handdator

Visa fullständig version : Dåligt humör


tuben
2006-05-25, 13:51
Har träffat en vädigt fin tjej som är 4 år äldre än mig som jag umgåtts med en del.
Problemet är att man fan gått och fått känslor för henne.
Är en bra bit för mig om jag ska hälsa på henne men tänkte åka ner dit igen snart för har många vänner där också.
När vi har umgåtts så har hennes ålder (25) verkat vara lite av en kris för henne.
Jag ser inte åldersskillnaden som nått problem för jag har vänner som är över 25 och situationen när man är över 20 har jag märkt att åldersdifferensen oftast inte är lika märkbar.

Skickade sms till henne idag att jag skulle till henne stad om ett par veckor men hon sa att åldersskillnaden var för stor och hoppades jag förstod.
Blir så less på situationen och känner mig handlingsförlamad.
Vill ju inte direkt börja gnälla för då tappar hon ju allt intresse på direkten.
Får se om hon vill träffas och prata överhuvudtaget när jag hälsar på igen.

Får jag tro som jag tror så kommer hon nog undvika mig men det visar sig väl antar jag.

Jag trodde jag skulle vara den sista som skulle skriva en "åh jag är så sugen på den personen men blabla det går bajs"
Saken är den också att jag söker jobb i dom trakterna för jag har många vänner där och trivs väldigt bra i den staden.
Undrar om hon ändrar sin åsikt om jag berättar det för henne?

Ursäkta om det är rörigt skrivet och det men det är en massa tankar som flyger runt i huvudet just nu.
Nån som har nått förslag på vad man kan göra?
Annars får jag väl försöka slå pers. i mark idag. *grr*

mathor
2006-05-25, 13:55
Hon säger det som en ursäkt för att hon tycker att du är för ful.

mini
2006-05-25, 13:56
Är du säker på att det faktiskt är åldersskillnaden? Om det bara var den skulle hon väl åtminstone försöka ge er en chans? Kan det vara ett svepskäl, hon är helt enkelt inte intresserad?
Om du säger att du funderar på att flytta dit kommer du förmodligen skrämma slag på henne. Om jag var du skulle jag ta ett ärligt snack, fråga vad hon vill (om du anser att ni kommit så långt i er kontakt att du kan göra det). Annars gäller att ligga lågt, coola ner. Vill hon inte ses så vill hon inte.

Jay-Z
2006-05-25, 14:00
Är du säker på att det faktiskt är åldersskillnaden? Om det bara var den skulle hon väl åtminstone försöka ge er en chans? Kan det vara ett svepskäl, hon är helt enkelt inte intresserad?
Om du säger att du funderar på att flytta dit kommer du förmodligen skrämma slag på henne.

Håller med hon där. Hon är klok.

tuben
2006-05-25, 14:00
Är du säker på att det faktiskt är åldersskillnaden? Om det bara var den skulle hon väl åtminstone försöka ge er en chans? Kan det vara ett svepskäl, hon är helt enkelt inte intresserad?
Om du säger att du funderar på att flytta dit kommer du förmodligen skrämma slag på henne. Om jag var du skulle jag ta ett ärligt snack, fråga vad hon vill (om du anser att ni kommit så långt i er kontakt att du kan göra det). Annars gäller att ligga lågt, coola ner. Vill hon inte ses så vill hon inte.


Alltså när vi väl har umgåtts har hon varit jävligt trevlig och "på".
Sen när det var dags för mig att dra hemmåt igen så frågade hon när jag tänkt komma ner igen och det och om jag hade några planer på att jobba i närheten.
Men sen när jag stod och väntade på bussen med henne så sa hon att hon var osäker med tanke på åldersskillnaden.
Men jag vet inte, det kan vara som du säger att hon tappat intresset.
Får väl se om jag träffar henne nått mer när jag är där nere så får vi väl ta ett snack antar jag.

Big_Vik
2006-05-25, 14:08
Tja. Det är väl exakt som kvinnor i allmänhet är. Först kan de vara hur flirtiga som helst, bresa osv. för att sedan över dag ångra sig och aldrig mer hälsa på dig. Själv vill jag införa någon form av lagstiftning för brudarna, har man väl dejtat en kille ett flertal gånger, ringt, flirtat och i övrigt visat sig jäkligt intresserad så borde man fan få stå sitt kast och enligt lagen vara bunden att ligga med honom.

mathor
2006-05-25, 14:08
Du har fått ett ärligt och ett kvinnligt svar, vad mer behöver du?

sundvall
2006-05-25, 14:09
Tja. Det är väl exakt som kvinnor i allmänhet är. Först kan de vara hur flirtiga som helst, bresa osv. för att sedan över dag ångra sig och aldrig mer hälsa på dig. Själv vill jag införa någon form av lagstiftning för brudarna, har man väl dejtat en kille ett flertal gånger, ringt, flirtat och i övrigt visat sig jäkligt intresserad så borde man fan få stå sitt kast och enligt lagen vara bunden att ligga med honom.

Ja!

Big_Vik
2006-05-25, 14:10
Du har fått ett ärligt och ett kvinnligt svar, vad mer behöver du?

Sen när är kvinligt och ärligt förenligt? ;) Ärligt skulle jag väl inte kalla det, för vem FASIKEN bryr sig om ålder(ish)? Ett tydligt och synnerligen kvinligt svar skulle jag snarare säga.

mathor
2006-05-25, 14:11
Sen när är kvinligt och ärligt förenligt? ;) Ärligt skulle jag väl inte kalla det, för vem FASIKEN bryr sig om ålder(ish)? Ett tydligt och synnerligen kvinligt svar skulle jag snarare säga.

Notera "och ett".

Ärligt svar #1.
Kvinnligt svar #2.

myggan
2006-05-25, 14:11
Är du säker på att det faktiskt är åldersskillnaden? Om det bara var den skulle hon väl åtminstone försöka ge er en chans? Kan det vara ett svepskäl, hon är helt enkelt inte intresserad?
Om du säger att du funderar på att flytta dit kommer du förmodligen skrämma slag på henne. Om jag var du skulle jag ta ett ärligt snack, fråga vad hon vill (om du anser att ni kommit så långt i er kontakt att du kan göra det). Annars gäller att ligga lågt, coola ner. Vill hon inte ses så vill hon inte.

mycket bra skrivet

Big_Vik
2006-05-25, 14:13
Ja!

hehe. Utelämnade ett antal smilisar så nu får vi se om Cilish eller minish nappar på betet ;)

Var ju inte riktigt seriös, men faaan vad irriterande sånt där är. Men det är så det är, kvinnan är bara flirtig så länge som du inte bryr dig. När du efter att hon brutit ner din motståndskraft svarar med samma mynt så är du inte intressant ur en parningsaspekt längre.

:D

Big_Vik
2006-05-25, 14:14
Notera "och ett".

Ärligt svar #1.
Kvinnligt svar #2.

Jag såg det nu :D, men vad är det du vill säga, att det där med åldern var ett ärligt svar?

Kurash
2006-05-25, 14:16
Precis, jag brukar alltid släppa till om jag dejtat en tjej mer än 3 ggr. Man får ju offra sig liksom. Men sen är det fritt fram att göra slut.

MacLeod
2006-05-25, 14:21
Kan sätta pengar på att hon har en annan som spökar. Antagligen en tidigare pojkvän som hon har kontakt med då och då.

Hon mår bra av att träffa dig, sen blir det söndag och då kommer ångesten och med den så börjar hon snacka om att det inte är någon idé längre.

sundvall
2006-05-25, 14:22
hehe. Utelämnade ett antal smilisar så nu får vi se om Cilish eller minish nappar på betet ;)

Var ju inte riktigt seriös, men faaan vad irriterande sånt där är. Men det är så det är, kvinnan är bara flirtig så länge som du inte bryr dig. När du efter att hon brutit ner din motståndskraft svarar med samma mynt så är du inte intressant ur en parningsaspekt längre.

:D

Det där är så jävla sant. Så är ALLA kvinnor, ALLA.

tuben
2006-05-25, 14:22
Kan sätta pengar på att hon har en annan som spökar. Antagligen en tidigare pojkvän som hon har kontakt med då och då.

Hon mår bra av att träffa dig, sen blir det söndag och då kommer ångesten och med den så börjar hon snacka om att det inte är någon idé längre.

Du slog huvudet på spiken.
Hon hade vart ihop med sin kille i 6 år och det hade tagit slut för inte så jättelänge sen.

Kurash
2006-05-25, 14:25
Så hon söker helt enkelt bekräftelse...som alla andra. Låt henne kämpa för den!

Liten Men Fet
2006-05-25, 14:27
Det kan ju vara ett svepskäl men å andra sidan så är det lätt att uppleva 21-åringar som ganska unga när man är 25, många prioriteringar börjar ändra och många tjejer börjar fundera på ungar och sånt. Då kan det kännas osäkert att binda upp sig men nån som är 21 och inte vill tänka på sånt på 5 år.
Oavsett skälet så är det ju så hårt att säger hon att hon inte är intresserad så är det inte mycket du kan göra. Ta ärligt snack med henne men sen är det nog inget mer du kan göra.


Det finns fler trevliga tjejer där ute har jag hört och dom som inte vill ha dig förtjänar dig inte heller.

Big_Vik
2006-05-25, 14:27
Det där är så jävla sant. Så är ALLA kvinnor, ALLA.
Haha. Ja. Kan det bero på vår gemensamma låga ålder? Eller ÄR det så?:D

Så hon söker helt enkelt bekräftelse...som alla andra. Låt henne kämpa för den!

Eller ta till stekpannan?

mathor
2006-05-25, 15:11
Jag såg det nu :D, men vad är det du vill säga, att det där med åldern var ett ärligt svar?

Nej, jag vill säga att: Hon säger det som en ursäkt för att hon tycker att du är för ful.

var ett ärligt och förmodligen helt sant svar.

MacLeod är nog som vanligt inne på rätt spår också.

tuben
2006-05-25, 15:17
Nej, jag vill säga att:

var ett ärligt och förmodligen helt sant svar.

MacLeod är nog som vanligt inne på rätt spår också.

Om hon tyckte jag var ful så förstår jag inte varför det var hon som raggade upp mig och var på mig som fan hela kvällen.

Kurash
2006-05-25, 15:33
Om hon tyckte jag var ful så förstår jag inte varför det var hon som raggade upp mig och var på mig som fan hela kvällen.

Hon var synnerligen berusad har jag hört.

tuben
2006-05-25, 15:33
Hon var synnerligen berusad har jag hört.

Inte speciellt full.

Kurash
2006-05-25, 15:35
Sorry. Kunde inte behärska mig. Ska inte hända igen, jag lider med dig.

tuben
2006-05-25, 15:37
Sorry. Kunde inte behärska mig. Ska inte hända igen, jag lider med dig.

Det är lugnt :) förväntade mig inte bara medlidande när man skapar en sån här tråd.
Det jag kommit fram till är att ta ett snack med henne om jag träffar på henne där nere.
Har inga förhoppningar men värt ett försök.

Känner mig jävligt laddad för ett ryggpass iaf :thumbup:

Big_Vik
2006-05-25, 15:39
Om hon tyckte jag var ful så förstår jag inte varför det var hon som raggade upp mig och var på mig som fan hela kvällen.

Man måste förstå att så fungerar det, då har man kommit en liten bit på vägen när det gäller att förstå kvinnan

Kurash
2006-05-25, 15:41
Man måste förstå att så fungerar det, då har man kommit en liten bit på vägen när det gäller att förstå kvinnan

Precis, resten av vägen handlar bara om att bygga discomuskler.

Big_Vik
2006-05-25, 15:44
Precis, resten av vägen handlar bara om att bygga discomuskler.

:thumbup: :D

Sanningen att säga så är det bara Brad Pitt som klarar av att få alla kvinnorna som flirtar med honom på rygg, men han är å andra sidan Gud.

hahavaffan
2006-05-25, 15:48
Hon verkar för tusan yngre än vad du är, av hennes beteende att dömma. Kan sätta en hacka på att hon tycker det är pinsamt inför sina polare, sin gamla pojkvän och kanske sin familj att du "bara" är 20 år.

Det går fler tåg, strunta i att ta ett som inte är 100%.

bladhet
2006-05-25, 16:11
haha 4 år är väl ingen skillnad... Jag är 100% säker på att det är någon annan kille som spökar, känner igen betendet..

mini
2006-05-25, 16:12
Inte så konstigt iofs om en just avslutad sexårig relation inte är helt lätt att bara skaka av sig.

Fettecke
2006-05-25, 16:18
Ähh, choppa upp veken i 2an så är det löst... vill hon inte ändå, så är det bara att gå vidare till grannen.

Funkar alltid.

fast, på ett lite seriösare plan så tror jag på vad de andra säger om den tidigare pojkvännen... det är inte det lättaste att bli av med, men en lösning är ju ragg på krogen för att dämpa längtan, söka bekräftelse osv.... och (kanske) hade du oturen att bli det temporära offret.

Anonym112
2006-05-25, 18:04
Har träffat en vädigt fin tjej som är 4 år äldre än mig som jag umgåtts med en del.
Problemet är att man fan gått och fått känslor för henne.
Är en bra bit för mig om jag ska hälsa på henne men tänkte åka ner dit igen snart för har många vänner där också.
När vi har umgåtts så har hennes ålder (25) verkat vara lite av en kris för henne.
Jag ser inte åldersskillnaden som nått problem för jag har vänner som är över 25 och situationen när man är över 20 har jag märkt att åldersdifferensen oftast inte är lika märkbar.

Skickade sms till henne idag att jag skulle till henne stad om ett par veckor men hon sa att åldersskillnaden var för stor och hoppades jag förstod.
Blir så less på situationen och känner mig handlingsförlamad.
Vill ju inte direkt börja gnälla för då tappar hon ju allt intresse på direkten.
Får se om hon vill träffas och prata överhuvudtaget när jag hälsar på igen.

Får jag tro som jag tror så kommer hon nog undvika mig men det visar sig väl antar jag.

Jag trodde jag skulle vara den sista som skulle skriva en "åh jag är så sugen på den personen men blabla det går bajs"
Saken är den också att jag söker jobb i dom trakterna för jag har många vänner där och trivs väldigt bra i den staden.
Undrar om hon ändrar sin åsikt om jag berättar det för henne?

Ursäkta om det är rörigt skrivet och det men det är en massa tankar som flyger runt i huvudet just nu.
Nån som har nått förslag på vad man kan göra?
Annars får jag väl försöka slå pers. i mark idag. *grr*

Tjejer vill inte ha yngre killar. thats it.

Arf Pingvin
2006-05-25, 18:21
Gamla pojkvännen spökar, hon fick kalla fötter, åldern är bara ett svepskäl för hon vill/vågar inte säga som det är. Bryt ihop och gå vidare.

Ja' ä inte bitter.

bladhet
2006-05-25, 18:22
Tjejer vill inte ha yngre killar. thats it.



Där har du fel.. Många kvinnor vill ha yngre killar, som tur är :)

Men bara för att man är 20 betyder det inte att man är en omogen liten skit som springer runt på stan i fyllan varje helg. Man kan vara minst lika mogen etc. som en kvinna på 30år.. Ålder är verkligen bara en siffra.

Liten Men Fet
2006-05-25, 18:29
Där har du fel.. Många kvinnor vill ha yngre killar, som tur är :)

Men bara för att man är 20 betyder det inte att man är en omogen liten skit som springer runt på stan i fyllan varje helg. Man kan vara minst lika mogen etc. som en kvinna på 30år.. Ålder är verkligen bara en siffra.

Säger du som är 86:a men när du är 25 och festar med några 19:åringar så märker du ganska snabbt att det är en del skillnad.
Självklart finns det undantag, men generellt så leker lika barn bäst.

Sen tycker jag inte trådskaparen ska ta det här så negativt, du kanske inte blir tillsammans med tjejen men du blev trots att uppraggad. Det är väl schysst att få bekräftelse på att man är trevlig och snygg ibland även om det inte leder till nåt.

Du kunde ju varit en sån där som bara sitter hemma framför datorn och hänger på något obskyrt forum..

ankan
2006-05-25, 19:06
Det där känner man igen bra. Tyvärr är det väldigt vanligt att brudar håller på sådär. Killar är svin men oftast ärligare, har man en gång visat sitt intresse annat än på fyllan så vill man något. Brudar kan verka jätteintresserade för att sedan över en natt gå helt upp i rök.
Förbannade varelser.

bladhet
2006-05-25, 20:04
Säger du som är 86:a men när du är 25 och festar med några 19:åringar så märker du ganska snabbt att det är en del skillnad.
Självklart finns det undantag, men generellt så leker lika barn bäst.

Sen tycker jag inte trådskaparen ska ta det här så negativt, du kanske inte blir tillsammans med tjejen men du blev trots att uppraggad. Det är väl schysst att få bekräftelse på att man är trevlig och snygg ibland även om det inte leder till nåt.

Du kunde ju varit en sån där som bara sitter hemma framför datorn och hänger på något obskyrt forum..


Har både vänner och haft flickvänner som varit flera år äldre än mig.. Nu senast så har jag fått upp ögonen för en tjej som är 4 år yngre :/.

Men visst så leker lika barn bäst.

Allt beror ju på i vilket stadium man är i livet.

shadowfire
2006-05-25, 20:10
Åldersskillnad är iofs något jag dumpat o dragit mig ur ifrån ett antal gånger, där jag varit 5-6 år äldre än tjejen. Har kännts bra till en början, men efter ett tag har det kännts som om jag varit "pappa" och hon "dotter" istället för pojkvän o flickvän.

Saker som hur man beter sig med sina vänner, ambitioner kring förhållande, bilda familj osv som har varit waaaaaaay out of mind för oss båda.. tjejen har velat leka, festa o vara med sina balla kompisar varje helg o supa o vara full konstant, medan jag har haft lite seriösare intentioner.

Så ja, åldern spelar roll, men inte siffran som sådan utan mer vilket stadie man är i livet och vilken fas man befinner sig i. Finns grabbar/tjejer i 20-års åldern som är redo o skaffa villa, vovve, volvo och vambo, medan det finns de som är runt 30 som inte alls lekt av sig ännu.

Så i dina kläder skulle jag inte hoppas på något, men däremot kanske fråga henne vad som fått henne o känna av "åldersskillanden". Du skrev ju själv att hon hade åldersnoja, alltså tolkar jag det som att du själv inte delar hennes tankar o värderingar kring framtid osv och där har du nog problemet.

För min del håller jag mig till 35-åringar numera, Milfs äger verkligen allt. :hbang:

tuben
2006-05-25, 20:13
Så i dina kläder skulle jag inte hoppas på något, men däremot kanske fråga henne vad som fått henne o känna av "åldersskillanden". Du skrev ju själv att hon hade åldersnoja, alltså tolkar jag det som att du själv inte delar hennes tankar o värderingar kring framtid osv och där har du nog problemet.


Där sa du nått väldigt vettigt som jag inte tänkt på.
Kan ju vara värt att fråga när jag träffar henne igen.

bladhet
2006-05-25, 20:17
För min del håller jag mig till 35-åringar numera, Milfs äger verkligen allt. :hbang:


Du har så rätt, då slipper man en tjej som har behov av att gå ut och festa varje helg.. Istället kan man sitta hemma äta en god middag kolla tv och äta godis med hennes barn. Och ja.... sen hur kvällen ska sluta är ju en annan sak.

Men milfs vet vad dom gör i sängen.