handdator

Visa fullständig version : Neka sex?


High1ander
2006-05-27, 01:34
Du är ute med kompisar på klubben, dricker lite. Efter ett tag börjar du dansa med en av kompisgruppens gemensamma kompisar, en person du bara känner lite lätt, typ namnet på. Ni börjar dansa tajtare och sexigare, efter 15 min dansande drar ni två ut från klubben, och småpratar lite och väntar på att resten av kompisgruppen ska komma ut. Nu börjar det bli väldigt klart när ni står där ute att den andra vill bara ta en taxi hem till sig, med dig i taxin för att sedan väl hemma hos sig få ett fint one night stand. Du är ointresserad och säger "nej, jag ska sova hos mig inatt..." sen händer vad?

Ok, nu med mina generaliseringar: Det verkar vara helt OK för en tjej att säga nej till sex, liksom alla förstår det. Visst killen som inte får nått blir sur och kvällen anses misslyckad.

Men som kille att säga nej till en tjej är helt off side, helt förbjudet, finns inte i regelboken. (Iaf i USA)

Var så jävla stört när jag var ute i måndags och första paragrafen i texten hände, och jag liksom försökte vara tydlig med att vi inte skulle leka runt i sängen. Tjejen, en fransyska (vi är i USA) uppskattar givetvis inte nobben och börjar kalla mig "coward". Kompisarna kommer ut från klubben, sura som fan på mig för att jag inte åker hem och sätter på henne. Min rumskompis som är svensk kör argumentet "hon har velat ****** dig hela kvällen du kan ju inte sluta nu". Allt blir så jävla absurt, jag börjar småskratta åt det hela och fransyskan fortsätter kalla mig "coward". Hon antar nog att mitt skratt är riktat mot henne och hennes försök att få sig ett ligg, så hon klagar på att "It's not funny"! Vi den här tidpunkten så tycker jag synd om henne och funderar på att ge henne ett sympatiligg...
Det slutar med att vi fem pers tar en taxi till hennes ställe hon springer in till sig skitsur. Jag får sitta i bilen hem på ca 10 min och lyssna från en tjej och två killar hur fel det var av mig att inte ligga med henne...

Poängen med tråden är ju självklart att jag ska skryta. Nej, men att just hur skillnaden kan vara, här i USA är rollerna mycket starkare också, men de liknar ju så i Sverige också.

Så hur står det till. Är det samma sak att säga "Nej", kille som tjej?

Tråden handlar inte om varför jag sa nej eller hur fransyskan såg ut, osv...

Beecher
2006-05-27, 01:38
Jag tycker det är samma sak...
Men förstår att en del kan tycka det är fel då vissa ser killar som ständigt kåta monster.

Jag tycker iaf att du höll stilen :)

Sebbe_H
2006-05-27, 01:38
Man ska väl kunna neka sex precis som man vill eller? Man är inte alltid på humör eller har orken. Bra gjort av dig som kunde stå för det du sagt och omoget av henne att tjöta till sig ett knull.

TheLoser
2006-05-27, 01:42
Stor skillnad?
Tjejer får inte verka för villiga, då är de ju "bara ute efter ***". Medan alla killar måste försöka doppa direkt?

//TheLoser

Tigerkotten
2006-05-27, 01:44
Gör det som känns rätt :) Inte så kul med ångest dagen efter.

Minns ett tillfälle då jag åker taxi med några st, och ena tjejen var rätt tänd på mig sedan så vart det hångel etc. Sedan sa hon
Quires el sexo. Vill du ha sex, min spanska var inte den bästa och dom jag åkte med kunde inte prata bra engelska heller.

Så jag sa att jag inte hajja vad hon mena :D Fast jag förstod vad hon mena helt.
För jag hade inte ett sådant sug på henne alls :]

High1ander
2006-05-27, 01:49
Stor skillnad?
Tjejer får inte verka för villiga, då är de ju "bara ute efter ***". Medan alla killar måste försöka doppa direkt?

//TheLoser
Jo.

Jag prata lite med henne i en danspaus, och sa att jag tycker att tjejer ska få strula runt hur mycket de vill utan att få skit för det. Men jag tycker ju självklart att killar ska kunna få säga nej utan att få skit för det.

Mina kompisar tyckte ju inte om vad jag gjorde, men dagen efter när de var nyktra så sa de att jag ändå gjorde rätt som "stood my ground".

Men va kan jag säga, tyckte ärligt synd om tjejen. För som sagt i USA, ska inte en kille säga, om inte tjejen är jätteful eller nått. Så hon antog väl att jag neka pga. "henne" vilket så inte var fallet. Sen kände jag mig seriöst som en skit pga. just det. Vilket i sig är stört, känna sig som en skit för nått som är rätt (iaf i mina ögon).

Metal_boy_
2006-05-27, 01:50
Det ses väl lite annorlunda iom att vi tydligen ska erövra.

Jag vet själv hur man blir lite fjantförklarad av tjejen. Men jag anser det inte så jävla konstigt om man inte ser något hos tjejen ffs! Iof så teasade jag henne lite och det var väl inte snällt. Jag ville liksom bara ha nått att smaka och klämma lite på när vi softade den kvällen för att kompisen hade sin tjej. Så bara därför fick hon för sig att vi skulle ligga. *screwy*

Slayerized
2006-05-27, 01:51
Det är väl inte så himla ovanligt att en kille nekar till sex? Han kanske har flickvän, han kanske inte vill, eller tjejen kanske har mystiska "munsår"? Vad det än beror på så är det väl inget ovanligt? Det tycker inte jag i alla fall.

High1ander
2006-05-27, 01:55
Det är väl inte så himla ovanligt att en kille nekar till sex? Han kanske har flickvän, han kanske inte vill, eller tjejen kanske har mystiska "munsår"? Vad det än beror på så är det väl inget ovanligt? Det tycker inte jag i alla fall.
Nej, alltså har man flickvän så självklart fattar de flesta tjejerna det och "det är allt".

Men nu var det bara "Nej jag vill inte, jag är inte intresserad" vilket inte verkar vara en likvid ursäkt.

Så då börja hon kalla mig "coward" för att "utmana mig att dra hem till henne"... Vilket jag givetvis svara med "Well, you don't want to be with a coward" och "I have no problem being a coward as long as I get to sleep in my bed tonight"...

Slayerized
2006-05-27, 02:01
Nej, alltså har man flickvän så självklart fattar de flesta tjejerna det och "det är allt".

Men nu var det bara "Nej jag vill inte, jag är inte intresserad" vilket inte verkar vara en likvid ursäkt.

Så då börja hon kalla mig "coward" för att "utmana mig att dra hem till henne"... Vilket jag givetvis svara med "Well, you don't want to be with a coward" och "I have no problem being a coward as long as I get to sleep in my bed tonight"...

Men om du inte ville ligga med tjejen förstår jag inte varför du ojar dig över att hon kallade dig för fegis?

ugglan
2006-05-27, 02:13
Att döma av den första paragrafen så sände du antagligen ut lite fel signaler.

Solros
2006-05-27, 02:14
Ah, första gången du sagt nej till sex! Du är på väg att bli man, skriv upp i dagboken! Snart kommer hår på konstiga ställen, folk som vill slåss med dig av ingen anledning och den där irriterande, svidande känslan när du rakat bort samma konstiga hår.

Nina L
2006-05-27, 05:16
Visst är det så, och visst är det lite skumt. Om en kille inte vill ha sex med en tjej som ser hyfsad ut och man ev. vet är ett schysst ligg så är det jättekonstigt. "Gud vad konstigt, han måste vara bög" - så snackade vi, i alla fall som yngre. Man kunde tänka sig saker som att han var kär i någon annan, att han inte vågade, eller att han inte var intresserad av tjejer öht, men idén om att han inte var kåt på tjejen i fråga var liksom absurd. Givetvis är killar inte intresserade av sex hela tiden, men det är trots allt den bild jag fått genom åren. Slutsatsen är att det var bra att du stod på dig, och om fler gör det framöver så kanske budskapet går fram till oss tjejer också.

Kwon
2006-05-27, 05:25
Haha fyfasiken vad besviken hon blev på dig nu Högländarn!

Kommer ni umgås fler gånger? (samma kompisgäng et al) :D

Baan
2006-05-27, 06:06
För mig vore det irrationellt att lägga ner så mycket tid på en tjej bara för man ville umgås lite för stunden, dansa lite och vad det är, så jag tänkte klaga på att du sände ut dåliga signaler men sen kom jag på att man kanske inte heller beteer sig helt rationellt när man är druckit heller om så var fallet.

Jag tycker inte annars det är ett klockrent fel s a s att inte ligga med bruden i Sverige, har många polare som fått kalla fötter, fallet där polaren själv blir uppraggad av en mindre het tjej och inte vill ligga har också förekommit. Självklart ska det ju vara lugnt åt båda hållen, det otrevliga är om man är med på det hela kvällen för då har man sänt ut helt fel signaler, så kanske dags att sluta uppvaktningen tidigare nästa gång.

mini
2006-05-27, 06:11
Det är bra att synen på den alltid villiga killen som bara tänker på sex och den fina sedesamma flickan håller på att ändras. Tror att vi kanske har kommit lite längre här i Sverige än i USA. Det fiffiga med jämställdhet är att alla har att tjäna på det.

mangemani
2006-05-27, 06:59
läs min signatur..

mangemani
2006-05-27, 07:08
läs min signatur..


tror också att dom flesta tjejer smickrar sej själv ALLT för mycket genom att tro att om dom visar ett litet intresse,så får dom ett ligg utan problem.

mini
2006-05-27, 07:26
tror också att dom flesta tjejer smickrar sej själv ALLT för mycket genom att tro att om dom visar ett litet intresse,så får dom ett ligg utan problem.
Man behöver ju iofs bara titta in i raggningstråden här för att märka att den allmänna uppfattningen är att tjejer bara behöver blinka lite och visa lite hud så kommer drivor med killar springande.

mangemani
2006-05-27, 07:30
Man behöver ju iofs bara titta in i raggningstråden här för att märka att den allmänna uppfattningen är att tjejer bara behöver blinka lite och visa lite hud så kommer drivor med killar springande.


detta är kolozzeum,resten av världen är inte som kolozzeum,alla är inte så desperata.

Jacksatan
2006-05-27, 08:08
Jag har sagt nej nåra ggr och jag skiter fullständigt i hur det uppfattas. Vem fan kan prestera med kondom halvfull klockan 4på morgonen? Lite högre krav än så har jag på mig själv. Jag har t om dragit hem nån tjej och vägrat ha sex. Lite gör jag det för att jävlas också, eftersom jag vet hur paff tjejer brukar bli.

Fredrici
2006-05-27, 09:45
Jag har sagt nej nåra ggr och jag skiter fullständigt i hur det uppfattas. Vem fan kan prestera med kondom halvfull klockan 4på morgonen? Lite högre krav än så har jag på mig själv. Jag har t om dragit hem nån tjej och vägrat ha sex. Lite gör jag det för att jävlas också, eftersom jag vet hur paff tjejer brukar bli.

Ja, helt sant. Alltid lika kul att se deras reaktion. Speciellt när man förklarat att man bara vill hålla om eller sova. :D

hahavaffan
2006-05-27, 10:09
Ja, helt sant. Alltid lika kul att se deras reaktion. Speciellt när man förklarat att man bara vill hålla om eller sova. :D"Kan vi inte bara ligga och kramas och prata skit?" Muahahahahaa

Fredrici
2006-05-27, 10:11
"Kan vi inte bara ligga och kramas och prata skit?" Muahahahahaa
Typ så. Testa någon gång.

Janna
2006-05-27, 10:16
Du är ute med kompisar på klubben, dricker lite. Efter ett tag börjar du dansa med en av kompisgruppens gemensamma kompisar, en person du bara känner lite lätt, typ namnet på. Ni börjar dansa tajtare och sexigare, efter 15 min dansande drar ni två ut från klubben, och småpratar lite och väntar på att resten av kompisgruppen ska komma ut. Nu börjar det bli väldigt klart när ni står där ute att den andra vill bara ta en taxi hem till sig, med dig i taxin för att sedan väl hemma hos sig få ett fint one night stand. Du är ointresserad och säger "nej, jag ska sova hos mig inatt..." sen händer vad?

Ok, nu med mina generaliseringar: Det verkar vara helt OK för en tjej att säga nej till sex, liksom alla förstår det. Visst killen som inte får nått blir sur och kvällen anses misslyckad.

Men som kille att säga nej till en tjej är helt off side, helt förbjudet, finns inte i regelboken. (Iaf i USA)

Var så jävla stört när jag var ute i måndags och första paragrafen i texten hände, och jag liksom försökte vara tydlig med att vi inte skulle leka runt i sängen. Tjejen, en fransyska (vi är i USA) uppskattar givetvis inte nobben och börjar kalla mig "coward". Kompisarna kommer ut från klubben, sura som fan på mig för att jag inte åker hem och sätter på henne. Min rumskompis som är svensk kör argumentet "hon har velat ****** dig hela kvällen du kan ju inte sluta nu". Allt blir så jävla absurt, jag börjar småskratta åt det hela och fransyskan fortsätter kalla mig "coward". Hon antar nog att mitt skratt är riktat mot henne och hennes försök att få sig ett ligg, så hon klagar på att "It's not funny"! Vi den här tidpunkten så tycker jag synd om henne och funderar på att ge henne ett sympatiligg...
Det slutar med att vi fem pers tar en taxi till hennes ställe hon springer in till sig skitsur. Jag får sitta i bilen hem på ca 10 min och lyssna från en tjej och två killar hur fel det var av mig att inte ligga med henne...

Poängen med tråden är ju självklart att jag ska skryta. Nej, men att just hur skillnaden kan vara, här i USA är rollerna mycket starkare också, men de liknar ju så i Sverige också.

Så hur står det till. Är det samma sak att säga "Nej", kille som tjej?

Tråden handlar inte om varför jag sa nej eller hur fransyskan såg ut, osv...

Stå på dig killen

shadowfire
2006-05-27, 10:22
Kunde inte låta bli att känna igen mig lite, dock inte lika utsatt för kompisarnas kommentarer eller så tack o lov. :)

Hade en tjej från internet som spenderade en helg hos mig i februari, första gången vi sågs. Kändes direkt att hon inte var min typ till något seriösare, så jag höll mig på min kant med lite distans o försökte göra helgen till något trevligt bara.

Vi sov med varsitt täcke osv första natten o det var rätt oskyldigt. Dag 2 så börjar hon fråga mig massa och jag förklarar snällt o fint att jag inte har något intresse i en relation och tänkte att hon säkert blir glad nu då jag är ärlig och visar moral o så, jag hade ju inte ens försökt kladda på henne eller sätta på henne. Då säger hon rakt ut "men fan vad du är tråkig, varför kan du inte bara ****** mig?!".

Ehhh! Så det var tacken för att man visade lite gentlemannastuk o moraliska principer o inte gjorde något badboymove (hon hade en gudomligt sexig kropp osv så visst räckte det till för frestelse) o då blir man kallad tråkig?! WTF.

Så summa summarum är att tjejer har sin förväntan på att vi killar ska vara lite badboys och sexmaskiner, så de vill helt enkelt utnyttja oss ibland för att få släppa loss lite egna lustar. Roligt att chocka dock, men TRÅKIG?!

skaparn
2006-05-27, 10:28
[...]

Tråden handlar inte om varför jag sa nej eller hur fransyskan såg ut, osv...

Varför sa du nej? Hur såg hon ut?

Kwon
2006-05-27, 10:35
Hon var tydligen inte oattraktiv eller har jag missuppfattat?

Anledningen till att han nekade var ju att han inte hade lust.

Han ville ju åka hem, läsa Huckleberry Finn (en reko kis) och dricka kamomillté med smör.

bladhet
2006-05-27, 10:41
Har själv nekat sex så jag ansåg att hon var för full och jag hade ingen lust att sätta på en full dam kl 3 på morgonen, så istället sov vi tsm och tidigt på morgonen gick jag hem.. Det kändes hur bra som helst.

Men någon vecka senare så fick jag faktiskt ha sex med denna dam.. och det var mycket bättre nykter än vad det hade varit i fyllan.

Sheogorath
2006-05-27, 10:47
Sagt nej till one-nighters har jag gjort flera gånger. Ibland känner man liksom att det inte är rätt (att man hade fått moraliska tankebekymmer efteråt), och ibland är tjejen för ful. Det kan ju finnas flera rimliga skäl till att tacka nej, tycker jag.

Xforce
2006-05-27, 10:59
Har vart med om precis samma, aldeles för många gånger.. *popcorn*

Har en känsla att iprincip alla mina kompisar tycker: tjej som tjej.. hål som hål.. *whatever*
*screwy*

Trance
2006-05-27, 11:07
Det är bra att synen på den alltid villiga killen som bara tänker på sex och den fina sedesamma flickan håller på att ändras. Tror att vi kanske har kommit lite längre här i Sverige än i USA. Det fiffiga med jämställdhet är att alla har att tjäna på det.

Ja, min uppfattning är att vi kommit väldigt mycket längre fram än USA när det gäller det. Har inte varit i USA men pratat rätt mycket med olika människor därifrån.

Stoltz
2006-05-27, 11:32
Sånt är så tragiskt. Vill man inte doppa hennes ***** så ska man helt enkelt inte doppa hennes *****.
Hade folk börjat läxa upp mig vem jag skulle ligga med när jag inte vill så hade jag nog blivit riktigt arg och upprörd.

Snafu
2006-05-27, 11:45
"If in doubt, shag!"

Den devisen har jag levt efter fram tills för några helger sen då jag faktiskt nekade en tjej - helt otroligt. Nu ångrar jag mig dock.

Liten Men Fet
2006-05-27, 11:56
Helt rätt att neka henne, har själv dragit mig ur några krogragg när jag börjar nyktra till och inse att jag inte är så sugen.

Jag tycker det är skitdåligt av tjejen att inte kunna ta ett nej, så bemöts ju killar hela tiden så då måste ju andra parten kunna säga nej också. Det är väl alla människors rätt att ångra sig innan man gör nåt man inte vill.

Borde nästan dela ut det till alla grabbar på kollo som en hemläxa, att gå och ragga upp en brud ikväll och neka henne på väg hem för att göra det mer accepterat. :)

larre
2006-05-27, 12:20
Då säger hon rakt ut "men fan vad du är tråkig, varför kan du inte bara ****** mig?!".
Jaha? Drog du över henne då?


Jag tycker det är helt OK för en kille att säga nej men den allmänna uppfattningen är väl att killen alltid vill kn*lla men inte får det, medans tjejerna kan bara knäppa med fingrarna och få sex.

Jag blir lika glad varje gång någon killkompis nekat något krogragg sex, vet inte riktigt varför men det värmer i hjärtevrån att tjejen inte bara kan knäppa med fingrarna för att få sex.

EDIT:
"Borde nästan dela ut det till alla grabbar på kollo som en hemläxa, att gå och ragga upp en brud ikväll och neka henne på väg hem för att göra det mer accepterat. :)" :thumbup: :thumbup: :thumbup:

shadowfire
2006-05-27, 12:22
Jaha? Drog du över henne då?


Jag tycker det är helt OK för en kille att säga nej men den allmänna uppfattningen är väl att killen alltid vill kn*lla men inte får det, medans tjejerna kan bara knäppa med fingrarna och få sex.

Jag blir lika glad varje gång någon killkompis nekat något krogragg sex, vet inte riktigt varför men det värmer i hjärtevrån att tjejen inte bara kan knäppa med fingrarna för att få sex.
Nej, det gjorde jag inte, jag nekade o sitsen blev lite obekväm o vi bestämde att hon fick ta nästa tåg hem.

Yes
2006-05-27, 13:05
Ett närbesläktat problem är när någon polare påpekar att man borde försöka få till det med den där skitsnygga tjejen, som uppenbart verkar intresserad. För mig må hon dock vara snygg, men fullständigt oattraktiv. Försök förklara det till ett gäng fulla och kåta grabbar...

Bolio
2006-05-27, 13:24
Det fiffiga med jämställdhet är att alla har att tjäna på det.

Varför skulle inte vi män vinna mer på att alla kvinnor skulle vara våra slavar? Jobba åt oss och fri tillgång till sex med vilken fin kvinna som helst, när vi vill, hur vi vill?

Yes
2006-05-27, 13:49
Varför skulle inte vi män vinna mer på att alla kvinnor skulle vara våra slavar? Jobba åt oss och fri tillgång till sex med vilken fin kvinna som helst, när vi vill, hur vi vill?
Jag kan faktiskt komma på jättemånga anledningar. Kan inte du det?

Vad du talar om är våldtäkt. Jag finner det i varje fall ytterst motbjudande och inget jag skulle vilja utsätta någon för. Dessutom skulle jag aldrig kunna värdera mig själv såpass lågt.

Bolio
2006-05-27, 13:57
Jag kan faktiskt komma på jättemånga anledningar. Kan inte du det?

Vad du talar om är våldtäkt. Jag finner det i varje fall ytterst motbjudande och inget jag skulle vilja utsätta någon för. Dessutom skulle jag aldrig kunna värdera mig själv såpass lågt.

Att din moral sätter stopp för det är en sak. Men ok, ge mig en anledning varför vi män inte har mer att vinna på att kvinnor är våra slavar.

Trance
2006-05-27, 14:01
Sedan handlar det väl inte nödvändigtvis om jämställdhet. Det implicerar ju att en part är överlägsen i detta fallet och är det verkligen så?

Liten Men Fet
2006-05-27, 14:04
Nu var det ju inte det här tråden handlade om.

Jag är lite imponerad av att ni lyckas få ämnet att gå från "killar som nekar tjejer sex" till våldtäckt.

Starkt jobbat!

Cilia
2006-05-27, 14:07
jag pratar hellre om jämlikhet än jämställdhet

men till ämnet.
Kan det inte vara så att om en tjej visar att hon vill ha sex så är hon lite mer blottad än en man (eftersom tjejer traditionenllt inte har ngn sexdrift) och därför blir det en större "förnedring" när hon blir nekad.

Trance
2006-05-27, 14:12
men till ämnet.
Kan det inte vara så att om en tjej visar att hon vill ha sex så är hon lite mer blottad än en man (eftersom tjejer traditionenllt inte har ngn sexdrift) och därför blir det en större "förnedring" när hon blir nekad.

Tror nog det handlar mer om fina flickor/erövrande män i grunden.

Liten Men Fet
2006-05-27, 14:20
jag pratar hellre om jämlikhet än jämställdhet

men till ämnet.
Kan det inte vara så att om en tjej visar att hon vill ha sex så är hon lite mer blottad än en man (eftersom tjejer traditionenllt inte har ngn sexdrift) och därför blir det en större "förnedring" när hon blir nekad.

Fast jag har upplevt att en del tjejer blir väldigt förvånade och helt tappar konceptet om man nobbar dom. Blev kallad jävla svin av en tjej som tjatade till sig en dans på ett bröllop och när vi dansade tog hon mig på schnallen. När jag sa nej tack var jag ett jävla svin. *screwy*

Stoltz
2006-05-27, 14:36
Undrar hur det hade känts att svara på "jävla svin" "coward" etc, med att säga "Tyvärr, jag går bara inte igång på din typ" *kissass*

Cilia
2006-05-27, 14:41
Tror nog det handlar mer om fina flickor/erövrande män i grunden.
Fast jag har upplevt att en del tjejer blir väldigt förvånade och helt tappar konceptet om man nobbar dom. Blev kallad jävla svin av en tjej som tjatade till sig en dans på ett bröllop och när vi dansade tog hon mig på schnallen. När jag sa nej tack var jag ett jävla svin. *screwy*
jag tror ni är inne på samma bana som jag är fast ni formulerar det lite olika.

fast tafsar man ngn sådär så får man faan räkna med att få mer än ett vänligt nej tack. Jag hade gott därifrån.

Liten Men Fet
2006-05-27, 15:06
jag tror ni är inne på samma bana som jag är fast ni formulerar det lite olika.

fast tafsar man ngn sådär så får man faan räkna med att få mer än ett vänligt nej tack. Jag hade gott därifrån.

Det var ett dåligt sätt att ragga på men det som gör mig mer förbluffad är att hon kallade MIG ett jävla svin när jag inte blev till mig för att hon tog mig på schnallen. Jag har svårt att se logiken i det.
Om en kille ragglar fram till en brud och tafsar henne på tuttarna så är han en jävla idiot men jag tror inte han skulle komma på tanken att kalla henne svinig.

shadowfire
2006-05-27, 15:15
Det var ett dåligt sätt att ragga på men det som gör mig mer förbluffad är att hon kallade MIG ett jävla svin när jag inte blev till mig för att hon tog mig på schnallen. Jag har svårt att se logiken i det.
Om en kille ragglar fram till en brud och tafsar henne på tuttarna så är han en jävla idiot men jag tror inte han skulle komma på tanken att kalla henne svinig.

Tror mer det är så att de tjejerna som går så pass framåt har sådant självförtroende (tror de) att de är helt inställda på att lyckas och vill dessutom göra det för att bättra på egot.
Genom att nobba förstör du hela hennes världsbild för en stund, det var ju tänkt att du skulle vara en pusselbit för att bättra på hennes självförtroende, inte dra tillbaka henne till verkligheten.

Big_Vik
2006-05-27, 15:27
Det är ingen större skillnad mot nekrofili, dendrofili et al. (Blev det rätt nu Kwoune?) om man tänker efter. Du har förstås full möjlighet att välja att inte ligga med henne men själva handlandet är så jävla onormalt att det anses som fel och om någon i gruppen gör något som strider mot normerna är det självklart att de andra visar sitt avstånd, som i ditt fall får representeras av gliringar, tjat och dumma kommentarer. Kontentan blir att det är ok att tacka nej till sex men att det är jävligt onormalt och folk vill helst att andra ska föra sig strikt efter normerna, därav kompisarnas reaktion. :D

Big_Vik
2006-05-27, 15:30
Nog fan är du lite konstig åtminstonne, har du inte sett en endaste film med en fransk slyna? Du har just missat din chans att få reda på hur fransyskorna är när de hamnat på rygg :D

larre
2006-05-27, 15:49
Nog fan är du lite konstig åtminstonne, har du inte sett en endaste film med en fransk slyna? Du har just missat din chans att få reda på hur fransyskorna är när de hamnat på rygg :D
:laugh:

Fast han kanske redan har erfarat fransyskor på rygg sedan förut :D

aliquis
2006-05-27, 16:36
Äsch, Rosenström hade ju den optimala lösningen på ditt problem:
http://lyrics.dct.sk/index.php/27046

Nu du kärring får du ta och dämpa dig, jag orkar inte höra på ditt tjöt
Nu du kärring får du ta och dämpa dig, täpp igen din trut och gör det snart

High1ander
2006-05-28, 03:49
För mig vore det irrationellt att lägga ner så mycket tid på en tjej bara för man ville umgås lite för stunden, dansa lite och vad det är, så jag tänkte klaga på att du sände ut dåliga signaler men sen kom jag på att man kanske inte heller beteer sig helt rationellt när man är druckit heller om så var fallet.

Jag tycker inte annars det är ett klockrent fel s a s att inte ligga med bruden i Sverige, har många polare som fått kalla fötter, fallet där polaren själv blir uppraggad av en mindre het tjej och inte vill ligga har också förekommit. Självklart ska det ju vara lugnt åt båda hållen, det otrevliga är om man är med på det hela kvällen för då har man sänt ut helt fel signaler, så kanske dags att sluta uppvaktningen tidigare nästa gång.
Jag dansa bara... Vi hångla inte, jag sa massa muppiga saker dagen innan för att verka omogen (vilket jag är), osv. Allt för att inte vara "attraktiv", utan att vara en idiot. Visst, skicka säkert några signaler, som rejält stånd när man dansa :em: men det är svårt att inte skicka ibland...

Men tyckte inte att jag gjorde saker eller sa saker förrutom dansen som skulle innebära att jag skulle vara intresserad...

Haha fyfasiken vad besviken hon blev på dig nu Högländarn!

Kommer ni umgås fler gånger? (samma kompisgäng et al) :D
Ja, spela vollyboll idag hela dagen och det gick fint, ska på middag nu och karaoke imorrn... Sen kommer jag till Sverige igen :D

Kwon
2006-05-28, 04:54
Det är ingen större skillnad mot nekrofili, dendrofili et al. (Blev det rätt nu Kwoune?) om man tänker efter.

Det blev rätt Grofve_Vik. :thumbup:

Liten Men Fet
2006-05-28, 09:53
JVisst, skicka säkert några signaler, som rejält stånd när man dansa :em: men det är svårt att inte skicka ibland...


Ett tips är att om du håller på att få bånge när du dansar med en brud och du inte vill skicka några signaler till henne så avbryt dansen!

Många brudar blir halväcklade av det och en del tar det som att du blir upphetsad och är på, konstigt va? *rolleyes*