handdator

Visa fullständig version : Övningar som förbättrar hållningen, hjälp.


slakker
2006-05-21, 14:42
Tja! Var jättelänge sen jag var på kolozzeum faktiskt, gillar uppgraderingen av forumet. :)

Hur som hellst. Har legat på latsidan med träningen under en ganska, ja man kan nog säga väldigt lång period. Kan väl också medge att jag kört en hel del discoträning tidigare, så jag är väl inte riktigt MR.PROPORTION, eller hur jag ska uttrycka det. :D

Men i alla fall, nu måste jag prioritera att förbättra hållningen, vilka typer av övningar är bäst för det ändamålet? Finns säkert svar på den frågan i övriga forumet, men jag har en annan fråga också som jag inte hittade något svar på när jag sökte, så tänkte att jag lika gärna kunde ställa båda här. Den hänger säkert ihop med hållningsövningar, men jag skulle gärna vilja få mer massa på partiet under nacken och mellan skulderbladen, hoppas ni förstår vart jag menar. Vilka övningar borde jag satsa på för mitt problem?

Tacksam för bra svar! Ha det!

Slimfit
2006-05-21, 15:19
Vad säga som att läsa den här som en början.
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=11249

Diggler
2006-05-21, 15:30
Rhomboideus. Rodd högt med armbågarna utåt. Baksida axelövningar med lite schwing (kläm ihop skulderbladen i toppläget).

Anonym112
2006-05-21, 16:37
Ös på med TUNGA roddar, låga sate reps. Så kommer ryggen kan jag lova :)

Kabelrodd med smala lilla handtaget, tungt mot midjan så långt ner du kan komma.

Och skivstångsroddar (ej strikta).