handdator

Visa fullständig version : Har du varit riktigt sjuk och arbetat ändå?


TrasMannen
2006-05-18, 12:57
Vilket är det värsta gången du arbetat även fast du varit sjuk? Med sjuk så räknas benbrott/sjukdomar/psycho sjuk á la metal boy/osv också. Berätta på.

King Grub
2006-05-18, 12:58
Har du varit riktigt sjuk och arbetat ändå?

Nej.

hahavaffan
2006-05-18, 12:59
I julas gick jag till jobbet och kände mig rätt kass... efter 2 timmar gick jag hem. Det är allt :)

mela
2006-05-18, 13:03
Har skrivit nationellt prov med 40graders feber, räknas det? :D

Oskis
2006-05-18, 13:03
Första dagen på sommarjobbet förra året. Känndes inte sååå hemskt på morognen och ville gärna inte vara sjuk första dagen på nya jobbet. Efter att gått runt och släpat lådor i några timmar kunde jag knappt stå upp och kännde mig helt väck i skallen men jobba ändå klart. När jag kom hem hade jag 39,5 graders feber och var sängliggande i en vecka. En av de värsta dagarna i mitt liv, inget jag gör om.....

bubbe
2006-05-18, 13:07
Dom få gångerna man har tyckt det varit befogat, har jag alltid ångrat mig efteråt.

Herkulez
2006-05-18, 13:08
Vilket är det värsta gången du arbetat även fast du varit sjuk? Med sjuk så räknas benbrott/sjukdomar/psycho sjuk á la metal boy/osv också. Berätta på.
:laugh:



ontopic: nej

Lasse Kongo
2006-05-18, 13:10
Man har bitit ihop många ggr, har jag feber stannar ja dock hemma.

Jag tycker mentaliteten är helt åt helvete hos många, stannar hemma för lilla minsta, så jäkla många som stannar hemma fast de verkligen INTE är sjuka, och det drabbar ju oss andra som är där och arbetar.

TrasMannen
2006-05-18, 13:11
Den värsta gången jag arbetade var när jag var konsulthora och var väldigt beroende av att jag fixade bonusen/provisionen. Jag vaknade på morgonen med 38 graders feber, tog två alvedon och drog iväg.

Efter ett tags arbete så kände jag att det inte funka å sa att jag skulle dra hem för jag mådde dåligt. Men då blir jag kvarhållen i 2 timmar (för det var massa "viktigt" arbete som behövdes fixas) I slutet av dom två timmarna däckade jag på skrivbordet och sluddrade när jag pratade med mina kollegor. Då fick jag gå hem. haha.
När jag kom hem däckade jag å när jag vaknade så hade jag 41 graders feber. Nu går jag Aldrig till jobbet sjuk. fiifan.

TrasMannen
2006-05-18, 13:12
Man har bitit ihop många ggr, har jag feber stannar ja dock hemma.

Jag tycker mentaliteten är helt åt helvete hos många, stannar hemma för lilla minsta, så jäkla många som stannar hemma fast de verkligen INTE är sjuka, och det drabbar ju oss andra som är där och arbetar.

Ja, bara man inte är sjuk som smittar eller har feber så är det lungt att arbeta liksom. Fast jag lackar på arbetskamrater som kommer till arbetet med smitta, då kan dom stanna hemma. I dont want that shieet

ugglan
2006-05-18, 13:14
så länge inte sjukdomen gör en sängliggande

Yes
2006-05-18, 13:15
Förkylning, feber, sjukt ont i ryggen och jobba utomhus i -20 grader med att lyfta tunga saker är inte en av dom roligaste saker jag gjort...

Diana
2006-05-18, 13:15
Japp, har säkert en imponerande rad smittade kunder på min meritlista från alla dagar jag jobbat i kassan sjuk, dålig stil aber jaah ;)

Jobbat på kyl/lager med ryggskott oxå.. (tacka gud för lättuttnyttjade sommarjobbare som onekligen fick dra de tunga lasset de veckorna :naughty: :D)

Jobbat med deppression osså.

Klyscha på ingång............. Man lär sålänge man lever =)

Langster
2006-05-18, 13:24
Jag stannar bara hemma när jag verkligen inte kan jobba.
En gång gick jag till jobbet med rejält ont i magen, det visade sig vara blindtarmsbihanget som behövde opereras bort.

Håller med Kongo om att det är många som stannar hemma för minsta lilla eller bara skolkar.

Trance
2006-05-18, 14:08
Ja, jag har varit grymt dålig några gången. Sommarjobbade som brevbärare och de hade inga andra att kalla in så jag bet ihop dum som jag var. Detta var inget som smittade andra dock.

Markus H
2006-05-18, 14:15
Feber har jag jobbat med flera gånger, dumt som faan, iom att man riskerar att smitta andra och att man inte får något för att man plågar sig själv. Men finns det inga vikarier (dålig personalchef) så känns det som att man inte har ngt val.

Har sagt att jag ska sluta jobba sjuk, men det blir ändå att man går till jobbet.

*screwy*

Krokodil
2006-05-18, 17:29
Ja många gånger!
Om jag kommer ur sängen kan jag gå till jobbet brukar jag tycka. :whipped:

shadowfire
2006-05-18, 17:40
Är för rastlös för att vara hemma pga förkylning eller ngt sådant, så jag har typ nada sjukskrivningshistorik, jobbar alltid ändå.

Enda gången jag sjukanmält mig sista året var då exet vaknat på extremt pilskt humör o flaggade för en porrig dag... :hbang:

Oatmeal
2006-05-18, 17:43
har jobbat de senaste 3 dagarna med feber, men nu är det nog snart borta så jag jobbar nog imorgon också.

*Flash*
2006-05-18, 17:48
Om det räknas att ha släpat sig iväg till skolan med hög feber i 2,5 vecka och leva på magnecyl för att klara sig igenom dagen utan att däcka så ja.

PePPinO
2006-05-18, 18:05
Finns inte en chans, jag är hemma om bara så näsan rinner!
Tar alla chanser jag får för att slippa ifrån, ska jag ändå vara tvungen att jobba ska jag vara fräsch när jag är där!

Mental
2006-05-18, 18:18
Jobbade i sk timmpool, då fins det inget som heter sjuk. antingen är man där och får pengar för besväret, eller så är man inte där och får således inga pengar.
Och har det vart klent med timmar så låter man inte en så futtig sak som feber/magsjuka/förkylning hindra en från att åka in. En missad helg kunde betyda en missad hyra för mig. Ibland jobbade man 80h en vecka, för att sedan gå helt utan i 3 veckor osv. Att missa en jobbarhelg motsvarade ca 2500sek efter skatt.

Yip_man
2006-05-18, 18:29
fällde träd med 40 graders feber stående i en lyft som var vinglig och jävlig. Yr var man också och nära att få både träd och motorsåg över sig.

Baha
2006-05-18, 18:29
Är man sjuk tycker jag likabra man kan jobba så löänge man inte ligger för döden, sjukskriven är man när man e frisk och vill ha lite ledigt

Trance
2006-05-18, 18:33
Snart kommer jwzrd in i tråden och hotar med att slå ijhäl alla som smittar honom genom att gå till jobbet sjuka.

Cilia
2006-05-18, 19:13
Jobbat med lunginflamation
ofta med feber och annat även om jag inte alltid har gjort fulla dagar har jag gått dit och gjort måstena och deltagit i inbokade möten.


samtidigt som jag är extremt irriterad på alla som jobbar sjuka och ska smitta ner mig

Axel
2006-05-18, 19:20
Förra månaden jobbade jag 3 dagar med en röst som lät som om någon hade kört ner ett rivjärn i min hals. var ganska irriterande när man försökte fråga något o ingen förstod vad man sa.

Devoid
2006-05-18, 19:22
Jobbat med vanlig förkylning/feber har jag gjort ett flertal gånger, bröt foten på min student och började alldeles för tidigt att jobba som trädgårdsanläggare efter det, bära sten osv är ingen hit med en fot som inte har läkt riktigt.

Fick även ryggskott en dag innan en långhelg, detta var direkt på morgonen men jag gick/haltade/lutade mig igenom hela dagen för att sedan inta ryggläge ett antal dagar.
Det är nog det som hänt mig, har jobbat på min nuvarande arbetsplats i 3 år och 2 månader och har inte varit sjukskriven en dag änsålänge, skall förhoppningsvis förbli så också :)

_micke_
2006-05-18, 19:45
Hmm de måste ha varit för nån månad sen när jag jobba med 40 gradersfeber å lunginflammation.
iofs gick jag hem efter halva dagen men de va rätt jobbigt att försöka prata med kunderna å försöka få dom att förstå vad man menade när man inte ens själv förstog det haha :D

Jense
2006-05-18, 19:51
inte med feber. det är bara dumt, men annars så

Bronkitkorv
2006-05-18, 19:54
Ryggskott så jag knappt kom upp ur sängen på morgonen i flera dagar har jag jobbat med flera gånger. Jag tycker inte att nån annan ska få jobba dubbelt så hårt för att jag har tränat för hårt. Till saken hör att jag får lyfta tunga pallar hela dagarna ur en fixtur, mycket dåligt för ryggen....

Mitt rekord var när jag hade feber i tre veckor i sträck, jag orkade inte gå till läkare så jag låtsades inte om skiten och efter ett tag så vande man sej konstigt nog. Jag var säker på att det var nåt hemskt...

dynamo
2006-05-18, 19:58
Jag brukar inte känna efter så noga. Är jag inte märkbart sjuk när det är dags att dra till jobbet så far jag dit. Om det visar sig att jag inte kan sköta mina arbetsuppgifter, så drar jag hem.

Allan
2006-05-18, 20:19
Alltför många gånger.


allan

Lillgrabben
2006-05-18, 20:23
Snart kommer jwzrd in i tråden och hotar med att slå ijhäl alla som smittar honom genom att gå till jobbet sjuka.


Nej, det kan jag göra istället. *grr*


Förjävla okamratligt att jobba om man är riktigt krasslig.... Jag skulle fan inte vilja att mina arbetskompisar jobbade sjuka & smittade ner mig med allsköns sjukdomar.

bladhet
2006-05-18, 21:02
Finns inte en chans, jag är hemma om bara så näsan rinner!
Tar alla chanser jag får för att slippa ifrån, ska jag ändå vara tvungen att jobba ska jag vara fräsch när jag är där!


haha.. Hur är det med din arbetsmoral egentligen.. Du njuter väl om du får sparken och får a-kassa och leva på andra hela livet eller?

bladhet
2006-05-18, 21:05
Ja flera gånger.. Senast för två veckorsen då med feber, ont i skallen och en nacka som jag knappt kunde röra på.

Har även jobbat en söndag med fruktansvärd migrän, men det gör jag aldrig mera om.

Men har jag migrän på morgonen så stannar jag hemma tills det värsta gått över sen åker jag till jobbet och gör det jag kan.

Spiffy
2006-05-18, 21:22
- Rätt skapligt ryggskott, vissa små oväntade belastningar gjorde att man trillade ihop i en liten hög.
- Uttöjt ledband i axeln vilket gjorde att jag bara kunde använda en arm.
- Översträckt armbåge, så jag varken kunde böja eller räta ut den, i princip en arm den gången också.
Med mera.
Onödigt att stanna hemma om man kan bidra tycker jag.

Mel
2006-05-18, 21:24
Det har jag Icke..

sp33dy
2006-05-18, 21:38
Kollapsade på jobbet... visade sig vara hjärnhinneinflammation

devi
2006-05-18, 22:02
Stod i kassan med pungvred. :D

PePPinO
2006-05-18, 22:06
haha.. Hur är det med din arbetsmoral egentligen.. Du njuter väl om du får sparken och får a-kassa och leva på andra hela livet eller?



Arbetsmoral? Vad menar du?;)