handdator

Visa fullständig version : Resident Evil 4 och Resident Evil Outbreak!


Scratch89
2006-05-26, 15:09
Jag har nu precis varit nere på Game och införhandlat spelen, nu blir det dusch och sen ska jag spela 4an! :hbang:


Är det någon som spelat Outbreak? Hur skiljer sig detta spelet från de andra?

keffat_liv
2006-05-26, 15:31
outbreak är värdelöst

King Grub
2006-05-26, 15:36
Outbreak är skrämmande. Skrämmande dåligt.

Men Resident Evil 4 är BÄST!

hahavaffan
2006-05-26, 15:39
Outbreak får dig att vilja ha mer. Mer arsenik i drickan.

Tigerkotten
2006-05-26, 15:39
Funtar fasiken på köpa spelet också, mitt senaste resident evil 4 funkade ju inte spara på :( Kul när man nött massor av timmar och sedan ska gejma igen och får "file is corrupt" skitet :p

Men jag får väl skylla mig själv antar jag..


Däremot ska jag nog skaffa dansmatta i helgen o sedan fixa något spel :D Kan man köra det som cardio ;)

willis
2006-05-26, 16:07
RE4 hamnar lätt på min topp5-lista. Bästa spelet i serien utan tvekan :hbang:

Tigerkotten, vill du köpa min dansmatta ?
Dancing Stage Mario Mix + mattan, om du bor i sthlm dvs
(Den har kaloriräknare :bow:)

Scratch89
2006-05-26, 16:59
Outbreak är skrämmande. Skrämmande dåligt.

Men Resident Evil 4 är BÄST!
Äsch då, det var två för 299 kr så jag antar att det bara var kul att ha det i serien, samlare som jag är. (Eller ja, kan man räkna sig som samlare om man har tvåan, Code Veronica, och nu fyran och Outbreak i sin samling?)

hahavaffan
2006-05-26, 17:43
Har du inte ettan till Playstation?

Scratch89
2006-05-26, 18:43
Har du inte ettan till Playstation?
Nepps. Ska köpa det hade jag tänkt, och Nemesis med. (Jag har Nemesis som bränd till ps, men vafan, man ska ju ha alla original)

Har spelat lite grann nu. Blev nästan mosad av en stor sten som tre elakingar rullade mot mig, och efter det så började de kasta dynamit. Tur att man kan uppfostra dem med hagelbössa, mohaha! :hbang:

willis
2006-05-26, 18:48
Föreslår då remaken av ettan till GC
Gah, blir ju sugen på att lira igenom spelet än en gång, blir isf tredje eller fjärde gången, kanske mer *popcorn*

Scratch89
2006-05-26, 20:07
Haha, fyfan vad jag hatar de där jävla byborna! De låter så jävla vidrigt när de kommer nära och ska försöka bita en!

Förresten, jag tror jag har blivit blåst. En kille sålde en attached case M, eller liknande till mig, och jag trodde att jag skulle få mer utrymme för mina saker, men tydligen inte. Vad har man då den till? Den kostade ju 7000 spänn, men jag har inte sett den någonstans, eller märkt av den.

Tigerkotten
2006-05-26, 20:11
Haha, fyfan vad jag hatar de där jävla byborna! De låter så jävla vidrigt när de kommer nära och ska försöka bita en!

Förresten, jag tror jag har blivit blåst. En kille sålde en attached case M, eller liknande till mig, och jag trodde att jag skulle få mer utrymme för mina saker, men tydligen inte. Vad har man då den till? Den kostade ju 7000 spänn, men jag har inte sett den någonstans, eller märkt av den.

Du får faktiskt mera uttrymme.

King Grub
2006-05-26, 20:26
Och det extra utrymmet, även om det bara är några extra rutor, är väldigt välkommet senare i spelet.

Scratch89
2006-05-26, 20:39
Jag har redan fyllt det med massa junk. :D
Granater osv verkar vara rätt knepigt att använda, fast det kanske är att föredra när det kommer 5 st i grupp? Rätt segt att stå där med pistolen då...

Förresten är sjömonstret rätt irriterande, att kasta harpun på den känns som att skjuta ner ett tåg med luftgevär.

King Grub
2006-05-26, 20:41
Förresten är sjömonstret rätt irriterande, att kasta harpun på den känns som att skjuta ner ett tåg med luftgevär.

Rätt timing och precision så är det mycket lättare än det verkar.

Tigerkotten
2006-05-26, 20:48
Rätt timing och precision så är det mycket lättare än det verkar.

Mjo när man väl vet vad som väntar en så är det inte så svårt.

Jag höll på evigheter med gallret o kastade harpun på det för att få det att öppna sig utan success :(

Scratch89
2006-05-26, 21:02
Man ska väl stå där o vänta när han kommer med sin stora jävla käft, och sen kasta rakt in?
Han åker ju runt med en, men man drar ju runt med båten så man inte åker på allt bråte.

Scratch89
2006-05-27, 17:41
Efter att ha spöat vattenmonstret kommer en cutscene där man svimmar på golvet, och sedan vaknar upp vid ett vattendrag. Jag kommer inte vidare, hur fasen ska jag göra? Jag har klättrat ner där med repet och tittat runt, men jag hittar ingenstans att trycka, och jag kan inte ta mig över vattnet.

work_hunter
2006-05-27, 17:45
kolla på Gamefaqs

Tigerkotten
2006-05-27, 17:49
Efter att ha spöat vattenmonstret kommer en cutscene där man svimmar på golvet, och sedan vaknar upp vid ett vattendrag. Jag kommer inte vidare, hur fasen ska jag göra? Jag har klättrat ner där med repet och tittat runt, men jag hittar ingenstans att trycka, och jag kan inte ta mig över vattnet.


Minns ej, men kartan är din kompis ;)

aliquis
2006-05-27, 17:57
Åh, jag har ju inte kört Resident Evil alls, provade fyran tills gubben i huset dog o jag inte kom på hur man kom ut ;)

SKILLZ!

zanzi
2006-05-27, 18:53
Efter att ha spöat vattenmonstret kommer en cutscene där man svimmar på golvet, och sedan vaknar upp vid ett vattendrag. Jag kommer inte vidare, hur fasen ska jag göra? Jag har klättrat ner där med repet och tittat runt, men jag hittar ingenstans att trycka, och jag kan inte ta mig över vattnet.
Finns det ingen båt i närheten som du kan hoppa in i?

(Ett tag sen jag spela så jag kan minnas fel!)

Scratch89
2006-05-27, 18:59
Finns det ingen båt i närheten som du kan hoppa in i?

(Ett tag sen jag spela så jag kan minnas fel!)
Nepps, ingen båt framåt. Det finns ju den båten jag hoppade av, men den går väl bara tillbaka? Jag får titta i gamefaqs (fast det känns så tråkigt att göra det)

ErikWrestlingFreaket
2006-05-27, 19:59
Resident Evil 4 är ett ganska skoj spel men tyvärr så var det inte så skrämmande som jag förväntade mig. :/

Tigerkotten
2006-05-27, 21:21
Nepps, ingen båt framåt. Det finns ju den båten jag hoppade av, men den går väl bara tillbaka? Jag får titta i gamefaqs (fast det känns så tråkigt att göra det)

fuskis! Du har säkert bara missat något simpelt.

Resident Evil är skönt pga det, jag körde iofs inte så extremt mycket. Men dit jag kom så handlade det iaf inte om problemlösning, och det tyckter jag var extremt skönt :)

Slutade spela vid någon stor bjässe som folk släppte loss.

Scratch89
2006-05-28, 10:55
Resident Evil 4 är ett ganska skoj spel men tyvärr så var det inte så skrämmande som jag förväntade mig. :/
Nä, det är inte så mycket tryckande skrämsel som i de andra spelen. Dock är det mer panikkänsla, när de där jävla galna nissarna springer emot en och vrålar! *grr27*

Scratch89
2006-05-29, 11:52
Nu har jag klarat kapitel 2, jag har kommit ut ur den hemska byn! :hbang:
Vissa saker vill jag dock göra om, men ids inte. Som t.ex när man får försvara huset, och jag blir panikslagen och skjuter på allt och alla, när man egentligen bara kunde ha puttat för alla fönster och dörrar... ;)

Wennerberg
2006-05-29, 12:04
Nu har jag klarat kapitel 2, jag har kommit ut ur den hemska byn! :hbang:
Vissa saker vill jag dock göra om, men ids inte. Som t.ex när man får försvara huset, och jag blir panikslagen och skjuter på allt och alla, när man egentligen bara kunde ha puttat för alla fönster och dörrar... ;)
Första gången man spelar RE4 är något jävligt speciellt. Ta vara på det :)

Outbreak är ett helt annat spel. Skit i det. De som jag räknar till RE serien är RE zero, RE, RE remake, RE dir. cut, RE 2, RE 3 nemesis, RE cn:veronica X och RE 4. Helt enkelt för det förutom dessa inte finns några bra spel kvar. Kanske är olika spelledare som skapat dem eller något.

Scratch89
2006-05-29, 12:16
Jag har inte spelat RE Zero, vad är det för story? Det baseras på ettan va?
RE Remake är väl precis som ettan, fast att man kan välja autoaim? Eller det kanske är dir. cut?


Jag själv har alltid bara räknat RE, RE2, Re3: Nemesis, RE Code Veronica X och RE 4...

Vesseldahl
2006-05-29, 12:31
Jag har inte spelat RE Zero, vad är det för story? Det baseras på ettan va?


Det som hände innan "incidenten" på herrgården (RE 1).

Scratch89
2006-05-29, 13:54
Det som hände innan "incidenten" på herrgården (RE 1).
Asså? Vilka är karaktärerna?

(Hmm, jag antar att någon kommer vråla GOOGLE till mig snart)

willis
2006-05-29, 14:24
Rebecca från RE och en ny skön snubbe som heter Billy (?)

http://www.contactmusic.fr/images/RESIDENT-EVIL-ZERO_165.jpg

Mycket bra spel för övrigt :hbang:

Scratch89
2006-05-29, 21:02
Vafan!
Jag är inne i slottet, och sprang omkring med den där storbystade tjejen som sällskap. Där hänger det en kille, som sedan bryter sig loss. Han var inget rolig! *grr27*
Han slog ihjäl mig på ett par sekunder, haha. Får leta efter lösning imorgon!

willis
2006-05-29, 21:28
det är egentligen ganska enkelt om du tänker på hur han ser ut *rolleyes*

Wennerberg
2006-05-29, 21:28
Vafan!
Jag är inne i slottet, och sprang omkring med den där storbystade tjejen som sällskap. Där hänger det en kille, som sedan bryter sig loss. Han var inget rolig! *grr27*
Han slog ihjäl mig på ett par sekunder, haha. Får leta efter lösning imorgon!
du har väl spelat typ 10h nu?

Zero är det med Rebecca Chambers och Billy. Riktigt bra det med.

RE remaken har en hel del skillnader från orginalet. Huset är anorlunda byggt med fler rum osv. Någon defence mekanism också som sög.

Jag har eeeenormt höga jävla förväntningar på femman

Scratch89
2006-05-29, 21:41
det är egentligen ganska enkelt om du tänker på hur han ser ut *rolleyes*
Jag hann inte se så mycket, haha. Han vevade med sina klor sen tappade jag huvudet. Antar att det kanske har med hans ögon att göra. Får se imorgon, som sagt.

ErikWrestlingFreaket
2006-06-12, 20:32
Jag hann inte se så mycket, haha. Han vevade med sina klor sen tappade jag huvudet. Antar att det kanske har med hans ögon att göra. Får se imorgon, som sagt.


Nå hur gick det? Jag antar att du har klarat av han?

Lasse Kongo
2006-06-12, 20:37
RE4 är ett av de bästa spelen som gjorts!

Längtar efter 5:an till 360, finns dock inte så mkt info om spelet än så länge...

Scratch89
2006-06-13, 07:11
Nå hur gick det? Jag antar att du har klarat av han?
Jag klarade ut hela spelet igår! :hbang:

Det gick på 16 timmar, 59 minuter och 40 sekunder, jag dog 33 gånger, haha! ;)
Riktigt härligt spel. Får se om jag orkar vara seriös och spela extraspelen med, men jag brukar tycka att sånt är rätt ointressant, men nu har jag ju snart sommarlov...

King Grub
2007-02-03, 17:30
Nu spelar jag PC-versionen. :cool:

Trance
2007-02-03, 17:32
Nu spelar jag PC-versionen. :cool:

Bra? Bara spelat väldigt lite resident på en kompis playstation. Ettan då, bra spel helt klart. Dock vinklarna/kameran är lite jobbig. Vänjer man sig eller är det bättre i senare versioner?

King Grub
2007-02-03, 17:33
Fyran påminner inte om 1-3 överhuvudtaget.

Och PC-versionen av 4:an är inte direkt HL2-kvalitet...

En bild som någon annan tagit:

http://img143.imageshack.us/img143/458/pcatk9gikjoyxpvs2.jpg

Trance
2007-02-03, 17:38
Hmm, ok. Kanske borde spela HL2 först. Inte ens testat det. Nu när man har ny dator och allt så borde man ju spela lite krävande spel, även om jag körde FEAR.

Men men, det är ju skön stämning i resident-spelen så jag är inte så noga med grafik då.

King Grub
2007-02-03, 17:43
Rent spelmässigt är Resident Evil 4 bäst. Ett av dom fem bästa spel jag överhuvudtaget spelat. Men GameCube-versionen var trevligare än den på PC. Mer optimerad.

Shakemynuts
2007-02-03, 17:50
Jag är ett inbiten Resident Evil fan sen jag var 11 år gammal. Herregud vilka spel, så otroligt många timmar jag suttit med dom där förbannade spelen. Tror jag helt ärligt skulle kunna skriva upp här i detalj hur man klarar 1an, 2an, 3an och code veronica. Bra eller dåligt? :D
Zero, remake och 4an har jag inte spelat tillräckligt mycket. Synd det. Det är lillebrorsan som har gamecuben.

4an är mycket bra den också. Absolut, spelmässigt och grafik osv tycker många.
Men jag som riktigt inbitet fan av Resident Evil kan omöjligt gilla det här mer.
Resident Evil spelen är bra just för att det är zombies, olika typer av gåtor och pussel, att man hela tiden måste tänka taktiskt och inte kan bära en hel arsenal av vapen utan måste ibland välja mellan pistol och hagelgevär, eller automatvapen.

Visst fick dom till riktigt bra känsla i RE 4, det blev grymt, häftigt att både Leon och Ada är med och sen vill jag självklart inte avslöja för mycket. :)
Men man har inte samma känsla som i de "riktiga" RE spelen. Iallafall inte jag. Det var alldeles för: Spring, skjut och samla på dig pengar. För att jag skulle få någon spännande känsla i spelet. Det var liksom för enkelt. Just för enkelt att, det blev inte speciellt mer än alla bybor eller dom med stridsgissel och sköldar.

Scratch89
2007-02-03, 18:04
Nu spelar jag PC-versionen. :cool:

Det ser ju lika "snyggt" ut som det gjorde på mitt ps2. *gah!*
Vad är det för speciellt med PC-versionen? Eller du kanske bara känner för att spela om det igen men framför datorn?

King Grub
2007-02-03, 18:07
Vad är det för speciellt med PC-versionen?

Nya vapen och nya kapitel.

Scratch89
2007-02-03, 18:09
Nya vapen och nya kapitel.

*drool* Tell me more, tell me more. Inne i spelet, efter spelet, före spelet eller kanske extra minigames?

King Grub
2007-02-03, 18:12
Experience the thrill-a-minute Resident Evil 4! Now the smash hit, award-winning game delivers exciting new gameplay and bonus features:
* NEW chapters - play as Ada Wong in "Separate Ways," 5 terrifying, adrenaline-pumping missions that reveal additional horrific surprise
* NEW weapons, including the P.R.L.412 laser cannon and the Gunpowder Bowgun
* NEW unlockable costumes for Leon and Ashley
* Unsurpassed visuals with breathtaking 3D graphics and effects.
* Fast-paced, edge-of-your-seat action.
* New gameplay mechanics -- behind-the-back camera perspective & hit zone aiming system.

Jag har inte spelat mer än en halvtimme än, så jag kan inte säga så mycket om saken.

Scratch89
2007-02-03, 18:15
Oj, det blir till att skaffa. :)

King Grub
2007-02-03, 18:16
"Unsurpassed visuals" var i alla fall en lögn. ;)

Scratch89
2007-02-03, 18:34
"Unsurpassed visuals" var i alla fall en lögn. ;)

För dålig dator? :Virro


Det är det värsta med såna här spel, när de kodar om dem till andra konsoler eller PC; de förlorar så jädra mycket kvalitet att man blir frustrerad.

Thewind
2007-02-03, 19:51
Första gången man spelar RE4 är något jävligt speciellt. Ta vara på det :)

Outbreak är ett helt annat spel. Skit i det. De som jag räknar till RE serien är RE zero, RE, RE remake, RE dir. cut, RE 2, RE 3 nemesis, RE cn:veronica X och RE 4. Helt enkelt för det förutom dessa inte finns några bra spel kvar. Kanske är olika spelledare som skapat dem eller något.

Vilka finns till PC? RE samt nemesis har jag spelat sönder på PC till leda och klarat. Tvåan har jag med. De andra då?

Thewind
2007-03-10, 22:02
Började precis lira 4:an på PC och jag kan meddela att kontrollerna är på gränsen till vad jag klarar av att behärska. Eller... Jag klarar inte av att behärska dem, det är fan omöjligt. Jag vet inte hur man springer, jag har ingen överblick ALLS tack vare att man inte kan strejfa, jag kan inte kombinera items osv. Finns det någon nyare version/patch med konvertering som är ett skämt?

Englund
2007-03-10, 22:49
Började precis lira 4:an på PC och jag kan meddela att kontrollerna är på gränsen till vad jag klarar av att behärska. Eller... Jag klarar inte av att behärska dem, det är fan omöjligt. Jag vet inte hur man springer, jag har ingen överblick ALLS tack vare att man inte kan strejfa, jag kan inte kombinera items osv. Finns det någon nyare version/patch med konvertering som är ett skämt?

Då är vi 2 som inte pallar kontrollerna. Det var en sak att spela med keffa kontroller till ps1 för ett halvt decennium sedan men detta funkar inte. Det finns ju en mousefix så att man kan spela med musen. Men av vad jag läst på något forum så måste man ha en patch/uppdatering till res. evil 4 för att det ska funka med musen. Jag har inte orkat kolla upp det än men får hoppas att det funkar när man väl har lust att försöka fixa det.

Fangface
2007-03-10, 23:24
Grub: Låst upp Handcannon på kub-versionen?

Ozma
2007-03-10, 23:27
Experience the thrill-a-minute Resident Evil 4! Now the smash hit, award-winning game delivers exciting new gameplay and bonus features:
* NEW chapters - play as Ada Wong in "Separate Ways," 5 terrifying, adrenaline-pumping missions that reveal additional horrific surprise
* NEW weapons, including the P.R.L.412 laser cannon and the Gunpowder Bowgun
* NEW unlockable costumes for Leon and Ashley
* Unsurpassed visuals with breathtaking 3D graphics and effects.
* Fast-paced, edge-of-your-seat action.
* New gameplay mechanics -- behind-the-back camera perspective & hit zone aiming system.

Dom där grejorna finns ju på ps2an, eller har det kommit ännu flera kostymer och missions med ada ?

Papi
2007-03-10, 23:31
Dom där grejorna finns ju på ps2an, eller har det kommit ännu flera kostymer och missions med ada ?

Jo, Ada Wong storyn finns med på PS2:an.

Thewind
2007-03-12, 10:24
Ska ladda hem och testa den nu. http://myweb.polyu.edu.hk/~06896726d/blog/?page_id=23

Rellos_87
2007-03-12, 10:32
Kunde inte låta bli att varva RE4 igen efter denna tråd, så grymt roligt. Är nu vid roid-pumpade Krouser, jobbig snubbe. Finns det några planer på nästa RE?

Lasse Kongo
2007-03-12, 10:44
Kunde inte låta bli att varva RE4 igen efter denna tråd, så grymt roligt. Är nu vid roid-pumpade Krouser, jobbig snubbe. Finns det några planer på nästa RE?

Ja, det ska komma till både xbox 360 och PS3 så vitt jag vet, här har du lite info: http://en.wikipedia.org/wiki/Resident_Evil_5

Släpps inte förren tidigast 2008 :(

Nithian
2007-03-12, 10:47
Blev besviken på RE4, inte samma känsla som förra spelen. Alldeless förmycket pang pang och skit, inte speciellt mycket mysterier och gåtor.

Thewind
2007-03-12, 11:21
Känns bra att ha ett underbart RE-lir framför sig. har precis haft sönder alla blå diamanter i farmen och samlat allt som finns av värde. När kommer man till en affär och kan handla roliga grejjer? :D

Thewind
2007-03-12, 11:23
Ja, det ska komma till både xbox 360 och PS3 så vitt jag vet, här har du lite info: http://en.wikipedia.org/wiki/Resident_Evil_5

Släpps inte förren tidigast 2008 :(

Gutt att det verkar vara de som gjorde ettan som ska stå bakom femman samt att det sägs vara en fortsättning på orginalstoryn. Ettan är oslagbar.

Scratch89
2007-03-12, 13:01
Gutt att det verkar vara de som gjorde ettan som ska stå bakom femman samt att det sägs vara en fortsättning på orginalstoryn. Ettan är oslagbar.

+1

Solros
2007-03-12, 13:20
RE4 versionen på PC var ju verkligen dyngkuk. Verkar inte ha gjort ett skit för att anpassa den till PC.

Thewind
2007-03-12, 15:22
RE4 versionen på PC var ju verkligen dyngkuk. Verkar inte ha gjort ett skit för att anpassa den till PC.

Mousepatchen gjorde den spelbar. http://myweb.polyu.edu.hk/~06896726d/blog/?page_id=23

Nithian
2007-03-13, 13:23
Vilken knapp på tagentbordet är 5 i spelet?

Tigerkotten
2007-05-03, 16:13
Kom ju en patch till PC versionen, 1.1.0

http://game1.ali213.net/attachments/day_070418/game%202007-04-18%2016-40-34-62_6hocqhrR49ed.jpg

Mouse aim grejs

http://myweb.polyu.edu.hk/~06896726d/blog/?page_id=23


Spelade lite igår bara utan mouse aim dock, var sisådär då. Går det inte gå bakåt samtidigt som man skjuter när man lirar på konsoll? Kunde inte göra det igår på pcn iaf :(

Scratch89
2007-05-03, 17:45
Jo, man kan gå baklänges samtidigt som man sikter o skjuter. Det var så jag överlevde hela spelet igenom. :D

Tigerkotten
2007-05-03, 18:15
Som jag trodde då, jäkla usla PC version..