handdator

Visa fullständig version : Nyttig ätardag? Nödvändigt?


Cerberus
2006-05-19, 07:48
Tänkte öka mitt kolhydratsintag idag med pasta, ris och bröd. Men är det verkligen nödvändigt? Kommer det ge någon slags fettförbränningsboost eller nåt?

Eller ska jag bara köra på som vanligt?

Jay-Z
2006-05-19, 07:57
Sök på leptinnivåer eller leptin. Det är inte vetenskapligt bevisat, men Lyle McDonald tror att det kan vara bra emellanåt.

Om jag äter mer kolhydrater någon dag är det mer för att orka prestera om jag legat lågt i några dagar.

När man är på sub 10 % i BF, som kille, kan man nog börja fundera på leptinnivåer och teorier om re-feeding. Innan dess känns det inte riktigt som om de är så stor del av ekvationen.

Cerberus
2006-05-19, 08:08
Sök på leptinnivåer eller leptin. Det är inte vetenskapligt bevisat, men Lyle McDonald tror att det kan vara bra emellanåt.

Om jag äter mer kolhydrater någon dag är det mer för att orka prestera om jag legat lågt i några dagar.

När man är på sub 10 % i BF, som kille, kan man nog börja fundera på leptinnivåer och teorier om re-feeding. Innan dess känns det inte riktigt som om de är så stor del av ekvationen.

okej tänkte väl det, där är jag inte än iaf.

Jacksatan
2006-05-19, 13:30
alltså jag kan tycka att det är rätt skönt att ha en dag som man fyller på lite. Dvs man lägger på 150g kolhydrater eller nånting och äter. Brukar kännas som att man har bra energi dagen efter och att det blir psykiskt lättare att deffa hårt den veckan.