handdator

Visa fullständig version : Vad tycker du om det nya forumet? (Anonym poll)


Nina L
2006-05-19, 13:20
Jag känner att det krävs en anonym poll för denna känsliga fråga.

Jay-Z
2006-05-19, 13:21
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=70550

Vakna.

Tigerkotten
2006-05-19, 13:21
Men den har ju ingen poll, o alla vet att Nina e poll lover.

bear.flowertwig
2006-05-19, 13:22
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=70550

Vakna.

En 3:e tråd kändes i mesta laget? ;)

Jay-Z
2006-05-19, 13:22
En 3:e tråd kändes i mesta laget? ;)


Finns det tre? :D

Jag gillar mest att hacka på Nina.

Nina L
2006-05-19, 13:24
En 3:e tråd kändes i mesta laget? ;)Man kanske kan be någon snäll moderator att slå ihop dem? Jag vill dock påstå att min är bäst eftersom den har en anonym poll. De flesta vill säkert inte klaga. Här kan de göra det anonymt. :D

Ryska_raketen
2006-05-19, 13:24
Vafan, orka med en jävla reklam som tar upp halva bilden *grr*

Nina L
2006-05-19, 13:25
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=70550

Vakna.
Det går inte att klicka på din länk, tror jag. :)

Jay-Z
2006-05-19, 13:30
Det går inte att klicka på din länk, tror jag. :)

Mouseover, lol? :)

Löjtnant Blank
2006-05-19, 13:32
Ninas tråd är klart bäst. Det behövdes en poll.

Jay-Z
2006-05-19, 13:33
Ninas tråd är klart bäst. Det behövdes en poll.


Du vill bara spela webcam, bre.

Nina L
2006-05-19, 13:34
Ninas tråd är klart bäst. Det behövdes en poll.Jag älskar dig. :)



Nått som blev jävligt snyggt är Nalfarens bästa-fysiken-sida. It is teh love!

http://www.kolozzeum.com/gallerier/bastafysiken06/index.htm <- länk

Löjtnant Blank
2006-05-19, 13:34
Du vill bara spela webcam, bre.
Sup ladies?

http://burningdownthe.net/flamester/siteimages/camarchive/1127721205.jpg

Jay-Z
2006-05-19, 13:35
Sup ladies?



Cam + vaselin + Blank + Z = The roof is on fire.

Nitrometan
2006-05-19, 13:50
Just nu står det 1-1 mellan gamla och nya forumet.

Får jag vänja mig lite så vinner nog det nya...

Denstillasittande
2006-05-19, 14:31
Det är som jag irriterar mig över är att det så ihopkrympt ut när man är inne i tråd, tack vare reklamen på högersidan.
Allt annat tycker jag är bättre !

Fartman
2006-05-19, 14:34
Just nu är det lite störande, men det är nog mycket en vanesak.. gamla färgsättningen har väl suttit i i några år nu...

Papi
2006-05-19, 14:42
Röd färg är mer störande för ögonen. Blått uppfattas som lugnare och mer harmoniskt.
Papi not like! :(
Det vore schysst om ni gjorde så att man kan välja tema i en dropdown. Det är väl mest knapparna och lite CSS:er som behöver designas om till blå färg istället för den nya.

Papi
2006-05-19, 14:43
Sen gillar jag inte heller reklamkolumnen till höger, men det fattar jag ju att det är en bra inkomstkälla för er och det ska ni ha! :thumbup:

Simon.
2006-05-19, 14:44
Röd färg är mer störande för ögonen. Blått uppfattas som lugnare och mer harmoniskt.
Papi not like! :(
Det vore schysst om ni gjorde så att man kan välja tema i en dropdown. Det är väl mest knapparna och lite CSS:er som behöver designas om till blå färg istället för den nya.

Framöver kommer ni att få möjlighet att välja fler skin i eran UserCP.
Då väljer man bara det som man gillar bäst .:thumbup:

jwzrd
2006-05-19, 14:45
Framöver kommer ni att få möjlighet att välja fler skin i eran UserCP.
Då väljer man bara det som man gillar bäst .:thumbup:

Perfekt! Då blir det tyst på mig (förhoppningsvis ;)).

aliquis
2006-05-19, 14:45
Jag ser knappt någon skillnad på forumet? Det är ju typ samma som alltid? Förstår inte hur folk säger att det tar tid o vänja sig osv, vad är skillnaden?

Jag svarade ändå på "Jag tycker sämre om det nya forumet" men det är bara för reklamen och det är väl upp till dem att använda den, jag blockade den dock /;

Papi
2006-05-19, 14:46
Framöver kommer ni att få möjlighet att välja fler skin i eran UserCP.
Då väljer man bara det som man gillar bäst .:thumbup:
Perfekt!
Papi like now! *kissass*

Papi
2006-05-19, 14:47
Jag ser knappt någon skillnad på forumet? Det är ju typ samma som alltid? Förstår inte hur folk säger att det tar tid o vänja sig osv, vad är skillnaden?

Skillnaden är färgen, duh... *rolleyes*

jwzrd
2006-05-19, 14:47
Jag ser knappt någon skillnad på forumet? Det är ju typ samma som alltid? Förstår inte hur folk säger att det tar tid o vänja sig osv, vad är skillnaden?

Jag svarade ändå på "Jag tycker sämre om det nya forumet" men det är bara för reklamen och det är väl upp till dem att använda den, jag blockade den dock /;

Du ser inte gradienterna, blandningen av två teman osv?

Kwon
2006-05-19, 14:48
Fasiken va weird allting känns! :laugh:

Kul med annonser, ny logga o Kolos egna produktline Pure Pez med kokos etc men det känns verkligen konstigt och ovant!

Trist att behöva tröckas in pga av alla annonser.

Det var så skönt att kunna bre ut sig förut. Jak känner mik intröckt tack vare Crypton, RMB bikes et al :D

Ge mig ett tag te å vänja mig så

iNCREDiBLE
2006-05-19, 14:52
Alldeles för STORA banners *slap*

Simon.
2006-05-19, 14:53
Jag ser knappt någon skillnad på forumet? Det är ju typ samma som alltid? Förstår inte hur folk säger att det tar tid o vänja sig osv, vad är skillnaden?

Jag svarade ändå på "Jag tycker sämre om det nya forumet" men det är bara för reklamen och det är väl upp till dem att använda den, jag blockade den dock /;

Det kan bero på två saker:

Dels kan din webläsare cacha gamla filer, om du trycker uppdatera(refresh/reload ) ett par gånger så skall du se skillnaden.

En annan orsak kan vara om du surfar via en proxy, dom flesta proxyservrar cachar upp websidor ett tag. För eller senare skall du se skillnad...:)

jwzrd
2006-05-19, 14:55
Det kan bero på två saker:

Dels kan din webläsare cacha gamla filer, om du trycker uppdatera(refresh/reload ) ett par gånger så skall du se skillnaden.

En annan orsak kan vara om du surfar via en proxy, dom flesta proxyservrar cachar upp websidor ett tag. För eller senare skall du se skillnad...:)

Haha, ironin i att aliquis kissar på andra om kass browser sitter med gammalt innehåll i sin l33t-browser :)

Simon.
2006-05-19, 14:58
Glömde säga en sak, även om ni framöver kommer att kunna välja ett annat skin i eran UserCP, så måste annonserna vara kvar. Det är inte gratis att driva Sveriges största träningsforum.

Till er som kör med Ad-blockers...jag kommer snart att fixa så att annonserna syns även ändå....:cool: :devil:

iNCREDiBLE
2006-05-19, 15:03
Glömde säga en sak, även om ni framöver kommer att kunna välja ett annat skin i eran UserCP, så måste annonserna vara kvar. Det är inte gratis att driva Sveriges största träningsforum.

Till er som kör med Ad-blockers...jag kommer snart att fixa så att annonserna syns även ändå....:cool: :devil:

Varför måste de vara så himla stora då?

polaren
2006-05-19, 15:13
Bara jag som tycker att det är osmakligt av kolozzeum att göra reklam för en sexshop? Klickade på en annons och fick fram både buttplugs och annat :D

Iofs så är jag beredd att tåla reklamen om det krävs för att Kolozzeum ska kunna drivas vidare! :thumbup:

MasterChief
2006-05-19, 15:16
Bara jag som tycker att det är osmakligt av kolozzeum att göra reklam för en sexshop? Klickade på en annons och fick fram både buttplugs och annat :D

Iofs så är jag beredd att tåla reklamen om det krävs för att Kolozzeum ska kunna drivas vidare! :thumbup:

Tja, det dyker väl upp 100 TRÅDAR om dagen som är mer osmakliga än den där sexshopen...

Gimp
2006-05-19, 15:17
Hmm, mindre än 1/4 av medlemmarna som röstat som är nöjda med den nya designen, behövs det säga mycket mer? :(

Reklamen kan jag verkligen stå ut med men kan det inte vara lite smalare? Det är antagligen bättre om man kan köra med en högre upplösning men jag tror det finns många med mig som kör 1024x768 och tycker att det bli väldigt lite plats kvar. Jaja, jag vänjer mig nog snart.

polaren
2006-05-19, 15:17
Jo det har du rätt i MasterChief. Ångrade mig efter att jag postat inlägget faktiskt :)

Sinew
2006-05-19, 15:22
Snyggt men trångt...:(

tossefar
2006-05-19, 15:22
Glömde säga en sak, även om ni framöver kommer att kunna välja ett annat skin i eran UserCP, så måste annonserna vara kvar. Det är inte gratis att driva Sveriges största träningsforum.

Till er som kör med Ad-blockers...jag kommer snart att fixa så att annonserna syns även ändå....:cool: :devil:

Nej min vän, det är tekniskt omöjligt.

Jag köper mer än gärna kosttillskott från kolo, men jag tänker aldrig tillåta någon att tvinga på mig reklam.

Exakt var kan jag ändra layouten under usercp? Jag måste vara blind :(

Löjtnant Blank
2006-05-19, 15:23
Bara jag som tycker att det är osmakligt av kolozzeum att göra reklam för en sexshop? Klickade på en annons och fick fram både buttplugs och annat :D

Iofs så är jag beredd att tåla reklamen om det krävs för att Kolozzeum ska kunna drivas vidare! :thumbup:
Blir du inte lite sugen? Bzzz...

http://www.redlightshop.se/shop/bilder/3006009253.jpg

Zakath
2006-05-19, 15:25
Jag hoppas bara att ni kommer omplacera annonserna till en bättre plats där de inte förstör layouten lika mycket, t.ex. högst upp eller längst ner där quickreplyfunktionen ligger.

Jag vet att ni jobbar stenhårt på att göra forumet så bra som möjligt! :thumbup:

Nina L
2006-05-19, 15:29
Bara jag som tycker att det är osmakligt av kolozzeum att göra reklam för en sexshop? Klickade på en annons och fick fram både buttplugs och annat :D

Nej, det är passande. Kolozzeum är en ormgrop ibland. Klart att de skall annonsera för sånt som intresserar oss. :D

Simon.
2006-05-19, 15:29
Nej min vän, det är tekniskt omöjligt.

Exakt var kan jag ändra layouten under usercp? Jag måste vara blind :(

Varför skulle det var tekniskt omöjligt?
Går säkert att fixa, även om det kanske krävs att man moddar källkoden till Apache-servern m.m.

I dagsläget kan ni inte välja annat skin, men det kommer att gå framöver.

mangemani
2006-05-19, 15:32
tja,det går att skriva,går att skapa allt som man kunde skapa förut samt att allt annat är kvar..så,inte vet jag,det är väl det som är det viktigaste,resten bryr jag mej ej om.

Lasse Kongo
2006-05-19, 15:37
Känns alltid lite ovant i början, men man vänjer sig, tycker det är grymt med reklam till sidor som redlight, jag tror fan Pirre har ngt med det att göra :laugh:

aliquis
2006-05-19, 15:45
Glömde säga en sak, även om ni framöver kommer att kunna välja ett annat skin i eran UserCP, så måste annonserna vara kvar. Det är inte gratis att driva Sveriges största träningsforum.

Till er som kör med Ad-blockers...jag kommer snart att fixa så att annonserna syns även ändå....:cool: :devil:Good luck with that...

Och vad tjänar det till att tvinga ner reklamen i halsen på de som inte vill se den? Tror du att det genererar några klick från folk som brukar blocka reklam? (Dessutom har jag redan öppnat alla bara för att! Men det verkade ju inte vara refereelänkar så får ni bara betalt per bildvisning eller för att bilderna finns överhuvudtaget?)

aliquis
2006-05-19, 15:47
Varför skulle det var tekniskt omöjligt?
Går säkert att fixa, även om det kanske krävs att man moddar källkoden till Apache-servern m.m.

I dagsläget kan ni inte välja annat skin, men det kommer att gå framöver.Du får nog modda källkoden i våra browsers om du skall se till att reklamen alltid är där.
Sålänge vi vet vad som skickas från servern kan vi ju själva välja vilket vi vill ha kvar, eller hur?

aliquis
2006-05-19, 15:49
Blir du inte lite sugen? Bzzz...

http://www.redlightshop.se/shop/bilder/3006009253.jpgJag är mer intresserad av:
http://www.redlightshop.se/shop/bilder/3006009003A.jpg
http://www.redlightshop.se/shop/bilder/3006009306.jpg
http://www.redlightshop.se/shop/bilder/3006009134A.jpg
http://www.redlightshop.se/shop/bilder/3006009138A.jpg

(och såklart alla analtoys jag inte vågar länka till..)

Zakath
2006-05-19, 15:49
Att ta bort reklamen på just kolo tycker inte jag är en bra idé av användarna (men självklart är det mycket positivt om ägarna gör det), bättre att kolla på reklamen så att vi stödjer kolo istället! Så kanske de kan dra ner på reklamen eller åtminstone flytta den till en bättre plats på forument :)

aliquis
2006-05-19, 15:50
Det är som jag irriterar mig över är att det så ihopkrympt ut när man är inne i tråd, tack vare reklamen på högersidan.
Allt annat tycker jag är bättre !Fixa en bättre skärm!

aliquis
2006-05-19, 15:50
Att ta bort reklamen på just kolo tycker inte jag är en bra idé av användarna (men självklart är det mycket positivt om ägarna gör det), bättre att kolla på reklamen så att vi stödjer kolo istället! Så kanske de kan dra ner på reklamen eller åtminstone flytta den till en bättre plats på forument :)Vad spelar det för roll om vi tittar man inte handlar?

Dessutom låt folk välja att betala 20kr eller något för att slippa se skiten isf ;)

aliquis
2006-05-19, 15:52
Haha, ironin i att aliquis kissar på andra om kass browser sitter med gammalt innehåll i sin l33t-browser :)Vad är skillnaden då? Att det är lite beige eller vafan för färg det är på bakgrunden, röda knappar, bilder till vänster ute i forumtrådsväljarna och banners? Jo det ser jag, men jag tycker inte det är någon större skillnad?

Min browser är firefox 1.5.0.2 eller opera 9.0 beta

aliquis
2006-05-19, 15:54
Du ser inte gradienterna, blandningen av två teman osv?Gradienterna var? På knapparna? Inte annars.

Blandning av två teman? Menar du att det är både beige o blått? Jo, och det ser illa ut.

Ge mig vita sidor, svarta ramar, röda ikoner eller något, svarta knappar, vit rubriktext och svart text i rutorna.

aliquis
2006-05-19, 15:55
Och visa att det är en länk, röd eller svart med understrucket?

Simon.
2006-05-19, 15:59
Du får nog modda källkoden i våra browsers om du skall se till att reklamen alltid är där.
Sålänge vi vet vad som skickas från servern kan vi ju själva välja vilket vi vill ha kvar, eller hur?

Vi får se om det går...vilket program använder du för att blocka?

Nina L
2006-05-19, 15:59
Ge mig vita sidor, svarta ramar, röda ikoner eller något, svarta knappar, vit rubriktext och svart text i rutorna.Du är programmerare, va?

jwzrd
2006-05-19, 16:00
Gradienterna var? På knapparna? Inte annars.

Blandning av två teman? Menar du att det är både beige o blått? Jo, och det ser illa ut.

Ge mig vita sidor, svarta ramar, röda ikoner eller något, svarta knappar, vit rubriktext och svart text i rutorna.

Både raden med "User CP, FAQ, Member List, ..." och "View first unread thread, Thread Tools, Search"-raderna är gradienter. Den första i gråtoner, den andra i röd-.

aliquis
2006-05-19, 16:21
Vi får se om det går...vilket program använder du för att blocka?Ska väl du skita i ;)
Vore ju bara dumt att säga för mycket utifall att du saboterar den ena möjligheten.

Finns säkert en o annan proxy som kanske kan fixa det också.

aliquis
2006-05-19, 16:22
Du är programmerare, va?Nej, och menar du att det skulle se gräsligt ut?

Sålänge det inte är assnyggt kan det ju lika gärna vara väldigt enkelt ;)

Farzan
2006-05-19, 16:22
Ni som inte gillar forumet. Det är folk som NI som hämmar folkets utveckling. Folk som NI som är rädda för förändring. (ta inte detta seriöst)

:)

Den nya designen är hur snygg som helst. Sen passar det också Kollos färger.

Tummen upp!!!

aliquis
2006-05-19, 16:23
Både raden med "User CP, FAQ, Member List, ..." och "View first unread thread, Thread Tools, Search"-raderna är gradienter. Den första i gråtoner, den andra i röd-.Nuja, men inte då! :D
Vet inte varför de är det nu men inte då.

Och ja, nu är det ju gråsvart o rött, så nu är det väl rätt färger ;)

Så då får jag väl säga att det är bättre än det blåa, kanske, men utan reklam ;)

Nina L
2006-05-19, 16:29
Nej, och menar du att det skulle se gräsligt ut?

Sålänge det inte är assnyggt kan det ju lika gärna vara väldigt enkelt ;)Hehe. Du tolkade det rätt i alla fall. Jag har inget emot det enkla, men ibland blir det enkla det tråkiga och ditt exempel lät som en blandning av tråkigt och fult. :D

tossefar
2006-05-19, 16:34
Vi får se om det går...vilket program använder du för att blocka?

Det är inte relevant. Det är inte tekniskt möjligt för serversidan att bestämma vad klienten visar. I värsta fall är det bara att peka om banners till localhost i windows hostsfil. I andra operativsystem är det ännu lättare.

aliquis
2006-05-19, 16:58
Det är inte relevant. Det är inte tekniskt möjligt för serversidan att bestämma vad klienten visar. I värsta fall är det bara att peka om banners till localhost i windows hostsfil. I andra operativsystem är det ännu lättare.Och till firefox finns tillägg för att blocka bilder, flash och script.

Återstår väl i princip att "koda" bilden som en tabell med 1 pixel höga och breda rader o kolumner i rätt färger, men det blir ju grymt smidigt...

Och om reklamen görs ännu mer störande kommer fler användare försvinna.. Hata flashreklam, allt som rör sig o blinkar o har sig.

Får jag betalt för att se skiten? ;/

Om bilderna hostas på kolo är det ju inte så bara att peka om de domänerna? ;/

aliquis
2006-05-19, 17:00
Hehe. Du tolkade det rätt i alla fall. Jag har inget emot det enkla, men ibland blir det enkla det tråkiga och ditt exempel lät som en blandning av tråkigt och fult. :DJag tror det gick i vitt, grått, svart o rött förr ett tag, före det blåa, men jag kan ha fel?

devi
2006-05-19, 17:26
Mycket sämre.

Yankeee
2006-05-19, 17:58
Varför skulle det var tekniskt omöjligt?
Går säkert att fixa, även om det kanske krävs att man moddar källkoden till Apache-servern m.m.


Du inser väl att du skulle tjäna miljoner om du kom på ett sätt att få fram banners och annan reklam genom proxys och adblock-program? :)

jwzrd
2006-05-19, 18:04
Varför skulle det var tekniskt omöjligt?
Går säkert att fixa, även om det kanske krävs att man moddar källkoden till Apache-servern m.m.

I dagsläget kan ni inte välja annat skin, men det kommer att gå framöver.

Du kan "modda" källkoden till apache hur mycket du vill, problemet blir att du inte kommer runt att det är HTTP som är begränsningen. För att klienten ska rendera reklamen så måste den hämta den och om jag ställer in den att inte göra det så ser jag ingen reklam. Om du så skulle böka in något som kräver att reklamen måste hämtas så finns det fortfarande inget sätt för servern att veta att reklamen visas här. Men jag vet att du skämtade. Eller hur?

Pez
2006-05-19, 18:07
Du kan "modda" källkoden till apache hur mycket du vill, problemet blir att du inte kommer runt att det är HTTP som är begränsningen. För att klienten ska rendera reklamen så måste den hämta den och om jag ställer in den att inte göra det så ser jag ingen reklam. Om du så skulle böka in något som kräver att reklamen måste hämtas så finns det fortfarande inget sätt för servern att veta att reklamen visas här. Men jag vet att du skämtade. Eller hur?
Gah.. technööörds!! Destroy! KILL! DESTROY! :D

Osten80
2006-05-19, 18:07
Red Light-reklamen lirar klockrent ihop med forumets inriktning. :thumbup: