handdator

Visa fullständig version : Blotta-din-tatuering-tråden


Sidor : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10

kneger
2006-05-19, 18:56
Jag börjar eftersom jag gjort min andra tatuering färdigt idag och är väldigt stålt.
http://web.telia.com/~u46116799/Tatuering/P5130013.JPG
http://web.telia.com/~u46116799/Tatuering/P5190016cens.JPG
och nu ser den ut såhär :
http://web.telia.com/~u46116799/Tatuering/P5190021.JPG

vad har ni på kroppen? kan vara kul att se :D

SchiVen
2006-05-19, 18:58
Luz, vad står det för ?

kneger
2006-05-19, 18:59
Luz, vad står det för ?
min mor, hon heter Luz Marina :) gulligt va? :D

dared
2006-05-19, 19:02
min mor, hon heter Luz Marina :) gulligt va? :D

Mycket.

Den var rätt snygg faktiskt.

kneger
2006-05-19, 19:05
Mycket.

Den var rätt snygg faktiskt.
man tackar!

sunkan
2006-05-19, 19:31
har du snackat om det där eller har jag deja vu?

Greg
2006-05-19, 19:36
har du snackat om det där eller har jag deja vu?

Har för mig att han har det.

Metal_boy_
2006-05-19, 19:42
Snygg tatuering, men shortsen du har högst upp är så himla 1997.

ugglan
2006-05-19, 19:43
Snygg tatuering, men shortsen du har högst upp är så himla 1997.

Jag hade såna långbyxor, helt råa var dom ju

sunkan
2006-05-19, 19:51
Jag hade såna långbyxor, helt råa var dom ju
tills man sprang in i nån kant eller att kompisen fick för sig att slita i byxorna på en:laugh:

Metal_boy_
2006-05-19, 19:54
Jag hade såna långbyxor, helt råa var dom ju


Hade jag också. Ett par svarta med blått märke på varje sida och sen ett par med samma färger som han i tråden( mörkblå med orangea märken). :)

Metal_boy_
2006-05-19, 19:56
tills man sprang in i nån kant eller att kompisen fick för sig att slita i byxorna på en:laugh:


Haha ja, eller om man hade råkat haft upp hela sidan utan att märka det, så man gick omkring och blottade kalsongerna och hela benet. :D

Pepparkakssmurfen
2006-05-19, 19:58
...att kompisen fick för sig att slita i byxorna på en:laugh:

Brukade jag göra på en kompis :laugh:

ugglan
2006-05-19, 20:45
newbs, det var bara att sy några stygn en bit ovanför knäna så gick dom inte att slita loss.

Baan
2006-05-19, 20:50
Jag hade såna långbyxor, helt råa var dom ju

gräv fram dom till nästa balkanbesök!

Pepparkakssmurfen
2006-05-19, 21:03
Säljs de fortfarande,förresten?

Jense
2006-05-19, 21:09
MEN BLOTTA DÅ. kickers kan ni va i en annan tråd

ugglan
2006-05-19, 21:28
gräv fram dom till nästa balkanbesök!

Min röv är alldeles för stor numera. Men dom går säkert att sy till, behöver bara en skrikig vindjacka som absolut inte matchar.

Fed up
2006-05-19, 21:34
Vår server är bäng och jag har inte alla mina tatueringar uppe nånstans och det går inte att lägga upp bilderna från body här (:cryout: ), men tills vidare kan ni beundra mina där iallafall:
http://forum.body.se/showthread.php?t=3616&page=20

Eftersom Jönse's ord är min lag, liksom...

Den här ligger iof uppe så den kan jag posta här direkt:
http://xtetex.com/newgallery/new060.jpg

Larsson
2006-05-19, 21:37
Vår server är bäng och jag har inte alla mina tatueringar uppe nånstans och det går inte att lägga upp bilderna från body här (:cryout: ), men tills vidare kan ni beundra mina där iallafall:
http://forum.body.se/showthread.php?t=3616&page=20

Eftersom Jönse's ord är min lag, liksom...

Den här ligger iof uppe så den kan jag posta här direkt:

Gör det inte väldigt ont att tatuera på fötterna?

Baan
2006-05-19, 21:38
Min röv är alldeles för stor numera. Men dom går säkert att sy till, behöver bara en skrikig vindjacka som absolut inte matchar.

Fixa också något halsband du kan hänga mobilen i, helst smycke så klart men allt går bra, det viktiga är att du har en mobil som syns. Alternativt får du hålla mobilen i handen hela tiden, helst prata mycket i den. Fler än en mobil är också bra.

Fed up
2006-05-19, 21:39
Gör det inte väldigt ont att tatuera på fötterna?

Det kan du ge dig på.

Helena B
2006-05-19, 21:40
http://img299.imageshack.us/my.php?image=tatoo15ag.jpg

Inte retas nu, även fast den är liten (ser större ut irl) så gjorde den grymt ont.

Ni kan ju försöka lista ut vad den föreställer :D

RajtanTajtan
2006-05-19, 21:44
http://img299.imageshack.us/my.php?image=tatoo15ag.jpg

Inte retas nu, även fast den är liten (ser större ut irl) så gjorde den grymt ont.

Ni kan ju försöka lista ut vad den föreställer :D


Med risk för att vara oförskämd, men den var inte fin och du kunde ju valt en lämpligare plats.

Jense
2006-05-19, 21:44
flugskit? :D

nä men en sol? ser fan inte

Helena B
2006-05-19, 21:51
flugskit? :D

nä men en sol? ser fan inte

Nej jag vet att det är en dålig bild och att man inte ser, mer än att det är en tatuering då.

Den är faktiskt väldigt fin, men det syns inte att den är turkos och lila och att det ska föreställa en fjäril. Men jag äger ingen kamera så jag får taga vad jag haver.

Platsen Rajtan valde jag för att tatueraren sa att där gjorde det minst ont att tatuera.

Jense
2006-05-19, 21:53
Nej jag vet att det är en dålig bild och att man inte ser, mer än att det är en tatuering då.

Den är faktiskt väldigt fin, men det syns inte att den är turkos och lila och att det ska föreställa en fjäril. Men jag äger ingen kamera så jag får taga vad jag haver.

Platsen Rajtan valde jag för att tatueraren sa att där gjorde det minst ont att tatuera.


haha, BS, han ville känna på dina tillgångar

Fed up
2006-05-19, 21:54
Nej jag vet att det är en dålig bild och att man inte ser, mer än att det är en tatuering då.

Den är faktiskt väldigt fin, men det syns inte att den är turkos och lila och att det ska föreställa en fjäril. Men jag äger ingen kamera så jag får taga vad jag haver.

Platsen Rajtan valde jag för att tatueraren sa att där gjorde det minst ont att tatuera.

Jag har inget där men efter vad jag hört från folk som har är bröstet ett rätt jobbigt ställe, överarmen brukar anses vara det ställe där det gör minst ont och den vingen som går ut på min överarm var helt klart det som kändes minst, knappt alls.
Din tatuerare är sadist.

Helena B
2006-05-19, 21:59
Jag har inget där men efter vad jag hört från folk som har är bröstet ett rätt jobbigt ställe, överarmen brukar anses vara det ställe där det gör minst ont och den vingen som går ut på min överarm var helt klart det som kändes minst, knappt alls.
Din tatuerare är sadist.

Men varför säga det då, doc forest som ska vara så bra. Men gjort är gjort och jag gillar den (även fast den inte gör sig bra på bild:( ) Tyvärr måste jag tillbaka och fylla i den snart, vet inte om jag vågar gjorde så himla ont.

Men nacken måste ha gjort väldigt ont, man har ju knappt något fett där.

Jense
2006-05-19, 22:00
sup lite i smyg innan så blir det bra

Helena B
2006-05-19, 22:02
sup lite i smyg innan så blir det bra

Det får man ju inte göra. Min tatuering skulle ha tagit 30 min att göra, det tog nästan 2 h. Bara tanken att behöva genomgå det igen...

Jense
2006-05-19, 22:03
ska och ska, många som dricker öl o blir målade, dumt? kanske. men gott

Helena B
2006-05-19, 22:04
ska och ska, många som dricker öl o blir målade, dumt? kanske. men gott

Men kan det inte gå fel då, själva läkningsprocessen eller vad det nu är? Annars om det är fritt fram så kan jag ta några shots innan, skulle hjälpa otroligt mycket.

Fed up
2006-05-19, 22:05
Men varför säga det då, doc forest som ska vara så bra. Men gjort är gjort och jag gillar den (även fast den inte gör sig bra på bild:( ) Tyvärr måste jag tillbaka och fylla i den snart, vet inte om jag vågar gjorde så himla ont.

Men nacken måste ha gjort väldigt ont, man har ju knappt något fett där.

Naa, nacken var helt ok faktiskt, mest över ryggraden som var jobbigt. Den var nog den minst jobbiga jag gjort, efter det lilla brevet på armen, för den tog bara 2,5 timmar att göra och helt ok ställe.

Jag brukar tänka på alla gånger man tänkt att tiden aldrig ska gå och hur den ändå gjort det, att det inte är farligt, att det stärker min karaktär och att snart så kommer det vara över och då kommer det kännas så jäkla bra. Sen brukar jag tänka på när min pojkvän gjorde hela sitt bröst, 6,5 timmar i sträck i december och värmen inte funkade hos tatueraren. Det är bara att bita ihop! :thumbup:

Alkohol är nog inte det bästa, men du kan köpa bedövningssalva eller typ zon på apoteket, det sägs att det hjälper lite.

Jense
2006-05-19, 22:06
jo blodet blir väl lite knas :D hört att heroin är bra för att domna av också.

nä men seriöst, 2h för den? varför det? blödde det mycket?

bear.flowertwig
2006-05-19, 22:07
Men varför säga det då, doc forest som ska vara så bra. Men gjort är gjort och jag gillar den (även fast den inte gör sig bra på bild:( ) Tyvärr måste jag tillbaka och fylla i den snart, vet inte om jag vågar gjorde så himla ont.

Men nacken måste ha gjort väldigt ont, man har ju knappt något fett där.

Doc Forrest suger och har dåligt rykte numera. Det var 30 år sen har var bra och då går det ändå inte att jämföra den tiden med dagens tatuerare.

Jense
2006-05-19, 22:07
Vill se blekfets nya målning

Fed up
2006-05-19, 22:07
2 h låter extremt mycket. Det är ju ungefär vad hela min moj i nacken tog, som sagt. Det lilla brevet på min arm tog typ max 25 min eller nåt och det är nog ändå större än din. Hur stor är den ungefär i cm?

Helena B
2006-05-19, 22:09
jo blodet blir väl lite knas :D hört att heroin är bra för att domna av också.

nä men seriöst, 2h för den? varför det? blödde det mycket?

Jag var så pass nervös/spänd att jag inte kunde andas medan han tatuerade. Så jag höll andan och höll på att svimma ett antal gånger, så vi fick ta pauser hela tiden.

Fed up: 6.5 h nä fy...usch bara bita ihop, vet inte om jag klarar det. Men ändå är jag sugen på en ny tatuering. Så trist bara att det ska göra så ont. Ca 3 cm.

bear.flowertwig
2006-05-19, 22:10
ska och ska, många som dricker öl o blir målade, dumt? kanske. men gott

Shit vilken idioti att kröka för att palla en tatuering, inte så mycket av machoskäl som för att man gör något som är tänkt att sitta där för livet. Det SKA vara en upplevelse. Klarar man inte lite smärta ett tag får man väl skaffa sig en fusktatuering från en Kalle Anka-tidning...

vato
2006-05-19, 22:10
edit

Jense
2006-05-19, 22:10
2*2 max såvida helenab inte är 6 meter lång och 4 meter bred

Fed up
2006-05-19, 22:11
Jag var så pass nervös/spänd att jag inte kunde andas medan han tatuerade. Så jag höll andan och höll på att svimma ett antal gånger, så vi fick ta pauser hela tiden.

Fed up: 6.5 h nä fy...usch bara bita ihop, vet inte om jag klarar det. Men ändå är jag sugen på en ny tatuering. Så trist bara att det ska göra så ont.

Tatuera dig på fötterna så kommer allt annat kännas som en dans på rosor i jämförelse efteråt!

Gör nåt på armen då, det är inte så farligt alls (bara insidan och armbågen etc)b . Men då får du allt göra nåt lite större!

Jense
2006-05-19, 22:11
Shit vilken idioti att kröka för att palla en tatuering, inte så mycket av machoskäl som för att man gör något som är tänkt att sitta där för livet. Det SKA vara en upplevelse. Klarar man inte lite smärta ett tag får man väl skaffa sig en fusktatuering från en Kalle Anka-tidning...


tja nu menade inte jag att mina vänner sitter och dricker för att tåla smärtan utan snarare för att.. ja vad ska man annars göra undertiden

Helena B
2006-05-19, 22:12
2*2 max såvida helenab inte är 6 meter lång och 4 meter bred

Nja inte riktigt, men jag skulle gissa på 2*3.

Fed up
2006-05-19, 22:12
Shit vilken idioti att kröka för att palla en tatuering, inte så mycket av machoskäl som för att man gör något som är tänkt att sitta där för livet. Det SKA vara en upplevelse. Klarar man inte lite smärta ett tag får man väl skaffa sig en fusktatuering från en Kalle Anka-tidning...

Skulle gärna slippa smärtan om jag kunde, ser inget självändamål i den, tvärt om. Dock är att supa inget alternativ för mig...

Helena B
2006-05-19, 22:14
Tatuera dig på fötterna så kommer allt annat kännas som en dans på rosor i jämförelse efteråt!

Gör nåt på armen då, det är inte så farligt alls (bara insidan och armbågen etc)b . Men då får du allt göra nåt lite större!

På fötterna eller hur, är du rolig eller :D Skulle aldrig palla det.

Jag gillar att ha det på ställen som inte syns så mycket. Nästa skulle jag vilja göra vid höftbenet eller vad det nu heter.

blasr
2006-05-19, 22:15
Har ingen tautering än, men det blir nog en nån gång efter sommaren. Min papap är tatuerare så jag får ju självklart en gratis ;).

vato
2006-05-19, 22:15
Mitt namn på thailändska.

http://linked.kalleboo.com/ja.JPG

Fed up
2006-05-19, 22:15
På fötterna eller hur, är du rolig eller :D Skulle aldrig palla det.

Jag gillar att ha det på ställen som inte syns så mycket. Nästa skulle jag vilja göra vid höftbenet eller vad det nu heter.

Har en kompis som har en fin leopard där. Typ i ljumsken. Hon sa att det itne gjorde särskilt ont alls, men hon är iof. ett stoiskt svin....

bear.flowertwig
2006-05-19, 22:15
Skulle gärna slippa smärtan om jag kunde, ser inget självändamål i den, tvärt om. Dock är att supa inget alternativ för mig...

Jag tycker den hör ihop, det har ju med tekniken/kulturen att göra och du måste vara den första jag hör som säger motsatsen.

Helena B
2006-05-19, 22:17
Har en kompis som har en fin leopard där. Typ i ljumsken. Hon sa att det itne gjorde särskilt ont alls, men hon är iof. ett stoiskt svin....

Ja ljumsken kanske man säger. Om jag vågar så skulle det bli där. Men man kanske har blivit mindre känslig på äldre dar, att det inte gör lika ont.

Fed up
2006-05-19, 22:17
Jag tycker den hör ihop, det har ju med tekniken/kulturen att göra och du måste vara den första jag hör som säger motsatsen.

Fuck kulturen. Jag skulle gärna sövas om man kunde. Jag vill ha tatueringar för att jag tycker det är snyggt, vill jag ha smärta kan jag gå till en s/m-klubb.
Vet många som har massor tatueringar som tycker som jag...

Helena B
2006-05-19, 22:20
Fuck kulturen. Jag skulle gärna sövas om man kunde. Jag vill ha tatueringar för att jag tycker det är snyggt, vill jag ha smärta kan jag gå till en s/m-klubb.
Vet många som har massor tatueringar som tycker som jag...

Jag håller helt med (nu har jag inte massa). Men det är ju för att det gör ont som man tvekar. Fast jag är ganska stolt över mig själv att jag klarade att tatuera mig, just pga smärtan.

RajtanTajtan
2006-05-19, 22:21
Jag tycker den hör ihop, det har ju med tekniken/kulturen att göra och du måste vara den första jag hör som säger motsatsen.

Ja precis, ju ondare det gör, desto finare och värdefullare blir tatueringen. *screwy*

Helena B
2006-05-19, 22:21
Finns en tjej här på brädan (vad heter hon nu?) Hon har en panter eller leopard på magen, riktigt snyggt.

bear.flowertwig
2006-05-19, 22:22
Ja precis, ju ondare det gör, desto finare och värdefullare blir tatueringen. *screwy*

Och vem har pratat om ONDARE = FINARE? *bs* *suck*

Fed up
2006-05-19, 22:22
Jag håller helt med (nu har jag inte massa). Men det är ju för att det gör ont som man tvekar. Fast jag är ganska stolt över mig själv att jag klarade att tatuera mig, just pga smärtan.

Ja jag med. Det är nog det mest macho jag gjort. Att jag fått sår på insidan av läpparna för att jag bitit så i dem för att inte skrika är en annan femma...

bear.flowertwig
2006-05-19, 22:24
Fuck kulturen. Jag skulle gärna sövas om man kunde. Jag vill ha tatueringar för att jag tycker det är snyggt, vill jag ha smärta kan jag gå till en s/m-klubb.
Vet många som har massor tatueringar som tycker som jag...

Jajaja...*rolleyes* Har väl uppenbarligen olika smärttrösklar då och jag trodde jag var kinkig.

Gimp
2006-05-19, 22:26
Jag ska nog tatuera ett ankare på underarmen för det är jävligt manligt och jag måste bejaka min manlighet mer känner jag så jag kan kalla mig ett testosvin.

RajtanTajtan
2006-05-19, 22:27
Och vem har pratat om ONDARE = FINARE? *bs* *suck*


Precis, syftet är att få ett snyggt motiv på kroppen och kan man minimera smärtan, så är man ju dum och "tror att man är tuff" om man inte gör det.

Helena B
2006-05-19, 22:29
Jag ska nog tatuera ett ankare på underarmen för det är jävligt manligt och jag måste bejaka min manlighet mer känner jag så jag kan kalla mig ett testosvin.

Min pappa hade det när han låg i flottan, men han tog bort den. Vet fortfarande inte varför han gjorde det, han vill inte prata om det.

RajtanTajtan
2006-05-19, 22:31
Min pappa hade det när han låg i flottan, men han tog bort den. Vet fortfarande inte varför han gjorde det, han vill inte prata om det.

Han insåg väl att det inte var så snyggt. Värderingar förändras ju allt eftersom livet fortgår *leker filosof*

Gimp
2006-05-19, 22:32
Min pappa hade det när han låg i flottan, men han tog bort den. Vet fortfarande inte varför han gjorde det, han vill inte prata om det.

Äh, flottan dissade mig på grund av att jag har lite kassa knän men jag ska skaffa en ändå. Sedan ska jag nog också ta bort den och förneka att jag någonsin haft en tatuering.

bear.flowertwig
2006-05-19, 22:45
Precis, syftet är att få ett snyggt motiv på kroppen och kan man minimera smärtan, så är man ju dum och "tror att man är tuff" om man inte gör det.

Det gör det fortfarande inte finare ju ondare det gör...*suck*

Ja det gör lite ont, jag tycker inte det är sååå farligt. Och jag och många med mig tycker att det hör ihop, bla pga sättet det görs och att det är en lång tradition. Att det gör det en aning mer svåråtkomligt ökar känslan av att göra något speciellt, därmed inte sagt att det är ett machotest. Ta och släpp det nu eftersom du uppenbarligen inte ens vill förstå vad jag menar.

bear.flowertwig
2006-05-19, 22:47
Han insåg väl att det inte var så snyggt. Värderingar förändras ju allt eftersom livet fortgår *leker filosof*

Gamla tatueringar ÄR sällan särskilt snygga, om vi pratar om nåt från 60-70tal. Klassiska motiv som idé står sig men tekniken och färgerna är våldsamt uppdaterad. Sen är det som du säger så klart alltid en risk att smaken ändras...

Helena B
2006-05-19, 22:54
Gamla tatueringar ÄR sällan särskilt snygga, om vi pratar om nåt från 60-70tal. Klassiska motiv som idé står sig men tekniken och färgerna är våldsamt uppdaterad. Sen är det som du säger så klart alltid en risk att smaken ändras...

Kan säga att det ser inte så snyggt ut nu heller. Ser ut som att han har skurit bort den och lagt över annan hud och sedan sytt igen det (kaka på kaka).

Metal_boy_
2006-05-19, 22:59
HelenaB: :laugh: Vilken taskig tatuerare! :)

Helena B
2006-05-19, 23:01
HelenaB: :laugh: Vilken taskig tatuerare! :)

Jag tyckte att det lät logiskt då (ung och dum?), mycket fett mindre smärta :em:

Metal_boy_
2006-05-19, 23:05
Jag tyckte att det lät logiskt då (ung och dum?), mycket fett mindre smärta :em:


Nä, det stämmer inte. Det spelar ingen roll om du har mer fett, det är ju känseln i själva huden där som är så förbannat ömtålig :)

kneger
2006-05-20, 00:26
Snygg tatuering, men shortsen du har högst upp är så himla 1997.
dom shortsen har jag haft länge!!! älskar dom ! :D

sen ja, jag har nog pratat om den en hel del.. är juh så sttålt :) och nu äntligen är den färdig!

shadowfire
2006-05-20, 08:43
5 sidors skitsnack och 3 bilder, var inte mkt till blottning i denna tråd...

Gammal bild, armen var innan jag blev medlem på kolo o ville bli gr0v:
http://files.upl.silentwhisper.net/upload1/tattoo3.jpg

Fed up
2006-05-20, 09:14
Det gör det fortfarande inte finare ju ondare det gör...*suck*

Ja det gör lite ont, jag tycker inte det är sååå farligt. Och jag och många med mig tycker att det hör ihop, bla pga sättet det görs och att det är en lång tradition. Att det gör det en aning mer svåråtkomligt ökar känslan av att göra något speciellt, därmed inte sagt att det är ett machotest. Ta och släpp det nu eftersom du uppenbarligen inte ens vill förstå vad jag menar.

Få se dina då!?

mela
2006-05-20, 09:26
Helt nygjord och inte perfekt, fixat till lite efter åså. Men ni seriaf placering å dylikt.
http://img252.imageshack.us/my.php?image=wiiieh5cr.jpg


Ehm.. i dagsläget ser den ut så här.. Min cam var inte så pigg idag märkte jag.. Men iaf..

http://img252.imageshack.us/img252/3916/tattoo4qx.jpg

internethjälten
2006-05-20, 09:41
Har bland annat en tribal på halsen som går ner på axlen, den
syns lite på min "avatar". Sitter även inne med tribaler på
resp överarmar.

bear.flowertwig
2006-05-20, 15:23
Få se dina då!?

Jag var ung, dum och impulsiv när jag gjorde mina. Snart 10 år sen nu. Tänkte göra en gigantisk remake(japansk full sleve) men tatueraren avrådde mig för att det skulle vara för svårt att anpassa/tatuera över de gamla(misstänkte det). Så nu är det laserbehandling som gäller. DET gör ont... :em:

egge
2006-05-20, 17:35
Kan man jämföra smärtan med någon annan känsla? En tatuerare jag snackade med sa att det kändes som att man blev stucken av en geting om och om igen.
Har funderat på att göra en på ryggen, över ryggraden. Synd att man inte kan rita bra själv, hade ju helt klart varit roligast med en man designat själv.

bear.flowertwig
2006-05-20, 18:15
Kan man jämföra smärtan med någon annan känsla? En tatuerare jag snackade med sa att det kändes som att man blev stucken av en geting om och om igen.
Har funderat på att göra en på ryggen, över ryggraden. Synd att man inte kan rita bra själv, hade ju helt klart varit roligast med en man designat själv.

Ta en nål och gör småsmå stick på dig själv. Ett par tusen ggr/min ;)
Hur det känns beror på så många olika saker, framför allt hur pass känslig man är och det är ju inte lätt att jämföra... Sen är det en våldsam skillnad på placering, ovansida fot/knöl kontra överarm/axel. Det gör sällan "panikont" utan det är mer jobbigt för att det tar sån tiiiid... Det är stor skillnad på hur de första minuterna känns och efter 30 min.

Klart du ska designa själv! Har du de tankarna ska du inte nöja dig med nåt annat. Diskutera dina idéer med tatueraren och be honom rita upp ett förslag(det lär han ta betalt av så det kan ju vara idé att redan innan det stadiet ha valt tatuerare).

Fed up
2006-05-20, 18:24
Jag var ung, dum och impulsiv när jag gjorde mina. Snart 10 år sen nu. Tänkte göra en gigantisk remake(japansk full sleve) men tatueraren avrådde mig för att det skulle vara för svårt att anpassa/tatuera över de gamla(misstänkte det). Så nu är det laserbehandling som gäller. DET gör ont... :em:

Vad har du på armen nu då? måste ju vara rätt stora saker om de tror att det iten går att köra över med lite glada japanska karpar, för det har jag sett snygga coverups med som kört över rätt stora grejer. Jag tycker du ska fråga en tatuerare till.

Fed up
2006-05-20, 18:27
Kan man jämföra smärtan med någon annan känsla? En tatuerare jag snackade med sa att det kändes som att man blev stucken av en geting om och om igen.
Har funderat på att göra en på ryggen, över ryggraden. Synd att man inte kan rita bra själv, hade ju helt klart varit roligast med en man designat själv.


Jag tycker inte det går att jämföra med nånting annat. Att sticka sig själv med en nål lär göra rätt mycket ondare eftersom de är slöare och grövre. Däremot att rispa över huden med en nål eller vass nagel kan vara lite likt. Det är den typen av smärta som egentligen inte är så farlig, men man blir jävligt trött på det. När det gått nån timme eller två så blir man matt och jävligt irriterad på snubben som ENVISAS med att tillfoga en denna smärta, men vafan, det är helt ok. Det är några timmar av ens liv, man överlever det...

Jag tycker du ska göra en skiss och gå med den till en bra tatuerare och låta denne rita om den, alternativt bara besrkiva din ide och låta honom rita. De brukar göra skitbra skisser och det blir en snyggare version av ens egen idé. Har funkat jättebra för mig iallafall...

bear.flowertwig
2006-05-20, 18:31
Vad har du på armen nu då? måste ju vara rätt stora saker om de tror att det iten går att köra över med lite glada japanska karpar, för det har jag sett snygga coverups med som kört över rätt stora grejer. Jag tycker du ska fråga en tatuerare till.

I cm; 8x8 och 12x18 ungefär.
Det är ju inte så att det är omöjligt och jag vet att det finns tatuerare som gladeligen skulle köra över dem. MEN, det kommer inte bli bra. Det är för stora områden som skulle vara tvunga att täckas med mörk(are) färg och det skulle styra så pass mkt att resultatet skulle bli sådär. Det är mkt vitt/hud även i en karp. För att inte tala om omkringliggande vågor mm.

Har pratat med en väldigt duktig tatuerare och det känns bara bra att han avrådde. Det visar att han är seriös och mån om sitt rykte och inte ill släppa ifrån sig dåliga jobb. Finns gott om klåpare som gärna skulle sagt ja för att få in 15k.

Fed up
2006-05-20, 18:34
I cm; 8x8 och 12x18 ungefär.
Det är ju inte så att det är omöjligt och jag vet att det finns tatuerare som gladeligen skulle köra över dem. MEN, det kommer inte bli bra. Det är för stora områden som skulle vara tvunga att täckas med mörk(are) färg och det skulle styra så pass mkt att resultatet skulle bli sådär. Det är mkt vitt/hud även i en karp. För att inte tala om omkringliggande vågor mm.

Har pratat med en väldigt duktig tatuerare och det känns bara bra att han avrådde. Det visar att han är seriös och mån om sitt rykte och inte ill släppa ifrån sig dåliga jobb. Finns gott om klåpare som gärna skulle sagt ja för att få in 15k.


Jo, hm, önskar jag mindes var jag sett dessa tjusiga coverups, där de lyckats få svarta saker bli tjusiga färgsaker. Men jag misstänker att de kört utan bläck på dem en gång eller ett par så lite färg lossnar.

Tatueraren har säkert rätt, men om jag ser nån sån snygg coverup bild tänker jag iallafall visa dig den.

Är det verkligen så hemska saker du har på armen då? Laser är ju pissdyrt. och smärtsamt.

Fed up
2006-05-20, 18:39
Ah det fanns en på den här hemsidan förut som var mycket större grej från början. Den här är den bästa som jag hittade där nu...

http://www.misha-art.com/Tattoos/coverups/anarchykoicoverup.jpg

bear.flowertwig
2006-05-20, 18:58
Jo, hm, önskar jag mindes var jag sett dessa tjusiga coverups, där de lyckats få svarta saker bli tjusiga färgsaker. Men jag misstänker att de kört utan bläck på dem en gång eller ett par så lite färg lossnar.

Tatueraren har säkert rätt, men om jag ser nån sån snygg coverup bild tänker jag iallafall visa dig den.

Är det verkligen så hemska saker du har på armen då? Laser är ju pissdyrt. och smärtsamt.

Jo jag har själv sett massor. Hade kikat runt i månader innan jag gick och pratade med honom.

Har redan satt igång. Otroligt skönt att få det gjort även om lasern känns rejält och värre lär det bli framöver.

Den var ingen vidare den ovanför. Aaaaalldeles för mkt färg, ser ju ut som en påslängd färgpalett.
Titta på http://www.kingcarlostattoo.com/ och gå in under "Carl" så ser du snygga japaner. Den med de rödgula lönnlöven är en favorit.

Jazen
2006-09-06, 18:50
Är väl bara o börja nånstans. Kommer posta bilder efter varje besök hos tatuerarn, vet inte hur många gånger jag kommer besöka honom med ett antal gånger iaf.Tänkte det kan vara en kul grej o följa upp =)
Here we go

Innan jag blev nerkladdad.
http://i4.tinypic.com/3zj106w.jpg

Jazen
2006-09-06, 18:51
efter 2h kontur ritandet och 2h med smärta så blev det såhär
http://i4.tinypic.com/2hdtfk3.jpg

JAJJAS
2006-09-06, 18:57
Snyggt! Jag funderar själv på att tatuera en skorpion på bröstet där taggen går upp över trapzen.

Hur blir det sen när man växer? För större hade jag tänkt bli :D Förstörs tatueringarna då? Eller ser du ungefär likadan ut?

Jazen
2006-09-06, 18:59
Snyggt! Jag funderar själv på att tatuera en skorpion på bröstet där taggen går upp över trapzen.

Hur blir det sen när man växer? För större hade jag tänkt bli :D Förstörs tatueringarna då? Eller ser du ungefär likadan ut?

låter najs, bara du tycker att det är fint så spelar det ingen roll =)

jadu den växer antar jag, kolla på riktigt stora byggare som t.ex lee priest m.m

Niclaaas
2006-09-06, 19:35
jag tycker att den är skitsnygg :thumbup:
fast hade jag fått bestämma hade den gått längre upp mot axlar och nacke :)

Kwon
2006-09-06, 19:35
Såg ut som en Skorpion blandad med en ryggrad!

Scorpion King!

Jazen
2006-09-06, 19:44
Niclaaas: tack, jadu jag kommer kompletera med nått mer där uppe, men än sålänge blir det såhär tills vidare =)

Kwon: det var precis ryggrads looken jag va efter =)

Kwon
2006-09-06, 19:45
Ser ut som en kräfta med feeta klor också... :devil:

RassK
2006-09-06, 19:45
Cool ide! Fortsätt updatera :>

Om man har finnar på ryggen är det ingen bra ide att tatuera sig där va? :(

Kaboffastar
2006-09-06, 19:55
Hoppas att det är ok att säga att den enligt mitt tycke är skitful?

Jazen
2006-09-06, 20:04
RassK: tackar jess det skall jag. hmm vet faktiskt inte hur det är, googla vetja, kan vara värt och läsa om innan man gör det.

Kaboffastar: det är mer än okej, alla får väl tycka som dom vill =) jag gör det för min skull och ingen annan, så det är okej.

Kaboffastar
2006-09-06, 20:12
RassK: tackar jess det skall jag. hmm vet faktiskt inte hur det är, googla vetja, kan vara värt och läsa om innan man gör det.

Kaboffastar: det är mer än okej, alla får väl tycka som dom vill =) jag gör det för min skull och ingen annan, så det är okej.

Bra =) Jag gillar dig i övrigt *kissass*

Jazen
2006-09-06, 20:17
Bra =) Jag gillar dig i övrigt *kissass*

haha ja det lät väldigt hmm "sött" *innocent*

Niclaaas
2006-09-06, 20:19
Niclaaas: tack, jadu jag kommer kompletera med nått mer där uppe, men än sålänge blir det såhär tills vidare =)


:thumbup:

Dav0d
2006-09-06, 20:38
Jävligt fin! Inte ofta man ser en typ av tatuering man kunde ha på sig själv. Men behöver inte oroa dig, ska inte ta den :)

Jazen
2006-09-06, 20:46
Jävligt fin! Inte ofta man ser en typ av tatuering man kunde ha på sig själv. Men behöver inte oroa dig, ska inte ta den :)

hehe ojdå =) tackar

Jazen
2006-09-06, 20:47
Nästa besök är imorgon, så på återseende då =)

shibi
2006-09-06, 20:59
Riktigt snygg faktiskt. För min del hade jag låtit den vara som den är nu.
Tycker det är snyggt med tunna streck och ofylld.

Hur har du tänkt fylla i den? Och vad kostade första besöket?

Ps: Tatueringen ger en tydligare v-form också:)

Jazen
2006-09-06, 21:02
Riktigt snygg faktiskt. För min del hade jag låtit den vara som den är nu.
Tycker det är snyggt med tunna streck och ofylld.

Hur har du tänkt fylla i den? Och vad kostade första besöket?

Ps: Tatueringen ger en tydligare v-form också:)

jadu det är tänkt att det ska bli fyllt med mörkgrå och svarta toningar, svårt som fan o förklara...men men
kostar mig 1000:- kronor per besök, imorrn ska jag sitta 4h och nästa vecka blir det ytterligare 4h

shibi
2006-09-06, 21:06
jadu det är tänkt att det ska bli fyllt med mörkgrå och svarta toningar, svårt som fan o förklara...men men
kostar mig 1000:- kronor per besök, imorrn ska jag sitta 4h och nästa vecka blir det ytterligare 4h

Kan se bilden framför mig. Lycka till!

kulle
2006-09-07, 09:20
Vad blir totalpriset för denna feta gadd?

Herkulez
2006-09-07, 10:18
chef

väntade själv 10 år på att göra en ny tatuering och nu har jag gjort 2 st på 4veckor och sitter och planerar på en stor drake på ryggen :D

JJ
2006-09-07, 10:33
chef

väntade själv 10 år på att göra en ny tatuering och nu har jag gjort 2 st på 4veckor och sitter och planerar på en stor drake på ryggen :D

Är det verkligen klokt att göra en tatuering av morsan min vän?

Herkulez
2006-09-07, 10:37
Är det verkligen klokt att göra en tatuering av morsan min vän?
tatuerade ju in min hund i lördags, kan ju vara fint att ha hela familjen samlad på kroppen, ska tatuera in jabba the hut nästa gång så brorsan får vara med

OggeP
2006-09-07, 10:41
tatuerade ju in min hund i lördags, kan ju vara fint att ha hela familjen samlad på kroppen, ska tatuera in jabba the hut nästa gång så brorsan får vara med

:D

JJ
2006-09-07, 10:41
tatuerade ju in min hund i lördags, kan ju vara fint att ha hela familjen samlad på kroppen, ska tatuera in jabba the hut nästa gång så brorsan får vara med

Det kan bli riktigt bra faktiskt. Tänkte du att hans kinder skulle sitta över skinkorna eller ska du nyttja naveln till hans näsa? Bilder sen?

Herkulez
2006-09-07, 10:48
Det kan bli riktigt bra faktiskt. Tänkte du att hans kinder skulle sitta över skinkorna eller ska du nyttja naveln till hans näsa? Bilder sen?
kinderna ska sitta på skinkorna och näsan syns när man drar isär dom.

JJ
2006-09-07, 10:50
kinderna ska sitta på skinkorna och näsan syns när man drar isär dom.

Perfekt. Men näshår och allt:thumbup:

mr ruhl
2006-09-07, 18:00
tatuerade ju in min hund i lördags, kan ju vara fint att ha hela familjen samlad på kroppen, ska tatuera in jabba the hut nästa gång så brorsan får vara med


hahahah :laugh:

FreCKo
2006-09-07, 18:21
Hur ska tatueringen bli i slutändan? bara ifylld helt svart? :) Iofs inte så "bara", rätt mycket bläck som går åt...

Iofs inte lika mycket som den här:
http://www.derekpearson.com/music/music/images/gallery/music29.jpg

60% av hans överkropp är tatuerad (har jag hört)...

Nithian
2006-09-07, 18:36
Var kan man kolla på olika tatueringar?

EDIT: på internet menar jag.

rQx
2006-09-07, 18:52
http://www.tattoofinder.com/

formula4shape
2006-09-07, 18:55
Tror den blir cool när den är klar. Tiden utvisar!!

shadowfire
2006-09-07, 18:59
Ser bra ut!
Hoppas bara du aldrig hamnar i sitsen för o ta ryggmärgsbedövning. :)

Jazen
2006-09-07, 19:02
FreCKo: Jadu den blir inte helt iffyld i svart, utan komm ha toningar på mörkgrått och svart, svårt o säga :P det visar sig ;)

Kom nyss hem från tatuerarn , andra besöket.Eftersom det är plast som ska sitta på tills imorrn så kan jag tyvär inte ta bild.Men imorrn tar jag en o postar ASAP =)

machine gun
2006-09-07, 19:11
Coolt med en tatueringsbildtråd :) Ska bli kul att följa uppdateringarna. Har själv bara tre mindre tatueringar, men har länge funderat på en ryggtavla..

Om man har finnar på ryggen är det ingen bra ide att tatuera sig där va? :(

Finnarna kan lätt ge ärr och då blir det som vita prickar i gaddningen, så det bästa är att vänta ut sin tonårsproblemhy alt behandla sin vuxenacne innan man gör en fet gaddning över hela ryggen.

Herkulez
2006-09-08, 17:59
Var kan man kolla på olika tatueringar?

EDIT: på internet menar jag.
www.bmezine.com är riktigt bra.

Jazen
2006-09-09, 10:35
Han hann göra klar lite mer än halva konturerna.
(sorry över bilden, men morsan är lite skakis =)

http://i8.tinypic.com/2j62tu1.jpg

Axmode
2006-09-09, 14:36
OOOO, så jävla nice:D

Jensa82
2006-09-09, 15:28
Snygg:thumbup:

Dav0d
2006-09-09, 16:28
Måste ju säga igen alltså. Så grymt fin! Ska bli kul och se den färdig. LÄr kommentera igen om jag blir chockad.. Ha det gött!

Larsen
2006-09-09, 19:25
Fina grejer! Både tatueringen och din rygg ;)

Jazen
2006-09-10, 02:24
tack för alla positiva inlägg =)

Krampus
2006-09-10, 02:54
Symetriska tattoos is the shit! :thumbup:

Kwon
2006-09-10, 03:51
Den var faktiskt ganska tuff!

En muterad kräfta/hummer/ryggrad/skorpion.

Skall bli kul att se slutresultatet.

Krampus
2006-09-10, 04:30
En muterad kräfta/hummer/ryggrad/skorpion.
.

+Trilobit+Någonform av skruvsnäcka som håller ut händerna som "Kolla här!" :Virro

Björn S
2006-09-10, 09:41
+Trilobit+Någonform av skruvsnäcka som håller ut händerna som "Kolla här!" :Virro

Typ nån sån varelse fick mina ögon den till... Fast armarna var lite mer sådär att han rycker på axlarna och säger typ... Vaddå, kolla inte på mig...

obs. 2min photoshop :D

Mago
2006-09-10, 09:48
Typ nån sån varelse fick mina ögon den till... Fast armarna var lite mer sådär att han rycker på axlarna och säger typ... Vaddå, kolla inte på mig...

obs. 2min photoshop :D

Haha. Gör den så istället. Snääääälla. :)

Jazen
2006-09-10, 11:15
Typ nån sån varelse fick mina ögon den till... Fast armarna var lite mer sådär att han rycker på axlarna och säger typ... Vaddå, kolla inte på mig...

obs. 2min photoshop :D

haha fyfan, jadu den va ju lite annorlunda =D

Jazen
2006-09-17, 16:00
Alla konturer är ifyllda,nästa steg blir skuggning

http://i9.tinypic.com/2na3bye.jpg

TheGovernator
2006-09-17, 16:54
jävligt cool :thumbup:

hultman
2006-09-17, 17:02
Tycker det ser nice ut. Hur är slutresultatet tänkt att bli?

(säkert missat något=

Jense
2006-09-17, 17:03
lite skuggning på den så blir den skitfet

Mazr
2006-09-18, 09:51
Undrar vad du komma tycka om den i framtiden. Ett stort steg att göra en sådan biffig tattoo!

Men i alla fall, snygg var den. Nästan äckligt snygg! :naughty:

Herkulez
2006-09-18, 11:25
lite skuggning på den så blir den skitfet
+1

kanske gör en stor drake på ryggen på lördag, blir min tredje på 8v isåfall :D

Jense
2006-09-18, 11:31
+1

kanske gör en stor drake på ryggen på lördag, blir min tredje på 8v isåfall :D


kan jag få se den andra då förfan? såg texten, men vad mer har du gjort?

Wennerberg
2006-09-18, 13:02
kan jag få se den andra då förfan? såg texten, men vad mer har du gjort?
skitfeta är dum fattar du de eelrla

Jazen
2006-09-19, 16:55
kommer fyllas med skuggor och dylikt =) nästa pass är 5 oktober =)

Jensa82
2006-09-21, 08:07
Typ nån sån varelse fick mina ögon den till... Fast armarna var lite mer sådär att han rycker på axlarna och säger typ... Vaddå, kolla inte på mig...

obs. 2min photoshop :D


haha, Vore grymt med en sån!

Kwon
2006-09-21, 08:22
+Trilobit+Någonform av skruvsnäcka som håller ut händerna som "Kolla här!" :Virro

A precis! Trilobit med "Jazzhands". :)

exenom
2006-09-21, 09:32
Grymt snygg ju!!:hbang:
Fast jag skulle aldrig våga göra en sån stor tatuering:naughty:

Wennerberg
2006-10-05, 23:42
Hur fan har det gått med skuggningen?

mela
2006-10-06, 05:11
We want more MORE MOORE!!

Alexlindgren
2006-10-06, 07:03
Såhär ska de se ut :D

Jazen
2006-10-06, 16:18
Sådär, efter 2 veckor har jag vart och fyllt i lite.satt 3 timmar bara för lite skuggning :cryout: , har nyss smort in den så det ser lite kladdigt ut, men sådär ser skuggningen ut på ett ungefär, inge bra bild men iaf
http://i12.tinypic.com/30hto35.jpg

shibi
2006-10-06, 17:25
Härligt. Ser ut att bli väldigt snyggt. och det är inte ofta jag tycker tattueringar är snygga:)

Lilla Brynolf
2006-10-06, 17:39
Grym!
Gillar din tatuering stenhårt! Ska själv och gadda mig igen om två veckor.

Längtar nästan efter smärtan... :)

Jazen
2006-10-06, 17:50
Lilla Brynolf: tack, vad ska du tatuera dig? smärtan är inge bra alls, fyyyyfan :P

shibi: tack o tack =)

Dissector
2006-10-06, 18:04
Asläckert. Har precis upptäckt det här med tatueringar, så ska fortsätta följa den här tråden! Keep it comin' :thumbup:

paddanboy
2006-10-06, 18:12
Bedrövligt, de är indianer, sjörövare, kåkfarare och brundbrända killar med flipflops som har tatueringar...

Jazen
2006-10-06, 18:37
tja finns vissa som faktiskt tycker om tatueringar och vissa inte, thats it.Nästa pass blir den 20 oktober

Wennerberg
2006-10-06, 19:12
Bedrövligt, de är indianer, sjörövare, kåkfarare och brundbrända killar med flipflops som har tatueringar...
Du glömde "Tjejer bajsar inte och killar blir inte kära."

Schmuck!

Wennerberg
2006-10-06, 19:14
Sådär, efter 2 veckor har jag vart och fyllt i lite.satt 3 timmar bara för lite skuggning :cryout: , har nyss smort in den så det ser lite kladdigt ut, men sådär ser skuggningen ut på ett ungefär, inge bra bild men iaf
http://i12.tinypic.com/30hto35.jpg
Ser förjävla bra ut, hoppas det kommer bli riktigt bra, det ser ju så ut!

Herkulez
2006-10-06, 19:17
riktigt snygg skuggning, blev grymt bra. ska skugga min drake på ryggen på tisdag *spy*

Jazen
2006-10-06, 19:31
danke Wennerberg =)
Herkulez ifyllningen gör mindre ont än själva kontur ritandet tycker jag =) spriten som han sprutar på slutet är nog fan det värsta jag vart med om, värre än själva tatuerings processen :cryout:

Herkulez
2006-10-07, 02:55
danke Wennerberg =)
Herkulez ifyllningen gör mindre ont än själva kontur ritandet tycker jag =) spriten som han sprutar på slutet är nog fan det värsta jag vart med om, värre än själva tatuerings processen :cryout:
haha ja, och sen när dom gnuggar in det när dom ska torka bort skiten :D

tydligen har tatueraren ritat till en massa annat runtomkring draken så jag har massa konturer kvar att göra :(

Niclaaas
2006-10-07, 08:53
det blir skitsnyggt det där :thumbup:

haha, ju längre ner på ryggen desto värre var det tycker jag, även om jag inte har ner i korsryggen utan på halva ryggen ungefär. uppe på axlarna känns knappt i jämförelse. man blir sugen på att tatuera sig igen...

Wennerberg
2006-10-16, 10:00
Hur går det?

Lilla Brynolf
2006-10-16, 21:06
[QUOTE=Jazen]Lilla Brynolf: tack, vad ska du tatuera dig? smärtan är inge bra alls, fyyyyfan :P
QUOTE]

Blir vänstra armen denna gång. Misstänker att jag är en sådan som kommer att fortsätta tatuera mig i all evighet... :)

Men nu vill vi se fler bilder på din! *popcorn*

dojjan
2007-01-21, 15:33
Bump! Mer bilder, mindre snack! :)

Krampus
2007-01-21, 15:38
Bump! Mer bilder, mindre snack! :)

Jag är på gång med mina axlar.
Ville inte göra i Thailand.....
Försöker jobba extra för att få ihop cash, två,tre månader så kanske...

dojjan
2007-01-21, 15:47
Jag är på gång med mina axlar.
Ville inte göra i Thailand.....
Försöker jobba extra för att få ihop cash, två,tre månader så kanske...

Har du inte andra du kan slänga upp bilder på då?

TCOG
2007-01-21, 15:50
Gör min första snart på vänstra underarmen.....

Krampus
2007-01-21, 15:54
Har du inte andra du kan slänga upp bilder på då?

Finns överallt i bildtrådar.. :)

Jay-Z
2007-01-21, 16:30
Jag är på gång med mina axlar.



Vad ska du göra?

Isabella
2007-01-21, 16:43
Min lilla älskling, ska iväg nu veckan o boka tid för en till:)

http://http://tinypic.com/view/?pic=30jk3uf

Jense
2007-01-21, 17:00
Vad ska du göra?

tattuera sig

dojjan
2007-01-21, 17:49
Min lilla älskling, ska iväg nu veckan o boka tid för en till:)

http://http://tinypic.com/view/?pic=30jk3uf

Länken funkar inte.

Fed up
2007-01-21, 18:02
jag tror den här är ny sen sist:

http://myspace-916.vo.llnwd.net/01561/61/96/1561206916_l.jpg

(ursäkta lite stor bild)

Shakemynuts
2007-01-21, 18:16
Här kommer början på min sleeve. Resten kommer vara i samma tema.
Och för er som inte vet, så är det Straight Edge. Själva betydelsen med hela tatueringen är rosor + döskallen, att jag kommer vara Straight Edge till döden. Jag är upplyst av detta och bunden till det.

Shakemynuts
2007-01-21, 18:18
Fick inte med bilden! :D

http://img182.imageshack.us/my.php?image=komplett8af.jpg

Edit: Hur gör jag för att länka den direkt till forumet så man slipper trycka? *cry*

Fed up
2007-01-21, 18:19
Här kommer början på min sleeve. Resten kommer vara i samma tema.
Och för er som inte vet, så är det Straight Edge. Själva betydelsen med hela tatueringen är rosor + döskallen, att jag kommer vara Straight Edge till döden. Jag är upplyst av detta och bunden till det.

Vi har pratat om det här förr va? Jag är medveten om att du är sxe, eller hur? *förvirrad*

förresten såg jag ingen bild.

Shakemynuts
2007-01-21, 18:26
Vi har pratat om det här förr va? Jag är medveten om att du är sxe, eller hur? *förvirrad*

förresten såg jag ingen bild.

Japp! Jag smygkika i din träningsjournal o såg bilder på tatueringen i nacken/ryggen.
Bilden är uppe nu! Men, hur gör jag för att få in den direkt i forumet? :(

Fed up
2007-01-21, 18:28
Japp! Jag smygkika i din träningsjournal o såg bilder på tatueringen i nacken/ryggen.
Bilden är uppe nu! Men, hur gör jag för att få in den direkt i forumet? :(

Just det.

tryck på den gula knappen där uppe, där du väljer om du vill ha kursivt och sånt, alltså mellan där du skriver rubrik och själa inlägget. den som har små berg på sig. där lägger du in url'en. (fan va bra jag är på att förklara).

Shakemynuts
2007-01-21, 18:37
http://img182.imageshack.us/my.php?i...omplett8af.jpg

Men! *grr* Jag skrev IMG tidigare men då fungerade det inte, undra om det gör det nu.

Edit: Nähä! Det gjorde det visst inte. Eller är det bara jag som inte ser?

Fed up
2007-01-21, 18:40
http://img182.imageshack.us/my.php?i...omplett8af.jpg

Men! *grr* Jag skrev IMG tidigare men då fungerade det inte, undra om det gör det nu.

Edit: Nähä! Det gjorde det visst inte. Eller är det bara jag som inte ser?

jag kan inte se den när jag trycker på länken heller.

Shakemynuts
2007-01-21, 18:44
http://img182.imageshack.us/my.php?image=komplett8af.jpg

Det var då...... ATT DET SKA VA SÅ SVÅRT!!! Men nu kanske det går att se bilden åtminstone.*gah!*

hatework
2007-01-21, 18:45
jääklar va bling bling fed_up :D

Här är min arm som är långt ifrån klar då jag planerar att fortsätta yttligare längre ner med en karp, sen har jag ärr som måste läka och avta lite, det kommer bilder på resten av armen senare..


http://img367.imageshack.us/img367/7685/tattoji7.th.jpg (http://img367.imageshack.us/my.php?image=tattoji7.jpg)

Garnax
2007-01-21, 19:16
Vill fortfarande se bilden på killens arm, hans om taggade in 1 A4s citat från Pulp Fiction på överarmen som på mer än 1 meters avstånd bara såg ut som en
totalt svart kvadrat :)

Fed up
2007-01-21, 19:25
http://img182.imageshack.us/my.php?image=komplett8af.jpg

Det var då...... ATT DET SKA VA SÅ SVÅRT!!! Men nu kanske det går att se bilden åtminstone.*gah!*

nu ser jag, ser snygg ut, men ingen färg?

Shakemynuts
2007-01-21, 19:58
nu ser jag, ser snygg ut, men ingen färg?

Tack!
Jo, jag ska fylla i den, glömde bara säga det! :D
Vanliga färger på rosorna, röda och gröna blad. Mörkbrunt rep, antagligen limegrönt ljus med rött sken i ögonen och i hålet på skallen samt lågan.
Sen ljusblå döskalle. Men vi får se då vi börar tatuera vad som ser snyggast ut.

På baksidanav armen, mellan rosorna, kommer jag sätta ett ganska stort X som kommer ha rosblad runt sig så de går ihop med de rosor jag har nu.

På överarmen kommer jag sätta en spritflaska med en döskalle på, med limegrönt innehåll, med en text Poison ovanför flaskan och Free under. Halvmånestil.
Och på insidan av överarmen 3st X.

Sen får tatueraren bestämma resten, som detaljer osv, hans personliga stil på tatueringarna, så det blir bäst om det fortsätter så.

Fille.p
2007-01-21, 21:44
Tack!
Jo, jag ska fylla i den, glömde bara säga det! :D
Vanliga färger på rosorna, röda och gröna blad. Mörkbrunt rep, antagligen limegrönt ljus med rött sken i ögonen och i hålet på skallen samt lågan.
Sen ljusblå döskalle. Men vi får se då vi börar tatuera vad som ser snyggast ut.

På baksidanav armen, mellan rosorna, kommer jag sätta ett ganska stort X som kommer ha rosblad runt sig så de går ihop med de rosor jag har nu.

På överarmen kommer jag sätta en spritflaska med en döskalle på, med limegrönt innehåll, med en text Poison ovanför flaskan och Free under. Halvmånestil.
Och på insidan av överarmen 3st X.

Sen får tatueraren bestämma resten, som detaljer osv, hans personliga stil på tatueringarna, så det blir bäst om det fortsätter så.

En sådan spritflaska hade tatueraren jag var hos precis skissat upp på en när jag var där. dock var skallen inuti flaskan och utan text. Här kommer en bild på min, helt ny på bilden:hbang: http://img370.imageshack.us/my.php?image=tattoo6oa.jpg

Shakemynuts
2007-01-21, 21:50
En sådan spritflaska hade tatueraren jag var hos precis skissat upp på en när jag var där. dock var skallen inuti flaskan och utan text. Här kommer en bild på min, helt ny på bilden:hbang: http://img370.imageshack.us/my.php?image=tattoo6oa.jpg

Ajfan, hoppas den inte är alltför lik den jag skissat då. Blev som en, gammal flaska kan man väl säga.. Om man förseställer sig, en gammal romflaska kanske, med korken och en gammal etikett då.

Fille.p
2007-01-21, 23:07
Ajfan, hoppas den inte är alltför lik den jag skissat då. Blev som en, gammal flaska kan man väl säga.. Om man förseställer sig, en gammal romflaska kanske, med korken och en gammal etikett då.

Den här flaskan var mer rektangulär upp till halsen med en skalle inuti flaskan och en etikett uppe på halsen, lite svårt att förklara. Det var en australiensare som skulle ha den. Du glömmer inte att lägga upp bild på det sen väll? Blir säkert riktigt bra!

Shakemynuts
2007-01-21, 23:18
Den här flaskan var mer rektangulär upp till halsen med en skalle inuti flaskan och en etikett uppe på halsen, lite svårt att förklara. Det var en australiensare som skulle ha den. Du glömmer inte att lägga upp bild på det sen väll? Blir säkert riktigt bra!

När jag kommer till den flaskan kommer den här tråden vara long gone. :D
Men jag gör en ny, don´t worry. :naughty:

Ska färglägga underarmen, sen göra konturer på hela överarmen innan sommaren. Sen fylla i alla tomrum i vinter 07.

Mikal
2007-01-22, 02:20
http://img110.imageshack.us/img110/5778/mickess5ca.jpg

efter första omgången.. rätt go bild


http://img264.imageshack.us/img264/3740/bild0095om.jpg
och så en som är på gång

Isabella
2007-01-22, 06:07
ser man min lilla älskling nu då?

http://forum.body.se/attachment.php?attachmentid=16395&d=1160580243

Shakemynuts
2007-01-22, 06:21
ser man min lilla älskling nu då?

http://forum.body.se/attachment.php?attachmentid=16395&d=1160580243

Söt liten rackare va!
Diggade rosen, ser ut som från en målning på en gammal tavla ungefär.

Isabella
2007-01-22, 08:35
Söt liten rackare va!
Diggade rosen, ser ut som från en målning på en gammal tavla ungefär.

tack:)

Fed up
2007-01-22, 08:51
Tack!
Jo, jag ska fylla i den, glömde bara säga det! :D
Vanliga färger på rosorna, röda och gröna blad. Mörkbrunt rep, antagligen limegrönt ljus med rött sken i ögonen och i hålet på skallen samt lågan.
Sen ljusblå döskalle. Men vi får se då vi börar tatuera vad som ser snyggast ut.

På baksidanav armen, mellan rosorna, kommer jag sätta ett ganska stort X som kommer ha rosblad runt sig så de går ihop med de rosor jag har nu.

På överarmen kommer jag sätta en spritflaska med en döskalle på, med limegrönt innehåll, med en text Poison ovanför flaskan och Free under. Halvmånestil.
Och på insidan av överarmen 3st X.

Sen får tatueraren bestämma resten, som detaljer osv, hans personliga stil på tatueringarna, så det blir bäst om det fortsätter så.

Det blir nog bra det där.

hatework
2007-02-05, 19:51
River upp den här tråden, känner att jag vill visa upp mig nu när den är klar och allt.

http://img330.imageshack.us/img330/8972/tatuering1zd4.jpg (http://imageshack.us)
http://img467.imageshack.us/img467/9360/tatuering2ri4.jpg (http://imageshack.us)
http://img513.imageshack.us/img513/3583/tatuering3qp9.jpg (http://imageshack.us)

hobbitar
2007-02-05, 20:13
här kommer min.


Jag kommer för övrigt aldrig tatuera mig på armarna eller framsidan av kroppen, då tror jag att jag blir trött på att se samma sak dag ut och dag in.....

http://img111.imageshack.us/img111/4763/fightpreparead7.jpg (http://imageshack.us)

Fed up
2007-02-05, 20:39
River upp den här tråden, känner att jag vill visa upp mig nu när den är klar och allt.

]

Ser bra ut! Ingen färg alls, inte ens på blomstrena?

knazcandy
2007-02-05, 20:45
Jag kommer för övrigt aldrig tatuera mig på armarna eller framsidan av kroppen, då tror jag att jag blir trött på att se samma sak dag ut och dag in.....



Det är det som är så bra att den på ryggen, jag blir lika glad och överraskad varje gång jag tittar mig i spegeln..gatt damn, tänker jag alltid:)

knazcandy
2007-02-05, 20:48
Det blir nog bra det där.

Feddan, jag gillar din gadd väldigt mycket! Hur tänkte du när du valde motiv o så? Det finns ju mycket fina stilar på gaddningar! Jag är lite sugen på att göra en sleeve, tycker det är grymt läckert, fast jag är osäker på om jag får för mycket konst på kroppen då, kanske bara ser plottrigt ut. Typ rygg, ben, axel och tillsist en sleeve.

Fed up
2007-02-05, 21:15
Feddan, jag gillar din gadd väldigt mycket! Hur tänkte du när du valde motiv o så? Det finns ju mycket fina stilar på gaddningar! Jag är lite sugen på att göra en sleeve, tycker det är grymt läckert, fast jag är osäker på om jag får för mycket konst på kroppen då, kanske bara ser plottrigt ut. Typ rygg, ben, axel och tillsist en sleeve.

tack! du menar den stora på armen? jag ville ha nåt där, gick in hos tatueraren och sa att jag ville ha rosor och en svala och en banderoll. Sen ritade han. Jag vill ha i old school-stil, den här är väl inte helt renodlad old school, men typ en modern version av old school, kanske.
Jag tycker också det är svårt att ha lagom mycket. Jag har på fötterna och på ryggen och på ena armen. jag vill ha nåt på magen/ljumsken/ljumskarna typ, nåt på höger vad, nåt på vänster lår, kanske nåt på sidan mage, och nåt på bröstet/under nyckelbenen tror jag. Armarna tycker jag är svårt. Kör jag nåt på deltan på vänstern så får jag typ en sleeve, men jag gillar att jag har lite annorlunda som jag har nu. Underarmarna är snyggt, men bra att ha tomt där när man söker jobb kanske...klurigt det där.

Alexlindgren
2007-02-05, 21:19
här kommer min.


Jag kommer för övrigt aldrig tatuera mig på armarna eller framsidan av kroppen, då tror jag att jag blir trött på att se samma sak dag ut och dag in.....

http://img111.imageshack.us/img111/4763/fightpreparead7.jpg (http://imageshack.us)

Snygg! Vad står det?

knazcandy
2007-02-05, 21:38
tack! du menar den stora på armen? jag ville ha nåt där, gick in hos tatueraren och sa att jag ville ha rosor och en svala och en banderoll. Sen ritade han. Jag vill ha i old school-stil, den här är väl inte helt renodlad old school, men typ en modern version av old school, kanske.
Jag tycker också det är svårt att ha lagom mycket. Jag har på fötterna och på ryggen och på ena armen. jag vill ha nåt på magen/ljumsken/ljumskarna typ, nåt på höger vad, nåt på vänster lår, kanske nåt på sidan mage, och nåt på bröstet/under nyckelbenen tror jag. Armarna tycker jag är svårt. Kör jag nåt på deltan på vänstern så får jag typ en sleeve, men jag gillar att jag har lite annorlunda som jag har nu. Underarmarna är snyggt, men bra att ha tomt där när man söker jobb kanske...klurigt det där.

Precis, den på armen (har bara sett den tror jag). Fina färger i den. Det är kul att folk vågar lägga mer färg i sina gaddningar nu, det har varit alldeles för mycket svart de sista åren.

Jag kan känna lite med mina egna, att jag har japanskt-inspirerat på ryggen och på benet, och att man ska hålla samma stil över kroppen annars ser det "fel" ut på något sätt. Sen vill jag att allt ska vara symmetriskt, så att allt inte hamnar på samma sida och sådär. Mina som jag har nu, går ju att dölja ganska bra, hur har du kännt det med din arm? Jag tycker att en tjej med tatuerad arm, genast sätter en "stämpel" på en. Just som du säger med jobb och sådant i framtiden och andras syn på vad som är lämpligt på en tjej (tyvärr är det så). Så länge man går i långärmat är det ok, men det blir ju synligt med toppar o så.

hatework
2007-02-05, 21:58
Ser bra ut! Ingen färg alls, inte ens på blomstrena?
Är inte alls sugen på att köra färg på min arm, på andra kan det vara riktigt chyst iof, jag vill ju göra något upp mot nacken så att de blir en bättre början av armen, istället för att de bara börjar skarpt, ja du ser kanske *screwy*
och sedan göra en till hanya på underarmen, men där har jag ärr som måste försvinna lite till innan jag kan fortsätta.

Daniel Mattusch
2007-02-05, 22:08
Klar: = )?

LadyInsane
2007-02-05, 22:24
Alright här kommer mina två:

På överarmen. Gjorde den när jag var femton. Räknar med att åtminstone någon känner igen motivet.
http://archive.pixbox.se/arkivet/synligt_18/07240000-07249999/640x480/7245258.jpg

Nummer två. Gjordes i somras i Sunny Beach (jag vet, aja baja) innan jag fyllt arton. På bilden är skorpan fortfarande kvar. Denna sitter på övre delen av ryggen.
http://archive.pixbox.se/arkivet/synligt_18/07240000-07249999/640x480/7245254.jpg

More 2 come:)

dojjan
2007-02-05, 22:24
River upp den här tråden, känner att jag vill visa upp mig nu när den är klar och allt.


Riktigt nice! :thumbup:

En sån där skulle jag vilja ha en dag. Är bara så rädd att jag kommer ångra mig...

Brooklyn
2007-02-05, 22:28
hateworks sleeve är tokfet!!! :hbang:

Litecore
2007-02-06, 03:25
Alright här kommer mina två:

På överarmen. Gjorde den när jag var femton. Räknar med att åtminstone någon känner igen motivet.
http://archive.pixbox.se/arkivet/synligt_18/07240000-07249999/640x480/7245258.jpg


det är väl smycket som Arwen ger till Aragon i den första filmen ur LotR-trilogin?
och efter lite fuckinggoogleit! --> Evenstar Pendant aka Aftonstjärnan :)

LadyInsane
2007-02-06, 10:19
det är väl smycket som Arwen ger till Aragon i den första filmen ur LotR-trilogin?
och efter lite fuckinggoogleit! --> Evenstar Pendant aka Aftonstjärnan :)

Yes! Det är den det är. Gjorde den under det år jag var oerhört besatt av lotr, tältade, klädde ut mig...allt det där:)

Kwon
2007-02-06, 10:31
E man besatt av Lotr när man tältar? :D

Emil_Larsson
2007-02-06, 10:37
Snygg tatuering. Jag själv tycker riktigt mycket om tatueringar. Funderat länge på att sedan då jag blir 18år att tatuera en varg som ylar i månskensmörkret och gärna lite fräcka motiv runt om.
Något indian-tema på armarna och på ryggen ihop med vargen vore rätt häftigt också.

LadyInsane
2007-02-06, 14:25
E man besatt av Lotr när man tältar? :D

Om man tältar för biljetter, så ja;) Om man dessutom endast hade lotr-posters i sitt rum, var med i ett JRR Tolkien-sällskap samt har läst triologin ett antal gånger:cool:

Kwon
2007-02-06, 14:28
Om man tältar för biljetter, så ja;) Om man dessutom endast hade lotr-posters i sitt rum, var med i ett JRR Tolkien-sällskap samt har läst triologin ett antal gånger:cool:

Ok, du låter ju helt Insane! :devil:

En riktig LOTR-fanatic! :D

jag var glad som lyckades plöja igenom halva första boken som ung.

Litecore
2007-02-06, 15:03
de enda böckerna värda att läsa är HHGTTG-pentalogin ;)

G_lund
2007-02-06, 16:30
hur går det? lägga upp en nyare bild?

hobbitar
2007-02-06, 17:55
Om man tältar för biljetter, så ja;) Om man dessutom endast hade lotr-posters i sitt rum, var med i ett JRR Tolkien-sällskap samt har läst triologin ett antal gånger:cool:



Haha det är väl inget.

Jag fick SMS varje gång filmteamet bytte plats på Nya Zeeland:D

Litecore
2007-02-06, 18:35
gjorde den här nån månad efter att jag fyllde 19, ruskig tonårsakne på ryggen :D

http://img.photobucket.com/albums/v335/Litecore/avo-nm.jpg

LadyInsane
2007-02-06, 19:08
Haha det är väl inget.

Jag fick SMS varje gång filmteamet bytte plats på Nya Zeeland:D

Haha! Visste inte ens om att det existerade! Fan vad man gick miste om något!;)

LadyInsane
2007-02-06, 19:09
Ok, du låter ju helt Insane! :devil:

En riktig LOTR-fanatic! :D

jag var glad som lyckades plöja igenom halva första boken som ung.

Well well, thats just me;)

Fast är inte lika besatt längre. har bara en två metershög gollum uppe på väggen nu. Samt ett antal dödsmetal affisher och tre cymbaler:) Hittat andra intressen:)

LadyInsane
2007-02-06, 19:11
gjorde den här nån månad efter att jag fyllde 19, ruskig tonårsakne på ryggen :D

http://img.photobucket.com/albums/v335/Litecore/avo-nm.jpg

Kärleken besegrar allt! Nämen vad fint*cupid*

Fed up
2007-02-06, 20:30
Lean and tall: vem har gjort din?
Upp med nya bilder för sören!

Jackie Dee
2007-02-06, 20:44
Snygg tatuering. Jag själv tycker riktigt mycket om tatueringar. Funderat länge på att sedan då jag blir 18år att tatuera en varg som ylar i månskensmörkret och gärna lite fräcka motiv runt om.
Något indian-tema på armarna och på ryggen ihop med vargen vore rätt häftigt också.

Bland det fulaste man kan göra om man inte kör raggarbil och bär jeansväst för då passar det.

Bara min åsikt.

Jense
2007-02-06, 20:47
vill Gärna se herkulez gaddning med. såg fet ut redan i konturstadiet

Shakemynuts
2007-02-06, 21:03
Men vad är meningen med tatueringen?
Ska den bara vara häftig?

Fed up
2007-02-06, 21:12
danke Wennerberg =)
Herkulez ifyllningen gör mindre ont än själva kontur ritandet tycker jag =) spriten som han sprutar på slutet är nog fan det värsta jag vart med om, värre än själva tatuerings processen :cryout:

Jag tycker det är skönt när de tar spriten på, det svalkar ju liksom. Tycker inte det svider.

Men vad är meningen med tatueringen?
Ska den bara vara häftig?

Finns det nån annan mening? Jag har faktiskt tänkt tatuera in "no reason why" under nyckelbenen just för att jag är så trött på att få höra "men vad betyyyyder den????" och jag bara "det är en blomma for fucks sake, vad skulle den betyda? den är fin!".
Jag frågar inte var folks mascaramålning betyder utan antar att de har den så för att de tycker det är fint.
Sen om det står nåt så kan det ju betyda nåt, förståss. Typ att jag har skrivit courage har en lite djupare mening, då jag är en jäkla fegis som behöver påminnas om att ha mod.

Shakemynuts
2007-02-06, 21:15
Jag tycker det är skönt när de tar spriten på, det svalkar ju liksom. Tycker inte det svider.

Finns det nån annan mening? Jag har faktiskt tänkt tatuera in "no reason why" under nyckelbenen just för att jag är så trött på att få höra "men vad betyyyyder den????" och jag bara "det är en blomma for fucks sake, vad skulle den betyda? den är fin!".
Jag frågar inte var folks mascaramålning betyder utan antar att de har den så för att de tycker det är fint.
Sen om det står nåt så kan det ju betyda nåt, förståss. Typ att jag har skrivit courage har en lite djupare mening, då jag är en jäkla fegis som behöver påminnas om att ha mod.

Förlåt då. Jag frågade ju bara. *cry*

Fed up
2007-02-06, 21:32
Förlåt då. Jag frågade ju bara. *cry*

Shape up! *knäpper med fingrarna som idol-kishti*
:whipped:













:D

Shakemynuts
2007-02-06, 21:39
Shape up! *knäpper med fingrarna som idol-kishti*
:whipped:

:D

Haha nae men.
Jag har fått intrycket av att de flesta som har tatueringar som inte betyder något ångrar sig, iallafall oftare än de som har betydelse.

Personligen gillar jag att uttrycka mig i tatueringar så det blir väl mening med dom automatiskt.

Litecore
2007-02-06, 23:48
http://img264.imageshack.us/img264/3740/bild0095om.jpg
och så en som är på gång

skulle vara nice med en bättre bild, jag är nyfiken på motivet :)

Litecore
2007-02-06, 23:48
Kärleken besegrar allt! Nämen vad fint*cupid*
åh, tack så mycket! mitt motto i livet :D

Leanandtall
2007-02-07, 07:53
Lean and tall: vem har gjort din?
Upp med nya bilder för sören!

Peter på Tattooworld. Jaja, min kamera är kvar på jobbet - och där har jag inte varit på några dagar. Bilder kommer. Stilla dig kvinna! ;)

Fed up
2007-02-07, 08:39
Peter på Tattooworld. Jaja, min kamera är kvar på jobbet - och där har jag inte varit på några dagar. Bilder kommer. Stilla dig kvinna! ;)

Jaha, är det så nyligen du gjort den? Han har väl inte jobbat där så länge? Han har tatuerat en del av mina kompisar i min gamla hemstad Linköping. Vet du om han har mycket kö eller? Charlie har ju såna sjuka köer så tänkte satsa på Peter om jag ska köra nåt...

Leanandtall
2007-02-07, 09:02
Jaha, är det så nyligen du gjort den? Han har väl inte jobbat där så länge? Han har tatuerat en del av mina kompisar i min gamla hemstad Linköping. Vet du om han har mycket kö eller? Charlie har ju såna sjuka köer så tänkte satsa på Peter om jag ska köra nåt...

Han började väl i somras tror jag. Jag har hållt på med den sedan november, suttit 25 timmar totalt. Gjorde det sista för typ 3 veckor sen :) Jag gillar hans stil skarpt.

Vad jag vet så har de bokningsstopp allihop (uppbokade till juli typ) + att Charlie är sjukskriven på obestämd framtid. Ring ner och hör, kanske de har släppt nya tider.

Leanandtall
2007-02-09, 13:47
http://img230.imageshack.us/img230/7802/tattkl6.jpg

Här är hela min överarm.

Fed up
2007-02-09, 14:03
Lean: Riktigt nice! den är lite coverup va? Mycket snyggare än den du hade innan där!:thumbup:

Leanandtall
2007-02-09, 14:06
Lean: Riktigt nice! den är lite coverup va? Mycket snyggare än den du hade innan där!:thumbup:

Jo, det ligger en ganska stor tribal därunder. Svårt att få det riktigt bra, men jag tycker Peter gjorde ett bra jobb med tanke på förutsättningarna. :) Thanks!

Fed up
2007-02-09, 14:09
Jo, det ligger en ganska stor tribal därunder. Svårt att få det riktigt bra, men jag tycker Peter gjorde ett bra jobb med tanke på förutsättningarna. :) Thanks!

Ja, man anar att det är nåt där mittpå, men det ser bra ut iallafall. Gillar den blåa färgen på blomman och ormens mage mycket. (jag hjärta färger)

Jazen
2007-02-10, 03:06
Hejsan
Ni får ursäkta att jag inte alls varit aktiv under flera månader, detta pga av flytt o jobb i sthlm.....
Har inte ens hunnit bli klar med tatueringen, men här kommer en färsk bild hur det såg ut sist. har ny tid den 23februari, så jag ska vara mer aktiv o få upp mer bilder...

p.s roligt att det va många som va så intresserade, alltid roligt :thumbup:

http://i5.tinypic.com/4hx3ojq.jpg

FreCKo
2007-02-10, 13:21
den tar sig! Den kommer nog bli asfet när den är färdig! :D

Jense
2007-02-10, 21:39
Min kamrat Mange(knäböj) Flydde norrköping och house of pain för en dag och tattuerade mig igår här hemma, resultaten blev denna:
http://i16.tinypic.com/34zeqde.jpg



Nöjd, jatack.

Jense
2007-02-10, 22:12
http://www.houseofpain-norrkoping.se/


mvh.

Knäböj
2007-02-10, 22:37
Yes... Support the big red...

Tack Jense min vän,för att jag fick äran att hälsa på bakom ditt vindskydd vid Öresund! Det var jävligt trevligt! Gadden blev skaplig oxå. :thumbup:

Slit den med hälsan,och hälsa tjejen och tacka för ett suveränt ligg!

Vi ses i April mannen!

/Knäblöj

http://www.tattoo.se/forum/uploads/1168443280/gallery_643_32_14953.jpg

Jense
2007-02-10, 23:27
haha ja allt vaselin gick ju åt när jag besteg dig i sömnen :D

jävla bra fredag mannen, får vi göra om!

izarul
2007-02-13, 22:02
Varför gör man en sådan tatuering?

Mago
2007-02-13, 22:27
Varför gör man en sådan tatuering?

Jag gissar på att han tycker den är ful och inte ville göra den.

norsk_gadd
2007-02-14, 10:15
Varför gör man en sådan tatuering?

Han va sugen på att göra något som han tyckte va snyggt och därför gjorde han det. Tror du man tatuerar sig för någon annans skull?

Frantic
2007-02-14, 10:22
Varför gör man en sådan tatuering?

Varför ställer man en sån fråga?

machine gun
2007-02-14, 22:52
Min handled när tatueringen var helt nygjord. Strecken ser lite snea ut, vilket beror på att armen var ganska rejält uppsvälld där... Den ser bättre ut nu, 3 år och en ifyllning senare. Skulle dock behöva fyllas i ytterligare en gång då den fortfarande är liiiite flammig. Knepigt med stora helfärgade ytor.
http://img129.imageshack.us/img129/3839/7bd4ac327d74ab4aefa9852gi9.jpg

Work in progress..
http://img129.imageshack.us/img129/8674/7b8b3cbf041f394a2d8288bnu1.jpg

Har även två gaddar på magen, ska fixa bild vid tillfälle. Har planer på att göra en ganska stor tatuering på låret härnäst, har dock inte riktigt bestämt motiv ännu så det dröjer.

Krampus
2007-02-14, 23:00
http://www.tattoo.se/forum/uploads/1168443280/gallery_643_32_14953.jpg


Hell yeah! Sådär ska det se ut! :thumbup:

Krampus
2007-02-14, 23:01
[IMG]

Här är hela min överarm.

Mycket bra färger. :)