handdator

Visa fullständig version : Ont när man går, lite frågor på det.


Devoid
2006-05-20, 21:04
Ja saken är den att jag de senaste dagarna börjat få rejält ont i nedre delen av benen när jag är ute och går, vaderna & vristerna smärtar ganska mycket.

När jag cyklat hem från jobbet så försöker jag gå ut och gå en runda ganska snabbt så det blir en runda på vardagarna och på helgerna så blir det för det mesta en runda innan frukost och sen en till närmare kvällskvisten.
Jag har varit ute och gått en hel del nu så nåt "nybörjar" problem borde det inte vara. Saken är den att det gör rent ut sagt jävligt ont efter typ 10minuters gång men sen efter ett tag så börjar det avta lite, vet inte om det är bra eller dåligt då kroppen utsöndrar egen smärtlindring om jag inte är helt ute och cyklar nu...
Nån som vet vad det kan bero på? Är det skorna som är för slitna eller är det helt enkelt vaderna som inte vill vara med lika mycket som jag?

Svårt att svara på för er men lite teorier uppskattas :)

Devoid
2006-05-20, 21:43
Hade inte ens uppmärksammat denna forumdelen, tack för förflyttningen.

Princy
2006-05-20, 23:56
Jag märker en enorm skillnad när jag springer med sämre skor, det smärtar i vaderna och vristerna. Visserligen springer jag då, men även då man går är det ju viktigt med ett par bra skor.

Devoid
2006-05-21, 09:26
Jo jag hoppas att det är det det hela beror på, mina skor är riktigt dåliga nu alltså, har fått blåsor på ena foten med.
Får väl se om jag hittar några bättrre i en överkomlig priskklass.

grabben i skogen
2006-05-21, 15:59
Jo jag hoppas att det är det det hela beror på, mina skor är riktigt dåliga nu alltså, har fått blåsor på ena foten med.
Får väl se om jag hittar några bättrre i en överkomlig priskklass.

jo bra skor är ju ett steg på vägen.