handdator

Visa fullständig version : Nedre magen underutvecklad...


Skrollovicz
2006-05-22, 15:32
"Det går inte träna nedre mage" osv osv... Don´t give me that shit! jag har bara 4 rutor när jag borde ha 6 st. De nedersta finns knappt, de syns inte! Så hur ska jag göra för att bli starkare i nedre delen av magen?

Otto GROV
2006-05-22, 15:34
genetisk,
men de kommer se anorlunda ut vid lägre fett-procent å mer muskler.

Skrollovicz
2006-05-22, 15:46
genetisk,
men de kommer se anorlunda ut vid lägre fett-procent å mer muskler.
Ja mer muskler? men det går ju inte träna nedre mage säger folk ju?

Kurash
2006-05-22, 15:46
Som jag förstått så har inte alla lika många rutor. Vissa har 4, vissa har tillomed 8. Själv har jag 3 och en halv. Det handlar väl som sagt om fettprocenten och nån slags sena som går tvärs över magen och skapar rutorna.

jwzrd
2006-05-22, 15:48
Ja mer muskler? men det går ju inte träna nedre mage säger folk ju?

Nej så säger folk inte. Folk säger: du kan inte träna nedre delen av magen SPECIFIKT. Tränar du raka bukmusklerna så gör du det.

sweet_sunny_south
2006-05-23, 22:20
anledningen till att det inte går att endast träna nedre delen av magen är väl för att rectus abdominis fibrer går vertikalt?

adis
2006-05-23, 23:07
Nej så säger folk inte. Folk säger: du kan inte träna nedre delen av magen SPECIFIKT. Tränar du raka bukmusklerna så gör du det.

:laugh: Så jävla kul!

MrBoris
2006-05-26, 15:28
ett tips, se till att bli starkare genom att köra tungt o öka vikten. då kommer även de "nedre" rutorna att synas bättre efterhand. Jag hade precis som dig bara "fyra" rutor men kände två pyttesmå under späcket.. nu 2år senare med åtskilliga pass av tung magträning har även de pyttesmå växt till sig och ett rejält "sex"pack börjar träda fram :D :whipped:

Jorgen
2006-05-26, 15:39
Det är tvärgående senstråk som bildar rutorna, hur många rutor man har beror på hur dom ligger och det är inget som man kan ändra på med träning.

o.z.z
2006-05-26, 16:17
"Det går inte träna nedre mage" osv osv... Don´t give me that shit! jag har bara 4 rutor när jag borde ha 6 st. De nedersta finns knappt, de syns inte! Så hur ska jag göra för att bli starkare i nedre delen av magen?
[
http://www.shapefit.com/abs-exercises-bent-knee-hip-raises.html

Jorgen
2006-05-26, 16:21
Nej, man kan inte träna den nedre delen av magen specifikt. Oavsett vad ast eller någon annan sida säger.

aliquis
2006-05-26, 16:22
Klart du kan träna nedre delen av magen men inte specifikt nedre delen, utan det blir att du tränar magen, och med mindre fläsk på den så kommer även de nedre rutorna komma fram.