handdator

Visa fullständig version : Nån här som jobbar på SL - akut hjälp! LÄS!


Pez
2006-05-23, 10:21
Är det någon på Kollo som jobbar/har bekant som jobbar på SL med nån slags insyn/auktoritet/whatever när det kommer till hittegods eller kan organisationen så PMA MIG ASAP!

En polare på affärsresa har loosat sin filofax på en buss som utgår från nacka-området, bussnr, tid etc är helt klart men den slutgiltiga destinationen i telefonkedjan är en tant som inte förstår vad service är.
Han ska flyga tillbaka till england om 4 timmar och pass, pengar etc är i nämnda filofax. Klantigt må vara - men nu är det som det är och det här är långsökt men jag frågar ändå. ALLT som kan vara till hjälp är av intresse.

mathor
2006-05-23, 10:24
Jag vet inte om det hjälper, men en vän glömde laddaren till sin laptop på tunnelbanan, ringde in och fick komma och hämta ut den några dagar senare. Han stötte inte på några problem alls, förutom att det kostade 30 kronor. Ring och skrik.

Pez
2006-05-23, 10:29
Jag vet inte om det hjälper, men en vän glömde laddaren till sin laptop på tunnelbanan, ringde in och fick komma och hämta ut den några dagar senare. Han stötte inte på några problem alls, förutom att det kostade 30 kronor. Ring och skrik.
Problemet nu är att dom hela tiden försöker hänvisa till att man ska återkomma imorgon alt. om några dar - killen har ingen identifikationshandling utöver passet och kan därmed inte plocka ut prov. pass heller. Jag VET att det går att komma i kontakt med föraren för den aktuella bussen och få fatt i grejerna snabbare än så om man har infon på buss/tid etc MEN det kräver att nån fattar galoppen på kundtjänsten och anstränger sig lite. Därför vill jag ha fatt i nån som jobbar på SL, de blir garanterat mer benägna att hjälpa till när det handlar om en av deras kollegor som ber om hjälp.

Tro mig, ringa och tjata är det som tagit mig såpass långt som till "sur tant som behagade gå på lunch 10.46".

Mental
2006-05-23, 10:31
Problemet nu är att dom hela tiden försöker hänvisa till att man ska återkomma imorgon alt. om några dar - killen har ingen identifikationshandling utöver passet och kan därmed inte plocka ut prov. pass heller. Jag VET att det går att komma i kontakt med föraren för den aktuella bussen och få fatt i grejerna snabbare än så om man har infon på buss/tid etc MEN det kräver att nån fattar galoppen på kundtjänsten och anstränger sig lite. Därför vill jag ha fatt i nån som jobbar på SL, de blir garanterat mer benägna att hjälpa till när det handlar om en av deras kollegor som ber om hjälp.

Tro mig, ringa och tjata är det som tagit mig såpass långt som till "sur tant som behagade gå på lunch 10.46".

Testat klassikern, ring till kundtjänst, be att få tala med personens chef, förklara, utan att vara otrevlig, problemet för chefen, det mesta brukar gå att ordna då.

I alla fall på alla tidigare callcenters jag jobbat på :D
Problemet är att den vanlige killen i luren har för lite befogenheter och för höga krav. man måste nå högre upp.

Pellefant
2006-05-23, 10:41
Har ingen större insyn, men...

Försök få numret till "trafikledningen"(det är de som man hör prata med chaufförerna),

Annars, ring direkt till berört SL-garage.

Du kan få numren på 08-6001000 (Har gått för mig iallafall till garage). Får du det inte, ring några gånger till. (man får prata med olika personer hela tiden).

Ta inte "hittegods" i telefon-valet, ta istället "2", så får du prata med nån trevligare kanske.

Pez
2006-05-23, 11:01
Ta inte "hittegods" i telefon-valet, ta istället "2", så får du prata med nån trevligare kanske.
Det lärde jag mig den hårda vägen... men "fn har vi 15 minuters kötid eller mer - var god återkom vid ett senare tillfälle" i 2 timmars tid ger fan inte så mycket.... GAHHHH!!!!!! :furious: :D

HellCat
2006-05-23, 14:44
hur går/gick det?

Yes
2006-05-23, 14:52
Prova SL-koncernens växelnr: 08-686 16 00

Testa sen Pellefants förslag - fråga efter chefen till trafikledningen och försklara sedan problemet. Självklart säger du också att du desperat försökt ordna det här genom att ringa till "hittegods" och berört bussgarage, men att du inte fått någon hjälp. Med lite tur förstår säkert chefen situationen och hjälper dig.

Pez
2006-05-23, 21:45
Allt löste sig, fick lov att pila iväg för att möta upp honom då han inte hade en spänn på sig.. för att göra en lång historia kort - efter en hel jävla massa kontakter med olika SL-instanser osv gav vi upp iden om att någonsin se den där filofaxen igen och gick igenom alternativa lösningar. En chansning gick hem och Arlandapolisen hade hans passfoto i sin databas - vilket resulterade i att han tack vare en otroligt hjälpsam poliskonstapel kunde få ett provisoriskt pass a 980 pix och fara hem till sin familj med sin från början tänkta flight (tacka gud för e-tickets). Slutet gott, allting gott. :)

Herkulez
2006-05-23, 21:49
kul att det löste sig

Mental
2006-05-23, 21:50
Härligt!

Jarod
2006-05-23, 21:50
Dick?

Pepparkakssmurfen
2006-05-23, 21:54
Dick?


:em:

Herkulez
2006-05-23, 21:54
Dick?
haha just ja Dick, han som spelade Gangsterhood med oss va?

Pez
2006-05-23, 22:07
Jao.