handdator

Visa fullständig version : Hur mycket har du ätit som mest över 1 dygn?


Fricken
2006-05-28, 21:47
Väldigt märklig fråga, men svaren blir nog ännu desto märkligare.
Fråga mig inte varför jag frågar, för inte
är det för att på något sätt gynnar mitt liv, min tillvaro eller min situation att få veta - det handlar bara om en plötslig nyfikenhet, inspirerad av den här tråden:
http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=20426&page=3 som följdaktligen slutade i en undran..

Nå, hur mycket har du klämt i din under din ätardag? :cool:

Be honest nu.
Inge vinner, lika lite som ingen förlorar.

Bottomline: Jo, det här blir nog en helt sjuk tråd, men de flesta trådar i "Allmänt" brukar vara av ganska säregen karaktär..

Scratch89
2006-05-28, 21:55
Det var väl ett år sen nu, rätt så exakt.

Vaknade vid 8, då åt jag en skål med Allbran och mjölk, två limpmackor med leverpastej och 3 glas mjölk.
Sen vaknade min far vid runt 10, då åt jag en stor bit tacopaj, och ytterligare 2 glas mjölk.
Vid 12 kände jag mig lite småsugen på någonting, så då gjorde jag en fruktsallad på 2 äpplen, 2 apelsiner, ett par päron och en burk med skivad ananas och åt.
Vid 5 var det middag, spaghetti och köttfärssås. Åt två stora portioner, blev väl ett kg mat där rakt av.
Sen åkte vi in och köpte lösgodis, och jag köpte själv 8 hg, samt en stor cola (2 liter tror jag).
Vid 22 blev det två stora bitar smörgåstårta.

:eating:

mela
2006-05-28, 21:59
jadu..

en dag har sett ut så här

1: 6 rostade mackor med ost..2 glas oboy
2: ½ honungsmelon
3: en skål med glass och strössel
4: mjölk och flingor
5: spagetti & köttfärssås
6: ½ honungsmelon med glass
7: lite kakor
8: lite fler kakor och oboy
9: 4-5 ostmackor och oboy
10: lite kakor
11: knäckebröd med ost
12: kladdkaka med grädde

plus lite godis emellanåt... :MrT:

Lantz
2006-05-28, 22:02
En vecka sedan..kanske inte det mesta men det jag kommer ihåg i allafall.

Vaknade vid 10 och åt kellogs med mjölk, caffe och cigg.
Sedan blev det några pastrami smörgåsar

Vid 12 tiden blev det Mac Donald's...1 stor Big Tasty Meny ( stor pommes och cola) och en Big Mac ( bara burgern).

sedan blev det snacks och läsk framför tv'n

Vid 7 tiden blev det 1 large domino's pizza och 6 wings..mer läsk

Inte det mesta men en hel del...snacka om "ring of fire" nästa dag när jag besökte toan!

Fatalist
2006-05-28, 22:02
Min födelsedag: En hel smörgåstårta för 12 pers + ordinarie käk som alltid slutar runt 3000kcal.

Smörgåstårta :eating:

scythe
2006-05-28, 22:03
Fan vad sugen jag blev på oboy nu då!

Cerberus
2006-05-28, 22:06
som värst i början av dieten(helt skadat):

blåbärspaj/äppelpaj med vaniljsås, flertal proteindrinkar, en hel 1400kcal tårta, ett flertal chokladkakor(marabou typ), småkakor i förpackning, chokladbollar, en påse bullar, massa bröd, bakelser av olika slag, plockgodis.

Vette fan va de kan ha slutat kcal-mässigt, 10-15 tusen kcal gissningsvis?

Äter inte så längre tur nog, fått lite trevliga ätstörningar av beteendet som jag jobbar på att få bukt med.

Fettecke
2006-05-28, 22:47
det mesta, om man räknar antal kcal är nog runda slängar 8000+ kcal ungefärligt räknat..
2x 200gr hamburgare m. tillbehör
4L cola
1 chipspåse
pizza
2x proteindrink och malto

och massa öl på kvällen, samt tilltugg på det, jordnötter osv

men de va ingen ätardag, utan en festdag inkl. träning

Kimball
2006-05-28, 23:23
Stor baguette med 8st Cevapcici("köttkorvar från Lidl), sallad osv i,
2 stora glas juice, 1 drickyoghurt.
8 våfflor med grädde och glass, sedan 4 våfflor till med glass och sylt 1h senare.
Pommes med tjockkorv och 2 kycklingburgare.
1 fullkornsmcfeast, 1L läskeblask.
3 port. marängswisch,
400g chockladglasstårta,
1l påskmust.
200g chocklad.
En stor bit smörgåstårta.

Var nog min värsta ätardag någonsin, 2v in på deffen *rolleyes*

MilkmaN
2006-05-28, 23:31
Det var väl ett år sen nu, rätt så exakt.

Vaknade vid 8, då åt jag en skål med Allbran och mjölk, två limpmackor med leverpastej och 3 glas mjölk.
Sen vaknade min far vid runt 10, då åt jag en stor bit tacopaj, och ytterligare 2 glas mjölk.
Vid 12 kände jag mig lite småsugen på någonting, så då gjorde jag en fruktsallad på 2 äpplen, 2 apelsiner, ett par päron och en burk med skivad ananas och åt.
Vid 5 var det middag, spaghetti och köttfärssås. Åt två stora portioner, blev väl ett kg mat där rakt av.
Sen åkte vi in och köpte lösgodis, och jag köpte själv 8 hg, samt en stor cola (2 liter tror jag).
Vid 22 blev det två stora bitar smörgåstårta.

:eating:

Ehm, liknande mängder äter jag dagligen när tränar *screwy*

Har dock aldrig haft någon monsterdag. Stoppade in en dag som jag åt relativt mycket i något kostprogram och hamnade på 5800 kcal. Den dagen sprang jag också i 2 h och jobbade med ett fysiskt arbete 8 h (så man konstant var svettig).

ugglan
2006-05-28, 23:35
16 (2 påsar) billys. = 7888 kcal
4 flaskor coca cola = 2520 kcal

totalt 10408

för att hålla sig vaken de sista 24 timmarna under ett LAN när jag var yngre. En pizza i halvtimmen typ. Hade trevligt på toaletten sen.

MilkmaN
2006-05-28, 23:56
16 (2 påsar) billys. = 7888 kcal
4 flaskor coca cola = 2520 kcal

totalt 10408

för att hålla sig vaken de sista 24 timmarna under ett LAN när jag var yngre. En pizza i halvtimmen typ. Hade trevligt på toaletten sen.

Haha snyggt jobbat!

Axon
2006-05-29, 00:01
2.2kg Köttfärsås och Pasta under 30min, vägde 90kg:D

grisbil3n
2006-05-29, 00:01
Bra jävla fråga faktiskt, svårt å svara på. Men energimässigt så har man nog tryckt i sig 10 000+ kcal vid ett flertal tillfällen.

thomast
2006-05-29, 09:00
2 satser chokladbollar + 5-6 vanliga mål mat har hänt en gång och på min förra födelsedag tryckte jag i mig nästan en hel jordgrubbstårta.

Gott var det.:eating:

Diggler
2006-05-29, 09:03
Normal frukost, lunch, middag efter det familjepizza, en påse chips och 36 folköl. Blir en hel del kcal.

hahavaffan
2006-05-29, 09:14
Det var nån dag när jag precis börjat gå upp i vikt och jobbade.

1. Havregrynsgröt, fyra skivor bröd = två varma mackor med ost och skinka, ett äpple och två glas mjölk
2. Fyra skivor polar extreme bröd med jordnötssmör och sylt. Ett äpple och en banan
3. Tre bitar kärleksmums
4. Två Bigger Mac, en cheeseburgare, en ElMaco junior, stor läsk, stor pommes
5. Några kärleksmums
6. Två skivor polar extreme bröd med jordnötssmör och sylt
7. Frukt, typ banan och päron
8. Lasagne. Jag åt lika mycket som resterande familjemedlemmar gjorde tillsammans. Vi är 4 i familjen.
9. Gainer+Vassle
10. Färskpasta och köttbullar, ketchup och rostad lök.
11. Kesella Lätt med saft i. Och en halv bägare Häägen-Dazs chokladglass.

Daniel Mattusch
2006-05-29, 09:41
Tror det är någon dag man vart på julbord, annars har jag väl legat på 5500-6000 kcal några ggr i mitt liv, mer orkar man ju inte äta:D

s_himself
2006-05-29, 10:04
Bra jävla fråga faktiskt, svårt å svara på. Men energimässigt så har man nog tryckt i sig 10 000+ kcal vid ett flertal tillfällen.


+1


När tjejen gör sin smörgåstårta så snackar vi kalorier :) Den äter man gärna mycket av också.

Jag åt fina pannkakor igår. Men nutella på. :) gjorda av hennes mamma.. shit så gott!

hahavaffan
2006-05-29, 10:06
Jag åt fina pannkakor igår. Men nutella på.I've been blind! Hur tusan har jag kunnat undgå den kombinationen?!?!?!

hallar
2006-05-29, 10:07
Detta utspelade sig tillbaka på den tiden då ätardagar var ätardagar och GI hade betydelse över allt annat. Sedan svepte grub in och ödelagde det för oss alls ;)

I alla fall det var en lugn söndagsmorgon. Jag hade varit på diet i sex veckor och skulle denna dag ha en av mina sällsynta ätardagar. Hade dagen innan varit på willys och laddat upp med brutalt mycket mat som låg i kylen och väntade på mig. Vaknade i alla fall 0500 och gick upp. Sänkte två baguetter med massa ost, påläggsskinka majonäs + 1,5 liter mellanmjölk. Somnade om mätt och glad och lite illamående. Men man var ju i himmelriket likväl.

Kl 9 vaknar jag återigen och har totalt glömt bort min matkavalkad ett par timmar tidigare. Stapplar ut i köket och börjar äta mackor med ost och skinka. Blir nog ett halv bröd och ytterligare en liter mjölk.

Lagar lunch kl 11 bestående av pasta, någon sås, en massa kött och ännu mer mjölk. (Mjölken tog nu slut så jag var tvungen att gå och handla mer). Vid den här tidpunkten kommer en korridorare ut i köket och undrar varför jag lägger in som om det var min sista måltid. Jag förklarar begreppet med ätardag och han är lätt på trots att han inte dietar. Sagt och gjort vi bakar ett par pajer som vi klämmer i oss på eftermiddagen. Hungerskänslorna är för länge sedan borta men är det ätardag så är det.

Vid 4 tiden kommer vi på den geniala (katastrofala) idén att vi måste baka lite kanelbullar. Sagt och gjort vi bakar en jätteladdning bullar och vid 6 tiden sätter vi oss framför någon dålig rulle och kränger + ännu mer mjölk. Efter det går jag in på mitt rum väger mig och vågen stannar på 92 kg. Det är 9 kg mer än min morgonvikt på 83 kg den morgonen.

Efter detta minns jag inte så mycket men tydligen hade jag ätit några bullar till och sedan däckat i min säng.

Ätardag for the win :D

Cilia
2006-05-29, 10:10
asså mela och scratch har ju inte fattat det här med ätardagar. Varför ska man fylla ut magsäcken med ngt så onödigt som frukt och grönsaker? Då får man ju inte ner lika mycket onyttigheter. Hallar verkar ha fattat idén även om man mådde illa bara av att läsa.

timoat
2006-05-29, 10:19
Detta utspelade sig tillbaka på den tiden då ätardagar var ätardagar och GI hade betydelse över allt annat. Sedan svepte grub in och ödelagde det för oss alls ;)

I alla fall det var en lugn söndagsmorgon. Jag hade varit på diet i sex veckor och skulle denna dag ha en av mina sällsynta ätardagar. Hade dagen innan varit på willys och laddat upp med brutalt mycket mat som låg i kylen och väntade på mig. Vaknade i alla fall 0500 och gick upp. Sänkte två baguetter med massa ost, påläggsskinka majonäs + 1,5 liter mellanmjölk. Somnade om mätt och glad och lite illamående. Men man var ju i himmelriket likväl.

Kl 9 vaknar jag återigen och har totalt glömt bort min matkavalkad ett par timmar tidigare. Stapplar ut i köket och börjar äta mackor med ost och skinka. Blir nog ett halv bröd och ytterligare en liter mjölk.

Lagar lunch kl 11 bestående av pasta, någon sås, en massa kött och ännu mer mjölk. (Mjölken tog nu slut så jag var tvungen att gå och handla mer). Vid den här tidpunkten kommer en korridorare ut i köket och undrar varför jag lägger in som om det var min sista måltid. Jag förklarar begreppet med ätardag och han är lätt på trots att han inte dietar. Sagt och gjort vi bakar ett par pajer som vi klämmer i oss på eftermiddagen. Hungerskänslorna är för länge sedan borta men är det ätardag så är det.

Vid 4 tiden kommer vi på den geniala (katastrofala) idén att vi måste baka lite kanelbullar. Sagt och gjort vi bakar en jätteladdning bullar och vid 6 tiden sätter vi oss framför någon dålig rulle och kränger + ännu mer mjölk. Efter det går jag in på mitt rum väger mig och vågen stannar på 92 kg. Det är 9 kg mer än min morgonvikt på 83 kg den morgonen.

Efter detta minns jag inte så mycket men tydligen hade jag ätit några bullar till och sedan däckat i min säng.

Ätardag for the win :D


Hehe, coolt med din polare som var på sådär!

Jay-Z
2006-05-29, 10:22
Hallar och cilia har hittat receptet. :thumbup:

Diana
2006-05-29, 10:26
Daymn va hungrig man blir av den här tråden! :naughty: jag har nog varit uppe på 8000 kcal kanske tom. 9 flera ätardagar.. vilka minnen.. vilka jävla chokladorgier :laugh: ..och hur många månadslöner som totalt spenderats på kebaber och kinaresturanger föredrar jag va lyckligt ovetande om :D

Sjukt nog är inhandlandet av slafset nästan lika orgasmiskt som själva ätandet.. köper alltid för mkt oxå, och man vet att man köpt för mkt redan innan man släenger upp skiten på bandet men det värmer ens skräpmatstörstande själ att veta att det finns där i skafferiet iaf :D

Diana
2006-05-29, 10:27
asså mela och scratch har ju inte fattat det här med ätardagar. Varför ska man fylla ut magsäcken med ngt så onödigt som frukt och grönsaker? .
Precis min tanke :D SKÄRPNING! *slap*

Fricken
2006-05-29, 10:30
Sjukt nog är inhandlandet av slafset nästan lika orgasmiskt som själva ätandet.. köper alltid för mkt oxå, och man vet att man köpt för mkt redan innan man släenger upp skiten på bandet men det värmer ens skräpmatstörstande själ att veta att det finns där i skafferiet iaf

Hörrni! Jag har stått bakom en stor sjuhelvetes bjässe en gång som SÄKERT skulle hem och ha "ätardag".
Hehe.. tyckte väl att det verkade grymt skummt att en sådan muskelknutte lastade på negerbollar, chips, packeterade korvar och läsk på bandet :laugh:

Blev helt utom mig och hade god lust att ställa mig upp på bandet, hålla ett kort föredrag om kost och träning - för att sedan ge honom en bitchslap och be han ta sig i kragen.
.. Dock har man ju hört hur vissa är lättretade under sin diet, så jag gjorde nog bäst i avhålla mig från den idén..

Ja jävlar, den här tråden blev som jag tänkte mig.. Keep on :hbang:

Kebab-Arne
2006-05-29, 10:31
Normal frukost, lunch, middag efter det familjepizza, en påse chips och 36 folköl. Blir en hel del kcal.

Respect.

Pata
2006-05-29, 10:35
425 grams biffen på Hannas på kunngsholmen. Efter det käkade jag upp oxfileresterna på polarens tallrik!


Kött!! :hbang:

Förra midsommaren delade vi 4 grabbar på 1.6 KG oxfilé. Brorsan och jag stod för 75% av ätandet så det blev väl i runda slängar 600gram oxe per skalle för mig och min köttätande bror.

PS Brorsan tror han kan äta mer än mig. Men det kan han inte :D

fonzie
2006-05-29, 10:43
Tja när jag tröståt mycket behövdes det inte mycket för att få igång sötsuget. Ett intag som påminner mycket om vad Cerberus skrev. Rullade väl kring 15k kcal. Vissa dagar kanske tom 20k. Detta kunde pågå i flera veckor, vilket sedan följdes av extrem ångest och total hungerstrejk. *screwy*
Tacka fan för att man har mer kontroll nu, och fun light. :)

Diana
2006-05-29, 10:45
Hörrni! Jag har stått bakom en stor sjuhelvetes bjässe en gång som SÄKERT skulle hem och ha "ätardag".
Hehe.. tyckte väl att det verkade grymt skummt att en sådan muskelknutte lastade på negerbollar, chips, packeterade korvar och läsk på bandet :laugh:

Blev helt utom mig och hade god lust att ställa mig upp på bandet, hålla ett kort föredrag om kost och träning - för att sedan ge honom en bitchslap och be han ta sig i kragen.
.. Dock har man ju hört hur vissa är lättretade under sin diet, så jag gjorde nog bäst i avhålla mig från den idén..

Ja jävlar, den här tråden blev som jag tänkte mig.. Keep on :hbang:
Hahaha du är inte ensam!

Personalen på mitt förra jobb trodde nog det var nåt som lossnat i min skalle.. måndag till torsdag var jag den nyttiga striktheten personifierad i lunchrummet bara för att på fredan total rensa godishyllan :laugh: ..visst dom förstod när jag förklarade och dom såg ju mina resultat.. =) men de va nog fortfarande hyffsat överens om att det va nåt allvarligt fel på mej :D

s_himself
2006-05-29, 10:46
I've been blind! Hur tusan har jag kunnat undgå den kombinationen?!?!?!


Du får testa, jag tycker det är skitgott :) bre på och rulla ihop och ät!

timoat
2006-05-29, 10:58
Hmm, ja svullardagar har man ju haft, men jag tror att många överskattar ganska grovt när det snackas om 10-20.000 kcal.
20.000 kcal motsvarar ca 5 kilo smågodis, eller 20 st 200 grams chipspåsar, eller ett tiotal feta och stora hämtpizzor, eller ca 4 kilo marabouchoklad, eller 33 st Big Macs. Kan man få se en uppställning från nån som påstår att de kommer upp i dessa summor?

Diana
2006-05-29, 11:09
Hmm, ja svullardagar har man ju haft, men jag tror att många överskattar ganska grovt när det snackas om 10-20.000 kcal.
20.000 kcal motsvarar ca 5 kilo smågodis, eller 20 st 200 grams chipspåsar, eller ett tiotal feta och stora hämtpizzor, eller ca 4 kilo marabouchoklad, eller 33 st Big Macs. Kan man få se en uppställning från nån som påstår att de kommer upp i dessa summor?
Underskatta aldrig mat-olje-huttar :bow: ..nejmen jag tror det finns folk som klarar 20 000 helt klart, har tom nästintill sett bevis på fenomenet, ingen vacker syn dock :D

userfriendly
2006-05-29, 11:11
MASSOR...
alltså, säkert 500g godis, 32 bitar sushi, glass, gainer, konserverad frukt, muffins, tårta, pasta... minns inte allt.. sjutk mkt var det, runt 10000kcal, sista ätardagen innan tävling

skaparn
2006-05-29, 11:51
[...] eller ca 4 kilo marabouchoklad,

Ja, det skulle jag ta som en smekning, något så gott finns det säkert alltid plats för, tror jag...

Skämt åsido, jag förstår bad du menar, folk kanske överskattar sitt intag en smula bara för att man mår illa.

Jag tycker faktiskt Ugglan hade det bästa upplägget hittills. Ingen variation och finess, inget bullbak eller festande. Bara hardcore1337LAN-pizza och Cola.

Pata
2006-05-29, 11:52
MASSOR...
alltså, säkert 500g godis, 32 bitar sushi, glass, gainer, konserverad frukt, muffins, tårta, pasta... minns inte allt.. sjutk mkt var det, runt 10000kcal, sista ätardagen innan tävling

Duktigt! Trodde jag var en av de få som kunde sätta 32 bitar sushi i en sittning! Respekt! :cool:

Jay-Z
2006-05-29, 11:55
På NOGP snodde jag mat från de andras tallrikar. :em:

Yankeee
2006-05-29, 12:00
På NOGP snodde jag mat från de andras tallrikar. :em:

Kan bero på att du beställde in en barnportion när vi andra åt buffe ;)


För övrigt undrar jag om ni skriver ner vad ni äter varje dag, många verkar ha fotografiskt minne.

jwzrd
2006-05-29, 12:16
Normal frukost, lunch, middag efter det familjepizza, en påse chips och 36 folköl. Blir en hel del kcal.

36 folköl är manligt! Diggler ftw!

jwzrd
2006-05-29, 12:19
Hmm, ja svullardagar har man ju haft, men jag tror att många överskattar ganska grovt när det snackas om 10-20.000 kcal.
20.000 kcal motsvarar ca 5 kilo smågodis, eller 20 st 200 grams chipspåsar, eller ett tiotal feta och stora hämtpizzor, eller ca 4 kilo marabouchoklad, eller 33 st Big Macs. Kan man få se en uppställning från nån som påstår att de kommer upp i dessa summor?

Jag kan nog trycka in det under en dag. Det svåra är inte att äta det utan att... ja... skita ut det. Den typen av mat brukar fastna :) Ramlar det inte ut något så blir det tillslut helt enkelt fullt i bukhålan. Det händer mig ibland :/

timoat
2006-05-29, 12:25
Jag kan nog trycka in det under en dag. Det svåra är inte att äta det utan att... ja... skita ut det. Den typen av mat brukar fastna :) Ramlar det inte ut något så blir det tillslut helt enkelt fullt i bukhålan. Det händer mig ibland :/

haha, fy fan, I know what you mean! Jag har vad jag tycker är grymma ätardagar, men de kommer inte i närheten upp i 15.000 kcal intervallet, knappt 8.000-10.000 skulle jag säga.
Fan, 4 och ett halvt kilo Digestivekex? Det är 10 rullar!

jwzrd
2006-05-29, 12:27
haha, fy fan, I know what you mean! Jag har vad jag tycker är grymma ätardagar, men de kommer inte i närheten upp i 15.000 kcal intervallet, knappt 8.000-10.000 skulle jag säga.
Fan, 4 och ett halvt kilo Digestivekex? Det är 10 rullar!

Jag äter mellan 5 och 6Mcal per dag i vanliga fall och det är med mat som är relativt ren från fett. Fettet kommer från köttfärsen i chiligrytan osv. Det är mycket lätt att dra upp energiinnehållet med ett par grabbnävar olja till sinnessjuka nivåer.

bear.flowertwig
2006-05-29, 12:28
Fattar inte hur f*n ni får ner det. Men jag antar att folk fortsätter att äta långt efter att illamåendet satt in? Förstår inte riktigt den grejen, ser den dan mer som en möjlighet att slappna av och käka det man vill och är sugen på, inte äta groteska mängder. Bättre att vara illamående än på diet? :confused:

jwzrd
2006-05-29, 12:30
Fattar inte hur f*n ni får ner det. Men jag antar att folk fortsätter att äta långt efter att illamåendet satt in? Förstår inte riktigt den grejen, ser den dan mer som en möjlighet att slappna av och käka det man vill och är sugen på, inte äta groteska mängder. Bättre att vara illamående än på diet? :confused:

Tja, är du liten som ett flickebarn så förstår jag hur du inte ser hur du skulle kunna äta 10Mcal på en dag.

timoat
2006-05-29, 12:32
Fattar inte hur f*n ni får ner det. Men jag antar att folk fortsätter att äta långt efter att illamåendet satt in? Förstår inte riktigt den grejen, ser den dan mer som en möjlighet att slappna av och käka det man vill och är sugen på, inte äta groteska mängder. Bättre att vara illamående än på diet? :confused:

Yea, problemet är väl att man blir så förbannat sugen på massa olika skit, och köper därför det man är sugen på. Tex är det kex så kanske man köper ett helt paket, eller en mazarin blir 4, eller en muffins bli6 6, efterom det inte finns "små" paket, om man inte drar till tex ett bageri. Samma med chips, godis ostbågar. Jag köper sjuka mängder, men får oftast bara ner 1/3. Sen sitter amn där med allt överblivet. Antingen käkar man upp det också eller så slänger man det.

skaparn
2006-05-29, 13:00
Fattar inte hur f*n ni får ner det. Men jag antar att folk fortsätter att äta långt efter att illamåendet satt in? Förstår inte riktigt den grejen, ser den dan mer som en möjlighet att slappna av och käka det man vill och är sugen på, inte äta groteska mängder. Bättre att vara illamående än på diet? :confused:

När det gäller frosseri så är det ju så att smaken i munnen som resultat av ett livsmedels inmundigande fortfarande är bahaglig långt efter effekten i magen slutat vara det.

mela
2006-05-29, 13:34
asså mela och scratch har ju inte fattat det här med ätardagar. Varför ska man fylla ut magsäcken med ngt så onödigt som frukt och grönsaker? Då får man ju inte ner lika mycket onyttigheter. Hallar verkar ha fattat idén även om man mådde illa bara av att läsa.

är kakor och sånt nyttigt? :D frukt äter man bara för att väga upp det onyttiga med lite nyttigt... dock va det där inte under någon träningsdag

bear.flowertwig
2006-05-29, 13:52
Tja, är du liten som ett flickebarn så förstår jag hur du inte ser hur du skulle kunna äta 10Mcal på en dag.

Ja en liten nätt tös på 95 kg. :mallan:

Har lite svårt att förstå att man forsätter förbi illamåendet, som en del verkar göra. Kan trycka i mig bra men magen står snart som en spärrballong och efter det är det inte kul, ännu mindre gott att fortsätta.

Diana
2006-05-29, 13:53
är kakor och sånt nyttigt? :D frukt äter man bara för att väga upp det onyttiga med lite nyttigt... dock va det där inte under någon träningsdag
Skärpning sa jag :whipped: :D

jwzrd
2006-05-29, 13:54
Ja en liten nätt tös på 95 kg. :mallan:

Har lite svårt att förstå att man forsätter förbi illamåendet, som en del verkar göra. Kan trycka i mig bra men magen står snart som en spärrballong och efter det är det inte kul, ännu mindre gott att fortsätta.

Ja, en liten nätt tös. :)

bear.flowertwig
2006-05-29, 15:01
Ja, en liten nätt tös. :)

:em: *fniss* tihi

Cerberus
2006-05-29, 15:34
Yea, problemet är väl att man blir så förbannat sugen på massa olika skit, och köper därför det man är sugen på. Tex är det kex så kanske man köper ett helt paket, eller en mazarin blir 4, eller en muffins bli6 6, efterom det inte finns "små" paket, om man inte drar till tex ett bageri. Samma med chips, godis ostbågar. Jag köper sjuka mängder, men får oftast bara ner 1/3. Sen sitter amn där med allt överblivet. Antingen käkar man upp det också eller så slänger man det.

precis sån är jag! Egentligen så jäkla stört beteende, allt eller inget om ni fattar. Jag har fan svårt att köpa EN onyttig grej, det slutar nästan alltid i grotesk skräpmats-orgie. Ska försöka sluta helt och hållet med godis och sån skit.

Sniggel
2006-05-29, 16:15
Är inte säker på att det här är det mesta jag ätit men. Kanske itne så imponerande, kan nog äta mer än så en dag nuförtiden eftersom jag har mer plats nu på äldre dar :eating:

5:30 Skål med mjölk och cornflakes, 2 mackor med ost (6 skivor per macka)
11:45 Lunch (kommer ej ihåg vad men det blev en rejäl måltid där)
16:00 Middag (se lunch)
18:00 Se frukost
22:00 Familjepizza

Ett annat ganska vanligt tillfälle vid bulk:
7:00 2 skålar havregrünsgröt med honung i samt proteindryck (ungefär 40g vassle)
10:00 Lunch :D Ett kycklingfilebröst med ris och grönsaker och kvarg samt en halv liter mjölk
12:00 Lunch 2 :D Ett kycklingfilebröst med ris och grönsaker och kvarg samt en halv liter mjölk
17:00 Middag 2 fläskkotletter med pasta och färdig-bearnaisesås samt en halv liter mjölk
18:30 Protein- och maltodextrindrink innan träning (60cl vätska)
19:45 2 st dubbelmackor märket polarkraft med lingon och kvarg
20:00-21:00 1 liter vatten
21:00 Ett kycklingfilebröst med ris och grönsaker och kvarg samt en halv liter mjölk.
22:30 Ett kycklingfilebröst med ris och grönsaker och kvarg samt en halv liter mjölk.
24:00 2 dubbelmackor med ägg
(så har det sett ut ibland :D)

Sniggel
2006-05-29, 16:30
Bör tillägga att jag inte mådde illa under dessa 2 exempeldagar, jag åt inte för att bevisa något. I det första fallet så var det helt enkelt hunger som man får av diverse aktiviteter i lumpen och i det andra fallet så var det en planerad kost som inte var nåt problem att hålla då hungern smög sig på nästan 1 gång i timmen efter ett träningspass och varannan till var tredje timme dagen efter

Tanklös
2006-06-26, 19:57
Det var väl ett år sen nu, rätt så exakt.

Vaknade vid 8, då åt jag en skål med Allbran och mjölk, två limpmackor med leverpastej och 3 glas mjölk.
Sen vaknade min far vid runt 10, då åt jag en stor bit tacopaj, och ytterligare 2 glas mjölk.
Vid 12 kände jag mig lite småsugen på någonting, så då gjorde jag en fruktsallad på 2 äpplen, 2 apelsiner, ett par päron och en burk med skivad ananas och åt.
Vid 5 var det middag, spaghetti och köttfärssås. Åt två stora portioner, blev väl ett kg mat där rakt av.
Sen åkte vi in och köpte lösgodis, och jag köpte själv 8 hg, samt en stor cola (2 liter tror jag).
Vid 22 blev det två stora bitar smörgåstårta.

:eating:

Härligt! Ungäfär sådär åt jag dagligen när jag var mellan tja.. 8 och 14 år. Alla gjorde det.

adriano
2006-06-26, 20:05
Väldigt märklig fråga, men svaren blir nog ännu desto märkligare.
Fråga mig inte varför jag frågar, för inte
är det för att på något sätt gynnar mitt liv, min tillvaro eller min situation att få veta - det handlar bara om en plötslig nyfikenhet, inspirerad av den här tråden:
http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=20426&page=3 som följdaktligen slutade i en undran..

Nå, hur mycket har du klämt i din under din ätardag? :cool:

Be honest nu.
Inge vinner, lika lite som ingen förlorar.

Bottomline: Jo, det här blir nog en helt sjuk tråd, men de flesta trådar i "Allmänt" brukar vara av ganska säregen karaktär..



smällde i mig 3 kebebtallrikar *kissass*

Einar
2006-06-26, 20:30
Haha.. rolig tråd! :D

Jag minns tyvärr inte hela dagar i fulla drag, men det har nog varit upp mot 10.000 kalorier iaf.

Känslan efter man har ätit ett riktigt stort mål är också väldigt speciell. Jag minns i gymnasiet då jag och ett par kompisar hade en ätartävling på pizza hut. Jag fick sluta efter sju och en halv slicear av panpizzan. Efter det funderade man på vad som var värst, att vara riktigt utsvulten eller att vara så mätt så att man hade magsmärtor.

Vi hade håltimma och bråttom till nästa lektion så vi försökte lunka till tåget *cry* Smärta!

AFanatic
2006-06-26, 20:44
På NOGP snodde jag mat från de andras tallrikar. :em:


Jag garvade som fan inombords. Såg förbannat kul ut, ungefär som en 5åring i en godisbutik. :D

AFanatic
2006-06-26, 20:51
Strax över 7000 kcal.

Började ätardagen med en frukost bestående sju st pannkakor med tillbehör. Sedan är resten av dagen en dimma.

maxz
2006-06-26, 20:59
Alrighty, min typiska ätardag:


Frulle: Glass med massvis utav grädde och mjölk, till det var jag tvungen att äta "smet", dvs sockerkaks degen.

Lunch: 2 hamburgare.

Middag: 2 portioner stuvade makaroner, med massvis av köttfärsås.

Mellanmål: Massa bananer och drack mjölk osv.

Kvällsmat: Rostade mackor med massa flööt på.

Nattmat: Ännu mer rostade mackor med glass på det :-)

Bönne
2006-06-26, 21:28
Måste ha varit någon sådan dag då man sticker ner till butiken när man är riktigt hungrig och bara vill svina, köper chips, godis och bullar i mängder och hämtar pizzan påväg hem. Sedan så äter man faktiskt upp allt också, det är gött, men dagen efter är allt sug efter mat borta, så går väl jämt ut.

-AG-
2006-06-26, 21:39
Hmm, ja svullardagar har man ju haft, men jag tror att många överskattar ganska grovt när det snackas om 10-20.000 kcal.


+1

Många sk. ätardagar som snackas om här är ju inget mer än man äter en vanlig dag och jag kommer sällan över 5000kcal.

mrburns
2006-06-26, 21:46
Inte för att man lär komma ihåg den dag man käkat som mest på.
Men jag vet att jag käkat 1 kilo godis på en dag +vanligt käk.
1 kilo godis är väl en 4000kcal bara där.
Förmodligen var läsk inblandat också
och så frukost, lunch och middag =)

En annan dag jag vet jag åt mycket eller i.a.f. dyrt var på hultsfred förra året.
Under dagen kommer jag inte ihåg vad åt, förmodligen mackor med mjukost, men jag åt i.a.f. 200grams hamburgertallrik till middag, sedan under kvällen blev det grekiskt grillspett i baguette, ris med kycklingspett, nachos med ostdip, en maaassa hembränt blandat med läsk... Och säkert nåt mer... Sen så hade jag inga pengar kvar till sista kvällen så mitt sommarragg bjöd mig på mat den dagen ;) :cool:

Aslan
2006-06-26, 22:17
Jag väntar på Big-Al. :hbang:

Fredrik_S
2006-06-26, 22:22
Fusk å äta godis i mängder...
ja 1 kilo choklad har slinkit ner vissa dagar förut plus mat för mig med..

normal kost däremot kan ge detta
En typ dag från när jag snittade 4700 kcal kunde se ut så här, jag har här visat den 17 november
-------------
40 g Fiberhavregryn
150 g Minimjölk
2 g Salt
10 g Socker (matsked)
25 g Blåbär
25 g Hallon
120 g Ägg (även kokt)
110 g Fullkornsbröd
8 g Lätt&Lagom margarin
30 g Ost (fett 28%)
34 g Kalkonkött (pålägg)
50 g Tonfisk i vatten
5 g Tomatpure
100 g Apelsinjuice färskpressad
200 g Äppeljuice (el äpplejuice)
10 g Fiskolja (matsked)
423 g Lax med potatis
223 g Lax med ris
80 g Fullkornsbröd
5 g Lätt&Lagom margarin
20 g Ost (fett 28%)
40 g Kalkonkött (pålägg)
36 g Whey 80
36 g Whey 80
400 g Päron
70 g Paprika gul (hel)
150 g Tomat
130 g Avocado
223 g Lax med ris
60 g Jordnötter salta
70 g delicatoboll
18 g Whey 80
20 g Godis (gummi)
160 g Fullkornsbröd
40 g Ost (fett 28%)
77 g Kalkonkött (pålägg)
12 g Lätt&Lagom margarin
30 g Apelsinjuice färskpressad
Summa:
Dat......kCal..Fet.Kolh.Fib.Prot
17-nov 4574 136 559 75 282(g)

muddler
2006-06-26, 22:24
skulle tippa på att jag aldrig ätit mer en 6000 kcal på ett dygn.... (men så har jag förjävla kass aptit i allmänhet oxå anorexia gener ftw :hbang: )

Sinew
2006-06-26, 22:48
En typ dag från när jag snittade 4700 kcal kunde se ut så här, jag har här visat den 17 november

Det där tog du ur minnet va?:D

hum
2006-06-26, 23:02
Minns ingen dag när jag ätit sådär otroligt mycket, men åt 13 panpizzabitar i gymnasiematsalen en gång.. dom var goda.

Nordenator
2006-06-27, 10:56
För drygt två år sedan då jag låg nästan vid 100-sträcket hade jag en matmassaker :>

Normal frukost på en två, tre mackor och en mugg thé.
Vi var en fyra, fem pers som beslöt oss att göra järnvägsgrillens mandomsprov i form av 2 x 250 g burgare inkl. massvis med strips.
Det gick ner utan några missöden.
Till middag blev det fahitas (eller hur det stavas) med tre, fyra stycken tortillas fyllda.
En nyinvigd lokal hade överskott av hamburgare och bröd, så under kvällsaktiviteten den fredagen sänktes ytterligare fem stycken burgare av en aning mindre variant.

Nu mer hade troligtvis ett av dessa mål tagit mig genom dagen :>

userfriendly
2006-06-27, 11:00
Duktigt! Trodde jag var en av de få som kunde sätta 32 bitar sushi i en sittning! Respekt! :cool:

hahaha, jag är en gammal bulimiker, glöm inte det :devil:


favoriten på ätardagen är ändå rostat (vitt) bröd med marmelad och ost

Diana
2006-06-27, 11:14
På NOGP snodde jag mat från de andras tallrikar. :em:
:laugh: :thumbup:

Strax över 7000 kcal.

Började ätardagen med en frukost bestående sju st pannkakor med tillbehör. Sedan är resten av dagen en dimma.
Tydligaste tecknet på en ätardag att vara stolt över! :D

Diana
2006-06-27, 11:17
hahaha, jag är en gammal bulimiker, glöm inte det :devil:

Jepp vi har ett KLART övertag :naughty:



Ojj såg att jag redan svarat i denne
jag har nog varit uppe på 8000 kcal kanske tom. 9 flera ätardagar..
Måste fan äga mejsjälv nåndag detta ser klent ut i meriterna :MrT: :D

userfriendly
2006-06-27, 11:39
Jepp vi har ett KLART övertag :naughty:



Ojj såg att jag redan svarat i denne

Måste fan äga mejsjälv nåndag detta ser klent ut i meriterna :MrT: :D


en gång bulimiker - alltid grymmast på att trycka käk! (vi måste kunna skratta åt det som varit...)

Diana
2006-06-27, 11:52
en gång bulimiker - alltid grymmast på att trycka käk! (vi måste kunna skratta åt det som varit...)
Sanningens ord :D :thumbup:

rbn
2006-06-28, 00:16
Haha, fyfasen vilken rolig tråd!

Mina ätardagar har aldrig varit så extrema, får inte ner så mycket. Men det blev iaf 2st Ben & Jerrys Cookie Dough efter varandra för några dagar sedan, mådde ganska illa efteråt, men det var det värt :)

cyclist_90
2009-11-14, 22:12
låååååååååååååååång bump.

1 limpa rostade fomrfranska 1 kg med en burk jordnötssmör. 400 gram
1 paket Ballerina
2 liter mjölk
1 Pringles rör
2 burkar Ben&Jerrys kmr inte ihåg vilka men gott vare;)

sedan var jag paralyserad och helt traumatiserad i fan en vecka:) kalorier? ingen aning men faan blev det en del;) de sista mackorna med jordnötssmör var tunga men inte faan ska det sparas på nåt haha

snej
2009-11-14, 22:15
Måste vart på senaste firmafesten, ett rejält jävla julbord. Jag dog.

Petoria
2009-11-14, 22:33
2 bullar med rostbiff, 2dl yoghurt + 4dl chokladmjölk
1 gorbys + 4dl mjölk
spaghetti och köttfärssås + 4dl mjölk
1l mjölk
1 kebabpizza med vitlöksås + 4dl mjölk
1kg godis + 2l cola
spaghetti och köttfärssås + 4dl mjölk

Vet inte hur mycket det var i spaghetti portionerna men dem var ganska stora

mikaelj
2009-11-14, 22:33
5800 kcal, fördelat på 1 kg kolhydrater (varav 55g fruktos), 275g protein, 50g fett.


08: Dinkelsemolina (0.4 units) 26.9g starch, 0.2g fructose, 4.4g protein, 0.8g fat
08: Milk (3.0 units) 15.0g starch, 0.0g fructose, 10.5g protein, 0.3g fat
08: Strawberry jam light (0.2 units) 1.8g starch, 1.6g fructose, 0.0g protein, 0.0g fat
08: Ciabatta (Willys) (2.5 units) 118.1g starch, 1.9g fructose, 19.0g protein, 4.8g fat
08: Butter 60 (.11 units) 0.1g starch, 0.0g fructose, 0.1g protein, 6.6g fat
12: Cheese (1.2 units) 1.2g starch, 0.0g fructose, 38.7g protein, 6.1g fat
12: Pastasauce (2.4 units) 11.6g starch, 7.1g fructose, 3.6g protein, 3.1g fat
12: Lepine (4.0 units) 196.0g starch, 4.0g fructose, 28.0g protein, 2.0g fat
13: Milk (3.5 units) 17.5g starch, 0.0g fructose, 12.3g protein, 0.3g fat
13: Special K (g) (1.8 units) 130.4g starch, 7.9g fructose, 21.0g protein, 0.9g fat
14-1: Yoghurt (3.0 units) 12.0g starch, 0.0g fructose, 12.0g protein, 1.5g fat
14-1: Applesauce (.74 units) 4.1g starch, 3.3g fructose, 0.0g protein, 0.0g fat
14-2: Flatbread (.74 units) 39.0g starch, 3.2g fructose, 7.4g protein, 1.8g fat
14-2: Messmor (.64 units) 30.1g starch, 1.3g fructose, 4.5g protein, 1.3g fat
14-2: Cottage cheese (.32 units) 0.6g starch, 0.0g fructose, 3.8g protein, 0.5g fat
14-2: Applesauce (.24 units) 1.3g starch, 1.1g fructose, 0.0g protein, 0.0g fat
16: Flatbread (.74 units) 39.0g starch, 3.2g fructose, 7.4g protein, 1.8g fat
16: Messmor (.64 units) 30.1g starch, 1.3g fructose, 4.5g protein, 1.3g fat
16: Cottage cheese (.32 units) 0.6g starch, 0.0g fructose, 3.8g protein, 0.5g fat
16: Applesauce (.24 units) 1.3g starch, 1.1g fructose, 0.0g protein, 0.0g fat
18: Kavring (ICA Focus) (1.3 units) 56.3g starch, 6.3g fructose, 8.8g protein, 2.5g fat
18: Butter 60 (.03 units) 0.03g starch, 0.0g fructose, 0.03g protein, 1.8g fat
18: Creamcheese (.21 units) 1.2g starch, 0.0g fructose, 2.7g protein, 0.8g fat
18: Pita (2.1 units) 108.1g starch, 1.0g fructose, 18.9g protein, 1.0g fat
18: Pastasauce (1.2 units) 5.8g starch, 3.6g fructose, 1.8g protein, 1.5g fat
19: Milk (4.5 units) 22.5g starch, 0.0g fructose, 15.8g protein, 0.5g fat
19: Fiberhavre 20% (0.4 units) 19.0g starch, 0.2g fructose, 5.6g protein, 3.6g fat
20-1: Pita (0.7 units) 36.0g starch, 0.3g fructose, 6.3g protein, 0.3g fat
20-1: Pastasauce (.66 units) 3.2g starch, 2.0g fructose, 1.0g protein, 0.9g fat
20-2: Pita (0.7 units) 36.0g starch, 0.3g fructose, 6.3g protein, 0.3g fat
20-2: Messmor (.55 units) 25.9g starch, 1.1g fructose, 3.9g protein, 1.1g fat
20-2: Cottage cheese (.72 units) 1.4g starch, 0.0g fructose, 8.6g protein, 1.1g fat
20-2: Applesauce (.57 units) 3.1g starch, 2.6g fructose, 0.0g protein, 0.0g fat
24: Yoghurt (2.5 units) 10.0g starch, 0.0g fructose, 10.0g protein, 1.3g fat
24: Cottage cheese (.15 units) 0.3g starch, 0.0g fructose, 1.8g protein, 0.2g fat


Det gjorde ont i munnen, i huvudet och i musklerna dagen efter.

shadowfire
2009-11-14, 22:36
över ett dygn vet jag inte, men som mest i en måltid så åt jag 1 kebabpizza + 2st hawaiipizzor... samtliga var stora, kebabpizzans size mättar mig till graden "proppmätt" nu idag.. men jag var i ett annat tillstånd då (nej inte gravid, utan hade studentfestat i 5-6 dygn i sträck)

L-Sami
2009-11-14, 22:48
Vet inte. Men den här dagen då jag åt det här var rätt så många kalorier:
Havregrynsgröt, 3 ägg.
Fläskottletter, sås och potatis.
12' Pizza La Maffia typ 3000kcal.
Hamnade uppe på ca 5000kcal den dagen.

Scratch89
2009-11-15, 00:55
Mikael, det var ett tag sedan, det där?

Olegh
2009-11-15, 01:11
Kul läsning!
Dock har jag nog inget jätteimponerande att komma med när det gäller intag över ett dygn. Som värst skulle jag tippa på omkring 6-7k kcal, med säg 2-3k av dessa som vanligt käk och resten från en veritabel godisorgie. Mina onyttiga dagar brukar tack och lov begränsas av bara ett riktigt svullnings-tillfälle, med resterande intag på eller under normala nivåer.

mangemani
2009-11-15, 01:50
yikes,hmm,nu ska vi se,var en jul då jag käkade som bara den,från morgon till kväll,kommer inte ihåg den exakta siffran,men jag kommer ihåg att jag matade in allt i hälsovakten och jag har för mej att den dingade på över 7500 kcal,det är nog mitt rekord

mikaelj
2009-11-15, 11:43
Mikael, det var ett tag sedan, det där?

Jo. Att läsa om i mina samlade memoarer. :-)

cyclist_90
2009-11-15, 11:45
yikes,hmm,nu ska vi se,var en jul då jag käkade som bara den,från morgon till kväll,kommer inte ihåg den exakta siffran,men jag kommer ihåg att jag matade in allt i hälsovakten och jag har för mej att den dingade på över 7500 kcal,det är nog mitt rekord

ja julaftons-käket det vill man inte ens räkna på;) det är mååååååånga kalorier de

Emil_Larsson
2009-11-15, 11:59
Det var någon dag för något år sedan som jag åt något vidrigt mycket och tappade aptiten totalt dygnet efteråt.

Vaknade, frukost som vanligt dvs gröt, några smörgåsar, mjölk och kaffe.
Efter gymmet drack jag en gainer följt av en kebabpizza..
Kommer hem, morsan har beställt pizza, visste ej att vi skulle ha pizza då så jag lät det gå 2 timmar sen klämde jag i mig den pizzan också, då var man grymt mätt. Tror det var en hawaiipizza som tur var.
Morsan hade beställt tårta för vi skulle fira någons födelsedag (inte någon i familjen, minns ej vem) så 2 timmar efter pizzan tryckte jag i mig 2 stora tårtbitar och en lite mindre bit, lite kakor och en bulle.
Sen mot kvällen så blev vi bjudna av en kompis familj att komma över på middag. Lax med ris och någon god sås. Åt en ordentlig portion och en mindre portion. Även ett par chokladpraliner gick ner och lite glasstårta.
Kommer hem, ett par ostmackor och en kopp te innan jag lägger mig.

Hela dagen efter var det precis likadan mättnadskänsla som på kvällen innan.

Floddan
2009-11-15, 12:05
Kan äta ganska mycket. Minns en dag då jag åt:


6 frallor med ost
någon liter mjölk
lammkotletter med klyftpotatis osv
Start med mjölk
Gainomax
Gainomax igen
1.5st Pizza
Glass

-Englund
2009-11-15, 12:08
Frukost: En näve chips
Middag: "Sveriges största hamburgertallrik", typ 500g stripes och en obeskrivligt stor burgare som vägde några kg, kmr inte ihåg exakt....
Efterrätt: Glass på donken, bara för att göra det värre.

Skön insulinkick/paltkoma all-in-one

shut teh face
2009-11-15, 12:32
Jag:
Frukost: Pizza, 2000 kcal, bearniesås och grejer
Middag: 1kg lösgodis, 300g chips
Kvällsmål: Mcdonalds, QP och plusmeny med 2 extra cheeseburgare

hahavaffan
2009-11-15, 12:34
Jag:
Frukost: Pizza, 2000 kcal, bearniesås och grejer
Middag: 1kg lösgodis, 300g chips
Kvällsmål: Mcdonalds, QP och plusmeny med 2 extra cheeseburgareJag fattar inte hur man kan äta ett kilo lösgodis. Resten av dagen är ju average, men just lösgodisbiten som vissa andra också kör på fattar jag inte. Man blir ju fan spyfärdig av skiten efter några hundra gram :( Eller är jag godisklen? Är jag en godis-speta rent av?

shut teh face
2009-11-15, 12:35
Lösgodis är ganska cheesy, men detta om jag minns rätt var mer högkvalitativt lösgodis köpt i en fin godisbutik inne i stan, så det var ganska exklusiv choklad och sånt, väger ganska mycket. :) Samtidigt som jag kan äta mycket som ett fetmo så kan jag äta väldigt lite, förra veckan åt jag säkert 100-200 kcal vissa dagar. Ätstörningar?

Kan tilläga att jag ska försöka skriva vad min flickvän äter ibland, hon väger endast 50kg och slår mig med råge ibland och många av de stora killarna här. =)

Sniggel
2009-11-15, 12:53
Är inte säker på att det här är det mesta jag ätit men. Kanske itne så imponerande, kan nog äta mer än så en dag nuförtiden eftersom jag har mer plats nu på äldre dar :eating:

5:30 Skål med mjölk och cornflakes, 2 mackor med ost (6 skivor per macka)
11:45 Lunch (kommer ej ihåg vad men det blev en rejäl måltid där)
16:00 Middag (se lunch)
18:00 Se frukost
22:00 Familjepizza

Ett annat ganska vanligt tillfälle vid bulk:
7:00 2 skålar havregrünsgröt med honung i samt proteindryck (ungefär 40g vassle)
10:00 Lunch :D Ett kycklingfilebröst med ris och grönsaker och kvarg samt en halv liter mjölk
12:00 Lunch 2 :D Ett kycklingfilebröst med ris och grönsaker och kvarg samt en halv liter mjölk
17:00 Middag 2 fläskkotletter med pasta och färdig-bearnaisesås samt en halv liter mjölk
18:30 Protein- och maltodextrindrink innan träning (60cl vätska)
19:45 2 st dubbelmackor märket polarkraft med lingon och kvarg
20:00-21:00 1 liter vatten
21:00 Ett kycklingfilebröst med ris och grönsaker och kvarg samt en halv liter mjölk.
22:30 Ett kycklingfilebröst med ris och grönsaker och kvarg samt en halv liter mjölk.
24:00 2 dubbelmackor med ägg
(så har det sett ut ibland :D)

Det där var väl inget! Det lär jag ha klått några gånger om sen dess :D

tsp
2009-11-15, 14:36
Jag fattar inte hur man kan äta ett kilo lösgodis. Resten av dagen är ju average, men just lösgodisbiten som vissa andra också kör på fattar jag inte. Man blir ju fan spyfärdig av skiten efter några hundra gram :( Eller är jag godisklen? Är jag en godis-speta rent av?

Asså gelegodis kan jag fan äta hur mycket som helst av. Om jag inte ätit alls på några timmar innan kan jag lätt äta 6-700g innan jag känner mig "mätt" på det. Men vanligtvis börjar jag bli full i magen efter 500g. Dock går alltid ungefär lika mycket till ner när man sedan sitter och småäter upp resten, om man nu har mer.

En av mina värsta ätardagar kan väl se ut så här typ.


Frukost: 4 mackor med ost, skinka, tomat osv. Två stora glas mjölk. (är ingen frukostfantast
Lunch: 500g kycklingfilé, 500g wokgrönsaker och 200g (okokt) ris
Middag: 1.3kg pastasallad med tonfisk, bönor osv.
Kvällsmat: 5-600g lösgodis + dricka
Nattmat: 4 rostade mackor med röra på kvarg, tonfisk osv. Samt mjölk/öl till

Johan86
2009-11-15, 14:49
Frukost: 3dl fil + start
Brunch: 7st pannkakor
Middag: 2st egenlagade Hamburgare
Kvällsmat: Tacobuffe
Myskväll: 500g lösgodis, 2st kexchoklad, 1 dubbeldaim, 1,5 liter cola.

En lördag kan se ut så här. Inget extremt. Men jag hamnar garanterat på kaloriöverskott.:D

Morty
2009-11-15, 14:58
~3 kg köttfärssås. Någon hade räknat fel på scouterna, det var fan så sjukt mycket kvar. Jag orkade itne ta slut på allt. Först 3 enorma "tallrikar" (stora tupper-ware) burkar med köttfärssås och spaghetti, sedan slevade jag direkt ur kastrullen.

Efterföljande 7 timmar var som i en dimma. Jag hade ont i magen, den var enorm, jag mådde illa, var helt kraft- och orkeslös, ville sova men mådde för kasst.

Var dessutom köttfärssås med creme fraiche i. Kalorimässigt vill jag inte ens spekulera i det.

Kan vara värt att lägga till att ingen känner någon med min aptit. Jag spöar alla. Aldrig blivit dwarfad på att äta, det är min grej. Men den där köttfärssåsjäveln, den gick inte ner. Var bergis ett kilo kvar när jag gav mig.

Jockefoten
2009-11-15, 15:06
Runt 7tusen kcal.

snej
2009-11-15, 15:22
Asså gelegodis kan jag fan äta hur mycket som helst av. Om jag inte ätit alls på några timmar innan kan jag lätt äta 6-700g innan jag känner mig "mätt" på det. Men vanligtvis börjar jag bli full i magen efter 500g. Dock går alltid ungefär lika mycket till ner när man sedan sitter och småäter upp resten, om man nu har mer.

En av mina värsta ätardagar kan väl se ut så här typ.


Frukost: 4 mackor med ost, skinka, tomat osv. Två stora glas mjölk. (är ingen frukostfantast
Lunch: 500g kycklingfilé, 500g wokgrönsaker och 200g (okokt) ris
Middag: 1.3kg pastasallad med tonfisk, bönor osv.
Kvällsmat: 5-600g lösgodis + dricka
Nattmat: 4 rostade mackor med röra på kvarg, tonfisk osv. Samt mjölk/öl till

500g kycklingfilé och 200g okokt ris på ett tillfälle är faan mycket alltså :D

zydar
2009-11-15, 15:41
13 pizza slize på pizza hut på dagen, o sen på kvällen 2 maxhamburgare.

tsp
2009-11-15, 17:19
500g kycklingfilé och 200g okokt ris på ett tillfälle är faan mycket alltså :D

Kyckling tycker jag man får ner hur mycket som helst av i princip. Ris (jasmin) är så gott att det går att tvinga i sig hur mätt man än blir! :D Glömde förresten lägga till att det ska in en chipspåse + dipp på kvällen också. :)

raQblad
2009-11-15, 19:11
All you can eat på Peppes Pizza....

snej
2009-11-15, 19:15
Kyckling tycker jag man får ner hur mycket som helst av i princip. Ris (jasmin) är så gott att det går att tvinga i sig hur mätt man än blir! :D Glömde förresten lägga till att det ska in en chipspåse + dipp på kvällen också. :)

200g ris är insane, 1dl är väl typ 75-80g okokt, 1-1,5dl ris och 250g kyckling tycker jag man blir riktigt jävla mätt på :)

Super_Johan
2009-11-15, 19:42
Blev hungrig av den här tråden. 350 gram lösgodis och liten pizza slank ner nu.

rooz
2009-11-15, 19:48
Käkade 3 rätters middag med polaren i sommras, på fyllan ville vi ha burgare. Åt 10 cheese efter detta, och då hade vi käkat Ben & Jerrys bla till efterrätt:D Kanske 4-500 gram kött till middag.

Bara hamburgarna gick på 3000 KCAL:D

tsp
2009-11-15, 19:53
200g ris är insane, 1dl är väl typ 75-80g okokt, 1-1,5dl ris och 250g kyckling tycker jag man blir riktigt jävla mätt på :)

Haha ris är gott! :D Nä men har väl alltid varit stor i maten. Känner mig aldrig riktigt full/mätt heller. Liksom, visst kan man tröttna på maten efter att ha satt i sig så mycket ris, kyckling och grönsaker. Men bara att vänta en kvart efteråt så kan jag börja trycka i mig godis i stora mängder istället. Egentligen helt stört att det är så olika bland människor, vissa mår ju typ illa av att äta något mer än en pytteliten portion, andra kan som sagt äta utan stopp.