handdator

Visa fullständig version : X-Men 3


Trance
2006-05-24, 23:33
Den filmen sög verkligen. Jag gillade de andra men va fan höll de på med i den tredje. Löjliga repliker som fan(alla klassiska som God save us all, What have I done etc), fistande av franchisen(orkar inte spoila då den är ny men "fel" saker händer så in i helvete), idiotiskt manus, jobbig meningsbyggnad med många paranteser(jättemånga).

Kwon
2006-05-24, 23:35
Vinnie Jones springer genom väggar, det gör iaf att jag vill se filmen.

Trance
2006-05-24, 23:37
Vinnie Jones springer genom väggar, det gör iaf att jag vill se filmen.

Ja, han är lite rolig i den även om han inte är med så mycket. Det är klart det fanns småsaker som var häftiga, en del fighter var bra etc. Även om det blev jäkligt överdrivet ibland och totalt ologiskt.

Kwon
2006-05-24, 23:41
Ja, han är lite rolig i den även om han inte är med så mycket. Det är klart det fanns småsaker som var häftiga, en del fighter var bra etc. Även om det blev jäkligt överdrivet ibland och totalt ologiskt.

Jag HOPPAS och FÖRVÄNTAR mig en fight mellan Vinnie Jones och Colossus.

Vinnie VS Logan funkar åsse.

Kwon
2006-05-24, 23:42
Ja, han är lite rolig i den även om han inte är med så mycket. Det är klart det fanns småsaker som var häftiga, en del fighter var bra etc. Även om det blev jäkligt överdrivet ibland och totalt ologiskt.

X-Men??? Överdrivet? Ologiskt? :D

Trance
2006-05-24, 23:46
Hehe, angående ologiskt. Ja, men det är dels ologiskt handlande av karaktärerna(en del idiotval de gör) och dels saker som bryter mot hur jag tycker x-men borde funka. Ok, det finns en kille som har skelett av metall och helar på sekunder men om han skulle plocka upp ett fartyg och kasta iväg(nej, han gör inte det) så ser jag det som ologiskt och överdrivet inom själva x-men-universum.

Kwon
2006-05-24, 23:48
Hehe, angående ologiskt. Ja, men det är dels ologiskt handlande av karaktärerna(en del idiotval de gör) och dels saker som bryter mot hur jag tycker x-men borde funka. Ok, det finns en kille som har skelett av metall och helar på sekunder men om han skulle plocka upp ett fartyg och kasta iväg(nej, han gör inte det) så ser jag det som ologiskt och överdrivet inom själva x-men-universum.

Plocka upp ett fartyg? Wolverine har väl aldrig varit så stark.

Låter mer som ett jobb för Colossus alt Vinnie Jones alt Arne P.

Trance
2006-05-24, 23:53
Plocka upp ett fartyg? Wolverine har väl aldrig varit så stark.

Låter mer som ett jobb för Colossus alt Vinnie Jones alt Arne P.

Ja, det är det jag menar. Om wolverine skulle gjort det så skulle det varit ologiskt. Nu gör han inte det men andra saker händer i filmen som jag anser vara ologiska och bryta mot vad som "skall hända".

Jaja, besvikelse hur som helst.

Kwon
2006-05-25, 00:01
Ja, det är det jag menar. Om wolverine skulle gjort det så skulle det varit ologiskt. Nu gör han inte det men andra saker händer i filmen som jag anser vara ologiska och bryta mot vad som "skall hända".

Jaja, besvikelse hur som helst.

Jag gissar att Wolverine bevisar att han har en mängd empati och har en hel del snyftscener i rullen, vilket förstör allas bild av Wolvie! :D

internethjälten
2006-05-25, 00:22
Jag gissar att Wolverine bevisar att han har en mängd empati och har en hel del snyftscener i rullen, vilket förstör allas bild av Wolvie! :D

inte min bild av han, han är som en söt liten kattunge *slap*

Daniiiel
2006-05-25, 01:12
min bild av wolverine är redan förstörd sen första filmen. wolverine ska vara 100 gånger så kaxig och hård än han är i otecknade. wolverine slaktar allt och hoppar in i fighterna innan dom andra ens hunnit säga nått om vad dom bör göra. han är nästan lite fjollig i otecknade.

Kwon
2006-05-25, 01:13
min bild av wolverine är redan förstörd sen första filmen. wolverine ska vara 100 gånger så kaxig och hård än han är i otecknade. wolverine slaktar allt och hoppar in i fighterna innan dom andra ens hunnit säga nått om vad dom bör göra. han är nästan lite fjollig i otecknade.

Frillan och ciggen lyckades de ju med.

Han wolvie ska ju vara hälften så hög, dubbelt så bred och trippelt så hårig! :laugh:

Ja och vara STENHÅRD! Han grät ju i 2:an!

Kabuto
2006-05-25, 01:16
Håller med dig Daniiiel till fullo!

Daniiiel
2006-05-25, 01:18
Frillan och ciggen lyckades de ju med.

Han wolvie ska ju vara hälften så hög, dubbelt så bred och trippelt så hårig! :laugh:

Ja och vara STENHÅRD! Han grät ju i 2:an!


frillan e fan det enda dom lyckats med. tycker dom misslyckades ganska fett med sabertooth med. iofs har dom misslyckats med de flesta.

Rouge
I verkliga: Kaxig som fan, snygg och stark som ett as
I otecknade: Blyg svag och ful

Magneto
I verkliga: Grym biff
I otecknade: Rynkig gubbe

Sabertooth
I verkliga: Stor stark hårig och ganska smart
I otecknade: Stor stark hårig och stendum

Juggernaut:
I verkliga: Världens biff
I otecknade: Halvbiffig vinnie med fulaste hjälmen ever

asså listan kan göras hur långt som helst varför kan de inte göra nått rätt

internethjälten
2006-05-25, 06:22
frillan e fan det enda dom lyckats med. tycker dom misslyckades ganska fett med sabertooth med. iofs har dom misslyckats med de flesta.

Rouge
I verkliga: Kaxig som fan, snygg och stark som ett as
I otecknade: Blyg svag och ful

Magneto
I verkliga: Grym biff
I otecknade: Rynkig gubbe

Sabertooth
I verkliga: Stor stark hårig och ganska smart
I otecknade: Stor stark hårig och stendum

Juggernaut:
I verkliga: Världens biff
I otecknade: Halvbiffig vinnie med fulaste hjälmen ever

asså listan kan göras hur långt som helst varför kan de inte göra nått rätt

Ser fram emot X-men 4 som du kommer att göra, ska
bli kul att se hur du fått till alla karaktärer =)

skaparn
2006-05-25, 08:55
frillan e fan det enda dom lyckats med. tycker dom misslyckades ganska fett med sabertooth med. iofs har dom misslyckats med de flesta.

Rouge
I verkliga: Kaxig som fan, snygg och stark som ett as
I otecknade: Blyg svag och ful

[...]

Skulle vilja efterlysa en uppstramning av terminologin här. "Verkliga" och "otecknade" tog en stund innan jag lyckades hålla isär. Vad sägs om "filmen/filmerna" och "serietidningen"?

skaparn
2006-05-25, 08:58
Den filmen sög verkligen. Jag gillade de andra men va fan höll de på med i den tredje. Löjliga repliker som fan(alla klassiska som God save us all, What have I done etc), fistande av franchisen(orkar inte spoila då den är ny men "fel" saker händer så in i helvete), idiotiskt manus, jobbig meningsbyggnad med många paranteser(jättemånga).

Jag tackar för den varningen, Hade tänkt se den på bio men som du beskriver den skulle jag bara sitta och skämmas i stolen. Tycker inte om klichéartade repliker som ska vara så bombastiska som möjligt.

Slartibartfast
2006-05-25, 09:19
Frillan och ciggen lyckades de ju med.


Lyckats med frillan!?? Ni behagar skämta! Han ser ju ut som en Elvis-pomada-raggare direkt från Boppers! Sjukt dåligt hår, det är ju det sämsta med filmen. Dessutom vet alla som sett sjuminuterstrailern att detta inte är en film man vill betala pengar för att se.

Ska vara mycket mera hår, mycket mera rufs:
http://www.sense-datum.org/tim/images/wolverine.jpg

Daniiiel
2006-05-25, 12:35
Ser fram emot X-men 4 som du kommer att göra, ska
bli kul att se hur du fått till alla karaktärer =)


jag hade iafall fått till personligheterna som dom ska vara och satt in mer lämpliga skådisar..dessutom hade jag satt in gambit..jävla piss producent

Slartibartfast
2006-05-25, 12:42
Ryan Reynolds var på tal att spela Gambit. *popcorn*

Hobbes
2006-05-25, 12:45
Tack för förklaringen av vad ni menar med ologiskt - Jag gick och såg en film som bygger på en serietidning, att sen sitta och gnälla över att de inte var "biffiga" nog etc. känns rätt knasigt*rolleyes*

Jag var helnöjd, bra film klart en värdig uppföljare:thumbup: .

Min önskan nu är en Dir. Cut, som är extended och födjupar karaktärerna lite mer.

Hobbes
2006-05-25, 12:46
jag hade iafall fått till personligheterna som dom ska vara och satt in mer lämpliga skådisar..dessutom hade jag satt in gambit..jävla piss producent

WOW, stora ord....;)

Daniiiel
2006-05-25, 13:13
Tack för förklaringen av vad ni menar med ologiskt - Jag gick och såg en film som bygger på en serietidning, att sen sitta och gnälla över att de inte var "biffiga" nog etc. känns rätt knasigt*rolleyes*

Jag var helnöjd, bra film klart en värdig uppföljare:thumbup: .

Min önskan nu är en Dir. Cut, som är extended och födjupar karaktärerna lite mer.


för en som kanske inte har läst eller sett så mycket xmen innan kan det ju kvitta men en som nördat timma efter timma med det så vill man helst att otecknade filmerna ska bli bra, och när det avviker så mycket som det faktiskt gör vid vissa tillfällen så blir man ju nästan sur och tänker att man skulle kunna göra det bättre själv. även om man kanske inte skulle det:D

Jay-Z
2006-05-25, 13:19
Jag var helnöjd, bra film klart en värdig uppföljare:thumbup: .

Min önskan nu är en Dir. Cut, som är extended och födjupar karaktärerna lite mer.

Håller med. Slutscenen var värdig en serietidning. De hade, i mitt tycke, fått med mycket av serietidningskänslan och pampigheten där.

Det enda jag saknar är ju givetvis...spoiler kommer.





Att Phoenix hade varit "inbäddad" i eld i samma form som fågel Phoenix.

Som på den här bilden: http://www.gangus.net/X2%20update/dark_phoenix.jpg

Underbar bild, förresten.

Hobbes
2006-05-25, 16:03
för en som kanske inte har läst eller sett så mycket xmen innan kan det ju kvitta men en som nördat timma efter timma med det så vill man helst att otecknade filmerna ska bli bra, och när det avviker så mycket som det faktiskt gör vid vissa tillfällen så blir man ju nästan sur och tänker att man skulle kunna göra det bättre själv. även om man kanske inte skulle det:D

Ok, jag har läst mycket X-men, de äldre årgångarna...så jag var helnöjd med dessa filmer. Dock förstår jag dig och inser din ståndpunkt bättre nu när du presenterade såhär!

Tenzu
2006-05-25, 16:46
:D
http://www.ctrlaltdel-online.com/comic.php?d=20060519

Wennerberg
2006-05-29, 10:39
Vinnie jones kommentar i slutet var ju fan helt sjukt bra, ball att de tagit med det hahahah

Kwon
2006-05-29, 10:44
frillan e fan det enda dom lyckats med. tycker dom misslyckades ganska fett med sabertooth med. iofs har dom misslyckats med de flesta.

Rouge
I verkliga: Kaxig som fan, snygg och stark som ett as
I otecknade: Blyg svag och ful

Magneto
I verkliga: Grym biff
I otecknade: Rynkig gubbe

Sabertooth
I verkliga: Stor stark hårig och ganska smart
I otecknade: Stor stark hårig och stendum

Juggernaut:
I verkliga: Världens biff
I otecknade: Halvbiffig vinnie med fulaste hjälmen ever

asså listan kan göras hur långt som helst varför kan de inte göra nått rätt

Sen måste du tänka på en sak... Det e film... :D

Nä , men med det vill jag säga, att i serierna ser ju ALLA ut som de har Mr O fysik och alla tjejerna är pinup-modeller alt porrstjärnor (beroende på tecknare men generellt).

Magneto har ju typ Arnold-fysik fast är grå/vithårig...

Svårt att hitta en skådis med ett sådant djup som Magneto har + en sådan fysik. Att ge Ian McKellen muskeldräkt alt CGI-muskler hade sett Keffo Miffo ut.

Beast (Frasier-Lasse Kelsey Grammer) hade de lyckats suveränt med imho, passade ju perfekt i rollen. Både röst och stil!

Rogue ska ju va både kaxig och framåt (southern girl) men var en riktig blyg tjej med problem och dålig självsäkerhet.

Gjorde de detta medvetet för att skapa mer djup i karaktären månne?

Juggernaut-lösningen var decent.

Jag var hur kritisk som helst i början då alla vet hur Juggsy McGee SKA se ut, men som Dr Alban brukar säga, det funka.

Stewart som Xavier är ju bäddad liksom.

Jesper
2006-05-29, 11:57
jag tyckte att filmen var grymt bra. Bäst av alla tre faktiskt.

Kwon
2006-05-29, 11:58
jag tyckte att filmen var grymt bra. Bäst av alla tre faktiskt.

Bäst Action-scener skall den ha haft, och det är ju de scener jag bryr mig mest om! :D

Jesper
2006-05-29, 12:03
Bäst Action-scener skall den ha haft, och det är ju de scener jag bryr mig mest om! :D

Jo den innehåller både bättre och säkert dubbelt så många actionscener som ettan och tvåan tillsammans. Hur kan man då ens orka whina om att "åhh nej juggernaut har för stora armar" osv... bääähh

Pez
2006-05-29, 12:31
Jo den innehåller både bättre och säkert dubbelt så många actionscener som ettan och tvåan tillsammans. Hur kan man då ens orka whina om att "åhh nej juggernaut har för stora armar" osv... bääähh
Tvärtom.. Juggernaut är ju en pipsqueak i trean. Han ska vara massiv.

//*spoiler*\\
Mycket action men de försöker ju egentligen hålla igång två handlingar, dels "The Cure" dels "Phoenix". Funkar icke, det blir hafsjobb av det hela. Lite trist - för båda bygger ju på handling från le comic, det är ju bra grejer - legit liksom.
Två filmer eller lite mer fokus hade varit bättre. //*spoiler*\\

Pudzianovski
2006-05-29, 12:39
Räckte de tinte med en tråd?? Eller har jag missat ngt nu.... :em:

http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=71039

Jesper
2006-05-29, 12:40
Tvärtom.. Juggernaut är ju en pipsqueak i trean. Han ska vara massiv.

//*spoiler*\\
Mycket action men de försöker ju egentligen hålla igång två handlingar, dels "The Cure" dels "Phoenix". Funkar icke, det blir hafsjobb av det hela. Lite trist - för båda bygger ju på handling från le comic, det är ju bra grejer - legit liksom.
Två filmer eller lite mer fokus hade varit bättre. //*spoiler*\\

Jo är man lite mer insatt i x-men så kanske den var lite av en besvikelse men för mig som knappt läst en serietidning så var den grymt bra biounderhållning iaf=).

Kwon
2006-05-29, 12:51
Ni minns väl (säkert inte) att Daredevil gav upphov till filmen Elektra.

X-men I-III -> Wolverine.

Det jag hoppas på nu är X-Men 3-> Juggernaut.

Jag ser gärna en film där Juggsy spelar leading lady, jag menar en film som handlar om Juggis, fast då med dubbelt eller trippelt så stora armar.

Så slänger man in Hulken OCH Abomination i en kavalkad av krossarkaos på slutet!