handdator

Visa fullständig version : Hifi-nerds, hjälp mig!


hahavaffan
2006-05-24, 20:29
Jag har en Denon AVR-2106 och ett komplett Dali Concept 5.1 system. Jag har det kopplat på detta viset här hemma:
DVD - Reciever = Optisk finsladd
Xbox - Reciever = RCA osm följer med Xboxen
TV - Reciever = RCA av vidrigt fin kvalisort (hittat sladden efter en fest här :D)
Datorn - Reciever = Optisk fattigsladd

Problemet är som följer; Låt säga att jag startar recievern och subban. Jag drar igång en film direkt, och recievern är inställd på t.ex. Xbox istället för DVD, så jag ändrar till DVD. Finemang. Men när jag sen sett klart filmen, och ska spela Xbox, då kommer det ett ljud från främst subban men även högtalarna när jag byter funktion på recievern. Det "puffar" till från subban, ungefär som nån slags störning av statisk elektricitet. Typ som när du har recievern och subban igång, och stänger av recievern först. Då puffar det till på samma sätt. Samma puffande kommer även om jag bara låtit recievern stå igång ett tag, typ en kvart räcker. Puffet kommer inte bara när jag byter funktion, utan typ när som när recievern gör något. Typ jag sätter igång filmen efter att den varit pausad en liten stund, eller om datorn inte gjort nåt ljud ifrån sig på ett tag, och jag startar en mp3-låt, då puffar det till.

Någon som har en aning om vad det kan vara?

hahavaffan
2006-05-25, 11:08
Någon hifi-snubbe inne nu då?

Daniel_S
2006-05-25, 11:14
Har du frågat handlaren? Låter som något är dåligt avskärmat. Min subba knäpper till av lampor och kylskåpet, medan den aldrig knäpper till när receivern gör något. Subbans inbyggda stärkare är av billigaste sort, men den håller ännu.

Mr Zero
2006-05-25, 14:57
Har du subben på auto?