handdator

Visa fullständig version : Större bröst!


theden
2002-12-04, 20:52
Hej aölihopa! jag tränar 5 ggr i veckan:

mån: rygg, biceps
Tis: bröst, triceps
Ons: axlar
Tor: ben
Fre: mage , underarmar


nu ere så att jag vill få större bröst kan jag lägga in ett till bröstpass på fredagen? kan man köra bröst 2 ggr i veckann för att den ska öka i volym eller ska man helst bara göra det en gång i veckan!

tacksam för svar // The Den

Matti
2002-12-04, 21:07
nu ere så att jag vill få större bröst kan jag lägga in ett till bröstpass på fredagen?
Ja.

kan man köra bröst 2 ggr i veckann för att den ska öka i volym
Absolut.

/ Matti - fåordig idag.

mangs
2002-12-04, 21:11
Tjena Theden,

Om jag vill prioritera bröst tycker jag om att köra det ensamt på en dag och sedan vila och äta ordentligt dagen före och efter. Detta brukar funka för de muskelgrupper som jag för tillfället vill prioritera. Den återhämtar sig snabbar och dessutom är det enklare att fokusera på enbart en muskelgrupp just det passet.

Jag skulle gör om schemat från:

mån: rygg, biceps
Tis: bröst, triceps
Ons: axlar
Tor: ben
Fre: mage , underarmar

till:
mån: bröst
Tis: vila
Ons: rygg,biceps, underarmar
Tor: áxlar,triceps,mage
Fre: ben,vader
Ev,
Kan man flytta fram veckan två sista pass en dag om man kan/vill träna på lördagen.


Vill du köra bröst två gånger i veckan så hade jag skippat att träna armar varannan vecka och kört bröst två gånger den veckan. På så sätt kör du igenom brösten 3 ggr på två veckor.

theden
2002-12-04, 21:19
men jag tror att man kan köra som jag la upp det eftersom jag kör underarmar ganska snabbt och mage oxå... och eftersom det är en fredag så vilar jag ju lrdag och söndag... eller?

Valrossen
2002-12-04, 21:36
Originally posted by theden
men jag tror att man kan köra som jag la upp det eftersom jag kör underarmar ganska snabbt och mage oxå... och eftersom det är en fredag så vilar jag ju lrdag och söndag... eller?

Stor risk för överträning efetrssom du belastar axlarna i princip varenda dag..

Magns program såg bra ut.. det hät kan också funka.

Dag1: Bröst
Dag2: Vila
Dag3: Rygg/Biceps/underarmar
Dag4: Vila
Dag5: Axlar/Triceps/mage
Dag6: Ben, Vader
Dag7:Vila

MVH
Jimmy

mangs
2002-12-05, 09:25
Valrossen:

Tycker ditt schema ser bra ut. det påminner rätt mycket om mitt förslag, faktum är att det är detsamma som mitt andra förslag.;)
Ev,
Kan man flytta fram veckan två sista pass en dag om man kan/vill träna på lördagen.

Nåja, jag tror att detta skulle fungera bättre än att köra bröst 2 ggr i veckan men alla är vi olika. Jag skulle bli övertränad av att köra 5-6 pass i veckan. Du kan ju prova själv med lite olika upplägg och se vad som passar dig bäst.

Lord_X
2002-12-05, 10:16
Jag tycker att du ska minska ner på antalet träningsdagar, så att din kropp får vila helt mer, vilket är väldigt viktigt för att kunna bygga bra, om man är ren. Du behöver inte köra så mycket heller, det räcker gott med en basövning och, om du så vill, en isolationsövning för varje muskelgrupp, 2-3 set/övning.
Förslagsvis förljande upplägg...

Må: Bröst, Axlar, Triceps
Ti: Vila
Ons: Rygg, Biceps, Underarmar
To: Vila
Fre: Ben, Vader
Lö: Vila
Sö: Vila

Jag vet ju inte vad du brukar göra på helgerna och det bryr jag mig inte om heller, men jag säger bara det att om du sköter dig väl då med, med kost och sömn och inte super (alltför mycket) så kan det funka bättre att träna benen på Måndagen då kroppen fått fler vilodagar.
Magträning varannat pass.
Konditionsträning kan du lägga in när du vill 2-3 dagar/vecka.

Grahn
2002-12-05, 10:19
Håller i princip med Lord_x...att träna bröst ännu en gång gör dem antagligen inte större.

The Dwag
2002-12-05, 14:20
Hur gör vi som vill bli större över allt då :confused:

mangs
2002-12-05, 15:24
Viloveckor + MCDonalds!:thumbup: ;)

GhostFace
2002-12-05, 19:07
Originally posted by The Dwag
Hur gör vi som vill bli större över allt då :confused:


Vi får väl inse våra begränsningar nånstans hörru :D


Större vill alltid bli större.
Kan man få nog? Blir det 'bra' nån gång? Blir man verkligen nöjd nån gång?
Strävan efter det yttersta, be all that you can be gäller fortfarande...:oh :D