handdator

Visa fullständig version : Hur använda Torrents?


Thorwaldsson
2006-05-18, 11:59
Hej kära kolo-kamrater.

Nu har man då laddat ner sin första torrent, så nu sitter man här med en himskans massa delar... Så vad ska man nu göra? :MrT:

Ska man packa upp och hoppas på det bästa?
Ska man med hjälp av ett program pussla ihop delarna?

Vet inte riktigt hur jag ska göra. Snälla, upplys mig.

edgen_ÖSD
2006-05-18, 12:03
Om du har fått ned en hel torrent och den estår av en massa delar (komprimerade mappar eller nåt i den stien), ska du helt enkelt bara dubbelklicka på en av mapparna och sen dra ut filen där i, till exempelvis skrivbordet. Då kommer fela filen automatiskt extraktas.

sgtbarnes
2006-05-18, 12:04
du har winrar installerat?

tossefar
2006-05-18, 12:04
Hej kära kolo-kamrater.

Nu har man då laddat ner sin första torrent, så nu sitter man här med en himskans massa delar... Så vad ska man nu göra? :MrT:

Ska man packa upp och hoppas på det bästa?
Ska man med hjälp av ett program pussla ihop delarna?

Vet inte riktigt hur jag ska göra. Snälla, upplys mig.

Du behöver programmet winrar. Sedan är det bara att högerklicka på en av filerna i mappen och välja "Extract here".

http://www.rarlab.com

Pellefant
2006-05-18, 12:05
Ska man med hjälp av ett program pussla ihop delarna?


Japp. Testa med winrar.

edgen_ÖSD
2006-05-18, 12:06
Du behöver programmet winrar. Sedan är det bara att högerklicka på en av filerna i mappen och välja "Extract here".

http://www.rarlab.com


Ja just det, glömade jag bort:thumbup:

Winrar for tha win

Denstillasittande
2006-05-18, 12:07
Om du inte orkar packa upp att så kan du spela upp att precis som det är. Använder du programmet VLC så bara lägg upp en playlist och kör, det kommer dock bli ett litet hack mellan varje byte av fil.

Pellefant
2006-05-18, 12:11
Om du inte orkar packa upp att så kan du spela upp att precis som det är. Använder du programmet VLC så bara lägg upp en playlist och kör, det kommer dock bli ett litet hack mellan varje byte av fil.

Tack för tipset! :) Det visste jag inte, fast jag använt VLC bra länge.

Thorwaldsson
2006-05-18, 12:11
Om du inte orkar packa upp att så kan du spela upp att precis som det är. Använder du programmet VLC så bara lägg upp en playlist och kör, det kommer dock bli ett litet hack mellan varje byte av fil.

Fungerar väl endast för Audio/video-filer va...

Men då var det som jag trodde, tackar för alla snabba svar :thumbup:

Thorwaldsson
2006-05-18, 12:37
Stötte precis på en ny sak som mig att tvivla på mig själv.

Så fort jag ska packa upp en ny mapp så indikerar den att det är filer som redan finns. M.a.o "The following file already exists ......... do you want to replace it?"

Hur göra?

Thorwaldsson
2006-05-18, 12:41
Hittade precis lite info:

Install Notes:

1. Unpack the release with WinRAR or equivalent
2. Burn in a120, burn with rmps checked, install DT4 with
vdrives disabled, and enable rmps emulation in DT4.
alternative option is mounting the image with Daemon-Tools
with securom loader.
3. Install
4. Play

Ska man packa upp dem till det mappnamn som är default för dem, eller ska man bara plocka ut filerna till en gemensam ny mapp?

tossefar
2006-05-18, 12:46
Du ska ladda ner en vettig release av spelet istället, den där är en onödig omväg.

aliquis
2006-05-18, 13:14
a120 är alcohol 120% och DT4 är deamon tools 4 antar jag.