handdator

Visa fullständig version : arg.


wo0b9n
2006-05-27, 23:49
Hej, blev nerslagen av ingen anledning i onsdags. Fick en full ölburk i huvudet spräckte hakan och är lite blå slagen. har inte lust att dra ut på detta med tanke på att folket som slog ner mig är idoter och var fruktansvärt pillervarma när detta händer. Inga jag känner dock. Men har en sjuk ångest och är riktigt förbannad, någon som har ett tips på vad man kan göra?

Weird
2006-05-27, 23:50
Hej, blev nerslagen av ingen anledning i onsdags. Fick en full ölburk i huvudet spräckte hakan och är lite blå slagen. har inte lust att dra ut på detta med tanke på att folket som slog ner mig är idoter och var fruktansvärt pillervarma när detta händer. Inga jag känner dock. Men har en sjuk ångest och är riktigt förbannad, någon som har ett tips på vad man kan göra?
Leta upp personen ?:D

Dipshit
2006-05-27, 23:53
bli inte så jäkla full?

Bolio
2006-05-27, 23:55
Vad du skall göra åt vad? Åt det som har hänt? Lär dig fysik på hög nivå och bygg en tidsmaskin. Annars finns det inget du kan göra förutom att gå vidare med ditt liv. Kanske lyssna till Dipshits råd också.

wo0b9n
2006-05-27, 23:57
är man full för man blir nerslagen? nej jag vill bara få något tips på att lugna sig på något sätt..jobbigt o sitta här o koka.

Stoltz
2006-05-28, 00:07
Shit, har folk blivit agressiva idag eller? Killen skrev bara av sig och frågade vad han skulle göra. Kom inte och säg att ni skulle känna er så jävla bra efter att ha blivit nerslagna.

Tradigt att höra, tyvärr så fins sådana as överallt. Polisanmäl händelsen, och ifall du kommer ihåg hur de ser ut, lämna signalement. Utöver det...Inte mycket som kan göras, tyvärr.

Fatalist
2006-05-28, 00:10
Gå till sjukhus och få ALLA skador dokumenterade med FOTO!

Mental
2006-05-28, 00:14
polisanmäl om du känner för det, annars är det bara att lämna det bakom dig och gå vidare.

Liten Men Fet
2006-05-28, 00:31
Sjukhus och dokumentera skador och polisanmäl händelsen och ser du killarna igen så ringer du polisen så dom kan komma och plocka upp dom.

Kwon
2006-05-28, 02:53
OP, vars hände detta? ute på krogen?

På ett utomhusrejv? Nattklubb? I baren?

Var du ensam eller med kompisar?

snelhest
2006-05-28, 05:51
gå aldrig mer ut på krogen

skaparn
2006-05-28, 08:02
är man full för man blir nerslagen? nej jag vill bara få något tips på att lugna sig på något sätt..jobbigt o sitta här o koka.

Statistiskt sett - ja.

Klart att det finns undantag från det, men faktum kvarstår att de flesta som blir utsatt för våld är berusade själva. Personligen har jag bara varit nära att hamna i trubbel en gång i nyktert tillstånd, av någon anledning är jag inte kaxig alls, och kan dessutom välja mina ord bättre för att undkomma besvärliga situationer när jag är nykter.

jubbedidu
2006-05-28, 08:08
Jag rekomenderar att diskutera igenom vad som hänt med nära. Det brukar underlätta för mig.. få ur sig alla sina känslor.Analysera och se om du kunde gjort något annorlunda.
Polisanmäl och dokumentera om det aktuellt, det är dock svårt att gå vidare vid en polisanmälan.. det är papper och förhör, om de nu ens kommer så långt. En misshandel har tyvärr inte så hög prioritet.

Jacksatan
2006-05-28, 08:33
Slå dig själv i ansiktet nåra gånger, då brukar det kännas bättre.

olle lindblad
2006-05-28, 08:38
Om du i nuvarande tillstånd orkar kan du alltid gå ner till närmaste boxarklubb och slå av dig lite ilska. Eller du kanske har någon kompis med mitsar eller liknande?

Stoltz
2006-05-28, 10:52
Statistiskt sett - ja.

Klart att det finns undantag från det, men faktum kvarstår att de flesta som blir utsatt för våld är berusade själva. Personligen har jag bara varit nära att hamna i trubbel en gång i nyktert tillstånd, av någon anledning är jag inte kaxig alls, och kan dessutom välja mina ord bättre för att undkomma besvärliga situationer när jag är nykter.


Om någon säger "Jag blev nerslagen" så kan man ju inte utgå från att han var påverkad av alkohol. Något trångsynt.

daja
2006-05-28, 13:03
bli inte så jäkla full?
är du så dum på riktigt?

HenrY
2006-05-28, 13:08
är du så dum på riktigt?

Nej Nej, för man ska inte bli för full om man inte vill råka illa ut!

Det där är precis samma sak som att säga att man har rätt att våldta en tjej för att hon enligt egen utsago "klär sig slampigt". Som man hört många ggr.

Hiiiman
2006-05-28, 13:12
ge mig 30 000 så ska jag snacka med dragan och de andra juggarna nre på hörnan !

Anonym112
2006-05-28, 14:28
Ring din farligaste kompis sen samlas ni på det stället nästa helg, stående rygg mot rygg, med varsin mitzukniv lindan runt handleden, sen väntar ni in dom jävlarna. Du måste hämnas ju, annars kommer det bara hända igen.

Flipper
2006-05-28, 14:49
Det som inte dödar det härdar

Stoltz
2006-05-28, 14:57
Det som inte dödar det härdar

Tills man får skallen krossad så hårt att ögonen inte längre kan fokusera och du behöver sugrör för att äta.

Den som kom på det talesättet hade förmodligen aldrig varit med om något värre än att tappa en hammare på stortån.

Destra
2006-05-28, 15:00
Den som kom på det talesättet hade förmodligen aldrig varit med om något värre än att tappa en hammare på stortån.

Det härdar inte att tappa en hammare på stortån, det gör bara djävligt ont. Jag vet*cry* .

/Richard

Flipper
2006-05-28, 15:07
Tills man får skallen krossad så hårt att ögonen inte längre kan fokusera och du behöver sugrör för att äta.

Den som kom på det talesättet hade förmodligen aldrig varit med om något värre än att tappa en hammare på stortån.

Klart det härdar, får du så mycket stryk kommer du garanterat inte känna av det lika mycket nästa gång det händer.

Stoltz
2006-05-28, 15:10
Klart det härdar, får du så mycket stryk kommer du garanterat inte känna av det lika mycket nästa gång det händer.

Menar du att om jag slår dig med ett baseballträ, och sen väntar en vecka och sen gör det igen, gör det inte lika ont?... Jag kan förstå att man kanske vet hur man ska undvika slaget eller liknande, men får jag in en likadan smäll så tror jag nog du hade haft lika ont en gång till.

Obs: Jag menar bara detta som exempel, jag har ingen vilja att faktiskt slå dig med ett baseballträ :D.

Flipper
2006-05-28, 15:42
Hur tror du annars alla boxare och dylikt lär sig att ta hårda smällar, jo att vid upprepade gånger ta slag och vänja sig vid det. Däremot kan jag erkänna att vid exemplet med slagträt mot ansiktet gäller inte samma principer, men i trådskaparens fall verkade han bara fått måttligt med spö.

tejpis
2006-05-28, 17:07
Tills man får skallen krossad så hårt att ögonen inte längre kan fokusera och du behöver sugrör för att äta.

Den som kom på det talesättet hade förmodligen aldrig varit med om något värre än att tappa en hammare på stortån.
Stronga ord mot herr Nietzsche; "What doesnt destroy you, makes you stronger".

AlexGBG
2006-05-28, 17:11
Hej, blev nerslagen av ingen anledning i onsdags. Fick en full ölburk i huvudet spräckte hakan och är lite blå slagen. har inte lust att dra ut på detta med tanke på att folket som slog ner mig är idoter och var fruktansvärt pillervarma när detta händer. Inga jag känner dock. Men har en sjuk ångest och är riktigt förbannad, någon som har ett tips på vad man kan göra?

spräckte hakan? benet i hakan eller bara lite skinnflådd? eller en spricka i skinnet såsom man spräcker ögonbryn?

Stoltz
2006-05-28, 17:19
Hur tror du annars alla boxare och dylikt lär sig att ta hårda smällar, jo att vid upprepade gånger ta slag och vänja sig vid det. Däremot kan jag erkänna att vid exemplet med slagträt mot ansiktet gäller inte samma principer, men i trådskaparens fall verkade han bara fått måttligt med spö.

Ja okej - Olika för olika situationer. Men när det står "spräckte hakan" och "blåslagen" tar jag det som om han fått mer än ett par örfilar. Och det är nog skillnad, antar jag, att av egen fri vilja gå upp i ringen och göra något som handlar om att få och ge smällar, och att bli påhoppad på stan.



Stronga ord mot herr Nietzsche; "What doesnt destroy you, makes you stronger".

Jag tycker Nietzsche har fel. Visste dock inte om att han var källan till detta kända citat.

Dajollee
2006-05-28, 17:21
ja inte första gången man blir d fan skit i d bara onödigt o va arg på d
d som har hänt har hänt kommer du aldrig kunna ändra på ändå