handdator

Visa fullständig version : Samuelssons nypor


-AG-
2006-05-25, 23:00
Från Ålands (www.kraftsport.nu) forum hittade jag en länk till en video med greppträning al'a Samuelsson

http://media.putfile.com/Magnus-Samuelson-Crushing-Four

carloskar
2006-05-25, 23:04
Har hela filmen på DVD :)

polaren
2006-05-25, 23:17
Har hela filmen på DVD :)
Men du äger bara halva ;)

Kebab-Arne
2006-05-25, 23:18
Nu är det bara att vänta så kommer Arne snart och säger hur mycket bättre Joe Kinney (?) är på att klämma 4:an är Samuelsson.

Nåväl, Samuelsson är stark. minst sagt. Har egentligen ingen uppfattning alls hur mycket som behövs för att klämma 4:an men är ju inte så många som klarat av det i världen så...

Jense
2006-05-25, 23:49
fyran är tuuuuuuuung, men han hade aldrig fått det där godkännt på tävling iom att man inte ser om grippern är stängd eller inte.

och joey kinney va ganska mycket starkare än samuelsson. han trycker en #4 nästan noset och väääääääääldigt långsamt och när den är ihopa så grindar han handtagen, det är en helt annan nivå

Zakath
2006-05-26, 00:10
Tack så mycket för klippet! Riktigt bra!

Magnus har en väldigt underlig teknik när han stänger fyran, när han håller grippern rakt ner under höften, och dessutom med tre fingrar. Men uppenbarligen så funkar det för honom :thumbup: Skulle vara kul om han skulle vara med i någon grepptävling!

olle lindblad
2006-05-26, 09:35
Finns det någon video på Kinney när han trycker 4:an?

polaren
2006-05-26, 09:39
arne hade kassetter, han kanske har nån kvar t.o.m?

Kebab-Arne
2006-05-26, 09:58
och joey kinney va ganska mycket starkare än samuelsson. han trycker en #4 nästan noset och väääääääääldigt långsamt och när den är ihopa så grindar han handtagen, det är en helt annan nivå

Gör det Samuelssons prestation mindre då det finns en som är starkare?

Är Branch Warren en sämre byggare för att Coleman är överlägsen han?

Jense
2006-05-26, 10:02
Gör det Samuelssons prestation mindre då det finns en som är starkare?

Är Branch Warren en sämre byggare för att Coleman är överlägsen han?


bekräftade dina uppgifter. och när du inte vet vad som krävs för att stänga en #4 så borde du inte ifrågasätta, eller hur?

det är inte som att jämnföra branch warren med coleman utan snarare mig med coleman

Kebab-Arne
2006-05-26, 10:04
bekräftade dina uppgifter. och när du inte vet vad som krävs för att stänga en #4 så borde du inte ifrågasätta, eller hur?

det är inte som att jämnföra branch warren med coleman utan snarare mig med coleman

Egentligen inte nej. Är mest trött på hackandet på Samuelsson. :)

Jense
2006-05-26, 10:04
och sen va det du som drog upp det. jag hade inte skrivit något om joe kinney annars. magnus prestation är brutal

olle lindblad
2006-05-26, 10:07
Lyftet Magnus gör i Rolling Thunder, räknas det som godkänt?

Jense
2006-05-26, 10:09
Lyftet Magnus gör i Rolling Thunder, räknas det som godkänt?


det är också en bra prestation men handtaget han lyfter med är väldigt stelt och snurrar inte särskillt mycket så det är med inofficiellt. men han hade dragit 100+ på ett nytt fint rullande handtag helt klart.

Börje H
2006-05-26, 11:20
det är inte som att jämnföra branch warren med coleman utan snarare mig med coleman...

....magnus prestation är brutal
Grymt! Jense är brutal jämfört med Coleman!!:D

Baha
2006-05-26, 11:29
Enda skillnaden mellan jense och coleman e väl egentligenbara att Coleman e neger

möjligtvis att coleman kan dra nåt kilo mera i mark oxå

Jense
2006-05-26, 11:59
tja fast ni kanske misuppfattade min jämnförelse. att jämnföra magnus mot joe kinney i greppstyrka är som att jämnföra coleman med mig i bodybuilding

sålångt ifrån är det, för mig

Zakath
2006-05-26, 12:07
tja fast ni kanske misuppfattade min jämnförelse. att jämnföra magnus mot joe kinney i greppstyrka är som att jämnföra coleman med mig i bodybuilding

sålångt ifrån är det, för mig

Jag förstod iaf din liknelse :) Det Kinney gjorde är övermänskligt, Samuelsson har "bara" ett sjukt starkt grepp!

Arne Persson
2006-05-26, 12:19
Lyftet Magnus gör i Rolling Thunder, räknas det som godkänt?


Rolling thunder lyften säger tyvärr inte så mycket eftersom det är en oerhört skillnad på handtag och handtag.

Nizze_
2006-05-26, 12:23
oh nu vill jag ha den filmen ..

Börje H
2006-05-26, 12:27
tja fast ni kanske misuppfattade min jämnförelse. att jämnföra magnus mot joe kinney i greppstyrka är som att jämnföra coleman med mig i bodybuilding
Fattar jämförelsen, men har svårt att inse att den skulle vara proportionerlig. Men då är jag ju ingen cerifierad "grepp-freak" heller.

Zakath
2006-05-26, 12:30
Fattar jämförelsen, men har svårt att inse att den skulle vara proportionerlig. Men då är jag ju ingen cerifierad "grepp-freak" heller.

Att ens komma upp till en styrkenivå av CoC 4 är otroligt starkt, det är ungefär som att svårigheterna att öka ökar exponentiellt i takt med nivån. Att dessutom stänga fyran noset och att grinda handtagen är ungefär som att stänga en CoC 6 om det hade funnits :bow:

olle lindblad
2006-05-26, 12:30
Rolling thunder lyften säger tyvärr inte så mycket eftersom det är en oerhört skillnad på handtag och handtag.
Jag har för mig att han dragit 119 officiellt. Stämmer det?

Fettecke
2006-05-26, 12:36
Att ens komma upp till en styrkenivå av CoC 4 är otroligt starkt, det är ungefär som att svårigheterna att öka ökar exponentiellt i takt med nivån. Att dessutom stänga fyran noset och att grinda handtagen är ungefär som att stänga en CoC 6 om det hade funnits :bow:

så, du säger att en man skulle kunna krossa runt 650-700 lbs med En hand, om man hade utgått från motståndsutväxlingen i CoC-grippersarna

thats some heavy shit dude....*kissass*

Börje H
2006-05-26, 12:38
Att ens komma upp till en styrkenivå av CoC 4 är otroligt starkt, det är ungefär som att svårigheterna att öka ökar exponentiellt i takt med nivån. Att dessutom stänga fyran noset och att grinda handtagen är ungefär som att stänga en CoC 6 om det hade funnits :bow:
Ok. Det skulle alltså betyda att Jense är en otroligt bra byggare men att Ronnie är ofantligt mycket bättre?
(Observera ironin, jag undrar bara om Magnus är en så kass greppare ändå:confused: )

Zakath
2006-05-26, 12:41
så, du säger att en man skulle kunna krossa runt 650-700 lbs med En hand, om man hade utgått från motståndsutväxlingen i CoC-grippersarna

thats some heavy shit dude....*kissass*

Nej, jag sa ju inte hur tung en CoC 6 skulle vara. Men du vet nog själv hur tung en fyra är om du känt på en, och att dessutom att göra som Joe Kinney :bow: Och du tänker visst inte på att jag jämförde Joe Kinneys insats med hur det skulle motsvaras av att han varit lika stark i parallel sättning som han är i (nästan) no-set. Att stänga no-set kräver en helt annan styrka än med sättning, och då jämförde jag med att jag ungefär får sänka mig en gripper för att stänga no-set, och ytterligare en gripper för att kunna grinda handtagen.

Zakath
2006-05-26, 12:43
Ok. Det skulle alltså betyda att Jense är en otroligt bra byggare men att Ronnie är ofantligt mycket bättre?
(Observera ironin, jag undrar bara om Magnus är en så kass greppare ändå:confused: )

Nu har ju ingen av dem tävlat i grepp så det får vi inte veta. Dessutom är de bra på att stänga grippers på helt olika sätt, så det är inte helt lätt att jämföra. Men det sättet som Joe Kinney stängde fyran på är verkligen en helt annan nivå än en vanlig stängning.

olle lindblad
2006-05-26, 12:53
Ni som klarat CoC 3: Hur lång tid tog det från 1:an till 3:an?

Doctor Snuggles
2006-05-26, 13:14
Nu har ju ingen av dem tävlat i grepp så det får vi inte veta. Dessutom är de bra på att stänga grippers på helt olika sätt, så det är inte helt lätt att jämföra. Men det sättet som Joe Kinney stängde fyran på är verkligen en helt annan nivå än en vanlig stängning.

Right. Som du säger så börjar man märka av den exponentiella ökningen efter 3:an. De flesta kan klara av att träna upp sig till att ta 3:an med set.... det kan ta allt från några månader till flera år, men att därifrån ta 4:an, no-set och grinda.... Kinney pajade ju händerna pga att han tränade så hårt, för hårt, för att ta 4:an på det sättet.
Det är som samuelsson säger, krafterna i 4:an gör bl a att mjukdelarna i handflatan blir helt mörbultade, det är ett enormt tryck det handlar om. Om någon som aldrig testat 4:an satte sin hand i en press som stängde 4:an åt honom, skulle han mycket väl kunna bryta något ben i handen.

Svedberg
2006-05-26, 14:49
Ni som klarat CoC 3: Hur lång tid tog det från 1:an till 3:an?

ca 3-4 månader

Mattias Hallberg
2006-05-26, 15:22
Det bästa med filmen är ju deras urusla engelska! :D

Jense
2006-05-26, 16:39
Ni som klarat CoC 3: Hur lång tid tog det från 1:an till 3:an?


gick från tvåan till trean på 3 månader ungifär.