handdator

Visa fullständig version : funkar det verkligen?


Paddy_9
2006-05-24, 22:16
hade tänkt köra en 2 veckors hårt diet för att tappa lite fett bara... sen bygga upp fast käka nyttigt denna gång och försöka hålla min bf så bra jag kan..

funkar de verkligen?

ligger på 11-12 % bf

sundvall
2006-05-24, 22:25
hade tänkt köra en 2 veckors hårt diet för att tappa lite fett bara... sen bygga upp fast käka nyttigt denna gång och försöka hålla min bf så bra jag kan..

funkar de verkligen?

ligger på 11-12 % bf

Vadå funkar? Klart du kan tappa _lite_ fett men inte alls mycket under en sån kort tidsperiod.

Nordenator
2006-05-24, 22:35
Nå går det helt klart att gå ner en hel del på 2 veckor, men det handlar ju en hel del om din egen förbränning.

Om du ligger på cirka 3000 kcal förbränt / dag, äter cirka 1000 och försöker träna för att hålla igång musklerna borde du ju teoretiskt tappa cirka..

14 (dagar) x 2000 ((kilo)kaloriunderskott) / 7500 (kcal/kg fett) = 3,7333.. kg viktminskning

Men allt handlar ju om din förbränning / vilja att tappa vikt.
Men att skippa nattmackan och en av chipspåsarna räcker ju inte direkt långt, att tappa mycket på 2 veckor betyder ju att du måste praktiskt taget äta väldigt lite, alternativt bo på en träningscykel.

Paddy_9
2006-05-25, 00:35
Nå går det helt klart att gå ner en hel del på 2 veckor, men det handlar ju en hel del om din egen förbränning.

Om du ligger på cirka 3000 kcal förbränt / dag, äter cirka 1000 och försöker träna för att hålla igång musklerna borde du ju teoretiskt tappa cirka..

14 (dagar) x 2000 ((kilo)kaloriunderskott) / 7500 (kcal/kg fett) = 3,7333.. kg viktminskning

Men allt handlar ju om din förbränning / vilja att tappa vikt.
Men att skippa nattmackan och en av chipspåsarna räcker ju inte direkt långt, att tappa mycket på 2 veckor betyder ju att du måste praktiskt taget äta väldigt lite, alternativt bo på en träningscykel.

Morgonpromenader varje dag + styrketräning 4 dagar i veckan.

enda kolhydraterna jag äter om dagen är.
Havregrynsgröt, gainer efter träning, lite mat innan träning sen nyttig bran musli. annars är de protein för hela slanten.

ska jag ta bort någon av kolhydratsmåltiderna?
när jag bulka åt jag 2900 kcal/dag nu 2000 kcal/dag.
-900 kcal. så visst borde jag tappa lite fett på 2-3 veckor hårt dietande.

krilleh
2006-05-25, 00:50
Morgonpromenader varje dag + styrketräning 4 dagar i veckan.

enda kolhydraterna jag äter om dagen är.
Havregrynsgröt, gainer efter träning, lite mat innan träning sen nyttig bran musli. annars är de protein för hela slanten.

ska jag ta bort någon av kolhydratsmåltiderna?
när jag bulka åt jag 2900 kcal/dag nu 2000 kcal/dag.
-900 kcal. så visst borde jag tappa lite fett på 2-3 veckor hårt dietande.

Muskler också om du går ner snabbt

Paddy_9
2006-05-25, 00:52
Muskler också om du går ner snabbt
hehe oki de sket sig :) kör vanliga deffen 6 veckor..
räcker de tror ni?

krilleh
2006-05-25, 00:53
hehe oki de sket sig :) kör vanliga deffen 6 veckor..
räcker de tror ni?

vadå räcker. så fumliga frågor. Om du går ner i vikt går du ner i fett.. klart som satan. Sen om du går ner ganska långsamt(0.5kg/veckan) och intar bra med protein samt styrketränar hårt så kommer nog musklerna bevaras rätt bra

Bucyrus
2006-05-25, 09:14
hade tänkt köra en 2 veckors hårt diet för att tappa lite fett bara... sen bygga upp fast käka nyttigt denna gång och försöka hålla min bf så bra jag kan..

funkar de verkligen?

ligger på 11-12 % bf
Varför så bråttom? Om du nu ligger på 11-12% bf. så har du nog bra förutsättningar att bygga upp dig från den nivån. Bygga muskler och dieta är inget man gör genom att stressa fram resultaten. Träna för framtiden :)

Paddy_9
2006-05-25, 12:29
Varför så bråttom? Om du nu ligger på 11-12% bf. så har du nog bra förutsättningar att bygga upp dig från den nivån. Bygga muskler och dieta är inget man gör genom att stressa fram resultaten. Träna för framtiden :)

ahhh de har jag förstått förlängesen.. är ingen nybörjare...
hörde det från en kompis och tänkte fråga om man verkligen kunde göra de.

jag ska köra min deff som vanligt... slutar när jag ligger på 8 % bf.
man har hela hösten och vintern att bulka så.

käkar runt 250-300 g kolhydrater om dagen. är de för mycket tror ni?
kolhydratskällan: gainer, fullkorn havregryns gröt, ris, Bran mussli (fullkorn)

FriZzo
2006-05-25, 17:45
Enligt mig för mkt kolisar! hur många gr protein siktar du på?

Grandi
2006-05-28, 10:25
ahhh de har jag förstått förlängesen.. är ingen nybörjare...
hörde det från en kompis och tänkte fråga om man verkligen kunde göra de.

jag ska köra min deff som vanligt... slutar när jag ligger på 8 % bf.
man har hela hösten och vintern att bulka så.

käkar runt 250-300 g kolhydrater om dagen. är de för mycket tror ni?
kolhydratskällan: gainer, fullkorn havregryns gröt, ris, Bran mussli (fullkorn)

Du kan ju inte kika enbart på kolhydratsintaget, det är totala energi-intaget som avgör. Jag tycker inte 250-300g kolhydrater är för mycket för en tränande som vill ner i vikt, alla behöver verkligen inte lågkolhydrat-dieta för att gå ner i vikt. Med lågkolhydratdiet menar jag en fördelning av energi-intaget där kolhydrater utgör mindre än 35% av det totala.

Ex. en bra makronutrientfördelning som säkerligen funkar för dom flesta är 35pro - 45 kol- 20 fett.

Vid ett energi-intag på 2300 kcal ger det ca. 260g kolhydrater per dag.


Vill tillägga att om man inte får resultat med högre kolhydratsintag trots att man ligger på kaloriminus så kan man sänka kolhydratsintaget och ersätta med mera protein eller fett.

Jag tror på att göra så mycket eller lite ändringar som behövs från det man upplever som ett normalt liv (för en själv då heh) för att få resultat. I alltför många fall kastar folk om hela sitt liv i 6-8 veckor, äter lite kolhydrater med humörsvängningar, huvudvärk och dålig ork som följd, istället för att äta en större mängd av energiintaget från kolhydrater, må bättre och nå samma resultat som en lågkolhydratsdiet.

Min åsikt, hoppa inte på lågkolhydratståget om det inte är nödvändigt!

norsk_gadd
2006-05-28, 11:32
2 veckor med "den termogena dieten" så lär du få resultat. En stenhård deff och inget för vanliga dödliga. Haha, men testa gärna!
Har själv sett otroliga resultat på kort tid med denna metod, men du lär tappa styrka.

EDIT: http://forum.body.se/showthread.php?t=5414
För den extreme!

Paddy_9
2006-05-28, 12:08
2 veckor med "den termogena dieten" så lär du få resultat. En stenhård deff och inget för vanliga dödliga. Haha, men testa gärna!
Har själv sett otroliga resultat på kort tid med denna metod, men du lär tappa styrka.

EDIT: http://forum.body.se/showthread.php?t=5414
För den extreme!

termogena dieten kan inte vara så bra. 0 kolhydrater hehe hur ska de funka. inte orkar man något på gymmet inte.

2.5 g/kg protein borde räcka. 4g/kg är överdrivet tycker jag.

hoppas över den 2 veckors skiten. kör en bra 6 veckors diet till att börja med. sänker kolhydrats intaget med 50 g kolisar/vecka.

ex: ta bort fullkornsmackan med muslit nästa vecka. veckan efter drar jag ner från 2 dl havregryn till 1.5 dl havregryn.
kör den hårda TEF sista 2 veckorna... då blir de hardcore för att tappa de sista.

norsk_gadd
2006-05-28, 12:12
termogena dieten kan inte vara så bra. 0 kolhydrater hehe hur ska de funka. inte orkar man något på gymmet inte.

2.5 g/kg protein borde räcka. 4g/kg är överdrivet tycker jag.

hoppas över den 2 veckors skiten. kör en bra 6 veckors diet till att börja med. sänker kolhydrats intaget med 50 g kolisar/vecka.

ex: ta bort fullkornsmackan med muslit nästa vecka. veckan efter drar jag ner från 2 dl havregryn till 1.5 dl havregryn.
kör den hårda TEF sista 2 veckorna... då blir de hardcore för att tappa de sista.

Jag sa ju att den va för den extreme och jo den funkar bra, extremt bra. Men som du säger är enrgi-nivån bland de jag pratat med det största problemet. Personligen föredrar jag att deffa länga och öka successivt.

Paddy_9
2006-05-28, 12:13
Jag sa ju att den va för den extreme och jo den funkar bra, extremt bra. Men som du säger är enrgi-nivån bland de jag pratat med det största problemet. Personligen föredrar jag att deffa länga och öka successivt.

aaa men de e bra att den funkar ska testa den sista 2 veckorna.. vad tror du?

föressten tappar man inte muskler om man ligger på sååå låg kolhydratintag?

tigerofsweden
2006-05-28, 12:31
norsk_gadd är det personer i din närhet eller kanske personer på nätet som testat dieten?! Isåfall kanske det finns bilder på deras framsteg?! :)

krilleh
2006-05-28, 14:19
aaa men de e bra att den funkar ska testa den sista 2 veckorna.. vad tror du?

föressten tappar man inte muskler om man ligger på sååå låg kolhydratintag?

Risken är stor