handdator

Visa fullständig version : Slow FX (Hur blanda?)


n1tro
2006-05-20, 09:58
Köpte in lite slow fx och det blir bara pudding av det om jag följer rekommendationerna eller har i dubbelt så mycket vatten men lika mkt pulver som rekommendationsvärderna. Det är sinnesjukt... Har provat på Sloow protein och det klumpa sig ingenting, men detta är riktigt skumt. det blir bara pudding av det hur man än gör. Det går ner men det tar tid och käka upp det med en sked om man nu har i 7dl vatten och 1 dl pulver liksom .. Är det ngt fel på batchen kanske , då det är nytt...? Kasein koagulerar , men detta är *screwy* .. jag har tålamod, har provat att lägga shakern i kylen ett tag, men det hjälpte inte heller. är det meningen att man ska ha en liter vatten per dl pulver kanske..?

edit: såg att det fanns en tråd om sloow protein, men det är verkligen inte samma produkt när det kommer till hur man ska blanda ...

EiseltUK
2006-05-20, 11:00
Kaseinat kan variera lite i viskositet. Vanligen bör det räcka med 3-4 dl vätska till 1 dl pulver. Testa att låta drinken stå ett tag innan du dricker så blir den troligen bättre.

Mvh
Henrik

Brooklyn
2006-05-21, 20:31
eller så gör du som jag gör, några droppar vatten bara till det blir en smet, sen så blandar du i lite kanel, sen är det bara att sleva på med en sked :eating: faktiskt ganska gott! schyst framför TV´n/ kolo *popcorn*

Body Guard
2006-05-21, 23:36
bara att ha i ca 6-7 dl vatten... blandas mkt bra då och så mättar det bättre med mer vatten

pragmatist
2006-05-22, 07:36
Det är enbart en fråga om att ha i tillräckligt med vatten. Blir det för tjockt, häll på lite vatten till. Inte kvantfysik precis. :D

King Grub
2006-05-22, 07:51
Det är enbart en fråga om att ha i tillräckligt med vatten. Blir det för tjockt, häll på lite vatten till. Inte kvantfysik precis. :D

Underskatta inte tvånget att göra det så svårt för sig som möjligt! http://bestsmileys.com/eek/10.gif

Nitrometan
2006-05-22, 09:17
Underskatta inte tvånget att göra det så svårt för sig som möjligt! http://bestsmileys.com/eek/10.gif
Det finns inget som är så enkelt att det inte går att göra komplicerat!

n1tro
2006-05-22, 13:01
Det är enbart en fråga om att ha i tillräckligt med vatten. Blir det för tjockt, häll på lite vatten till. Inte kvantfysik precis. :D

Duu alltså det blir ju bara ännu tjockare av det :hbang: . ngt helt sjukt är det alltså. shakern räcker inte till för 1dl pulver. jag brukar göra såhär nu: häller i 3dl vatten, 1dl pulver skakar om. dricker så mkt jag kan så snabbt so mmöjligt (gott med choklad men ja pulvret .. ) sen blandar jag lite mer vatten och så ere klart:thumbup:

Mitched
2006-05-22, 13:50
Jag har samma pulver som du men inga av de problem du beskriver. Följer jag instruktionen blir det en bra proteindrink.

Brooklyn
2006-05-22, 14:02
Jag har samma pulver som du men inga av de problem du beskriver. Följer jag instruktionen blir det en bra proteindrink.håller med till 100%, du kanske skulle ta o maila FX om dina "problem" ? "måndagsex" perhaps *rolleyes*

n1tro
2006-05-22, 14:20
håller med till 100%, du kanske skulle ta o maila FX om dina "problem" ? "måndagsex" perhaps *rolleyes*

hmm kan leva med det asså. inge speciellt .. men om det händer igen kan man ju börja undra

EiseltUK
2006-05-22, 20:51
Alt protein i Slow Fx som tillverkats hittills kommer från en och samma batch och den har testats två gånger i lab och en gång i en testpanel innan produkten släpps vidare till försäljning. Måndagsex ska inte existera. Slow Fx blir trögflytande men inte så att det ska behövas en hel shaker med vätska för att blanda en drink.

Du kan skicka ett prov på 35 gram till oss så kan vi kolla på pulvret!

Mvh
Henrik

n1tro
2006-05-22, 21:01
Alt protein i Slow Fx som tillverkats hittills kommer från en och samma batch och den har testats två gånger i lab och en gång i en testpanel innan produkten släpps vidare till försäljning. Måndagsex ska inte existera. Slow Fx blir trögflytande men inte så att det ska behövas en hel shaker med vätska för att blanda en drink.

Du kan skicka ett prov på 35 gram till oss så kan vi kolla på pulvret!

Mvh
Henrik

om ja orkar så gör jag det ;D