handdator

Visa fullständig version : fråga ang. ALA


Jarod
2002-12-06, 10:48
Hur känslig är ALA egentligen för luft (syre)?? Jag menar - när man producerar ALA så borde ju ämnet komma i kontakt med luft (syre) nångång i proceduren??? (inte för att jag vet hur det produceras)

Mvh

Petrus
2002-12-06, 11:08
Jag hade samma fråga för längesedan. dock utan svar. :( Hoppas det går bättre denna gången.

Vissa hävdar att ALA är känsligt för luft, ljus och fukt samt att det bryts ner i kontakt med andra ämnen. Andra hävdar att man kan blanda det och utsätta det för vad som helst... :confused:

Går man på det första alternativet och köper ren ALA i kapselform är man ju i alla fall på säkra sidan innan man vet mer.;)
C ya Bro

Vänligen,,,
Petrus

Jarod
2002-12-06, 11:11
Faan...jag som trodde jag hade fått svar...grr..

Men även ALA i kapselform borde ju komma i kontakt med syre precis innan inkapslingen??

Later Niggah...

Mvh

Fairing
2002-12-06, 11:38
Inte ens dom som tillverkar ALA verkar vara säkra på vad som gäller. Dom TROR att ALA inte är känsligare än ex. Kreatin , ALC osv.Syre , fukt , ljus osv förkortar hållbarhetstiden på alla produkter.

Hållbarhetstiden för ALA anges till 2år
Man kanske kapslar ALA bara för att ALA smakar illa ??

Skall försöka få fram bättre infotill er.

/Lasse

Jarod
2002-12-06, 11:43
Originally posted by Fairing
Man kanske kapslar ALA bara för att ALA smakar illa ??
/Lasse

Definitivt!! Smakar ju värre än Tinners hembakta low-fat muffins..

Mvh

EiseltUK
2002-12-09, 23:13
ALA är värmekänsligt och förstörs vid temperaturer över 40 grader. Det är troligen också syrekänsligt eftersom det är ett fettbesläktat ämne.

Mvh
Henrik

Petrus
2002-12-10, 08:47
Originally posted by EiseltUK
ALA är värmekänsligt och förstörs vid temperaturer över 40 grader. Det är troligen också syrekänsligt eftersom det är ett fettbesläktat ämne.

Mvh
Henrik

Det ALA´t som man kan hitta i vissa företags kreatintransporters (exempel) är inte något att ha med andra ord eftersom det har kontakt med syre då?

Håller mig till kapselformen i fortsättningen också!
Vänligen,,,
petrus

eiselt
2002-12-10, 18:00
Degradering sker alltid gradvis. En produkt med ALA i pulverform bör ha ett kortare bäst-föredatum.

Mvh
Henrik

jhonny
2003-03-16, 16:55
var köper man ALA och vad är det? hat rinte hittat hos varken Eiselt eller Fairing.

goa_killen
2003-03-16, 17:20
kolla in www.*************.com

z_bumbi
2003-03-16, 17:32
jhonny: Frågan borde väl snarare vara omvänd... vad är det borde väl komma först ? Svar: ALA är en förkortning för Alfa Liponic Acid.

Sök på det här forumet samt på www.google.com om du inte är nöjd med svaret...sen när du läst på kan du börja fråga dig var du kan köpa det om du fortfarande är intresserad.

Bamse
2003-03-16, 18:04
På tal om ingenting så har jag testat ALA nu till pågående kreatinkur. Ca 3x200 mg per dag.

Kan inte påstå att jag känner av någon förändring jämfört med förra kreatinkuren (utan ALA).

Emptiness
2003-03-16, 20:30
Originally posted by Bamse
På tal om ingenting så har jag testat ALA nu till pågående kreatinkur. Ca 3x200 mg per dag.

Kan inte påstå att jag känner av någon förändring jämfört med förra kreatinkuren (utan ALA).

Är inte det alldelles för lite?

själv ligger jag på 1.5-2 g per dag. Jag använder det som ett tillskott till deffen och har fått känslan av att det funkar väldigt bra men jag har bara använt det i ungefär 3 veckor så det är väl lite tidigt för mig att utvärdera det än.

Bamse
2003-03-16, 20:32
Originally posted by Emptiness


Är inte det alldelles för lite?.

Jo, förmodligen.

-squat-
2003-03-16, 21:34
grabbarna på AST påstår att ALA är mycket känsligt och skall endast ligga i kappslar....ect... men men.. mycket snack

Jarod
2003-03-16, 22:11
Jupp...det är nog mycket snack.. Jag frågade Paulun i torsdags och han sa att det tål MYCKET stryk innan det förlorar någon märkbar effekt.

Mvh

-squat-
2003-03-16, 23:34
Originally posted by Jarod
Jupp...det är nog mycket snack.. Jag frågade Paulun i torsdags och han sa att det tål MYCKET stryk innan det förlorar någon märkbar effekt.

Mvh


med andra ord så kan man använda ALA i pulverform och använda sig av kreatintransporters som innehåller ALA utan att behöva oroa sig för ALA:t har dålig/ingen effekt?

EiseltUK
2003-03-17, 18:26
ALA är känsligt för värme och ljus. Vet inte var gränsen går exakt går i temperatur, men det är vid ca 45 grader som det börjar förstöras. Det är därför det ska vara kapslar då det bildas värme när man pressar ihop tabletter. Ljuset är en gradvis degradering så det kan vara dumt att ha burken vid fönstret.

/ Henrik

Bamse
2003-03-17, 18:28
När ska du börja sälja 500 mg-kapslar med ALA då, HenkeBenke? :devil:

EiseltUK
2003-03-17, 18:37
Vi håller oss till 200 mg per kapsel. Jag tror på lägre doser under längre tid framför megadoser. Dessutom skulle förpackningen bli så dyr att vi skulle tappa försäljning. Eiselt ALA kommer om några veckor. Listpriset kommer att ligga på typ 249 kr för 60 kapslar.

/ Henrik