handdator

Visa fullständig version : KCG2 vs KP3


bear.flowertwig
2006-05-20, 12:19
Vad skiljer dem åt? Läser man beskrivningarna så handlar båda om att motverka försurningen i cellen och därmed motverka trötthet.

Testade KP3 från Eiselt för något drygt år sen och tyckte väl att det väl rätt ok(har aldrig fått nån effekt av kreatinmonohydrat tidigare), möjligen lite dyrt. Vill minnas lustiga stickningar i händerna :cool:

KP3, den tredje generationens kreatinpyruvat: "Kreatinpuruvat, beta-aminopropionat (20%), natriumbikarbonat, citrat, kaliumvätekarbonat, kalciumkabonat, citronarom, sukralos."

KCG2: Krea-Alkalyn*, Beta-Alanine, L-Glutamin

Det jag funderar på är om jag kommer få nån effekt av KCG2. Svarar som sagt dåligt eller inte alls på vanligt kreatin och den här varianten är ju inte direkt jättebillig. Nån som provat båda?

bear.flowertwig
2006-05-23, 22:25
Bump.

Ok, om ingen har nån input så blir det nog KP3 igen då eftersom jag vet att det funkar.

Och jag som inte ens frågade om KP3/KCG och amning...:cool:

Fairing
2006-05-24, 10:59
Vad skiljer dem åt? Läser man beskrivningarna så handlar båda om att motverka försurningen i cellen och därmed motverka trötthet.

Testade KP3 från Eiselt för något drygt år sen och tyckte väl att det väl rätt ok(har aldrig fått nån effekt av kreatinmonohydrat tidigare), möjligen lite dyrt. Vill minnas lustiga stickningar i händerna :cool:

KP3, den tredje generationens kreatinpyruvat: "Kreatinpuruvat, beta-aminopropionat (20%), natriumbikarbonat, citrat, kaliumvätekarbonat, kalciumkabonat, citronarom, sukralos."

KCG2: Krea-Alkalyn*, Beta-Alanine, L-Glutamin

Det jag funderar på är om jag kommer få nån effekt av KCG2. Svarar som sagt dåligt eller inte alls på vanligt kreatin och den här varianten är ju inte direkt jättebillig. Nån som provat båda?

KCG 2 har funnits för kort tid för att någon (förutom testpersonerna) skall kunna utala sig. Eiselt får nyttja vårat patent för framställningen av KP 3.

Ärligt talat så lär du inte bli besviken på KCG 2 för vi har inte haft en enda som inte har fått effekt under utvärderingen. Effektiv dos kan variera , vissa klarar sig på 1 tsk andra behöver 2-3.

/Lasse

bear.flowertwig
2006-05-24, 15:15
Eiselt får nyttja vårat patent för framställningen av KP 3.
/Lasse

Vilken del i formulan består själva patentet av?

Låter bra annars, det får bli en burk. Skönt att få lite tryck även när man går ner i kcal. Är det samma (kampanj)priser på KCG och Pure whey om jag köper det direkt på tex Fairinggymet?