handdator

Visa fullständig version : Oblivion quest, bugg?


Callister
2006-05-29, 10:24
Jag håller på att fixa rekommendationer ifrån de lokala mage´guildarna, så jag får tillgång till arcane university. Jag har gjort de flesta, men det buggade sig på två av dem. Först var det Chorrol tror jag. Det var iaf questen där man skulle hjälpa en snubbe ur hans Dreamworld. Questen är klarad, men när man snackar med kärringen som ger rekommendationen så börjar hon babbla från början om att jag ska göra questen! MEn jag kan inte ens göra questen igen. *grr27*
Sen drog jag till lewindall (något), där man skulle hitta ett halsband till en kärring, det har jag gjort, och questen säger att jag ska prata med henne. Men hon fattar ju ingenting, hon babblar om något helt annant o man kan inte göra något eller ge henne halsbandet. *grr27*

Ni som också kör, har ni haft detta problem?

King Grub
2006-05-29, 10:26
Båda ovanstående gick smärtfritt och felfritt för mig när jag spelade.

Berenger
2006-05-29, 10:27
Båda ovanstående gick smärtfritt och felfritt för mig när jag spelade.samma här

Callister
2006-05-29, 10:27
Båda ovanstående gick smärtfritt och felfritt för mig när jag spelade.
Satana perkele!

Det är ju inga skit quests direkt, måste ju ha dem för att komma vidare. Vet du något cheat som gör att man klarar av active quest?

Langster
2006-05-29, 10:45
Jag fick ett problem med en quest, den där man ska till en ö med en liten båt och hämta en man som var skyldig en ork pengar. Senare på ön dödar orken mannen och det verkar vara meningen, och det står att man ska meddela hans hustru. Men när jag försöker med det så vill hon bara att man ska hämta honom från ön, vilket är omöjligt... :(

Callister
2006-05-29, 11:00
Jag fick ett problem med en quest, den där man ska till en ö med en liten båt och hämta en man som var skyldig en ork pengar. Senare på ön dödar orken mannen och det verkar vara meningen, och det står att man ska meddela hans hustru. Men när jag försöker med det så vill hon bara att man ska hämta honom från ön, vilket är omöjligt... :(
Ungefär samma problem som jag har, i annan form. Man blir galen!

timoat
2006-05-29, 11:15
Jag fick ett problem med en quest, den där man ska till en ö med en liten båt och hämta en man som var skyldig en ork pengar. Senare på ön dödar orken mannen och det verkar vara meningen, och det står att man ska meddela hans hustru. Men när jag försöker med det så vill hon bara att man ska hämta honom från ön, vilket är omöjligt... :(

Kanske ska man ta med hans kropp hem till henne?

Kwon
2006-05-29, 11:42
Jag fick ett problem med en quest, den där man ska till en ö med en liten båt och hämta en man som var skyldig en ork pengar. Senare på ön dödar orken mannen och det verkar vara meningen, och det står att man ska meddela hans hustru. Men när jag försöker med det så vill hon bara att man ska hämta honom från ön, vilket är omöjligt... :(

Det går inte att "intercepta" Orchen innan han nitar gubben då?

Langster
2006-05-29, 12:05
Det går inte att "intercepta" Orchen innan han nitar gubben då?
Det står t.o.m i texten man får upp att man finner orken över mannens döda kropp (han står så när man kommer ut ur källaren man varit nere i och dödat orkens kompisar), så det är nog omöjligt. Står att man ska meddela hustrun, inte ta med kroppen, men hon säger samma sak som innan man var på ön när jag snackar med henne igen.

rolf
2006-05-29, 15:52
Mitt (crackade) oblivion är fullt med såna grejjer. Så gott som alla skaffa-Daedragrejjer-quests lider av grova störningar. Jag blev så irriterad att jag aldrig spelade igenom spelet. *cry* *grr27*

Kwon
2006-05-29, 15:59
Är det crackat kanske man får genomlida lite "störningar".