handdator

Visa fullständig version : övningar för ändan ?


armbrytarn
2006-05-23, 19:39
har provat knäböj, stelmark och vanlig mark men inget tar på röven =/ hur ska dom utföras och/eller finns de nån annan bättre övning?

Jorgen
2006-05-23, 19:40
Kör utfall och djupa böj och saken är biff.

carloskar
2006-05-23, 19:53
Stelmark = raka mark?

Jag får träningsvärk i röven av raka marklyft. Iof står jag på två (3?) 20 kilos vikter då jag kör, kanske tar bättre då? Idoonoo.

Diggler
2006-05-23, 20:05
Som Jorgen sa. Tänk på att gå så djupt du kan i böjen, och gör gärna den gående varianten på utfall.

mer övningar du kan testa är step-up på bänk med hantlar, side squats med hantlar, raka marklyft (som någon sa, tänk på att kontrahera skinkorna allt vad du orkar när du lyfter)), vanliga marklyft (särskilt varianten där du står upphöjd och lyfter längre är bra), abductormaskin, höftlyft (ligg på golvet hälarna uppe på en bänk, lyft och tryck skrevet mot taket så högt du kan samtidigt som du spänner skinkorna), bellyback, roman chair, pullthroughs, goodmornings, hitlers hund, olika raka benlyft i cable med fotmanschett (bakåt, snett bakåt och åt sidan).

Finns det trappor på/i närheten ditt gym? (INTE trappmaskin) ta hantlar i händerna, ta långa steg (två-tre trappsteg i taget), tar skitbra på röfven (och låren).

Diggler
2006-05-23, 20:23
Är det inte dags för en rövträningsguide snart?

armbrytarn
2006-05-23, 20:56
Är det inte dags för en rövträningsguide snart?
tror de skulle vara djupt uppskattat av en vid skara

Allan
2006-05-23, 21:00
Är det inte dags för en rövträningsguide snart?

Jag betraktar benträningstexterna jag skrivit som det. Vill man träna gluteus finns det INGEN övning som slår fulla knäböj. Sen kan man komplettera med utfall och raka mark, men utan böjen kommer det inte hända något.


allan

Halldin
2006-05-23, 21:00
tror de skulle vara djupt uppskattat av en vid skåra
:)


Skämt åsido, har du verkligen testat djupa böj?

krellik
2006-05-23, 22:11
Ass - To - The - Grass - Baby

.....!!!....

Anonym112
2006-05-23, 22:18
Djupa knäböj.

Kör tungt med en passare.

Lövbiffen
2006-05-23, 22:28
Vill man träna gluteus finns det INGEN övning som slår fulla knäböj. allan

Får väl testa det nästa gång jag är på krogen då;)

armbrytarn
2006-05-24, 10:37
körde utfall igår, de gjorde susen !

Nina L
2006-05-24, 10:51
Jag betraktar benträningstexterna jag skrivit som det. Vill man träna gluteus finns det INGEN övning som slår fulla knäböj. Sen kan man komplettera med utfall och raka mark, men utan böjen kommer det inte hända något.Det funkar inte riktigt för oss som inte vill ha grövre ben.

Lucipha
2006-05-24, 10:54
Utfall djupa böjjar och boxsquats

Sheogorath
2006-05-24, 11:21
Person 1: "Ey! Jag kör hockeyböjar och den enda som växer på mig är rumpan! Låren vägrar växa!"

Kollo säger: Kör djupa böj för helvete din djävla tönt!

Person 2: "Ey! Min röv vägrar växa och jag vill ha mer massa på gluteus!"

Kollo säger: Kör djupa böj för helvete din djävla tönt!

Intressant det där.

bubbe
2006-05-24, 11:29
Person 1: "Ey! Jag kör hockeyböjar och den enda som växer på mig är rumpan! Låren vägrar växa!"

Kollo säger: Kör djupa böj för helvete din djävla tönt!

Person 2: "Ey! Min röv vägrar växa och jag vill ha mer massa på gluteus!"

Kollo säger: Kör djupa böj för helvete din djävla tönt!

Intressant det där.

Slutsats, knäböj är bra för nedre halvan på din kropp eller?

Sheogorath
2006-05-24, 11:32
Slutsats, knäböj är bra för nedre halvan på din kropp eller?

Det är väl dit jag skulle vilja sträcka mig, ja. Men när det ordineras djupa böj till folk som vill förändra förhållandet mellan lår/röv oavsett i vilken riktning förändringen är avsedd att ske så blir i alla fall jag lite skeptisk och undrar om folk faktiskt har koll på vad som sätts i print eller om de bara upprepar ett hardcore-mantra.

bubbe
2006-05-24, 11:41
Det är väl dit jag skulle vilja sträcka mig, ja. Men när det ordineras djupa böj till folk som vill förändra förhållandet mellan lår/röv oavsett i vilken riktning förändringen är avsedd att ske så blir i alla fall jag lite skeptisk och undrar om folk faktiskt har koll på vad som sätts i print eller om de bara upprepar ett hardcore-mantra.

precis så ja, fast i gemen har väl folk rätt kassa nedre kroppsdelar? Så en sorts invand replik, kör böj ftw.

Sheogorath
2006-05-24, 11:41
Benpress/hacksquat med fötterna högt upp/långt ut på fotplattan samt utfallssteg är rumpövningar för mig.

petersson
2006-05-24, 12:14
Person 1: "Ey! Jag kör hockeyböjar och den enda som växer på mig är rumpan! Låren vägrar växa!"

Kollo säger: Kör djupa böj för helvete din djävla tönt!

Person 2: "Ey! Min röv vägrar växa och jag vill ha mer massa på gluteus!"

Kollo säger: Kör djupa böj för helvete din djävla tönt!

Intressant det där.

Slutsatsen man kan dra av det där är väl att person 1 inbillar sig att baken växer pga hockyböjarna.

Diggler
2006-05-24, 12:29
Det är väl dit jag skulle vilja sträcka mig, ja. Men när det ordineras djupa böj till folk som vill förändra förhållandet mellan lår/röv oavsett i vilken riktning förändringen är avsedd att ske så blir i alla fall jag lite skeptisk och undrar om folk faktiskt har koll på vad som sätts i print eller om de bara upprepar ett hardcore-mantra.

Huvudet på spiken där Sheogorath.

Daniel_S
2006-05-24, 18:10
Det är väl dit jag skulle vilja sträcka mig, ja. Men när det ordineras djupa böj till folk som vill förändra förhållandet mellan lår/röv oavsett i vilken riktning förändringen är avsedd att ske så blir i alla fall jag lite skeptisk och undrar om folk faktiskt har koll på vad som sätts i print eller om de bara upprepar ett hardcore-mantra.

Ähh, ändamålet helgar medlen. I de FLESTA fall så ställs frågan av personer som faktiskt har nytta av djupa böj, oavsett vilketdera problemen de har, eller i värsta fall överdriver/inbillar sig. Om frågan gäller förhållandet ben/röv så hjälper antingen djupa böj eller cardio. Min uppfattning är att i de flesta fall handlar det om orimliga förväntningar (spästigt J.Lo ass och tändsticksben/ tight stjärt och monsterben) eller icke noterbara problem (för andra än den som frågar).

Detta är vad jag anser generellt, inte i det här specifika fallet.

Mattias Hallberg
2006-05-24, 20:34
Person 1: "Ey! Jag kör hockeyböjar och den enda som växer på mig är rumpan! Låren vägrar växa!"

Kollo säger: Kör djupa böj för helvete din djävla tönt!

Person 2: "Ey! Min röv vägrar växa och jag vill ha mer massa på gluteus!"

Kollo säger: Kör djupa böj för helvete din djävla tönt!

Intressant det där.

Vilket helt enkelt betyder att du ska köra djupa böj, oavsett vad du vill bygga. Ät, sov och böj. Bra recept för att bygga... :hbang:

lauria
2006-05-24, 20:40
Kör utfall och djupa böj och saken är biff.
Jepp....Helst tunga!!*flex*

melancoolio
2006-05-24, 21:08
Min röv växte väldigt mycket av tunga benpressar!

När jag börjat köra djupa knäböj så har benen börjat växa ikapp. Det verkar som att just röven inte måste växa av just knäböj. Prova benpressar det funkade för mig iaf. *kissass*