handdator

Visa fullständig version : Jävla Bonniers


Cilia
2006-05-29, 19:54
Jag har fått ett par brev som har varit reklam för något som heter Själ, kropp och ande. Jag har inte tagit någon vidare notis om detta utan kastat det direkt. Första öppnade jag men det var massa strunt som spåkort och sånt. Jag är verkligen inte målgruppen för sånt.

Härromdagen fick jag en lapp från posten om att jag måste hämta ett större paket och då står det inte vem avsändaren är. Jag hämtar det och det är en konstig kartong med psykadeliskt motiv på.

Kommer hem och öppnar det och i de finns det en tom pärm med samma fula mönster på. Det enda som ligger i är en liten lapp där det står själ, kropp och ande på olika språk. Då tittar jag på plasten och ser ett B som påminner om Bonniers loga.

Jag går in på nätet för att söka upp det hela och hittar den på Bonniers hemsida. Men hur jag än söker så kan jag inte hitta en email adress. Jag vill nämligen inte ha mer skit som det här. Nu har jag en jävla ful pärm som jag måste kasta.

På hemsidan finns nummer till telefon och fax. Jag ringer men kundtjänst stänger 16!!!! Helt galet jag får alternativ att prenumerera ändra prenumeration eller avsluta prenumeration. Men jag vill bara att dom ska sluta spamma min brevlåda. Jag hittar inte ens en emailadress på Boniers kundtjänsts hemsida. Dom vill verkligen inte att man ska kunna avsluta det hela.

Jag blev bara mer och mer irriterad.
Dessutom lite förolämpad att dom över huvud taget kan föreställa sig att jag skulle vara intresserad av sånt skräp.

Om någon ligger på en emailadress till deras kundtjänst så hjälp mig gärna annars ville jag bara avreagera mig.

upf
2006-05-29, 20:02
http://www.bonnier.se/898.asp

http://www.bonnier.se/300.aspx

Tenzu
2006-05-29, 20:02
Så länge du inte har betalat för det är det väl lugnt? Fick själv Damernas värld hemskickad under ett helt år, nån annans namn, min adress *popcorn*

Cilia
2006-05-29, 20:18
http://www.bonnier.se/898.asp

http://www.bonnier.se/300.aspx
tack, men nu börjar jag bli osäker om det är samma företag. Där jag hittade själ och kropptjafset var på bonner.nu Blev lite skeptisk direkt men Bt ser likadant ut i stort sett. Skumt är det iaf. Provade att maila dom för att se vad som händer.

timoat
2006-05-29, 20:50
Klart fall av renommésnyltning!

Pez
2006-05-29, 21:15
tack, men nu börjar jag bli osäker om det är samma företag. Där jag hittade själ och kropptjafset var på bonner.nu Blev lite skeptisk direkt men Bt ser likadant ut i stort sett. Skumt är det iaf. Provade att maila dom för att se vad som händer.
Kanske är det så det företag du fått grejer ifrån önskar rida lite på gemene mans uppfattning om Bonniers som ett "seriöst" förlag?
Jag vet, tanken är svindlande.. men det kan ju vara så. ;)

Cilia
2006-05-30, 09:09
Kanske är det så det företag du fått grejer ifrån önskar rida lite på gemene mans uppfattning om Bonniers som ett "seriöst" förlag?
Jag vet, tanken är svindlande.. men det kan ju vara så. ;)
jag vet inte så att tanken inte slog mig direkt men jag tittade efter och dom hade ju en del tidningar som är samma som Bonniers t ex illustrerad vetenskap etc. Låter ju inte som om det skulle vara ett totalt blufföretag då.

Men ska nog ringa dom.
Orkar bara inte skälla, det är så jobbigt att behöva vara arg.

MacLeod
2006-05-30, 09:47
jag vet inte så att tanken inte slog mig direkt men jag tittade efter och dom hade ju en del tidningar som är samma som Bonniers t ex illustrerad vetenskap etc. Låter ju inte som om det skulle vara ett totalt blufföretag då.

Men ska nog ringa dom.
Orkar bara inte skälla, det är så jobbigt att behöva vara arg.


Jag kan vara upprörd åt dig. Igår ringde jag bredbandsbolaget och klagade i 10 minuter. Jag sitter o väntar på min jävla uppkoppling utan att det händer nått! Ändå måste jag pynta 1200 för 3 månader utan möjlighet till användning!

Spawn
2006-05-30, 09:51
Något som är minst lika jobbigt är att få annans reklam och räkningar i brevlådan. Men det löser man snabbt genom att stoppa ner reklamen som inte tillhör oss i någon annans brevlåda så får de ta hand om skiten :) Easy come easy gone :cool:

Cilia
2006-05-30, 17:26
Jag kan vara upprörd åt dig. Igår ringde jag bredbandsbolaget och klagade i 10 minuter. Jag sitter o väntar på min jävla uppkoppling utan att det händer nått! Ändå måste jag pynta 1200 för 3 månader utan möjlighet till användning!
jag är sympatiarg åt dig tillbaka. Dom messade upp mitt bredband med och jag blev så arg. tydligen tog det för dom grejade det och sen ringde dom upp en dag senare och frågade om allt funkade och att det itne var några problem. Dom hade t o m lyckats koppla bort min telefon som jag har via Telia och då tog mitt tålamod definitivt slut vilket jag förklarade för dom.

Dom blev iaf enormt ödmjuka.
jag har dessutom inte frivilligt valt att ha dom utan dom köpte upp en konkurrent som jag valt för att just slippa bbb

MacLeod
2006-05-30, 23:20
Ja, jag hade oxå Bostream förr. Kändes gediget med trevliga norrlänningar som satt bakom spakarna.

Efter 3-4st som säger att dom absolut inte kan ringa upp mig med besked, så lackade jag idag på nått pucko som lyckades lägga in mig på bevakning, så att dom faktiskt kan plocka upp luren och ringa mig istället för tvärtom.

aliquis
2006-05-30, 23:43
Jag har fått ett par brev som har varit reklam för något som heter Själ, kropp och ande. Jag har inte tagit någon vidare notis om detta utan kastat det direkt. Första öppnade jag men det var massa strunt som spåkort och sånt. Jag är verkligen inte målgruppen för sånt.

Härromdagen fick jag en lapp från posten om att jag måste hämta ett större paket och då står det inte vem avsändaren är. Jag hämtar det och det är en konstig kartong med psykadeliskt motiv på.

Kommer hem och öppnar det och i de finns det en tom pärm med samma fula mönster på. Det enda som ligger i är en liten lapp där det står själ, kropp och ande på olika språk. Då tittar jag på plasten och ser ett B som påminner om Bonniers loga.

Jag går in på nätet för att söka upp det hela och hittar den på Bonniers hemsida. Men hur jag än söker så kan jag inte hitta en email adress. Jag vill nämligen inte ha mer skit som det här. Nu har jag en jävla ful pärm som jag måste kasta.

På hemsidan finns nummer till telefon och fax. Jag ringer men kundtjänst stänger 16!!!! Helt galet jag får alternativ att prenumerera ändra prenumeration eller avsluta prenumeration. Men jag vill bara att dom ska sluta spamma min brevlåda. Jag hittar inte ens en emailadress på Boniers kundtjänsts hemsida. Dom vill verkligen inte att man ska kunna avsluta det hela.

Jag blev bara mer och mer irriterad.
Dessutom lite förolämpad att dom över huvud taget kan föreställa sig att jag skulle vara intresserad av sånt skräp.

Om någon ligger på en emailadress till deras kundtjänst så hjälp mig gärna annars ville jag bara avreagera mig.De har en websida, men du kan ju inte bli medlem automagiskt? Men ja, Bonnier är jobbiga.

Skrev det i en tråd nyligen ;D

aliquis
2006-05-30, 23:45
Jag har fått ett par brev som har varit reklam för något som heter Själ, kropp och ande. Jag har inte tagit någon vidare notis om detta utan kastat det direkt. Första öppnade jag men det var massa strunt som spåkort och sånt. Jag är verkligen inte målgruppen för sånt.

Härromdagen fick jag en lapp från posten om att jag måste hämta ett större paket och då står det inte vem avsändaren är. Jag hämtar det och det är en konstig kartong med psykadeliskt motiv på.

Kommer hem och öppnar det och i de finns det en tom pärm med samma fula mönster på. Det enda som ligger i är en liten lapp där det står själ, kropp och ande på olika språk. Då tittar jag på plasten och ser ett B som påminner om Bonniers loga.

Jag går in på nätet för att söka upp det hela och hittar den på Bonniers hemsida. Men hur jag än söker så kan jag inte hitta en email adress. Jag vill nämligen inte ha mer skit som det här. Nu har jag en jävla ful pärm som jag måste kasta.

På hemsidan finns nummer till telefon och fax. Jag ringer men kundtjänst stänger 16!!!! Helt galet jag får alternativ att prenumerera ändra prenumeration eller avsluta prenumeration. Men jag vill bara att dom ska sluta spamma min brevlåda. Jag hittar inte ens en emailadress på Boniers kundtjänsts hemsida. Dom vill verkligen inte att man ska kunna avsluta det hela.

Jag blev bara mer och mer irriterad.
Dessutom lite förolämpad att dom över huvud taget kan föreställa sig att jag skulle vara intresserad av sånt skräp.

Om någon ligger på en emailadress till deras kundtjänst så hjälp mig gärna annars ville jag bara avreagera mig.http://212.130.37.178/sites/FLNET/MBS_efteraar_2005/SV_800x600.html

"Du har 14 dagars returrätt vid obruten förpackning. Självklart ersätter vi defekt material.
Själ, Kropp & Ande förbehåller sig rätten att godkänna ordern.
All kundinformation såsom namn- och adressuppgifter m.m. behandlas med hjälp av modern informationsteknik och lagras hos Bonnier AB.

Erbjudandet gäller inte utomlands.

Själ, Kropp & Ande/Bonnier Publications A/S
Kundtjänst, 205 50 Malmö,
tel. 08-555 454 45

Ett Bonnier AB- företag"