handdator

Visa fullständig version : Bänk-VM!! Budapest, 24-28 maj!


Nitrometan
2006-05-22, 14:34
Tänkte mest säga att jag håller tummarna för Finnpower!

Synd att man inte kan vara på plats. Hoppas att Ungrarna inte "fuskar till det" som de brukar göra.

FinnPower
2006-05-22, 20:43
Tack!!

Det blir en hård kamp igen, få se hur det går...
Laszlo Meszaros (har bränt en gång) och Bela Kathi tävlar inte i IPF igen, de bytte till WPC. Men bl.a. Onozo (som också bränt en gång) ska lyfta.

Som jag ser det står det mellan mig, Fredrik, Midote och kanske även Shabanov och Gillespie i plussen. Alla dessa lyftare kan lyfta över 340 vilket kommer att krävas.

Jense
2006-05-22, 20:58
Tack!!

Det blir en hård kamp igen, få se hur det går...
Laszlo Meszaros (har bränt en gång) och Bela Kathi tävlar inte i IPF igen, de bytte till WPC. Men bl.a. Onozo (som också bränt en gång) ska lyfta.

Som jag ser det står det mellan mig, Fredrik, Midote och kanske även Shabanov och Gillespie i plussen. Alla dessa lyftare kan lyfta över 340 vilket kommer att krävas.
kommer bli en riktigt fin tävling!

inte johnny med? eller han har inte riktigt den kapaciteten?

Lillgrabben
2006-05-22, 22:52
kommer bli en riktigt fin tävling!

inte johnny med? eller han har inte riktigt den kapaciteten?


Johnny har väl gjort 327,5 som bäst hittills tror jag, men inte i år. Har för mig att VM-kvalet är 320 kg i + 125 i år.... Huga vilka vikter.*screwy*

Jense
2006-05-23, 05:17
Johnny har väl gjort 327,5 som bäst hittills tror jag, men inte i år. Har för mig att VM-kvalet är 320 kg i + 125 i år.... Huga vilka vikter.*screwy*


ja fyfan vilka krav:D

FinnPower
2006-05-23, 14:24
Anmälningslistan:
http://results.powerlifting.org/?eventid=2006HUN1

sweetkarolina
2006-05-23, 21:52
jag håller nog tummarna för svensson men hoppas det går bra för kenta med. vilken dag tävlar ni?

lycka till!

Nitrometan
2006-05-24, 12:45
vilken dag tävlar ni?

lycka till!
Jag gissar på söndag.

sweetkarolina
2006-05-24, 17:00
Jag gissar på söndag.


du gissade fel :smash: :D

nu har anmälningslistan uppdaterats med dagarna, så imorgon leker Anna Olsson som tar guld (ohotad) och försöker på VR i fjärde, Anna-maria som har klar medaljchans och jag undrar om inte hon tar sig ner i 52.an och tar ett silver. Amit Selberg har en tät klass men jag tror han hamnar på 4-5plats något kg efter bronset, och till slut Chrille Hedman som jag redan lovat att han tar brons så det står jag vid.


på fredag ser vi Fredrik Jäder som helt klart tar medalj, men valören är svår att säga, vore kul om han fick guldet. Därefter Mikael Jaldefors som jag hoppas han till slut får ett resultat (urbommad VM förra året, urbommad vet-VM i år) placeringen blir runt 5-8 plats. Per Nilsson har jag hört rykten om att han är i bra form så han kanske kan överaska med ett brons om allt går vägen.

sen på lördagen leker de tunga elefanterna. Sandra Lönn tar guld, efter en HÅRD kamp med amerikanskan. Hirvis vinner om han får till det, vilket jag tror han gör :) Svensson vinner men det blir en tuff kamp, Midote lär bomma ut sig och mellan Kenta och Svensson lär det va jämnt. Hmm, Wahlquist är lite svårare men jag tror han hamnar strax utanför pallen, 4-6 plats. Är jävligt tätt den klassen.

Det är min tippning iaf :D

oggen
2006-05-24, 21:18
125+ blir en mycket tuff klass tror nog Kenta tar hem det. Anna Olsson är solklar vinnare i 56:an prata med henne i veckan och hon är i en grym form.. Blir nog ett världsrekord där.

Lillgrabben
2006-05-25, 00:12
Min tipsrad:

klass 67,5

Amit kommer mellan plats 4-7, finns många otroligt grymma bänkare i den klassen i världen. Skulle inte alls förvåna mig om topp 4 gör över 215 kg....

klass 90 kg

Jäder kommer 2.a - 3.a

klass 110

Per Nilsson hamnar på en 3.e plats ifall han går in på rätt vikt & har domarna med sig

klass 125

Hirvonen kan mycket väl vinna, men jag tror på topp 3 ifall han får till det. Usas Horace Lane kan säkert göra ngt bra om han är anmäld.

+ 125

Här är det hårfint mellan Kenta & Svensson, men jag tror nästan att Kentas rutin ger honom övertaget & han slutar med ett nytt WR

Ifall Johnny får till det kan han göra mkt bra vikter, på em förra året gjorde han väl 327,5 kg vilket borde räcka till topp 4. Här kan Bill Gillespie vara en dark horse & ta hem segern ifall han har vettig matchning & inte provar på WR istället för att försöka ta hem segern med ngt vettigt resultat....

Damerna har jag inte så stor aning om, men Anna Olsson är nog självskriven som vinnare av klass 56 kg! Hon är en otroligt bra bänkpressare som skulle vinna även herrklassen på svenska bänkpressm..:)

sweetkarolina
2006-05-25, 15:11
anna har vunnit fick jag veta nyss.

Fantomen
2006-05-25, 15:29
Haha..otippat;)

Jense
2006-05-25, 15:29
anna har vunnit fick jag veta nyss.


brutalt!

sweetkarolina
2006-05-25, 18:15
fan vad segt det går att få veta resultat.
anna vann på 135, och tröck 140 för världsrekord men fick det underkänt.

amit blev femma på 195

sweetkarolina
2006-05-25, 19:18
allright. borlänge vet att va bäst när det gäller, 207,5 kg (pers) och en fjärdeplats för christian hedman :)

Nitrometan
2006-05-26, 11:13
Sivokon gjorde 237,5 kg i 67,5:an. Jävlar vad massivt.

Herrarnas resultat
http://www.powerlifting-ipf.com/worlds/worbench06/m_01.htm

Damernas resultat
http://www.powerlifting-ipf.com/worlds/worbench06/w_01.htm

Nitrometan
2006-05-26, 11:16
Kodama gjorde 257,5 i 75:an och vann.

Markus Schick höjde sig en bit till 240 och tog silvret.

Men varför gäller IPF:s regel om att inte tävla mot avstängda lyftare eller i andra förbund inte för alla? Det är ju knappast nån hemlighet att den lille dvärgen har lyft i WPO. Även om regeln känns dum, varför ska den bara gälla vissa?

sweetkarolina
2006-05-26, 11:20
Men varför gäller IPF:s regel om att inte tävla mot avstängda lyftare eller i andra förbund inte för alla? Det är ju knappast nån hemlighet att den lille dvärgen har lyft i WPO. Även om regeln känns dum, varför ska den bara gälla vissa?

är inte det SSF's regel?

Doctor Snuggles
2006-05-26, 13:04
Kodama gjorde 257,5 i 75:an och vann.

Markus Schick höjde sig en bit till 240 och tog silvret.

Men varför gäller IPF:s regel om att inte tävla mot avstängda lyftare eller i andra förbund inte för alla? Det är ju knappast nån hemlighet att den lille dvärgen har lyft i WPO. Även om regeln känns dum, varför ska den bara gälla vissa?

Trist att Kodama inte prövade på världsrekordet igen... han har ju som mål att klara 300. :)

Hur blir det med Siders då... han tävlade väl mot avstängda lyftare i NERB (eller iaf mot aktiva i andra förbund, hur det nu är med den där regeln)?

z_bumbi
2006-05-26, 14:31
Hur blir det med Siders då... han tävlade väl mot avstängda lyftare i NERB (eller iaf mot aktiva i andra förbund, hur det nu är med den där regeln)?

Han har fått en varning av någon typ, det har väl inte gått genom alla kvarnar ännu så ingen vet riktigt vad slutresultatet blir. De plockade bort Ed Coan som domarna i just hans omgång bara för att han inte skulle åka dit på att en av domarna är avstängd från IPF i alla fall.

Nitrometan
2006-05-26, 16:19
Men Wade Hooper har tävlat på flera tävlingar (bl.a. WPO) mot avstängda lyftare.

Brian Siders har varit med på Mountaineer Cup...

Regeln gäller uppenbarligen inte alla.

sweetkarolina
2006-05-26, 17:35
Trist att Kodama inte prövade på världsrekordet igen... han har ju som mål att klara 300. :)



han hade inte så mycket chans att försöka ens.

sweetkarolina
2006-05-27, 12:03
känns som min tippning var rätt okej ändå. :D

igår så bommade dessvärre fredrik jäder ur sig.
mikael jaldefors fick till slut ett godkänt lyft 242,5 kg som gav honom en sjätteplats.

per nilsson bjöd på en hel del spänning genom att först i sista lyftet klara 277,5 kg som räckte till ett brons. lite plåster på såren från förra vm kanske..

Fantomen
2006-05-27, 15:32
Svensson fick "bara" brons! Kenta - silver på 342,5 och vann gjorde rysslands Victor Shabanov med 345kg. Samma vikt tryckte Svensson 2 ggr, men tyvärr 2-1 rött i båda. En lampa ifrån ett vm guld med andra ord (han vägde mindre). Synd för Svensson då han verkade va i riktigt bra form, men det är bara att komma igen. Whalqvist bomma ut sig efter 2 missar på 320 och en miss på 337,5! Midote vann -125 på nya världrekordet 322,5 kg efter några tveksamma lyft. Som vanligt när Midote lyfter med andra ord. För medalj i klassen krävdes det hela 310kg, förra året vann man på 297,5:confused:

Vet inte hur det har gått för Sandra Lönn, men hur som helst tycker jag Sverige har gjort ett godkänt vm, bra jobbat!

sweetkarolina
2006-05-27, 17:37
Svensson fick "bara" brons! Kenta - silver på 342,5 och vann gjorde rysslands Victor Shabanov med 345kg. Samma vikt tryckte Svensson 2 ggr, men tyvärr 2-1 rött i båda. En lampa ifrån ett vm guld med andra ord (han vägde mindre). Synd för Svensson då han verkade va i riktigt bra form, men det är bara att komma igen. Whalqvist bomma ut sig efter 2 missar på 320 och en miss på 337,5! Midote vann -125 på nya världrekordet 322,5 kg efter några tveksamma lyft. Som vanligt när Midote lyfter med andra ord. För medalj i klassen krävdes det hela 310kg, förra året vann man på 297,5:confused:

Vet inte hur det har gått för Sandra Lönn, men hur som helst tycker jag Sverige har gjort ett godkänt vm, bra jobbat!


sandra och hirvis bommade tyvärr ut sig.. *cry*

Nitrometan
2006-05-27, 19:24
Debbie Ferrell vann damernas 90+ på 190.5 kg (VR) och försökte på 195.