handdator

Visa fullständig version : Bulgarien


sunkan
2006-05-23, 20:12
Tänkte bara säga att om 15min så är jag på väg till Sunny beach-bulgarien med mina polare. Några sista minuten tips på vad jag ska ha med mig?

mathor
2006-05-23, 20:13
Kniv.

sunkan
2006-05-23, 20:13
Kniv.
säger du det så, men varför?

userfriendly
2006-05-23, 20:13
vi ska till golden sands på torsdag nästa vecka!

sunkan
2006-05-23, 20:14
vi ska till golden sands på torsdag nästa vecka!
kom över till sunny beach och rocka med oss då:D

andeN.
2006-05-23, 20:14
Vill bara säga: Fan vad nice! ;)

Trance
2006-05-23, 20:15
Bråka inte med vakter.

sunkan
2006-05-23, 20:15
anar en viss ironi här men mig sänker du icke:thumbup:

Jense
2006-05-23, 20:16
säger du det så, men varför?


För att kunna skära folk.

sunkan
2006-05-23, 20:19
För att kunna skära folk.
jag är hederlig, jag gör inte illa folk om det inte är ett absolut måste:cool:

Baan
2006-05-23, 20:22
Bråka inte med vakter.

Inkastarna :D ?

formula4shape
2006-05-23, 20:23
stort bagage för alla piratkläder du drar med dig hem :)

gå på lazur!! Happyhour!

sunkan
2006-05-23, 20:24
Näe nu far jag, hej då kollo*kissass*

Jense
2006-05-23, 20:24
jag är hederlig, jag gör inte illa folk om det inte är ett absolut måste:cool:


aha, trode du va finne

userfriendly
2006-05-23, 20:25
kom över till sunny beach och rocka med oss då:D

det är väl en bit att åka=? *screwy*

capoje
2006-05-23, 20:34
Kaviar och hårdbrödmackor, hudkräm, öppnare och plastmuggar typ....

Själv var bulgarien resan jag och några polare det sämsta vi gjort i vårat liv , så åk ej under sen/låg säsong!!!! Va så jävla off så vi bara vill glömma resan och få tillbaka pengarna.

Åker annars gärna tillbaka med fler folk under högsäsong , hört mycke roligt och "hemska" grejer från bulgarien resor :)

sunkan
2006-05-31, 21:58
stort bagage för alla piratkläder du drar med dig hem :)

gå på lazur!! Happyhour!

Ush va lazur sög:( Happy hour å happy hour...det var ju happy haour hela tiden överallt ju. Så hög musik så jag gatt känna efter i öronen hela tiden om dem verkligen blödde eller om det bara var som det kändes. Men folk som fan var det iaf!

mckn
2006-05-31, 22:13
Hehe,,jag var i sunny beach 3 timmar sedan så fick jag spö av 4 arga bulgarer som ogillade att jag prata svenska :P

sluta med en knäckt näsa så man fick uppsöka läkare dagen efter,,jag har aldrig uppskatta tequlia så mycket som jag gjorde efter det! bästa smärtstillande medicinen. Du får en bricka för 20kr på las palmas om jag inte minns fel :P

The_RobRoy
2006-05-31, 22:22
Var en jäkla massa på lazur och härjade för några år sedan, är också rätt less på att de spelar så sjukt högt, med sånna gula öronproppar som dämpar rätt kraftigt, blev det rätt lagom, men det blir ju helt fucked i sånna iallafall, eftersom då hörs bara basen.

Du provade inte att pissa på stranden på natten? Det året jag va där åkte en jävla massa folk på att pröjsa typ 500kr för att de pissa på stranden, gled runt några lirare som påstod sig vara vakter och ville ha 500kr i böter, inte en chans att dom va anlitade vakter, så dom fick inte en spänn av mig.

Det roligaste va att ingen trodde på mig och bara garvade när jag sa att det dök upp en vakt och knaka mig på axeln medans jag stod och skaka snorren, så då gick jag och polarn ut och pissade igen, någon dag senare (mycket smart när man är packad) självklart kommer några vakter igen, polarn blev hyffsad nödig, inte lika roligt den gången tyckte han *hähä*

Nöjd med resan eller?

mckn
2006-05-31, 22:47
förutom incidenten i början av semestern var resan kanon! Vi var ett gäng som var iväg och träffade ett gäng trevliga tjejer som vi hängde med hela resan. Jag kan hålla med om att lazur körde lite för hög musik.

Simson
2006-05-31, 23:08
Funderar på att dra till bulgarien, rokkar Sunny beach eller?

Destra
2006-05-31, 23:17
Funderar på att dra till bulgarien, rokkar Sunny beach eller?

Det är grym fest på sommaren.

Det mesta ganska skabbigt, men det kan man leva med eftersom spriten är så billig.

sunkan
2006-05-31, 23:39
förutom incidenten i början av semestern var resan kanon! Vi var ett gäng som var iväg och träffade ett gäng trevliga tjejer som vi hängde med hela resan. Jag kan hålla med om att lazur körde lite för hög musik.

Det var inte du som drack 30tequila shottar å sen ville åka på en sån där tjur som man ska försöka hålla sig kvar på?:bow:

Ja spriten är ju inte dyr...på närmaste supermarket får du 1L inhemsk vodka för 45SEK. Jag fick en fin smäll av några bulgarer jag med, otrevliga som fan är det många som är, dansade lite utför en club (mania) då en kille får för sig att slänga mig ut för trappen. Sagt och gjort så far jag utör trappen men lyckas kravla mig upp å undrar vad som är problemet *poff* så får man en käftsmäll å ska precis slå tillbaka när jag ser att det står SECURITY på jackan, så jag ger mig. Sen kommer min tjejkompis bakom och blir slängd utför trappen hon med å då inser vi att det här var ingen club för oss så vi kilar iväg.

The_RobRoy
2006-06-01, 00:09
Hahaha bulgarena, vilket rart och varmhjärtat folk :D

Stod och provade glasögon i en supermarket, då kommer en vakt fram, som har pistol och allt (ahn tillhör familjen som äger supermarketen) och ställer sig på 30 cm avstånd och tokglor på mig och min kompis som provar brillor, blev lite paff när man vänder sig om och har en biffig vaktjävel i face:t när man provat ett par brillor.

Sen är ju lyxbilarna med tonade rutor och två gorillor fram och en maffiabos i baksättet som glider förbi en när man kommer glidandes i badbyxorna också sådär lagom trevligt

Mart|n
2006-06-01, 05:14
Fick höra av en kompis till min flickvän, som har varit resledare (bl.a. till Bulgarien) att det är i kontrollzonerna. Alltså in och ut ur Golden sands, att de som sitter där inte är riktiga poliser. Snarare gangstahs.

Sofia4_4
2006-06-01, 05:57
Det stämmer det om vakterna. Jag kommer från Sunny Beach och ska dit för en månad om 2 veckor.
Vakterna är förre detta laget av brottare som var tränade för att gå på tävlingar och vinna massa medaljer. Tyvärr blev inte alla framgångsrika och många av de blev plockade av mafian för att jobba med att spö och skrämma folk om de inte vill betala. Mest restaurant och hotel ägare.
Sen började staten jaga mafian och de bestämde sig att "go legal" så de öppnade massa securitas företag och började "vakta" ställen och begära böten helt legalt. Sen köptes hotellerna av några av de största mafioterna och konkurensen i kvalité och popularitet mellan hotellerna blev hårdare. Allting är nytt och fräcsht och vakterna nu se till att det förbli så, annars förlorar ägaren massa pengar.
Det är softare på de mindre hotellerna och många av de är utsedda för svenskar eftersom den gruppen har en dåligt rykte att de super och skiter ner allt. En vännina som jobbade på en sån berättade att det händer ofta att folk är så fulla att de skiter på sig i sängen. Men restaurang folket älskar svenskar på dagen för de är så bakis att de inte vet vad de beställer, de bara beställer. :)

Jag läääängtar tillbax.

Simson
2006-06-01, 06:03
Det stämmer det om vakterna. Jag kommer från Sunny Beach och ska dit för en månad om 2 veckor.
Vakterna är förre detta laget av brottare som var tränade för att gå på tävlingar och vinna massa medaljer. Tyvärr blev inte alla framgångsrika och många av de blev plockade av mafian för att jobba med att spö och skrämma folk om de inte vill betala. Mest restaurant och hotel ägare.
Sen började staten jaga mafian och de bestämde sig att "go legal" så de öppnade massa securitas företag och började "vakta" ställen och begära böten helt legalt. Sen köptes hotellerna av några av de största mafioterna och konkurensen i kvalité och popularitet mellan hotellerna blev hårdare. Allting är nytt och fräcsht och vakterna nu se till att det förbli så, annars förlorar ägaren massa pengar.
Det är softare på de mindre hotellerna och många av de är utsedda för svenskar eftersom den gruppen har en dåligt rykte att de super och skiter ner allt. En vännina som jobbade på en sån berättade att det händer ofta att folk är så fulla att de skiter på sig i sängen. Men restaurang folket älskar svenskar på dagen för de är så bakis att de inte vet vad de beställer, de bara beställer. :)

Jag läääängtar tillbax.


Haha skön beskrivning, det kanske låter som det är dit man ska dra ändå.... Om man tar en vecka på beachen men sen vill hyra en bil & dra iväg en vecka finns det nånstans att dra/nåt & se? Typ Natur/Kultur etc eller är det bara beach kultur som gäller?

Sofia4_4
2006-06-01, 06:05
Avståndet mellan Sunny Beach och Golden sands är ca 4 timmar med bil.
På Golden sands är minst 2 gånger dyrare än på Sunny Beach.

Sofia4_4
2006-06-01, 06:19
Haha skön beskrivning, det kanske låter som det är dit man ska dra ändå.... Om man tar en vecka på beachen men sen vill hyra en bil & dra iväg en vecka finns det nånstans att dra/nåt & se? Typ Natur/Kultur etc eller är det bara beach kultur som gäller?

Sunny Beach är ganska mycket bara turist ställe, men om du tar bussen, eller ta en lång promenad (stranden är ca 13 km) längs strander så kommer du till den halvö som man ser från Sunny Beach. Det är Nesebar - en stad som är 6000 år gammal med massa arikitektur bevarad från bysania tiden, som murarna som omringar staden. I staden finns 42 kyrkor av vilka 9 på ytan (de andra ligger under staden och franskmännen erbjöd regeringen en gång massa pengar för att förstöra staden, ta ut alla skatter som finns under och bygga upp det igen, men det fick de inte).
I staden är många av husen gjorda till restauranger med trevligt miljö, hemlagad mat, som är supergott och mycket billigare än i Sunny beach.
Bussen till Nesebar går var 5-te minut och kostar 5 kronor.

Sen finns det också nya delen av Nesebar, där finns det en del affärer, fik och sköna restaruanger med fantastisk mat....För de som inte är rädda från utländsk benämning av mat och vågar tar sig förbi grillad kyckling och pommes, kan jag rekommendera "kavarma" och "ifylld paprika med feta ost" (chuska bjurek). Den sistenämnda är en fetbomb, med det är supergott och det gäller att inte deffa när man kommer dit.
Annars finns det en stor rad små mysiga restauranger precis när man kommer in i Gamla stan (Nessebar) där det finns all sort av variationer på grillad fisk. mums. Där kan man väga och mäta fisk i portioner för de som deffar.

Jag äter faktiskt sällan i Sunny Beach för de kör bara tråkigt turist mat för rädda turister.

Sofia4_4
2006-06-01, 06:31
Lite bilder på min hemsida. Dock vi hyr inte lägenheten nu eftersom vi ska dit.

http://www.geocities.com/avramova4_4/

Mart|n
2006-06-01, 08:32
Nessebar är skit, Kape kaliakra (eller vad det nu heter) är också skit. Golden sands var okej dom första 2-3 dagarna. Det är min resebeskrivning ;)

Mart|n
2006-06-01, 08:36
Det tar väl max 2h med buss från Golden Sands till Nessebar?

sunkan
2006-06-01, 09:14
Det där med mafiabilarna känner jag igen. Vi hyrde en golfbil som vi or omkring i en dag, efter ett tag upptäcker jag att en stor svart WV tourano (heter dem så?) följer efter runt runt runt hela tiden. Man blev ju anigen skrajj då må jag säga. Men helt plötsligt så bara vek den av.:thumbup:

The_RobRoy
2006-06-01, 09:20
En taxichaffis berättade om maffiabossarna som styrde stora delar av bulgarien, när vi satt i taxin kom ett tåg med tre bilar och fetaste bilen va en mercedes amg i miljonklassen, det va då tydligen bossen över oljan.

Sen fann de dom som va bossar över typ hotellen, vad som fick säljas i butikerna osv osv.

mckn
2006-06-01, 10:13
Det var inte du som drack 30tequila shottar å sen ville åka på en sån där tjur som man ska försöka hålla sig kvar på?:bow:

Ja spriten är ju inte dyr...på närmaste supermarket får du 1L inhemsk vodka för 45SEK. Jag fick en fin smäll av några bulgarer jag med, otrevliga som fan är det många som är, dansade lite utför en club (mania) då en kille får för sig att slänga mig ut för trappen. Sagt och gjort så far jag utör trappen men lyckas kravla mig upp å undrar vad som är problemet *poff* så får man en käftsmäll å ska precis slå tillbaka när jag ser att det står SECURITY på jackan, så jag ger mig. Sen kommer min tjejkompis bakom och blir slängd utför trappen hon med å då inser vi att det här var ingen club för oss så vi kilar iväg.


Hehe nej det var inte jag :P

Jag åkte på däng på hotell fenix, tror jag det hette. Jag var påväg upp till rummet och skulle hämta en tröja. Träffa en norrman i hissen som jag stod och snacka lite med och han skulle av vid plan 4 och jag vid plan 6(högst upp). Han hoppar ur hissen hur lungt som helst, men sen när jag ska av vid min vånging så krånglar hissen och jag får hoppa av en våning ner. När jag kliver ur hissen så möts jag av en rak höger mitt på näsan *pang*. Sen blev det lite ruff och helt plötsligt plockar en av dem fram en kniv, jag vart skit skraj då, men då tar dom andra tre och håller fast han med kniven och säger "walk walk".
Så jag sprang trappan upp en våning in på toa och fyllde näsan med papper...ringde två poolare som kom och mötte upp mig sedan var det ut och festa igen.

Jag kommer ihåg de svarta bilarna med tonade rutor. Var typ mercedes bilar vi såg..dom enda nya bilarna i stan.

Sofia4_4
2006-06-01, 11:46
Nessebar är skit, Kape kaliakra (eller vad det nu heter) är också skit. Golden sands var okej dom första 2-3 dagarna. Det är min resebeskrivning ;)

Det beror på hur gammal man är.

Jense
2006-06-01, 11:56
Det beror på hur gammal man är.
martin är 22, hur gammal är du? och varför spelar det någon roll? det är väl snarare mognad och intresse

MissBee
2006-06-01, 11:58
Jag tyckte att Bulgarien var rätt okej.

Härlig strand och trevligt folk. God mat, billig öl, hyfsat bra hotell med en icke fungerade hiss och strömavbrott lite då och då, men det gick.
Klimatet var perfekt. Åkte mitt i Augusti.

Det som var himla tråkigt var alla som skulle försöka pracka på en en massa kopior. Och det var inga bra kopior heller, Riktigt skit.

Så fort man gick utanför hotellet som kom det framspringade en flock småtjejer och tryckte en flyer i handen på en.

Däremot så tycker jag tvärtemot Mart|n Vad det gällre Kaliakra. Riktigt vacker var det.
Men nesebar var nerklotrakt med en massa tråkiga försäljare. De som sålde riktigt hantverk syntes knappt till vilket verkligen var synd.

Mart|n
2006-06-01, 12:53
Jag tyckte att Bulgarien var rätt okej.

Härlig strand och trevligt folk. God mat, billig öl, hyfsat bra hotell med en icke fungerade hiss och strömavbrott lite då och då, men det gick.
Klimatet var perfekt. Åkte mitt i Augusti.

Det som var himla tråkigt var alla som skulle försöka pracka på en en massa kopior. Och det var inga bra kopior heller, Riktigt skit.

Så fort man gick utanför hotellet som kom det framspringade en flock småtjejer och tryckte en flyer i handen på en.

Däremot så tycker jag tvärtemot Mart|n Vad det gällre Kaliakra. Riktigt vacker var det.
Men nesebar var nerklotrakt med en massa tråkiga försäljare. De som sålde riktigt hantverk syntes knappt till vilket verkligen var synd.

:)

Kaliakra: En grushög på en klippa med lite gult gräs och massa stenar. 60 meter ner till vattnet. Annars rätt okej.

Nessebar: Några byggnader att titta på, trevlig utsikt. Annars tråkigt.

Det som var bäst med Golden sands: En restaurang som hade stora grillspett. Och nära till havet.

Annars är det väl ett rätt schysst ställe om man vill ha konstant rännskita.

MissBee
2006-06-01, 13:03
:)

Kaliakra: En grushög på en klippa med lite gult gräs och massa stenar. 60 meter ner till vattnet. Annars rätt okej.

Nessebar: Några byggnader att titta på, trevlig utsikt. Annars tråkigt.

Det som var bäst med Golden sands: En restaurang som hade stora grillspett. Och nära till havet.

Annars är det väl ett rätt schysst ställe om man vill ha konstant rännskita.


Haha. Rännskita hade du väl bara sista 2 dagarna eller?
Kan du svara på SMS:et istället :whipped:

Mart|n
2006-06-01, 13:17
Haha. Rännskita hade du väl bara sista 2 dagarna eller?
Kan du svara på SMS:et istället :whipped:

Från och med dag två så såg Televinken ut som köttfärs i porslinsskålen.

*spy*

Simson
2006-06-01, 13:57
Rätt blandade bud.... OK en mer konkret fråga om Bulgarien. Hur mycket pengar betalade ni för att komma dit (flyg eller flyg+boende) och hur mycket hade ni gjort av med totalt när ni kom hem (flyg+boende+allt annat skit) och hur länge va ni där? 1v 2v?

Destra
2006-06-01, 14:34
Resan plus boende i 2 veckor betalade jag nästan 6000 för.
Brände totalt 4000 därnere. Betydligt mindre än vad jag räknat med.

/Richard

Olof Herlin
2006-06-01, 14:48
Jag var i Sunny Beach för 2 år sen i 14 dagar. Och vilka jävla 14 dagar det var. Asså vi hade sjukt kul och sådär men man hade faktiskt diarré konstant och det enda man kunde äta utan att bli keff var kycklingkebapen, restaurangerna i Sunny Beach var rent snusk och McDonalds på tok för dyrt.

Det gäller att vara inställd på allt detta när man åker. Att kunna ha kul i en snuskig miljö med en massa årstastekare är en konst som bara ett fåtal bemästrar :P

Sofia4_4
2006-06-01, 15:19
martin är 22, hur gammal är du? och varför spelar det någon roll? det är väl snarare mognad och intresse

mognad och intresse är det jag syftade på ;)

Jense
2006-06-01, 15:35
mognad och intresse är det jag syftade på ;)


hör inte alltid ihopa med ålder :)

Sofia4_4
2006-06-01, 15:38
hör inte alltid ihopa med ålder :)

Det tänkte jag inte på, men det stämmer det. :D

michael
2006-06-01, 16:07
Ät INTE kycklingkebaben , åt den på det fräschaste kebabståndet(det vid mcdonalds) sista dan, på dagen vid lunch och fick salmonella, lagom kul att sitta på toan hela flygresan hem med hög feber. Tycker synd om bensinmackarbetarna på mackarna vi stannade till på vägen hem(vilket var varenda en kan jag säga).

Jack Bauer
2006-07-18, 22:06
det enda man kunde äta utan att bli keff var kycklingkebapen, restaurangerna i Sunny Beach var rent snusk och McDonalds på tok för dyrt.

Vad kostar McDonald's-maten i Sunny Beach?

Såg nånstans att Big Mac-indexet ligger på 15 SEK. Är det felaktigt? Annars är ju 15 SEK billigt?

Jet
2006-07-19, 09:29
Sunny Beach är fan hur bra som helst. Billigt, ordning och reda, rent och fint. Att påstå där e skitigt är ren lögn. De använder sig av ett visst folkslag till att hålla rent, dvs de får städa stan på nätterna.

Och att vakterna är gamla brottare är också skitsnack, jag var och sökte jobb på Lazur när jag var där, så jag vet var det var för folk.

På 14dgr såg jag 3st poliser, that´s it. Inga slagsmål, rån och skit. Det där med att få på käften utomlands är ju vanligt, svenska killar som tror det är som hemma, och pang bom så rinner blodet.

Enda negativa var magsjukdom, maten var kanongod, käkade på fina och bra restauranger, men trots det var magen underlig.

hahavaffan
2006-07-19, 09:40
Det där med att alla blir kassa i kistan lär ju inte ha med dålig mat att göra, utan en annan bakterieflora, som vi svenskar och våra magar inte är vana vid.

Allt jag har att säga annars är: AYIA NAPA. ;)

sunkan
2006-07-19, 09:45
Det där med att alla blir kassa i kistan lär ju inte ha med dålig mat att göra, utan en annan bakterieflora, som vi svenskar och våra magar inte är vana vid.

Allt jag har att säga annars är: AYIA NAPA. ;)

Vi var över 20st som åkte från sollefteå å jag hörde aldrig nåt om att nån blev dålig, ingen av mina kompisar (6st) som åkte blev dålig det vet jag iaf.
Det enda jobbiga med maten är att den är välldigt fet överlag. :(

Jack Bauer
2006-07-19, 11:49
Vad säger ni om Sunny Beach vs. Alanya om man ska välja?

sunkan
2006-07-19, 13:39
Vad säger ni om Sunny Beach vs. Alanya om man ska välja?
var dock med familjen i alanya men jag säger sunny beach alla gånger. Är mycket billigare i bulgarien också om jag inte minns fel.

The_RobRoy
2006-07-19, 14:36
Vad säger ni om Sunny Beach vs. Alanya om man ska välja?

Inte vart på så många partyresor, men faktiskt dom två platserna jag varit på. Alanya var jag i år.

Är det en suparresa, säger jag heltklart Sunny Beach, är det lite fest, men även annat, då säger jag Alanya.

Snake
2006-07-21, 15:53
BUMP

Jag drar dit på onsdag. Lär bli ett jävla fylleri i 7 dar, sen hem till Sverige igen på avgiftning *spy*

Finns det något gym där i närheten?

mirrranda
2006-07-21, 16:59
BUMP

Jag drar dit på onsdag. Lär bli ett jävla fylleri i 7 dar, sen hem till Sverige igen på avgiftning *spy*

Finns det något gym där i närheten?

Jag hade gym på mitt hotell. Jag tror de flesta hotell (åtminstonde 4-5 stjärnor) har någon sorts gymanläggning.

hio
2006-07-21, 17:33
Hur länge sträcker sig högsäsongen i Sunny Beach?

Snake
2006-07-21, 17:40
Jag hade gym på mitt hotell. Jag tror de flesta hotell (åtminstonde 4-5 stjärnor) har någon sorts gymanläggning.

Okay, finemang.