handdator

Visa fullständig version : X-Men 3 för oss som sett den(spoilers i mängder)


Trance
2006-05-25, 13:44
Ok, alla som klickat på ett sådan titel vet vad som väntar. Alltså spoilers.


Varför jag tyckte filmen var kass:

Löjliga repliker, typ Magnetos "What have I done!" etc. Hela inledningsekvensen hade ju också extremt dålig dialog.

Bara struntade totalt i vissa saker. Jaha, Scott dog, ingen bryr sig och ingenting fokuserar på det. Xavier dog, jean dog igen. Dödar personer som är hyfsat centrala för x-men på ett riktigt kasst sätt.

"Motgiftet". Fungerade på ett sådant extremt löjligt sätt och dessutom fanns det helt plötsligt hur många mutanter som helst. Att använda det som vapen och att det fungerade så snabbt var riktigt löjligt. Tog bort mystique ur handlingen på sekunder. Sedan varför inte använda det mot phoenix i slutet?

Löjligt med bron, speciellt när han släpper ner den 10 meter på ett torn och efter det så står alla människor som ingenting har hänt. Dessutom varför bron.

Hur de skulle gjort filmen bättre. Just nu så fanns det för många sidospår i handlingen. För många bad guys etc. För att gjort den bättre så skulle:

1. Myndigheten varit "ondare". Istället för det löjliga motgiftet kunde de kört Genosha-stil(har läst för läängesedan, men det var typ slavar eller liknande med halsband som styrde/dämpade krafter?)

2. Jean skulle gjorts coolare, mer aktiv personlighet och i slutet skulle hon offrat sig istället för att bli dödad. Dessutom mer phoenix-effekter runt henne. ;-)

Daniiiel
2006-05-27, 08:25
Ok, alla som klickat på ett sådan titel vet vad som väntar. Alltså spoilers.


Varför jag tyckte filmen var kass:

Löjliga repliker, typ Magnetos "What have I done!" etc. Hela inledningsekvensen hade ju också extremt dålig dialog.

Bara struntade totalt i vissa saker. Jaha, Scott dog, ingen bryr sig och ingenting fokuserar på det. Xavier dog, jean dog igen. Dödar personer som är hyfsat centrala för x-men på ett riktigt kasst sätt.

"Motgiftet". Fungerade på ett sådant extremt löjligt sätt och dessutom fanns det helt plötsligt hur många mutanter som helst. Att använda det som vapen och att det fungerade så snabbt var riktigt löjligt. Tog bort mystique ur handlingen på sekunder. Sedan varför inte använda det mot phoenix i slutet?

Löjligt med bron, speciellt när han släpper ner den 10 meter på ett torn och efter det så står alla människor som ingenting har hänt. Dessutom varför bron.

Hur de skulle gjort filmen bättre. Just nu så fanns det för många sidospår i handlingen. För många bad guys etc. För att gjort den bättre så skulle:

1. Myndigheten varit "ondare". Istället för det löjliga motgiftet kunde de kört Genosha-stil(har läst för läängesedan, men det var typ slavar eller liknande med halsband som styrde/dämpade krafter?)

2. Jean skulle gjorts coolare, mer aktiv personlighet och i slutet skulle hon offrat sig istället för att bli dödad. Dessutom mer phoenix-effekter runt henne. ;-)


1, Håller med.


2, Nej Jean skulle inte offrat sig, wolverine dödar henne i serien. Tycker det är bra att dom följer nånting från serien iafall.

Kwon
2006-05-27, 08:27
Låter som 3:an blir den sista X-Men delen då ellår?

Pez
2006-05-27, 10:14
Låter som 3:an blir den sista X-Men delen då ellår?
Det har redan aviserats att så är fallet.. däremot ska det komma en film om Wolverine. The years before/Prequel-nånting.

Kwon
2006-05-27, 10:19
Det har redan aviserats att så är fallet.. däremot ska det komma en film om Wolverine. The years before/Prequel-nånting.

Spännande att se vilken skådis de kommer använda, eller kommer de köra samma? :D

Niclaaas
2006-05-27, 10:26
jag tycker den var helt OK. det var mycket som hade kunnat göras bättre, en del löjliga sekvenser/repliker och mycket som inte stämmer mot tidningarna men det får man ju räkna med.

förresten, ni kom väl ihåg att stanna tills efter eftertexterna? :cool:

Kwon
2006-05-27, 10:32
FRÅGA!

Pez, man får väl se Colossus slåss i denna rulle hoppas jag?

En slagserie åtminstone? Lyfta en bil? Vänster-Höger? En uppercut?

Ryska tåget (springande tackling) etc?

Trance
2006-05-27, 10:53
1, Håller med.


2, Nej Jean skulle inte offrat sig, wolverine dödar henne i serien. Tycker det är bra att dom följer nånting från serien iafall.

Gör hon? Eller ja hon dör ju mängder av gånger iofs men jag hade för mig hon dödar sig själv på månen när hon är dark phoenix. Fast har nog inte läst just det bara läst "återblickar".

Pez
2006-05-27, 10:55
FRÅGA!

Pez, man får väl se Colossus slåss i denna rulle hoppas jag?

En slagserie åtminstone? Lyfta en bil? Vänster-Höger? En uppercut?

Ryska tåget (springande tackling) etc?
Jag har inte sett den än.
Ingen av mina så kallade vänner vill se den. *cry*

:D

Slartibartfast
2006-05-27, 12:03
Spännande att se vilken skådis de kommer använda, eller kommer de köra samma? :D

Samma skådis.

Kwon
2006-05-27, 12:04
Samma skådis.

Fasiken! Jag som hoppades på Whoopi Goldberg! :D

Slartibartfast
2006-05-27, 12:05
Fasiken! Jag som hoppades på Whoopi Goldberg! :D

En nerdeffad Danny DeVito hade också funkat.

Kwon
2006-05-27, 13:20
Pez, kolla in detta

Han verkar grofv...

I'm the juggernaut biiitch (http://www.youtube.com/watch?v=_L9D2sJ92YA&search=Juggernaut)

reinholdsson
2006-05-27, 13:22
Den var ganska häftig tycker jag, men handlingsmässigt var den lite fattig.

Trance
2006-05-27, 13:23
Hoho, läste precis om jean grey och dark phoenix i X-men. Det jag syftade på var första gången hon dog. Hon dör ju fan hela tiden.

Pudzianovski
2006-05-27, 14:48
De försökte ju använda botmedlet på Phoenix men få botmedlet in i henne är inte lätt om man är övermäktig.

Behållningen med filmen var Juggernaut. Han tillförde iaf lite komik/glädje.

Tyckte annars filmen var rätt tråkig. Kass historia och alldeles för kort.

En SVAG 3 av 5.

Danne
2006-05-27, 17:01
förresten, ni kom väl ihåg att stanna tills efter eftertexterna? :cool:

Glömde bort det... vad fick man se.

RassK
2006-05-27, 17:12
Glömde bort det... vad fick man se.

att det blir en fyra
Brett Ratner har skrivit på kontrakt för 3 filmer till

Kwon
2006-05-27, 21:44
att det blir en fyra
Brett Ratner har skrivit på kontrakt för 3 filmer till

OMGZ!

Pez sa ju att det skulle sluta med denna! :confused:

AndersHermansson
2006-05-27, 23:23
Urkasst att de bytte regissör till den här filmen. Bryan Singer gjorde ett överlägset jobb med ettan och tvåan. Jag vill gärna säga att den här tredje är lika bra men de två tidigare är faktiskt bättre.

Kwon
2006-05-27, 23:24
Urkasst att de bytte regissör till den här filmen. Bryan Singer gjorde ett överlägset jobb med ettan och tvåan. Jag vill gärna säga att den här tredje är lika bra men de två tidigare är faktiskt bättre.

Actionscenerna var väl dock bättre i 3:an eller?

AndersHermansson
2006-05-27, 23:36
Actionscenerna var väl dock bättre i 3:an eller?

Ja det var dem. Men resten var mycket sämre.

Det finns några kommentarer från IMDB som jag håller med om.


- Nightcrawler, who was a visually entrancing and emotionally interesting character in the last installment has mysteriously disappeared from the X-Men...

- Rattner introduces new Mutants left right and center without developing their character or even their motivation one bit - something Singer paid great attention to. The best example is the prison breakout, where Magneto frees Multiple Man and the Juggernaut, both of whom agree to join his cause without even knowing who he is or what his cause is.

- Gone is the subtle, inventive dialog from parts 1 and 2. It is replaced by clichéd phrases that are delivered by a visibly unmotivated cast, Hugh Jackman being the best example, a mere shadow of himself. For every funny one-liner in this movie, there are at least ten that will make you wince.

- Cyclops is killed off like a character from a bad soap opera in the first ten minutes of the movie. It is inexcusable to remove such a vital character in such a disrespectful manner and I feel sorry for Michael Marsden for having to go out on a whimper like he did.

Daniiiel
2006-05-28, 00:11
Hoho, läste precis om jean grey och dark phoenix i X-men. Det jag syftade på var första gången hon dog. Hon dör ju fan hela tiden.

ja jean grey dör ett antal gånger men wolverine dödar henne the final gång.

Flygplan
2006-05-28, 00:48
4.5/5

Perfekt hjärndöd action när man är lite bakis *popcorn*

Niclaaas
2006-05-28, 09:28
Glömde bort det... vad fick man se.

man får se killen på sjukhuset som var hjärndöd, han som var med när de pratade om ifall det var rätt att flytta en persons medvetande till en annan kropp. sköterskan kommer in, han viskar hennes namn och hon säger "charles".

ungefär så

Tigerkotten
2006-05-28, 12:22
Tyckte att filmen var "tom" på något sätt.

Ang "Fungerade på ett sådant extremt löjligt sätt och dessutom fanns det helt plötsligt hur många mutanter som helst."

Först och främst blir dom mera och mera, sedan om du minns 2an så fanns det också extremt många mutanter.


Jag tyckte det var tråkigt att Jean dog :( Använda spruta mot henne antar jag att han inte kunde ha gjort pga att hon hade gjort så den blev upplöst eller så.

Daniiiel
2006-05-28, 12:24
Tyckte att filmen var "tom" på något sätt.

Ang "Fungerade på ett sådant extremt löjligt sätt och dessutom fanns det helt plötsligt hur många mutanter som helst."

Först och främst blir dom mera och mera, sedan om du minns 2an så fanns det också extremt många mutanter.


Jag tyckte det var tråkigt att Jean dog :( Använda spruta mot henne antar jag att han inte kunde ha gjort pga att hon hade gjort så den blev upplöst eller så.

Tyckte det var tråkigt att xavier dog.

Pudzianovski
2006-05-28, 12:27
Man har en betydligt större kunskap om vad som hänt/händer och kommer att hända om man läst tidningarna lite grann.

Många frågor i tråden...och tidningarna ger svar på mycket som aldrig visats i filmerna än.

slappe
2006-05-28, 12:29
Tyckte det var tråkigt att xavier dog.

man får se killen på sjukhuset som var hjärndöd, han som var med när de pratade om ifall det var rätt att flytta en persons medvetande till en annan kropp. sköterskan kommer in, han viskar hennes namn och hon säger "charles".
ungefär så

Det ordnar nog upp sig :)

Tigerkotten
2006-05-28, 12:57
Hur är det i serietidningar då?

Flygplan
2006-05-28, 13:15
Det ordnar nog upp sig :)

Ahh, där ser man. Jag tänkte inte så mycket mer på det efter scenen med han hjärndöda, men nu kopplar jag.