handdator

Visa fullständig version : Påverkan på musklerna av alkohol.


Guns n hoses
2006-05-18, 21:49
Yo! Tänkte det, att ifall man på dagen tränar och senare framåt kvällen dricker lite vodka, inte så man blir stupfull utan bara lite allmänt flummig, påverkar detta lika mkt som att dricka sig stupfull och somna i ngt dike?

Jag antar att det inte förstör lika mkt för träningen ifall man bara dricker tills man är lite lagom full och inte dricker ner sig helt. Stämmer detta?

Vesseldahl
2006-05-18, 21:54
http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=62966&highlight=alkohol+muskler

Slimerik
2006-05-18, 22:25
Hehe tänkte precis posta en liknande tråd. Men där hade jag frågat hur många öl man bör hålla sig till om man tränat på dagen och har planer på att träna dagen efter. Eller är där kanske en promille halt som inte bör överstigas.

Länken verkar inte fungera :(

Kurash
2006-05-18, 22:29
Det märks att det börjar bli sommar. Är det 3:e alkoholtråden idag?

Vesseldahl
2006-05-18, 22:46
Sök på exempelvis

Alkohol + muskler

Alkohol + träning

Unt so weiter....

Guns n hoses
2006-05-18, 22:53
Yes box!

Tack för länken, glömmer alltid av att sökfunktionen är tillbaka ;)

Pez
2006-05-18, 23:32
Yo! Tänkte det, att ifall man på dagen tränar och senare framåt kvällen dricker lite vodka, inte så man blir stupfull utan bara lite allmänt flummig, påverkar detta lika mkt som att dricka sig stupfull och somna i ngt dike?

Jag antar att det inte förstör lika mkt för träningen ifall man bara dricker tills man är lite lagom full och inte dricker ner sig helt. Stämmer detta?
Nu fick du ju en länk med sökresultat. Men.. varför inte tänka till en sekund på egen hand? De som tränar hårt och får resultat därefter - brukar det vara samma personer du träffar på ute på krogen stupfulla, dreglandes drinkmix och jordnötter, skrikandes "PARTY PARTY PARTY!"?

Guns n hoses
2006-05-19, 06:17
Nu fick du ju en länk med sökresultat. Men.. varför inte tänka till en sekund på egen hand? De som tränar hårt och får resultat därefter - brukar det vara samma personer du träffar på ute på krogen stupfulla, dreglandes drinkmix och jordnötter, skrikandes "PARTY PARTY PARTY!"?

Hehe, nee. Men ibland så händer det faktiskt att man ser ngn otroligt vältränad person på krogen som gått loss :D

TrIff
2006-05-19, 13:30
Nu fick du ju en länk med sökresultat. Men.. varför inte tänka till en sekund på egen hand? De som tränar hårt och får resultat därefter - brukar det vara samma personer du träffar på ute på krogen stupfulla, dreglandes drinkmix och jordnötter, skrikandes "PARTY PARTY PARTY!"?
Nej, däremot brukar jag alltid träffa dom påtända på krogen.

wahad
2006-05-19, 13:59
Nej, däremot brukar jag alltid träffa dom påtända på krogen.

Exakt! Bra svar!

Guns n hoses
2006-05-19, 15:18
Ja just det... mina polare som tränar påstår att det är mkt bättre att... röka på... istället för att dricka.