smash:

Grahn
2002-12-06, 16:27
Uteblivna resultat lär bero på mer än märket på protteburken. Köp protte efter storleken på plånboken.

spinkoo
2002-12-06, 16:27
Jag tycker ni lurar killen och köpa massa dyrt onödigt skit nu! Gillerstedt då får ju tala om att det kanske vart nåt annat som rörde din träning medans du kanske inte ökade. Tror du verkleigen att skilnaderna i profilen gör såååååå stor skilnad som resultat - inte resultat!

Skulle du tex säga det om exell som i grunden är ett likadant protein??

:loveyou:

Patte
2002-12-06, 16:32
Grejen är att i början spelar det inte så stor roll på vilken kvalitet det är men ju mer du tränar och ju mer tillskott du ersätter maten med, ju bättre tillskott behöver du! Detta för att få i dig alla aminosyror med mera. Sen spelar det roll hur proteinet tillverkas och vilka temperaturer det utsätts för. Proteinet kan denatueras genom att brytas ner eller ändra den tredimensionella-strukturen och då blir proteinet oanvändbart (i de flesta fall).

EDIT:
Kanske borde göra samma tillägg som Tobbe gjorde, att detta har ingenting med det protein som startade tråden att göra. Kan inte säga något om det proteinet då jag aldrig har använt det.

Muskelsmurfen
2002-12-06, 16:33
Jag säger inte att man skall köpa det dyraste, men man bör heller inte gå enbart på pris. Complete som är stommen i mitt proteintillskott är långt ifrån det dyraste. Om man känner att man nödvändigtvis vill kasta ut pengar så kan man ju köra på VP2...:stick:
det är ju 600% bättre än annat protein eller vad det nu var... :D

The Dwag
2002-12-06, 18:43
Originally posted by Grahn
Uteblivna resultat lär bero på mer än märket på protteburken. Köp protte efter storleken på plånboken.


Håller med Grahn

Dock så är gillerstedt tydligen hög i den här tråden då han tror han ökar som sjutton av att byta märke ! Måste ju vara ett grymmt pulver !

spinkoo
2002-12-06, 19:09
Dwag: Vem e hög egentlingen...:naughty:

Bumbi har mig veterligen inte skrivit i denna tråden, dock har gillerstedt snott hans avatar:nono:

michael
2002-12-06, 19:10
Man kan i grunden säga att man inte behöver tillskott om man har en bra kost. Det är så att säga onödigt, om man har en otillräcklig kost kan man supplementera eller om man inte hinner hålla en god kost kan det vara smidigare att "blanda ihop en drink". Att skillnaden i muskeltillväxt skulle va så stor om man jämförde vanlig mat mot tillskott kan ingen få mig att tro, det går bara inte. Därmed kan man även konstatera att bytet av ett märke på proteintillskott skulle ge dramatiska muskel och styrkeövningar verkar jävligt dumt. Om det nu inte så är fallet att det tidigare märket inte innehåller protein.

dared
2002-12-06, 19:29
För vissa är placebo den största skillnaden mellan märken skulle jag tro, även om det är kvalite skillnad också....

MEN åt andra sidan är det skitsamma om det är placebo eller ej, bara man ökar och man känner att det ger ett "push" i träningen..

Fast jag köper mycket hellre en hugo boss tröja än en HM tröja.. (lite off topic den sista hehe.)

The Dwag
2002-12-06, 19:38
Originally posted by spinkoo
Dwag: Vem e hög egentlingen...:naughty:

Bumbi har mig veterligen inte skrivit i denna tråden, dock har gillerstedt snott hans avatar:nono:

Du ser ! Folk skall låta bli att ha likadan avatar :D

z_bumbi
2002-12-06, 19:46
The Dwag: Jag inser problemet och ska genast byta avatar.... Såg att den gamle Dwag har börjat skymta fram igen, e-vitamininlägget t ex :D

The Dwag
2002-12-06, 20:12
Originally posted by z_bumbi
The Dwag: Jag inser problemet och ska genast byta avatar.... Såg att den gamle Dwag har börjat skymta fram igen, e-vitamininlägget t ex :D

Jag kunde inte motstå när han knappt vet vad en vitamin är men han vill växa snabbt i muskelmassa och vill börja trycka E-vitaminer !

Jag såg väl ut ungefär så här då :devil:


:D

bonnen
2002-12-06, 23:27
Jag har kört på Whey-80 i snart 2 år, har faktiskt bara goda erfarenheter av proteinet. Inga större problem med gaser.
Äter ca 100gram/dag. Har köpt exell nu för att testa, Pulvren verkar vara identiska, är det från samma leverantör månne?
Det som skiljer sig är smaken (jordgubb)
Exell smakar som protec (mums)
Whey-80 smakar som milkshake (mums mums)
Om Exell behåller priset på 150kr och tar bort frakten kommer jag kanske att fortsätta med exell (om inte resultaten dalar)

Muskelsmurfen
2002-12-07, 01:18
Ok, förlåt mig... :em:
När jag läser mina inlägg så här i efterhand så kanske det var lite extrema...
Min avsikt var inte att måla upp det som att det ena inte gav någonting medans det andra gav mig 15kg muskler på en vecka... typ.
Skillnaderna är förmodligen inte så stora men jag anser i.a.f. att den är märkbar.
För alla er som gillar whey80 så är det ju bara att skratta hela vägen till banken.
Mycket möjligt att det är den beryktade placeboeffekten men so what... så länge ökningarna kommer så...
Sedan är jag lite negativ överlag emot ********* som levererat fel båda gångerna jag beställt därifrån. (Gav dem inte en tredje chans att klanta sig.)

Bumbi>Sorry angående avataren men forumet ville inte acceptera min egen och denna var den jag tyckte passade bäst... :stick:

The Dwag
2002-12-07, 09:26
Här är vi alla vänner Gillerstedt :thumbup:

Själv har jag aldrig köpt whey 80 i hela mitt liv och kommer aldrig göra det !

Grahn
2002-12-07, 10:19
************* är onekligen klantiga med leveranser, samt att de tycker frigolit är för dyrt för att packa med. Detta i kombination med att deras burkar lätt slås hål på underifrån är inte spec lyckat.

Köper man exell i volym går ju priset ner och leveranskostanden blir inte lika stor.

HenkeGr
2002-12-07, 10:57
Jag har kört med gymgrossistens produkter i 3 år med bra resultat. Hellre tar jag mer av ett billigt pulver än slänger pengarna på dyrare grejer.

Sen vill jag påminna om att detta forum är helt fel plats att fråga vilket protein-pulver man ska ta eftersom det finns ett antal handlare aktiva på forumet som följs av en samling ryggkliare. Detta i kombination med att stora delar av branchen går ut på att ljuga så mycket som möjligt gör att det är svårt att få vettiga och korrekta svar.

Grahn
2002-12-07, 11:31
*tar stora klunkar på sin 70 grams Whey-80 shake*

ahhhh

Lord_X
2002-12-07, 11:46
Du vet väl att kroppen inte är kapabel att ta upp mer än runt 40 gram protein åt gången?

Grahn
2002-12-07, 11:50
Jag vet att folk tjatar om olika siffror på hur mkt kroppen kan ta upp utan att någonsin prestera en referens på vad de utalandena baseras på för forskning.
Men 70g whey-80 är ju bara 56g rent protein med.

Sen är det morgondrinken efter morgonpromenaden och den bör överdoseras.

Cerberus
2002-12-07, 21:14
kan jag sammanfatta med att whey-80 är ett bra billigt protein?



15kg muskler på en vecka?? Anabolas är inte bra på kroppen hoppas jag du förstår..

Muskelsmurfen
2002-12-08, 00:16
Kroppen tar upp allt protein men det beror på tidpunkt hur mycket av proteinet som omvandlas till glukos och hur mycket som blir aminosyror.

Men visst, 40 låter ganska rimligt. Jag hörde en siffra på 30g +/-20g per 3h period.

Munter
2002-12-08, 00:27
Jag är fortfarande förbluffad över personer som säger sig märka skillnad på, eller ens orkar jämföra prestationsmässigt, olika märken och fabrikat. Kanske bara är jag som presterar likvärdig utveckling än om jag äter det ena eller det andra märket, vassle eller kasein o.s.v ?

The Dwag
2002-12-08, 12:10
Originally posted by Munter
Jag är fortfarande förbluffad över personer som säger sig märka skillnad på, eller ens orkar jämföra prestationsmässigt, olika märken och fabrikat. Kanske bara är jag som presterar likvärdig utveckling än om jag äter det ena eller det andra märket, vassle eller kasein o.s.v ?

Samma här !

Jag brukar vara glad om det inte skummar eller klumpar... sen att det som står på burken finns i den !:thumbup:

bonnen
2002-12-08, 13:12
Jag är fortfarande förbluffad över personer som säger sig märka skillnad på, eller ens orkar jämföra prestationsmässigt, olika märken och fabrikat. Kanske bara är jag som presterar likvärdig utveckling än om jag äter det ena eller det andra märket, vassle eller kasein o.s.v ?

Du är inter ensam, jag har också ställt mig denna fråga.
Hur kan aminosyrorna i märke A vara bättre än i märke B
(råvarorna kanske t.o.m kommer från samma leverantör)
Är det någon som märker skillnaden mellan kyckling, kalkon, höna, tonfisk, torsk, gädda, aborre?
kan man även märka skillnad i effekt om ovanstående varor kommer från ICA eller Konsum eller varför inte ifrån Island.
OBS! alla dessa jag räknade upp har olika priser.

Gillerstedt kan du inte göra ett test, du verkar ju känna din kropp extremt bra. Eller kanske finns det någon annan med dessa unika egenskaper som kan hjälpa till.

GhostFace
2002-12-08, 13:28
Originally posted by bonnen
Du är inter ensam, jag har också ställt mig denna fråga.
Hur kan aminosyrorna i märke A vara bättre än i märke B
(råvarorna kanske t.o.m kommer från samma leverantör)
Är det någon som märker skillnaden mellan kyckling, kalkon, höna, tonfisk, torsk, gädda, aborre?
kan man även märka skillnad i effekt om ovanstående varor kommer från ICA eller Konsum eller varför inte ifrån Island.
OBS! alla dessa jag räknade upp har olika priser.



Vad menar du med ICA-varor jämförelsevis Konsum?
Självklart smakar Guldfågelns Kycklingfilé likadant vare sig du köper den på ICA el Konsum.
Jämför du däremot ICA Handlarnas egna produkter med ex. en annan större fabrikör märker vem som helst med fungerande smaklökar skillnad.

muskelbyggarn
2002-12-08, 13:33
Intressant spökfeja :thumbup: då kommer vi ju utsökt även in på att kronkyckling är runt 93% kött och ex. willys jävla skitkyckling ligger på runt 70% kött, resten är vatten som är insprutat i råvaran.

Klart jag skulle märka skillnad om jag åt kyckling med 93% eller 70%.

Samma sak med olika produkter, skillnaden man ev. känner kan bero på många olika orsaker, men har man två identiska produkter och samma råvara, fast med 2 olika märken så kommer givetvis skillnaden vara NOLL.


Vänl,,,
Tobbe

spinkoo
2002-12-08, 13:35
Man mäker även skillnad i smak på proteinoulver. Därmed inte sagt att man märker skilnad på muskelbyggande resultatet om det är ICA-tonfisk eller ÖB-tonfisk.

Men smaken skilljer lite ja,.:eek:

Munter
2002-12-08, 13:42
Ja det är precis min poäng, det finns inte en människa som med några års testperiod avgöra om ett superpulver bygger mer än något annat. Smak och konsistens kan man sälja, men inte vidriga påståenden om att det bygger bättre än andra pulver eller mat för den delen.

:)

Sve
2002-12-08, 13:55
kanske vissa billigare märken inte innehåller det som står på burken heller.
eller så kanske mängden protein är mycket mindre.
kan ju vara så.

GhostFace
2002-12-08, 13:58
Originally posted by muskelbyggarn
Intressant spökfeja :thumbup: då kommer vi ju utsökt även in på att kronkyckling är runt 93% kött och ex. willys jävla skitkyckling ligger på runt 70% kött, resten är vatten som är insprutat i råvaran.
Klart jag skulle märka skillnad om jag åt kyckling med 93% eller 70%.
Samma sak med olika produkter, skillnaden man ev. känner kan bero på många olika orsaker, men har man två identiska produkter och samma råvara, fast med 2 olika märken så kommer givetvis skillnaden vara NOLL.
Vänl,,,
Tobbe


En fråga om pris det där om kycklingar & filéer vettu....

Logiskt; Skillnaden mellan Produkt A och Produkt B kommer endast att vara NOLL OM framställningen av slutprodukten är likadan, ja. :thumbup:

Grahn
2002-12-08, 14:21
Originally posted by Sve
kanske vissa billigare märken inte innehåller det som står på burken heller.
eller så kanske mängden protein är mycket mindre.
kan ju vara så.

Javisst, men då gör de ju sig skylldiga till diverse brott med.
Vore ju lätt för konkurrerande bolag att vinna marknadsandelar på att bevisa ngt sådant.

Sve
2002-12-08, 14:45
orkar alla bolag hålla reda på alla då?
tvivlar.

Cerberus
2002-12-08, 15:19
Tycker ni inte att ni kommit in på litet sidospår? Allt jag ville veta var om produkten var köpvärd. :D

spinkoo
2002-12-08, 15:26
Om du frågar mig är det en skänk från ovan. Frågar du nån annan är märkes-bög :notme: så suger den:D :D

Cerberus
2002-12-08, 17:38
ok, har tänkt att köpa en 4kg burk när jag får råd men det är ju så satans dyrt att köpa sånt här över internet! Frakten blir ju svindyr.

Nån som vet hur mycket det kostar i frakt exakt att köpa Whey80 på nätet?

goa_killen
2002-12-08, 17:42
Just nu är de fraktfritt hos *************!!

Alltså tillkommer endast postförskottsavgift på 39 eller nåt..

Lord_X
2002-12-08, 17:48
Vassle, oavsett märke, är köpvärt!
Håller du dig till det så har du i alla fall ett kvalitetsprotein, sen så får du välja det märke du tror på och som din ekonomi tillåter.

EiseltUK
2002-12-10, 00:54
Jag tror att Stars Whey-80 är helt ok eftersom jag talat med deras tillverkare på Irland och jag vet att Exells protein är ok eftersom jag har levererat råvaran från NZMP. Båda proteinerna är ok om man vill ha ett billigt protein. Om man inte vill ha laktos så måste man troligen gå upp en prisklass. WPC är idag det billigaste proteinet på råvarumarknaden, så produkter baserade på kasein blir därför dyrare (t ex Complete och Protec).

Mvh
Henrik

2hardcore4u
2002-12-10, 22:55
Cerberus du har PM

Peter
2002-12-10, 23:09
Att skriva ett inlägg och berätta att någon har fått ett PM är ungefär som att ringa för att säga att man skickat ett sms.:D

The Dwag
2002-12-10, 23:43
Originally posted by Peter
Att skriva ett inlägg och berätta att någon har fått ett PM är ungefär som att ringa för att säga att man skickat ett sms.:D

hehe :thumbup:

z_bumbi
2002-12-11, 10:36
Originally posted by EiseltUK
WPC är idag det billigaste proteinet på råvarumarknaden, så produkter baserade på kasein blir därför dyrare (t ex Complete och Protec).

Mvh
Henrik

Har för mig att Fairing sa att kassein var relativt billigt ? Är det i jämförelse med ett renare vassle med lägre i laktoshalt i så fall.

1 kg vassle under 0,5 % laktos vs 1 kg kassein under 0,1 % laktos, vilket är dyrast ? Vet att det beror på inköpsvolymer men i alla fall.

Fairing
2002-12-11, 15:01
Z_bumbi!

Jämfört med Vassle Isolat är det billigare , men Kaseinet är dyrare än Koncentrate

alme
2002-12-24, 14:02
Vassle som vassle. Tror inte de dyrare märkena är mycke bättre. Jag tror du får lika bra resultat av Stars whey-80 som något annat dyrare märke. Fast det är klart, jag har ju inte testat så mycke tillskott så jag har inte så stor erfarenhet. Men jag har svårt att tro att Stars whey-80 inte skulle ge något resultat, det är ju trots allt vassle protein vilket är bra att få i sig efter träningen.

PDS
2002-12-31, 17:03
Enligt Paulun så går inte dagens proteinpulver att göras bättre än vad dom redan är!! det enda som går att ändra är smaken!


Så kör du med Stars Whey-80 om du gillar den! även om det skulle vara någon skillnad i ett testlabb så är den så liten att du inte märker av något skillnad i ditt användande ändå.











Originally posted by Cerberus
Tycker ni inte att ni kommit in på litet sidospår? Allt jag ville veta var om produkten var köpvärd. :D

Petrus
2003-01-01, 17:40
Originally posted by PDS
Enligt Paulun så går inte dagens proteinpulver att göras bättre än vad dom redan är!! det enda som går att ändra är smaken!

Jag vill även tillägga att Paulun tror att alla världens problem kan lösas genom att låta hela jordens befolkning äta efter GI-tabellen.

Vänligen,,,
Petrus

Jarod
2003-01-01, 21:00
Originally posted by Tinner


Jag vill även tillägga att Paulun tror att alla världens problem kan lösas genom att låta hela jordens befolkning äta efter GI-tabellen.

Vänligen,,,
Petrus

Har han sagt det eller skrivit det nånstans??

Mvh

Lord_X
2003-01-02, 10:29
Originally posted by Tinner


Jag vill även tillägga att Paulun tror att alla världens problem kan lösas genom att låta hela jordens befolkning äta efter GI-tabellen.

Vänligen,,,
Petrus
Det skulle antagligen lösa mycket av problemen i alla fall.
För övrigt så ska man ge fan i att baktala näringsexperter såvida man inte har ett mycket bra motargument.

Fairing
2003-01-02, 16:04
Tinner !
:laugh: :bow:

Petrus
2003-01-02, 16:48
Lasse var den enda som fattade peaken... :D

Som motargument kan jag bara tillägga att ALLT KAN GÖRAS BÄTTRE!!!

Vänligen,,,
Petrus