handdator

Visa fullständig version : Komplettera helkroppsprogram?


P.O.
2006-05-19, 12:59
Hej!

Jag kör ett helkroppsprogram ett par tre gånger i veckan:

Marklyft
Knäböj
Bänkpress
Skivstångsrodd
Militärpress

Det jag undrar är om jag borde komplettera med någon ytterligare övning. Kan det vara ide att lägga in ett magpass på slutet eller ger böj och mark "tillräcklig" magträning? Känns inte riktigt så, samtidigt som situps i brutalbänken inte direkt lockar efter dessa övningar...

larre
2006-05-19, 13:09
Ifall du inte känner att magen har fått jobba så lägg till någon bra magövning som tex cablecrounches, kanske inte behöver lägga till övningen varje pass men kanske en gång i veckan.

Diggler
2006-05-19, 13:48
Jag tycker att du bör komplettera med någon övning för rhomboideus/baksida axel, samt någon för biceps, kanske pullups eller latsdrag och något för mage. varför måstre alla tre passen se likadana ut? Jag tycker att du skall variera lite mer, kanske veckans två första pass precis som du kör nu, och det tredje med andra övningar, förslagsvis; , dips, pusdowns, pullups, facepulls, hantelcurl, sit-ups (märk att det inte är någon benövning, eller korsrygg men vill du prompt ha det här med så kör knäböj det passet också)

P.O.
2006-05-19, 14:03
Tack för tipsen, jag vill köra igenom övningarna varje pass men man kanske skulle kunna lägga på en extra övning: gå runt på hantellyft, curl och magövn.

Arf Pingvin
2006-05-19, 15:03
Chins och hängande benlyft är fina. Jag hade gjort stångcurls om jag skulle ha några curls alls.