handdator

Visa fullständig version : En dag hade jag en tråd om ett underbart musikalbum


aliquis
2006-05-18, 17:59
Den försvann, så här får ni en repris:


Tunnel Trance Force Vol. 1 - 36 Maxximum Overdrive Trance Traxx
Genre : Techno Record Label : Sony Music Finland

CD #1 - Odyssee

01. Aquagen: Lovemachine (Cosmic Gate Rmx)
02. Ultra: Free (Club Mix)
03. Warp Brothers: We Will Survive (Aquagen Remix)
04. Axel Konrad: R.U.F.F. Cuts (Ext.)
05. DJ Red 5 Vs. DJ's @ Work: Rhythm & Drums 2001 (DJ's @ Work Club Mix)
06. Das Licht: 3
07. Sky Surfer: Colors
08. P.G.L.: The White Light (Russenmafia Mix)
09. Thomas Trouble: Mysterious Skies (DJ Shah Club Mix)
10. Rainbow Warrior: La Musique (Vocal Mix)
11. Dragon: The Dragon (Metal Ice Cream Mix)
12. Rooky: Secrets (Vectrex Remix)
13. P2: Fade To Grey (JamX & De Leon's "Dumand" Mix)
14. Angel Beats: Brightness (TTF Mix)
15. Checkmate: Another World (Mickey D. Mix)
16. Wiliam Hawk: Return To Innocence (Mario Lopez Meets Tommy Gant Remix)
17. Central Park: World Traffic (Hiver & Hammer In Progresse Remix)
18. Marco Zaffarano: Weltklang (Speech Lab Remix)


CD #2 - Lost In Time

01. Russenmafia: Alarm
02. Gary D: Die Herdplatte (Harddisc Mix)
03. L' Age Synthetique: Terminate (Rage Mix)
04. Commander Tom: Are Am Eye?
05. Accenter & Three O.: Acid Bitch (Dub Club Mix)
06. S.H.O.K.K.: Folie � Deux (Klub Mix)
07. DJ Passion: Tha-P-Anthem
08. DJ Jo Vs. Tom X: U Got It (Club Mix)
09. Ree Light: I Need You (Fat Club Mix)
10. Lady Tom Vs. Marc Van Linden: Motion
11. Odyssey Of Light: The Breath
12. Tekkie: Lost In Space (Hard Mix)
13. Pulsartraxx: Destination (DJ-Ramone.Com Mix)
14. Beam & Yanou: The Free Fall-The Exposition
15. Silver Liquid: Take Your Time
16. Accuface: Travelling Without Moving
17. Hunter & Lauks: Excessive Life
18. Rune: Beyond The Sun



Gammalt men ack så sött! Köp!

Löjtnant Blank
2006-05-18, 18:00
Vad sugen man blir på att knarka diskokakor!

hahavaffan
2006-05-18, 18:18
Hehe, ja nytt var det inte iallafall :D

Trance
2006-05-18, 18:22
Vad sugen man blir på att knarka diskokakor!

Tunnel trance force och den musiken är rätt långt ifrån hela ursprunget med droger och att komma i trans. Mer pop/cheese/dance i det(som inte behöver vara dåligt). Jag tänkte dra någon parallell med rap från mtv och ursprunglig rap men kom på att jag inte kan något om det så skulle nog bara göra bort mig.

Akilles
2006-05-18, 18:22
Du tyckte väl inte om musik?

aliquis
2006-05-18, 18:33
Tunnel trance force och den musiken är rätt långt ifrån hela ursprunget med droger och att komma i trans. Mer pop/cheese/dance i det(som inte behöver vara dåligt). Jag tänkte dra någon parallell med rap från mtv och ursprunglig rap men kom på att jag inte kan något om det så skulle nog bara göra bort mig.Va, så du menar att jag inte är någon pundare?

Sådan tur då att jag inte behöver lyssna och kalla mig något speciellt, det är "upplyftande techno", duger bra åt mig ;)

Title: Travelling Without Moving
Artist: Accuface

aliquis
2006-05-18, 18:36
Du tyckte väl inte om musik?Nu vet jag inte var du har fått det ifrån, men nej, oftast växlar jag väl låt rätt fort osv, beror lite på sinnesstämning, men "glad techno" och rosenström går väl hem för det mesta ;)

Trance
2006-05-18, 18:38
Va, så du menar att jag inte är någon pundare?

Sådan tur då att jag inte behöver lyssna och kalla mig något speciellt, det är "upplyftande techno", duger bra åt mig ;)

Title: Travelling Without Moving
Artist: Accuface

Jag lyssnar på samma musik som dig, har aldrig rört olagliga droger och har en helvetes problem med olika genres. t.ex. Hard trance eller hard acid. Gillar inte elitistiska personer heller som försöker dumförklara vad folk lyssnar på. Om det inte är hip hop, för det är ju kasst på riktigt.

Dock just techno är det väl sällan man lyssnar på, men det ligger kvar från tiden då all elektronisk musik kallades techno.

nemd
2006-05-18, 18:41
Ofta man köper musik. Det är ju ungefär som om jag skulle köpa mjölken jag dricker. Nädu.

Löjtnant Blank
2006-05-18, 18:44
Tunnel trance force och den musiken är rätt långt ifrån hela ursprunget med droger och att komma i trans. Mer pop/cheese/dance i det(som inte behöver vara dåligt). Jag tänkte dra någon parallell med rap från mtv och ursprunglig rap men kom på att jag inte kan något om det så skulle nog bara göra bort mig.
Rappare knarkar crack och lite marijuana.

Trance
2006-05-18, 18:48
Rappare knarkar crack och lite marijuana.

Tänkte mer på publiken. De som lyssnar på Eminem för de såg han på MTV och han är bara såååååå bra kanske inte direkt bor i crackhouses. Lite samma med trance nuförtiden(skrivs det ihop?).

Annars blev jag jäkligt sugen på att dra ner till Sensation White nästa sommar och då skall det knarkas jävel. Eller kanske inte, men en coffee shop skall jag in på iallafall.

aliquis
2006-05-18, 21:22
Ofta man köper musik. Det är ju ungefär som om jag skulle köpa mjölken jag dricker. Nädu.Hörredu, längst ner i 000-va-tunnel_trance_force_vol_1-2cd-2001-ser.nfo står det:
If you enjoyed listening this CD, BUY IT! Artists deserves your support.

Dom förtjänar det, seså, gå o köp den!

nemd
2006-05-18, 21:24
Hörredu, längst ner i 000-va-tunnel_trance_force_vol_1-2cd-2001-ser.nfo står det:
If you enjoyed listening this CD, BUY IT! Artists deserves your support.

Dom förtjänar det, seså, gå o köp den!

Ja "If you enjoyed listening this CD" Men jag kanske inte enjoyade att lyssna på den.

:D

aliquis
2006-05-18, 21:25
Tänkte mer på publiken. De som lyssnar på Eminem för de såg han på MTV och han är bara såååååå bra kanske inte direkt bor i crackhouses. Lite samma med trance nuförtiden(skrivs det ihop?).

Annars blev jag jäkligt sugen på att dra ner till Sensation White nästa sommar och då skall det knarkas jävel. Eller kanske inte, men en coffee shop skall jag in på iallafall.är det försent i år då?

Diskuterades något som var i typ februari i holland i #amigaswe för några dagar sedan, verkade sött.

aliquis
2006-05-18, 21:26
Ja "If you enjoyed listening this CD" Men jag kanske inte enjoyade att lyssna på den.

:DJag enjoyar ju att lyssna på mp3or, cds enjoyar jag inte så mycket, så jag låter också bli ;)

Trance
2006-05-18, 21:27
är det försent i år då?

Diskuterades något som var i typ februari i holland i #amigaswe för några dagar sedan, verkade sött.

Biljetterna tar slut snabbt till white. Känner en som nog skulle kunna fixa men är uppbokad hela sommaren så det blir inget, dessutom de jag skulle åka med skulle nog vara lika uppbokade. Nästa år så skall jag dock försöka komma iväg.

[EDIT] Eller verkar som de kanske inte är slut, hmm. Skit samma

BigForre
2006-05-18, 21:59
Du tyckte väl inte om musik?

Nej, det var väl just därför han postade det här albumbet?















:)