handdator

Visa fullständig version : Alternativ till godis mer än frukt?


Xtreme
2006-05-29, 10:34
Känner ofta suget efter att stoppa något i munnen och det spelar egentligen inte så stor roll vad det är. Brukar ofta bli någon frukt fast det börjar bli lite tråkigt ;) Vad kan man mer äta? Hur är det med nötter och sådant naturgodis gjort på ris? Går delade teorier om det.

Fricken
2006-05-29, 10:35
Känner ofta suget efter att stoppa något i munnen och det spelar egentligen inte så stor roll vad det är. Brukar ofta bli någon frukt fast det börjar bli lite tråkigt ;) Vad kan man mer äta? Hur är det med nötter och sådant naturgodis gjort på ris? Går delade teorier om det.

Torkad frukt smakar tvål med fruktsmak enligt mig..
Torkat renkött däremot is da shiiieet*popcorn*

Brooklyn
2006-05-29, 11:26
tjacka några påsar "dietorelle soft" en hel påse (50g) innehåller bara 67,5kcal! 135 kcal/100g. såna brukar jag knappra på ibland när sötsuget tar över för mycket spec vid DEFF. :thumbup:

Mental
2006-05-29, 11:43
Känner ofta suget efter att stoppa något i munnen och det spelar egentligen inte så stor roll vad det är. Brukar ofta bli någon frukt fast det börjar bli lite tråkigt ;) Vad kan man mer äta? Hur är det med nötter och sådant naturgodis gjort på ris? Går delade teorier om det.

Läkerol kanske? Eller tugummi om du gillar det.
Jag har fått dille på morötter i allafall, har hela kylen full med "picklesmorötter" ganska små och späda morötter, så pass tvättade/borstade att man inte behöver skala dem.

Xtreme
2006-05-29, 15:55
Tackar för svaren.

Hur är det med nötter då? Innehåller ju bra fett och så fast ex 100g hasselnötskärnor innehåller 660 kcal vilket är en hel del.

krilleh
2006-05-29, 19:35
Tackar för svaren.

Hur är det med nötter då? Innehåller ju bra fett och så fast ex 100g hasselnötskärnor innehåller 660 kcal vilket är en hel del.

Funkar ju. Dock mkt kalorier som sagt så kanske inte så bra iaf

Simson
2006-05-29, 21:22
Jag diggar Tzatziki dip (funkar med kesella/minifraishe+dipmix) med gurka/morötter osv, Hummus är oxå nice, man kan dra ner lite på oljan i det bara. Annars finns det ju rätt mycket olika frukter att ta sig igenom om du tröttnat på några. Jag kör en del mango & kiiwi nu, gött!!

Da2
2006-05-29, 21:30
Frysta hallon brukar jag köra med. Funkar alldeles utmärkt för mig, stillar begäret för dagen i alla fall. :thumbup: