handdator

Visa fullständig version : Livet leker!


emmphiil
2006-05-22, 09:10
Måste få skriva av mig och berätta om hur bra mitt liv är just nu, svårt att hålla allt inom mig :).
Efter att ha läst tre terminer på komvux, läst om hela gymnasiet, når jag förhoppningsvis mina 20,0. Jag har precis förlovat mig med flickan i mitt liv. Den 9:e juni åker jag till tyskland för att se sex VM-matcher (förhoppningsvis spelar Sverige samtliga). Lagom till hemkomsten är troligtvis nya lägenheten renoverad och inflyttningsklar. Till råga på allt har jag för första sommaren sedan 2002 fått jobb sista månaden som är kvar av lovet.

Ja livet leker som sagt... om någon annan har något positivt att tillägga om sina liv är det välkommet att skriva i tråden!

Fettecke
2006-05-22, 09:15
Ja livet leker som sagt... om någon annan har något positivt att tillägga om sina liv är det välkommet att skriva i tråden!

jag fick ligga lite imorse... det räcker :D

nej, men det händer inte så mkt, ska på Sweden rock i sommar, har nyss fått biljetter, håller på med körkortet, kommer få fetaste lönen på länge denna månad och nästa... kanske blir en utlandsresa för de pengar som blir över. det har jag råd med tror jag.

Otto GROV
2006-05-22, 09:16
fy fan va gött,,,,,
livet kan va bra gött ibland. De ska man tänka på i alla dystra stunder tycker ja.:)
ja ska snart flytta hemifrån de ska bli så jävla kul:cool: :)

Sheogorath
2006-05-22, 09:17
You and me, pal! Right on! :hbang:

mela
2006-05-22, 09:17
Det är 17 dagar kvar till student, då har jag genomlidigt mina 3 år på gymnasiet. FY SATAN VAD GÖTT! Ingen mer Samhäll C för min del.
Sedan har jag självklart fått sommarjobb också, 4 veckors kommunalt klippa gräs jobb :D

Till hösten hoppas jag på att jag kommer in på Chalmers, sjöingejörsprogrammet.

Det enda negativa är väl att jag måste deffa nu innan balen :D

JAM
2006-05-22, 11:14
Måste få skriva av mig och berätta om hur bra mitt liv är just nu, svårt att hålla allt inom mig :).
Efter att ha läst tre terminer på komvux, läst om hela gymnasiet, når jag förhoppningsvis mina 20,0. Jag har precis förlovat mig med flickan i mitt liv. Den 9:e juni åker jag till tyskland för att se sex VM-matcher (förhoppningsvis spelar Sverige samtliga). Lagom till hemkomsten är troligtvis nya lägenheten renoverad och inflyttningsklar. Till råga på allt har jag för första sommaren sedan 2002 fått jobb sista månaden som är kvar av lovet.Fan vad gött! :)

Ja livet leker som sagt... om någon annan har något positivt att tillägga om sina liv är det välkommet att skriva i tråden!Jag är lite dålig på att uppskatta det jag har, så jag hakar på och skriver av mig.

För två veckor sedan redovisade jag mitt examensarbete och fick det godkänt. Har därmed avslutat mina civilingenjörsstudier inom datateknik på KTH med ett betygssnitt på 4,3. Har sedan i mars sökt åtta arbeten, gått på nio intervjuer och blivit erbjuden två av tjänsterna. Skrev på för tillsvidareanställning hos ett stort företag, vars huvuduppgift är att förvalta pensioner, dagen innan jag redovisade exjobbet. Fick den lön jag ville, de arbetsuppgifter jag ville, har 1 900 meters cykelväg till arbetsplatsen vid Stureplan och börjar först den 1 augusti.

Det är alltså mååånga skööööna lediga veckor innan allvaret börjar igen.

Jo då, det känns bra... :)

grisbil3n
2006-05-22, 12:25
Kan väl inte klaga, jobbet är jävligt sjysst och det övriga i tillvaron börjar ordna upp sig. Men man ska fan inte bli alltför nöjd för då kommer den mäktiga pahllos som är ödet och tränger in i stjärten.

emmphiil
2006-05-22, 12:28
Men man ska fan inte bli alltför nöjd för då kommer den mäktiga pahllos som är ödet och tränger in i stjärten.

Så sant... börjar bli lite orolig över när min bubbla ska spricka... förr eller senare lär den ju göra det... säg den lycka som varar för evigt.;)

Metal_boy_
2006-05-22, 12:41
Låter kanon det där! Lycka till! :thumbup:

Såg dig och tjejen för några dagar sedan i bilen förresten, skönt med privat-chaffis? :D

emmphiil
2006-05-22, 12:45
Låter kanon det där! Lycka till! :thumbup:

Såg dig och tjejen för några dagar sedan i bilen förresten, skönt med privat-chaffis? :D

Hehe... mjo det är inte alltför ofta jag får köra själv. Fast jag har hellre privatchaffis och slipper betala soppa och försäkring än att köra själv.:D

Metal_boy_
2006-05-22, 12:50
Hehe... mjo det är inte alltför ofta jag får köra själv. Fast jag har hellre privatchaffis och slipper betala soppa och försäkring än att köra själv.:D

Haha, det låter iof skönt. Jag får skaffa en tjej med körkort! Du såg lite trött och medtvingad ut där du satt bredvid, var du inte träningssugen? Satt du med klovar i handskfacket? ;)

n1tro
2006-05-22, 12:52
Det är 17 dagar kvar till student, då har jag genomlidigt mina 3 år på gymnasiet. FY SATAN VAD GÖTT! Ingen mer Samhäll C för min del.
Sedan har jag självklart fått sommarjobb också, 4 veckors kommunalt klippa gräs jobb :D

Till hösten hoppas jag på att jag kommer in på Chalmers, sjöingejörsprogrammet.

Det enda negativa är väl att jag måste deffa nu innan balen :D


seriöst, vadå lida på gymnasiet. gymnasiet är hur jävla bra som helst kommeru märka snart ärligt talat när ma nsitter där som 30 bast. det är SYND att det tar slut säger jag, så jävla synd. har alltid , _alltid_ uppskattat att gå till skolan och nu ska det ta slut. fyfan . om mitt liv leker? nja, så länge jag är sjukdomsfri och skadefri (kunde dock ha lägre PHETTPROCENT) så leker det väl säger vi. ska jobba natt hela sommaren och tyvärr blir det lite studentfirande med familjen, inget mer. varför fira ngt man inte tycker är roligt eller gå o sjunga studentramsor. som att det var svårt att ta studenten ":laugh:" herrgud. idiotiskt asså (inte ditt inlägg mela utan lite andra saker)

emmphiil
2006-05-22, 12:54
Haha, det låter iof skönt. Jag får skaffa en tjej med körkort! Du såg lite trött och medtvingad ut där du satt bredvid, var du inte träningssugen? Satt du med klovar i handskfacket? ;)

:D Även fast jag älskar att träna så är det inte alla dagar i veckan man är på stensugen... var väl en sådan dag när jag mer eller mindre blev medtvingad;)

Metal_boy_
2006-05-22, 13:00
:D Även fast jag älskar att träna så är det inte alla dagar i veckan man är på stensugen... var väl en sådan dag när jag mer eller mindre blev medtvingad;)
:D