handdator

Visa fullständig version : Dubbelgångaren av dostojevskij. Läsa på internet?


_Robbie_
2006-05-28, 09:20
Hej jag måste läsa dubbelgångaren av dostojevskij idag. Kan man hitta den någonstans på internet eller som pdf form? Boken är ju ganska kort. Min syster sa också att hon sett en internetsida med hela boken.

Har letat på google men inte lyckats på grund av mina dåliga kunskaper i att söka...


mvh,
Robert

timoat
2006-05-28, 09:25
Har du testat din lokala bibbla?

MasterChief
2006-05-28, 09:28
http://worldebooklibrary.com/eBooks/Coradella_Collegiate_Bookshelf_Collection/dostoyevsky-thedouble.pdf

_Robbie_
2006-05-28, 09:30
http://worldebooklibrary.com/eBooks/Coradella_Collegiate_Bookshelf_Collection/dostoyevsky-thedouble.pdf


Måste vara på svenska... =/

Yankeee
2006-05-28, 09:31
Måste vara på svenska... =/

Varför det?

MasterChief
2006-05-28, 09:31
Måste vara på svenska... =/

Ja, tacka inte. Det kan ju vara farligt.

Mental
2006-05-28, 09:33
Varför det?

antagligen skolarbete som skall vara inne på måndag då :)

Yankeee
2006-05-28, 09:34
antagligen skolarbete som skall vara inne på måndag då :)

Självklart är det så, men det går ju fortfarande att läsa på engelska :P

_Robbie_
2006-05-28, 09:34
antagligen skolarbete som skall vara inne på måndag då :)

mmm...=/

Masterchief: Jo, tack. :)

_Robbie_
2006-05-28, 09:56
mmm...=/

Masterchief: Jo, tack. :)

Finns alltså inte någonstans på internet? =/

Yankeee
2006-05-28, 09:59
Du går väl på gymnasiet och har läst engelska i ett antal år?

_Robbie_
2006-05-28, 10:04
Du går väl på gymnasiet och har läst engelska i ett antal år?

Ja, men jag tycker inte det flyter på bra när man ska läsa så svåra böcker som dubbelgångaren av dostojevskij. Dessutom får jag inte läsa den engelska versionen i mitt arbete...:(

timoat
2006-05-28, 10:10
Ja, men jag tycker inte det flyter på bra när man ska läsa så svåra böcker som dubbelgångaren av dostojevskij. Dessutom får jag inte läsa den engelska versionen i mitt arbete...:(


Haha, och den har du ändå väntat med till DAGEN INNAN? Inte bara att du ska läsa en bok på 160 sidor, du ska förstå den och skriva en meningsfull bokrapport om den, på en dag? :thumbup:

_Robbie_
2006-05-28, 10:13
Haha, och den har du ändå väntat med till DAGEN INNAN? Inte bara att du ska läsa en bok på 160 sidor, du ska förstå den och skriva en meningsfull bokrapport om den, på en dag? :thumbup:

Ja tyvärr är det så. Har inte kunnat göra det tidigare eftersom jag haft mycket annat arbete. Tyvärr har vi inte bara ett arbete att göra per månad..

timoat
2006-05-28, 10:26
Ja tyvärr är det så. Har inte kunnat göra det tidigare eftersom jag haft mycket annat arbete. Tyvärr har vi inte bara ett arbete att göra per månad..

Världens sämsta ursäkt, speciellt när det gäller läsning, en av de få aktiviteter man kan göra VARSOMHELST,NÄRSOMHELST. Att läsa en sida tar mellan 1-2 minuter, perfekt innan man går och lägger sig, sitter på bussen, kokar nudlar, går på toa, har rast, väntar på tuben, sitter på motionscykeln. Eller så väljer man bort en av följande aktiviteter: spela dataspel, fikar med polare, spelar på skinnflöjten, festar, kollar film.

Ahh, I cant wait till I get kids!

King Grub
2006-05-28, 10:28
Ja tyvärr är det så. Har inte kunnat göra det tidigare eftersom jag haft mycket annat arbete. Tyvärr har vi inte bara ett arbete att göra per månad..

Du längtar till högskolan, eller hur? Det där är bara dålig planering (och ursäkter).

_Robbie_
2006-05-28, 10:43
Du längtar till högskolan, eller hur? Det där är bara dålig planering (och ursäkter).

Vad vet du om hur mycket jag har att göra i skolan? Min planering har innehållit plugg varje dag i minst fyra timmar. Att bara läsa en bok hur som helst och när som helst hinner jag tyvärr inte med. Jag har varit tvungen till att prioritera böcker som haft anknytning till mina andra vetenskapliga uppsatser och projekt. Om du inte vet hur min studiesituation ser ut, så tycker jag inte att du ska dömma på måfå.

För det andra så har ditt svar ingenting med tråden att göra. Jag frågade inte om vad ni tyckte om att jag skrev en uppsats dagen innan deadline.

Yankeee
2006-05-28, 10:44
Mycket att göra på gymnasiet nu för tiden.

King Grub
2006-05-28, 10:49
Vad vet du om hur mycket jag har att göra i skolan? Min planering har innehållit plugg varje dag i minst fyra timmar. Att bara läsa en bok hur som helst och när som helst hinner jag tyvärr inte med. Jag har varit tvungen till att prioritera böcker som haft anknytning till mina andra vetenskapliga uppsatser och projekt. Om du inte vet hur min studiesituation ser ut, så tycker jag inte att du ska dömma på måfå.

Jag har också studerat på gymnasienivå. Det är enbart en fråga om att prioritera annat eller studier. Fyra timmars studier utanför själva skoltiden - så what? :) Boken är kort, som du säger. Då offrar man en kväll utöver dom där fyra timmarna och tar itu med den.

För det andra så har ditt svar ingenting med tråden att göra. Jag frågade inte om vad ni tyckte om att jag skrev en uppsats dagen innan deadline.

Det var du som utvecklade tråden till att beklaga dig över att du inte hade tid. :)

_Robbie_
2006-05-28, 10:53
Vad vet du om hur mycket jag har att göra i skolan? Min planering har innehållit plugg varje dag i minst fyra timmar. Att bara läsa en bok hur som helst och när som helst hinner jag tyvärr inte med. Jag har varit tvungen till att prioritera böcker som haft anknytning till mina andra vetenskapliga uppsatser och projekt. Om du inte vet hur min studiesituation ser ut, så tycker jag inte att du ska dömma på måfå.

Jag har också studerat på gymnasienivå. Det är enbart en fråga om att prioritera annat eller studier. Fyra timmars studier utanför själva skoltiden - så what? :) Boken är kort, som du säger. Då offrar man en kväll utöver dom där fyra timmarna och tar itu med den.


För det andra så har ditt svar ingenting med tråden att göra. Jag frågade inte om vad ni tyckte om att jag skrev en uppsats dagen innan deadline.

Det var du som utvecklade tråden till att beklaga dig över att du inte hade tid. :)


Det finns olika gymnasielinjer med olika nivåer.
Absolut och den kvällen hade tänkt vara idag. :) Inget konstigt med det eller?

King Grub
2006-05-28, 10:56
Det finns olika gymnasielinjer med olika nivåer.

Jag gick inte någon flumlinje, utan natur. Dessutom läste jag in och tentade av en hel del i förväg. Tvivlar på att du har så jättemycket mer att göra. ;)

Absolut och den kvällen hade tänkt vara idag. :) Inget konstigt med det eller?

Det pekar på lite dålig planering och ingen prioritering på att lära dig något, utan bara få ifrån dig något att lämna in. Annars är det inget konsigt. Kunde ju dock ha sett till att skaffa boken i alla fall. :)

MasterChief
2006-05-28, 13:44
http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showpost.php?p=1572333&postcount=17 :D

_Robbie_
2006-05-28, 14:06
http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showpost.php?p=1572333&postcount=17 :D

Tack! En av anledningarna till att jag inte hann läsa boken igår. VIrusattacker kan man aldrig förutsäga.

Yankeee
2006-05-28, 14:08
Tack! En av anledningarna till att jag inte hann läsa boken igår. VIrusattacker kan man aldrig förutsäga.

Haha, det var knappast menat som hjälp.

_Robbie_
2006-05-28, 14:11
Haha, det var knappast menat som hjälp.

Mm ja vet. Men han tänkte inte på att det "hjälpte" mig. :D

Bolio
2006-05-28, 14:15
Du kunde ha stängt av datorjäveln och pluggat. Allvarligt talat, vill du ha en utskällning av mig eller vad fan håller du på med?

_Robbie_
2006-05-28, 16:47
Du kunde ha stängt av datorjäveln och pluggat. Allvarligt talat, vill du ha en utskällning av mig eller vad fan håller du på med?

Jasså skulle jag lämna in en handskriven uppsats? Det fungerar inte så nuförtiden.:)

Visst skäll du men räkna inte med att jag lyssnar.

MasterChief
2006-05-28, 16:50
Jasså skulle jag lämna in en handskriven uppsats? Det fungerar inte så nuförtiden.:)

Visst skäll du men räkna inte med att jag lyssnar.

Men varför hänger du här hela tiden? Har inte du en bok att läsa?



;)

jakke
2006-05-28, 16:50
Jasså skulle jag lämna in en handskriven uppsats? Det fungerar inte så nuförtiden.:)

Visst skäll du men räkna inte med att jag lyssnar.
haha.. Klart man får lämna in handskriva saker..
Jag pluggar data(på uni.) och har sett handskrivna miniprojekt-rapporter som blivit godkänna..

Cilia
2006-05-28, 19:33
Absolut och den kvällen hade tänkt vara idag. :) Inget konstigt med det eller?
och då ser man väl till så man har boken tillgänglig om man väntar in i sista minuten när du nu är så duktig och planerar din tid så bra och har jobbat så hårt?

Att du sitter här en söndag och inte har boken tillgänglig bevisar bara att du är dålig på att planera och kan du inte planera en sån enkel sak är det nog svårt för oss att tro att du är duktig på att planera andra saker med.

_Robbie_
2006-05-28, 22:02
och då ser man väl till så man har boken tillgänglig om man väntar in i sista minuten när du nu är så duktig och planerar din tid så bra och har jobbat så hårt?

Att du sitter här en söndag och inte har boken tillgänglig bevisar bara att du är dålig på att planera och kan du inte planera en sån enkel sak är det nog svårt för oss att tro att du är duktig på att planera andra saker med.

Cilia: Du har rätt. Jag har varit slarvig när det gäller att fixa boken. Den har tyvärr inte varit tillgänglig på biblioteket. Jag kan säga att jag valt en annan bok istället och deadline inte är på måndag utan på onsdag. Alltså har jag gott om tid på mig. :)

Jakke: Jag vet inte hur det är på ditt universitet men på mitt gymnasium så får man inte lämna in handskrivna uppsatser.

n1tro
2006-05-28, 22:25
Haha, och den har du ändå väntat med till DAGEN INNAN? Inte bara att du ska läsa en bok på 160 sidor, du ska förstå den och skriva en meningsfull bokrapport om den, på en dag? :thumbup:

Underskatta inte vad en dag kan göra...