handdator

Visa fullständig version : Nya KCG II .. Undringar


Ekonom
2006-05-23, 09:35
Jag har lite svårt att få ihop det... "Gamla" KCG kostade ca 400 och ca på 270g. Nya kostar 420 (ord) och är på 190 g. altså om nya kcg skulle komma i samma storlek som gamla, så skulle den kosta ca 590 spänn!! Snacka prislyft.

Men det är ju inga problem om den är drygare. Förut stod det 2-3 tsk. Nu står det 2 tsk. altså kan man minska dosen med 30 % och då är helt plötsligt nya kcg i samma prisklass som gamla.

Men nu har ni ju utökat mängden Beta-alanin om jag inte missminner mig, vilket innebär att keatinmängden per viktenhet måste minska rätt mycket om man dessutom ska dosera mindre än innan blir det ju följdaktligen väldigt lite kreatin per servering, det ska ju iof. inte göra nåt då det räcker med 2-3g kra-alkalyn för att få effekt

..men det var ju kapslar, nu är ju KCG II i pulver, och det skrev ju lasse själv inte va bra, då måste man ju höja doseringen av alkalynet för att få samma effekt...

Altså får jag inte ihop att 2 tsk skulle räcka eftersom fairing själva understryker att krealkalyn i pulverform inte är samma grej som densamma i kapslar.

Räcker det med 2 teskedar, och hur länge räcker då en burk?

Jay-Z
2006-05-23, 09:43
Lite monohydrat, bikarbonat, glutamin och beta-alanin mixat i en burk så har du KCG2?

Fairing
2006-05-23, 10:13
Jag har lite svårt att få ihop det... "Gamla" KCG kostade ca 400 och ca på 270g. Nya kostar 420 (ord) och är på 190 g. altså om nya kcg skulle komma i samma storlek som gamla, så skulle den kosta ca 590 spänn!! Snacka prislyft.

Men det är ju inga problem om den är drygare. Förut stod det 2-3 tsk. Nu står det 2 tsk. altså kan man minska dosen med 30 % och då är helt plötsligt nya kcg i samma prisklass som gamla.

Men nu har ni ju utökat mängden Beta-alanin om jag inte missminner mig, vilket innebär att keatinmängden per viktenhet måste minska rätt mycket om man dessutom ska dosera mindre än innan blir det ju följdaktligen väldigt lite kreatin per servering, det ska ju iof. inte göra nåt då det räcker med 2-3g kra-alkalyn för att få effekt

..men det var ju kapslar, nu är ju KCG II i pulver, och det skrev ju lasse själv inte va bra, då måste man ju höja doseringen av alkalynet för att få samma effekt...

Altså får jag inte ihop att 2 tsk skulle räcka eftersom fairing själva understryker att krealkalyn i pulverform inte är samma grej som densamma i kapslar.

Räcker det med 2 teskedar, och hur länge räcker då en burk?

Nya KCG ger ca.4g Kre Alkalyn per servering och visst är det sämre med pulver än kapslar effektmässigt.

Om man tittar på dom som säljer Kre Alkalyn i pulver form så brukar dom ange 1/3 tsk som dosering vilket är för litet.

Gamla KCG doserade många upp till 5-6tsk för bästa effekt men på nya så klarar du dig lätt på 2 max 3tsk. En burk räcker till ca. 27 serveringar
om du tar 2tsk

Tänkvärt är att vissa har klarat sig på 1tsk och då räcker burken till 54 serveringar:)

/Lasse

Fairing
2006-05-23, 10:13
Jag har lite svårt att få ihop det... "Gamla" KCG kostade ca 400 och ca på 270g. Nya kostar 420 (ord) och är på 190 g. altså om nya kcg skulle komma i samma storlek som gamla, så skulle den kosta ca 590 spänn!! Snacka prislyft.

Men det är ju inga problem om den är drygare. Förut stod det 2-3 tsk. Nu står det 2 tsk. altså kan man minska dosen med 30 % och då är helt plötsligt nya kcg i samma prisklass som gamla.

Men nu har ni ju utökat mängden Beta-alanin om jag inte missminner mig, vilket innebär att keatinmängden per viktenhet måste minska rätt mycket om man dessutom ska dosera mindre än innan blir det ju följdaktligen väldigt lite kreatin per servering, det ska ju iof. inte göra nåt då det räcker med 2-3g kra-alkalyn för att få effekt

..men det var ju kapslar, nu är ju KCG II i pulver, och det skrev ju lasse själv inte va bra, då måste man ju höja doseringen av alkalynet för att få samma effekt...

Altså får jag inte ihop att 2 tsk skulle räcka eftersom fairing själva understryker att krealkalyn i pulverform inte är samma grej som densamma i kapslar.

Räcker det med 2 teskedar, och hur länge räcker då en burk?

Riktpris på gamla KCG var 480:- och nya 449:-

/Lasse

Ekonom
2006-05-23, 12:50
Då är det alltså 3 gram glutamin och beta-alanin per portion. Ni hade ju ökat mängden beta-alanin i kcg II, hur mycket var det per dos i I:an då??

Men ni menar att 2tsk av KCGII ger bättre resultat än 3 tsk KCG I ???

Fairing
2006-05-23, 13:16
Då är det alltså 3 gram glutamin och beta-alanin per portion. Ni hade ju ökat mängden beta-alanin i kcg II, hur mycket var det per dos i I:an då??

Men ni menar att 2tsk av KCGII ger bättre resultat än 3 tsk KCG I ???

Recept lämnar vi inte ut på en patenterad produkt;)

Jag menar att 2-3tsk KCG 2 ger samma effekt som 5-6tsk av gamla KCG.
Högre effekt med mindre mängd pulver.

Ant
2006-05-23, 14:20
Recept lämnar vi inte ut på en patenterad produkt;)

Jag menar att 2-3tsk KCG 2 ger samma effekt som 5-6tsk av gamla KCG.
Högre effekt med mindre mängd pulver.


Hehe, är den patenterad kan du väl lämna ut receptet? Skulle det inte vara patenterat så är det en annan sak, eller hur?

Fairing
2006-05-23, 14:26
Hehe, är den patenterad kan du väl lämna ut receptet? Skulle det inte vara patenterat så är det en annan sak, eller hur?

Vill inte ha några källarföretag som sitter och blandar KCG.I patentet framgår inga mängder av några råvaror:)

Ant
2006-05-23, 15:47
Vill inte ha några källarföretag som sitter och blandar KCG.I patentet framgår inga mängder av några råvaror:)


Jo förstår hur du tänker, det lät lite lustigt bara!

Fartman
2006-05-23, 15:58
Vill inte ha några källarföretag som sitter och blandar KCG.I patentet framgår inga mängder av några råvaror:)

Eller varför inte bara några Kolozzeum-geeks som vill komma undan billigare ;)