handdator

Visa fullständig version : Träna upp greppet för Chins.


Bönne
2006-05-27, 09:55
Och rent allmänt för att klara av att hålla fast i en järnstång.

Har ett minimål att knäcka 25 Chins utan remmar, innan den sista Juli. Som det ser ut nu, är greppet mitt största problem. Förslag på hur man kan träna upp detta?

Jag tänkte kanske att man kunde hänga på några extra kg i ett viktbälte och bara hänga, men samtidigt känns det inte som statiskt träning ger så mycket. Handledscurl där man öppnar upp händer i bottenläget så stången rullar ner till fingertopparna kanske är bättre?

Yankeee
2006-05-27, 09:58
Tumlås?

Timme
2006-05-27, 10:01
Tumlås?

http://tomgorman.moonfruit.com/hookgrip


Kör på! Tumlås funkar faktist riktigt bra! Skit i om det gör ont i tummen i början. Det är som med knäböj. Det kanske gör ont i nacken i början men efter några pass så känns det inte ett dugg.

Bönne
2006-05-27, 10:04
Tumlås?Har för små och tjocka händer :cryout:

Timme
2006-05-27, 10:12
Då är det grippers som gäller för dig :)

Kör också mycket "barholds" Lassa skitmycket på stången och håll den så länge du kan.

der_rickard
2006-05-27, 15:33
Jag tänkte kanske att man kunde hänga på några extra kg i ett viktbälte och bara hänga, men samtidigt känns det inte som statiskt träning ger så mycket.
Iom att händerna/underarmarna kommer att jobba statiskt under chins så är det väl alldeles ypperligt att träna dom statiskt genom att bara hänga. Man blir bra på det man tränar.

Jense
2006-05-29, 23:31
vänta här nu.

du känner mig och Martin IRL och du frågar här? :D


ja barholds, enhandsmark, enhandsmark med låst handtag och myyyyyyyyyycket vikt, bör va bra för sådant mål. sen kan du börja köra rodd o mark med 2" stång.. då blir man stark överlag greppet dessutom