handdator

Visa fullständig version : Träna halva kroppen?


Ant
2006-05-19, 16:09
(tycker inte att denna handlar om skadan, utan om träningen, därför valde jag att lägga den här) Jag har brutit handleden, och funderar; ska jag bara köra ben och cardio, eller ska jag köra vänstersidan av överkroppen också? Det handlar om ca 3 veckor. Vad är det för nackdel med att köra ben och "halva" överkroppen? Såg en kille med bara en hand på gymmet, han hade inte så mycket val... kroppen kan väl knappast bli "skev" på tre veckor, eller?



Mvh Anton

Bondlurk
2006-05-19, 16:11
Hade jag varit dig hade jag satsat på ben/cardio tills min handled återhämtat sig.

Nina L
2006-05-19, 16:13
När jag bröt ett ben i min högerhand så passade jag på att träna vänstern jämnstark. Det var inte alls dumt, tyckte jag. Från att ha varit betydligt svagare i vänster arm så var jag plötsligt jämn.

Ant
2006-05-19, 16:17
När jag bröt ett ben i min högerhand så passade jag på att träna vänstern jämnstark. Det var inte alls dumt, tyckte jag. Från att ha varit betydligt svagare i vänster arm så var jag plötsligt jämn.


Helt klart en poäng! Tack

Bondlurk
2006-05-19, 16:20
Det lät smart i mina öron, jag förutsatte att du var jämnstark. =)

polaren
2006-05-19, 17:23
Tycker det låter väldigt dumt att träna halva kroppen. Passa på att träna mycket ben nu istället! :thumbup: