Visa fullständig version : Matdags
WinternetAlm
2006-05-20, 01:25
:eating:
Har bara en fråga ang. Vilka tider som passar bäst att äta på ? .
* äter frukost kl 6.30 på morgonen varje vardag.
* lunch vid 11 - 12 tiden.
* mellanmål vid 14 - 16.
* Middag vid 17 - 19.
* kvällsmål 1 vid 20 - 21
* kvällsmål 2 vid 22 - 02 ? Bra att äta så sent som 2 på natten eller spelar det ingen roll ?
Mitt mål är självklart att gå upp i (muskelmassa)/vikt :naughty:
läng : 185
Vikt : 80
Tack på förhand / Alm
Har bara en fråga ang. Vilka tider som passar bäst att äta på ? .
* äter frukost kl 6.30 på morgonen varje vardag.
* lunch vid 11 - 12 tiden.
* mellanmål vid 14 - 16.
* Middag vid 17 - 19.
* kvällsmål 1 vid 20 - 21
* kvällsmål 2 vid 22 - 02 ? Bra att äta så sent som 2 på natten eller spelar det ingen roll ?
Mitt mål är självklart att gå upp i (muskelmassa)/vikt :naughty:
läng : 185
Vikt : 80
Tack på förhand / Alm
Ser bra ut! Måste du verkligen ha två kvällsmål? Jag skulle köra med ett vid kl 22 med rikligt med protein och mindre kolhydrater. Kanske en shake med knäckemacka? Men om du verkligen känner att du behöver 2 st så kör på det! Du känner din kropp bäst själv.
Att äta kl 2 har väl ingen större betydelse om du inte intar alltför mycket kolhydrater. Men om du lägger dig direkt efter med för mycket kollisar i kroppen kanske inte är sån bra idé eftersom du inte förbränner dom när du sover o fettdepåerna fylls på. Jag brukar ha som tumregel att inta kolhydrater senast tre timmar innan läggdags.
WinternetAlm
2006-05-21, 02:18
Att äta kl 2 har väl ingen större betydelse om du inte intar alltför mycket kolhydrater. Men om du lägger dig direkt efter med för mycket kollisar i kroppen kanske inte är sån bra idé eftersom du inte förbränner dom när du sover o fettdepåerna fylls på. Jag brukar ha som tumregel att inta kolhydrater senast tre timmar innan läggdags.
Okej , Tack så mycket för svaret :) Då är det väll bara att köra på antar jag ;)
Försök bara att hålla mellan 2.5-3.5 timmar mellan varje måltid. Det räcker till en början.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.