handdator

Visa fullständig version : Hjälp..


hiho
2006-05-18, 20:11
Hej, det är så att jag har tränat gym nu i c:a ett år.
Och nu är det så att jag går inte ner i vikt, i och med denna tråd så kanske ni inser att jag vill hjälp med hur jag ska göra för att gå ner i vikt.
Idags läget väger jag 97.5kg och är 185lång.
Och så här ser mina dagar ut:

Mån:
c:a 1.5timme promenad, Rygg, Biceps, 25min kodition.
Tis:
c:a 1.5timme promenad, Axlar, Ben, 25min kodition.
Ons:
c:a 1.5timme promenad, Bröst, Triceps, 25min kondition.
Tors:
c:a 1.5timme promenad, Rygg, Biceps, 25min kondition
Fre:
c:a 1.5timme promenad, Axlar, Ben, 25min kondition
Lör:
Vilodag
Sön:
Bröst, Triceps, 25min kondition.

Jag äter frukost lunch middag, efter som jag går i skolan så blir det olika varje dag.

Visst jag har blivit mycket starkare sen jag börja;
från att gått från 40kg i bänkpress till 100kg.
benpress från 80 till 140kg.
hantelpress 10 till 22.5kg.
Men nu vill jag ha hjälp med att gå ner i vikt.

King Grub
2006-05-18, 20:12
Du måste äta mindre energi än du gör av med. Går du inte ner i vikt, så äter du för mycket.

Du får skriva ner vad du äter och hur mycket för att det skall gå att säga något. Kan du inte det, får du antingen äta mindre eller röra på dig mer, tills du går ner i den takt du eftersträvar.

nemd
2006-05-18, 21:50
Jadu, som grub säger det handlar det om energi. OCh du ska alltså förbruka mer energi än vad du äter.

Lättast o veta hur mycket man käkar är ju att väga maten och kolla hur mycket det innehåller(kcal)

Bara köpa en matvåg, inte alls dyrt och det skulle jag rekomendera. Mycket lättare och skönare då.

Jag har gjort som så att som nån sa, kommer inte ihåg vem men att gångra din vikt gånger 24. Han menade att man förbrukade ca sina kropsvikt i timman utan att göra nånting, vet ej om det stämmer men har funkat som kcal sättning för mig.

Alltså 97,5 x 24 = 2340

Och så kör du på det. Så mycket ska du käka, eller så kan du dra ner några hundra kcal. PÅ hur mycket du rör dig. Men du verkar röra dig rätt mycket så det ska nog inte vara så mycket prob det där.

Sen kom ihåg att mät också, typ bröst, midja, arm, höft/rumpa , låt och vad.

För ibland visar inte vågen nåt men man har minskat måtten.

:)